czy to jest mozliwe ???

w sprawie powiekszenia przestrzeni bagazowej mx5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

parasite
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2008, 9:52
Lokalizacja: wrocław

16 sie 2008, 15:13

tylko bez smiechu prosze:)
sluchajcie, czy mozna wymontowac, ( wyciac ), miekki dach, wraz z mechanizem, tak zeby zrobic sobie z tylu za siedzeniami, dodatkowa polke na jakies graty??
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2008, 15:53

Jakto ? Chcesz calkiem zrezygnowac z dachu ? Da sie zdemontowac dach z calym stelazem tylko po co ? :shock:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

16 sie 2008, 16:09

Może kolega ma hardtop i che mieć zimą troche więcej miejsca w aucie :) ?
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

16 sie 2008, 16:25

parasite, nie gniewaj się, ale z twych postów wynika, że albo dla jaj drażnisz się z forumowiczami, albo po prostu nie myśl o takim aucie jak mx-5;
w pierwszym przypadku - poziom kiepski :oops:
w drugim radzę poczytać o roadsterach i cabrio ogólnie i potem kupić cokolwiek na próbę - będziesz wycinał miękkie dachy, robił półki i inne cuda. I nie jęcz, że nie masz tu pomocy, skoro piszesz na poziomie 12-latka.
P.S.
pseudonim trafny, oznacza Pasożyta :mrgreen:
parasite
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2008, 9:52
Lokalizacja: wrocław

16 sie 2008, 17:07

no dokladnie, zalezy mi na miejscu, bo i tak zamierzam jezdzic caly rok z twardym dachem. wiecie moze ile to bedzie miejsca?? oplaca sie wogole takie cuda robic??

weberski - bede myslal o jakim aucie tylko chce, to chyba normalne i jakby nie podlega dyskusji. pomysly typu "kup cokolwiek na probe" rowniez mozesz zachowac dla siebie, ewentualnie znajomych ktorzy zechca wysluchiwac takich rad. z tym jeczeniem to tez przesada . jesli nie chcesz, nie potrafisz konkretnie odpowiedziec na pytanie, to zamilcz, a nie zaczynaj nowe watki, lub ciagnij stare ktore 100 razy juz wyjasnialem. . jedyne czego mozna ci pogratulowac to umiejetnosc korzystania ze slownika !! brawo
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3758
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

16 sie 2008, 17:09

a twardego nie zakłada się na miękki? :roll:
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 sie 2008, 18:06

parasite, moze troche szczunku dla starych forumowiczow? Zaczyansz sobei pozwalac na za duzo.
parasite pisze:no dokladnie, zalezy mi na miejscu, bo i tak zamierzam jezdzic caly rok z twardym dachem. wiecie moze ile to bedzie miejsca?? oplaca sie wogole takie cuda robic??

Kupujesz roadstera i chcesz jezdzic caly czas z HT?? Jestes pewien, ze chesz kupic mx5? Kup sobie cos innego.....
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2008, 19:16

parasite pisze:no dokladnie, zalezy mi na miejscu, bo i tak zamierzam jezdzic caly rok z twardym dachem. wiecie moze ile to bedzie miejsca?? oplaca sie wogole takie cuda robic??


To nie widac ile miejsca zajmuje dach ? chyba jak jest zalozony to widac ile masz miejsca na polce za fotelami.... Nie wiem jak przeliczyc glupote na stopien oplacalnosci bo roadstera nie kupuje sie po to zeby robic z niego coupe. Trzeba bylo odrazu kupic miate coupe :wink:
Załączniki
MiataCoupe.jpg
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2008, 19:19

co by nie powiedzieć brzydka nie jest:D
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

16 sie 2008, 20:49

EJ chłopaki ja bym trochę wyluzował :)

czytam dziś to forum i wszędzie sie ktoś spina tu o jazdę z HT cały roku gdzieś indziej o wieś i siatexy.... (racja mazda to nie Calibra i sadze ze nikt jej tak nie zeszpeci)

jeśli chce jeździć z HT caly rok to chyba jego sprawa? zawsze może jeździć bez HT tyle tylko ze wtedy to juz żadnego dachu nie będzie jeśli pozbędzie sie miękkiego:)

co do ilości miejsca to tu masz zdjęcie, złożony dach i wyjęte wykładziny tej tylnej polki.
Sadze ze na tych śrubkach zaraz na styku dachu z karoseria jest on zamontowany, czyli jego demontaż nie będzie taki arcy trudny :)

