Falowanie obrotów na zimnym silniku, odczuwalny spadek mocy

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

19 wrz 2014, 19:48

Słuchajcie rebiata,

Mam taki oto problem. Po powrocie z 25 lecia jadąc po mieście moje auto nagle straciło całkowicie moc. Komputer wywalił błąd przepływomierza, czujnika wychylenia przepustnicy, położenia wału i położenia pedału gazu. Plus błąd komunikacji na szynie CAN.

Objawy przeszły samoistnie po dwóch tygodniach. ALE!

Od tego czasu mam problem z porannym rozruchem auta, silnik czasami daje się odpalić dopiero za trzecim razem. Obroty falują jak głupie, po czym po przejechaniu kilkunastu metrów lub po dojeździe do pobliskiego skrzyżowania auto mi gaśnie jak wrzucam na luz.

Czasami jest mi ciężko odpalić auto również na rozgrzanym silniku.

Maszynownia klekocze jak diesel, pracuje bardzo nierówno, sprężarka wstaje dosyć późno, bo od około 6 tys. obrotów. Przyspiesza również niechętnie, jest zmulone, a przy zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu waha się czy przyspieszyć czy nie. Nie zauważyłem problemu z wkręcaniem się auta na obroty, nie przekłada się to jednak na moc.

Co w tym wszystkim najgorsze, komputer nie wywala absolutnie żadnych błędów.

Jakieś sugestie?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 wrz 2014, 20:47

Szukałbym w wiązce, a konkretnie w masie czujników.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

19 wrz 2014, 20:56

A nie czujnik położenia wału? Ostatnio "modne":)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

20 wrz 2014, 13:42

kermit01 pisze:A nie czujnik położenia wału? Ostatnio "modne":)
Nawet bardzo. Spróbuj się z kimś zamienić na parę dni. Wymiana trwa minutę, więc to dobry ruch na początek rozkminiania, zanim zaczniesz rozbierać auto i kupować części na chybił trafił.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

20 wrz 2014, 14:08

Patrząc po błędach, zacząłbym jednak od uwagi RSa, bardziej prawdopodobne jak na taką ilość błędów.

BTW. Popularny jest czujnik położenia wałka rozrządu, nie wału. ;) Obydwa są awaryjne, ale ten pierwszy raczej króluje :kciukdol:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

20 wrz 2014, 23:45

rrutek pisze:BTW. Popularny jest czujnik położenia wałka rozrządu, nie wału. ;) Obydwa są awaryjne, ale ten pierwszy raczej króluje :kciukdol:
Racja i właśnie o ten mi chodziło :)
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

31 sty 2015, 9:31

No i cóż...

Problem z odpalaniem zniknął, okazało się że rozrusznik był przytarty więc go wymieniłem.

Co do reszty opisywanych symptomów to niestety nie ustąpiły.

Masy sprawdzone, czujniki też. Lewego powietrza brak. Wyczyszczona przepustnica. Katalizatory czyste. Sondy w porządku. Nowe świece i pompa paliwa.

Przetestowane ze cztery mapy od kilku różnych tunerów. Błędów nadal brak.

Nie bardzo już wiem co jeszcze sprawdzić i do kogo się z tym udać.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

31 sty 2015, 16:38

podloz drugi przeplywomierz
Robertus
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

12 lis 2015, 17:28

Witojcie,

Gehenny z autem ciąg dalszy.

Sprawdzone zostało już chyba absolutnie wszystko (za wyjątkiem otwarcia silnika), czujniki w porządku, lewego powietrza brak. Brak jakichkolwiek błędów na kompie. Mechanicy rozkładają ręce...

Symptomy - po odpaleniu buja silnikiem, auto pracuje jak diesel. Odczuwalny spadek mocy, zwłaszcza w niższych zakresach obrotów. Auto przerywa przy przyspieszaniu. Przy wysprzęglaniu obroty spadają do prawie do zera, po czym skaczą do góry.

Co ciekawe, wóz był na hamowni w zeszłym tygodniu i je***y trzyma wszystkie parametry.

Normalnie żal.pl, chyba już czas otworzyć silnik i zajrzeć do środka. Po głowie chodzą mi luzy zaworów, ale ze mnie dupa a nie mechanik.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

12 lis 2015, 18:46

A przepustnice i kolektor czyściłeś? Może proste ale mi bardzo pomogło
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

13 lis 2015, 9:31

Teraz zobaczyłem temat..

Sprawdź długość łańcucha.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

13 lis 2015, 10:37

Rozrząd kompletny wymieniony parę miesięcy temu, ustawienie sprawdzone w trzech niezależnych warsztatach (w tym w ASO).
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

13 lis 2015, 14:10

a to jest doładowane? tak teraz czytam wszystko...
seryjne ecu flaszowane?
Hm, dużo już wymieniłeś, praktycznie wszystko co człowiekowi przychodzi do głowy skoro nie ma ani pół błedu w ecu (jeżeli to jest sterowane na serii).

Szczelność silnika bym sprawdził zanim go otworzył, jeżeli szczelność jest piko bello to nie ma co nawet zdejmować głowicy, tylko szukać w osprzęcie.


edit, doczytałem.

a ten łańcuch ktoś wyjął i sprawdził jego długość czy tylko na kółka z góry patrzyli?


Hm, a jak jest z stabilnością seryjnego ecu po fleshu? Nie jest może tak że seryjne ecu ma jakieś problemy i marudzi? Wycina jakiś zapłon albo źle leje w tych konkretnych warunkach o których piszesz? Ktoś to sprawdzał? Wiem że wariacka opcja, ale jeżeli w silniku nic nie znajdziesz (a szczelność cylindrów to może potwierdzić) to ja bym się pokusił na drugie ecu dla porównania. Chociażby od kogoś kto również lata na nadciśnieniu i pi razy oko pozwoli to sprawdzić czy te podstawowo męczące objawy się powtarzają (taa wiem wiem IMO ale to można obejść pewnie jakoś sprytynie na te chwilę).


edit 2.
troszeczkę się gubię w Twoim opisie.

Z jeden strony auto muli, nie ma mocy, a wkręca się na obroty prawidłowo (na luzie??) nie ma mocy, kompresor wstaje od 6tyś dopiero, a parametry na hamowni wyszły ok? które parametry, moc/ moment MAX? a jaki był przebieg? Był mierzony AFR i MAP w czasie pomiaru? Pokaż wykres.


Intuicja podpowiada mi że problem jest związany bezpośredni z powietrzem, związku z paliwem nie znajduję.
Ale czy chodzi o coś przed silnikiem, czy chwila napełnienia- oj gdzie mam tę szklaną