Pozdrawiam
Załączniki
1.JPG
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
tremba
Posty: 39
Rejestracja: 25 mar 2007, 17:36
Lokalizacja: Gdynia

16 sie 2008, 21:46

Sluba pisze:Sadze ze na tych śrubkach zaraz na styku dachu z karoseria jest on zamontowany, czyli jego demontaż nie będzie taki arcy trudny :)


Dokladnie jak piszesz, troche wiecej zabawy ze stelazem-chyba po 3 sruby na strone. Wszystko widac i demontaz to nie problem. Miejsca na polce duzo nie bedzie, nie wspominajac o ograniczeniu widocznosci.
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

17 sie 2008, 3:14

tremba pisze:
Sluba pisze:Sadze ze na tych śrubkach zaraz na styku dachu z karoseria jest on zamontowany, czyli jego demontaż nie będzie taki arcy trudny :)


Dokladnie jak piszesz, troche wiecej zabawy ze stelazem-chyba po 3 sruby na strone. Wszystko widac i demontaz to nie problem. Miejsca na polce duzo nie bedzie, nie wspominajac o ograniczeniu widocznosci.


A pod półką z tego co wiem to jest zbiornik paliwa więc jej też nie zdemontujesz i zaoszczędzisz niewiele pozbywając się miękkiego dachu - sprawa warta przemyślenia czy opłaca się go ściągać czy nie. Jak dla mnie to nie. Co do jazdy z hard topem na stałe to niby jest to jakaś opcja ale uwierz że jazda bez dachu daje więcej frajdy. Co do potencjalnych pytań o mazde miate coupe to zapomnij - jest tego tak mało na świecie że jest to prawdziwy rarytas :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

17 sie 2008, 8:58

Sluba pisze:EJ chłopaki ja bym trochę wyluzował
czytam dziś to forum i wszędzie sie ktoś spina tu o jazdę z HT cały roku gdzieś indziej o wieś ...

Myślałem, że tylko ja to zauważyłem :wink: Może to przez to, że pada prawie wszędzie i nie można się odstresować za sterami miaty :twisted: :mrgreen:
parasite
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2008, 9:52
Lokalizacja: wrocław

17 sie 2008, 10:06

no nareszcie, ktos na temat i konkretnie:) dzieki za odpowiedzi. oczywiscie macie racje, jest to kwestia do przemyslenia. ale odkladajac na bok ilosc zaoszczedzonego miejsca to ht jest chyba tez bardziej bezpieczny prawda?? nie mowiac juz o gowniarzach, ktorzy bez problemu z byle jakim nozem mogliby niezle narozrabiac wokol auta... .

fiveopac - szacunek mam. nie napisalem nic bardziej obrazliwego, niz weberski pod moim adresem. czepiacie sie mnie, ze mam glupie pomysly, albo doradzacie zebym mazdy nie kupowal, a chyba nie o to tutaj chodzi prawda.... ??
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

17 sie 2008, 12:21

Dachować chyba nie zamierzasz? Więc kwestiami bezpieczeństwa bym się nie martwił. No chyba że tak zdolny jesteś i potrafisz wywrócić miate na dach, chociaż wtedy klatka byłaby bardziej odpowiednia. Co do dzieciaków z nożami.. Parkuj na strzeżonych albo w miejscach gdzie dzieciaki biegają z droższymi zabawkami niż noże kuchenne :wink: Ewentualnie woź siatkę z cukierkami i zostawiaj na dachu jak widzisz kręcące się dzieciaki :razz:
tel: 500294594 skype: lediable86
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

17 sie 2008, 18:52

Na dachowanie roll bar, np. Hard Dog
Na pocięty dach autocasco.
Łoś
meiselp
Posty: 151
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:31
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

17 sie 2008, 19:00

Panowie, dajcie spokój bo za chwile pojawią sie pytania jak wstawic do mx-5 napęd 4x4 lub szyberdach. Mazda i tak ma największy bagażnik ze wszystkich roadsterów i cabrioletów, zwłaszcza modnych w tej chwili składanych hardtopów
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

17 sie 2008, 20:04

Nie ma sensu wykupywać autocasco z uwagi na dach gdyż składka będzie zdecydowanie wyższa niż 1500 zł a tyle własnie kosztuje nowy daszek (i to taki pożadny tekstylny)...
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

17 sie 2008, 20:32

AC to nie sam dach, to również kradzież, wypadki, etc. Ja mam i wcale mnie więcej nie kosztowało niż 1500zł :) Z resztą w innym topicu toczyła się dyskusja na ten temat :)
Łoś
tremba
Posty: 39
Rejestracja: 25 mar 2007, 17:36
Lokalizacja: Gdynia

17 sie 2008, 20:49

meiselp pisze:jak wstawic do mx-5 napęd 4x4

Madzia w takiej wersji? :grin: . Fajnie ale poprosze wtedy mocniejsze serduszko :mrgreen: . No i troche to kloci sie z ogolna koncepcja roadstera...
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

17 sie 2008, 21:48

meiselp, a dlaczego by nie zorbić szyberdachu na deszczowe lub bardziej chłodne dni? Wtedy nie zależnie od kiepskich warunków można by oglądać niebo, chyba coś takiego założę, macie pomysł jak to zrobić? A może w hardtopie?? :lol:
Awatar użytkownika
Akar.Zaephyr
Posty: 311
Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

18 sie 2008, 2:56

parasite pisze:(...)ale odkladajac na bok ilosc zaoszczedzonego miejsca to ht jest chyba tez bardziej bezpieczny prawda??(...)


To zależy o co dokładnie pytasz. W przypadku dachowania? Niestety, nie daje ani ciut więcej bezpieczeństwa. W przypadku mocnych stłuczek również -> historia wypadku trewora gdzie hardtop od potężnego rąbnięcia w krawężnik (gdzie mocno zapracowało nadwozie) zwyczajnie odpadł :( Przewaga soft-topu w tym momencie polega na tym że co najwyżej się złoży na swoje miejsce, hardtop zaś jako część nie mająca poza punktami mocowań żadnego innego styku z samochodem może narobić jeszcze więcej szkód jeśli nie daj Boże po takim odpadnięciu rąbnie kogoś w głowę.

W przypadku mniej poważnych stłuczek nie widzę żadnej przewagi hardtopa nad soft-topem.

Jedynie
parasite pisze:(...)nie mowiac juz o gowniarzach, ktorzy bez problemu z byle jakim nozem mogliby niezle narozrabiac wokol auta...


To + ogrzewana tylna szyba na zimę to jedyny sensowny argument za zakupem hardtopa.
Pomijam już fakt że z hardtopem Miata wygląda przekozacko :) To już jednak styl, nie przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo.
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

18 sie 2008, 8:52

tylko, że Trewor nie miał wszystkich zaczepów zapiętych... bez bocznych jeździł. Może by wtedy nie odpadł.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

25 sie 2008, 7:21

AGENt pisze:A może w hardtopie?? :lol:

niezly pomysl :mrgreen:

parasite pisze:ht jest chyba tez bardziej bezpieczny prawda??

ht jest z laminatu, wiec watpie, aby poprawial cokolwiek w kwestii bezpieczenstwa - ma wieksza szybe, wiec szkla po wypadku tez bedzie wiecej :wink:

meiselp pisze:Mazda i tak ma największy bagażnik ze wszystkich roadsterów i cabrioletów

z tym to chyba przesadziles bo miata ma bagaznik tej samej wielkosci co yaris :wink: a nie mozna zapominac o merolach czy bmw, ktore maja znacznie wiekszy bagol :razz:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

25 sie 2008, 22:38

Jak na 2 miejscowego roadstera ma całkiem spory (pomijam teraz wszystkie duże 4 i 5 osobowe cabrio) i nie wypada tak blado :razz:
tel: 500294594 skype: lediable86
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

02 wrz 2008, 14:18

Szyberdach ma każda NA i (o czym mało kto wie) NB z pierwszych miesięcy produkcji - wystarczy odpiąć tylną szybę bez składania dachu...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
misiomasta69
Posty: 167
Rejestracja: 08 maja 2007, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

12 wrz 2008, 22:49

jak chcesz wywalić dach to musisz odpiąć szmatę na całym obwodzie co wiąże się z odpięciem wykładziny pod dachem a potem odkręcenie samej szmaty i czarnej listwy wokół dachu,jak juz to zrobisz to zostaje brzydka dziura pomiędzy wykładziną i listwą,poza tym miejsca jest tyle samo co przy założonym dachu,więc gdzie tu sens?
WWW.MX5-CENTRUM.PL
ODPOWIEDZ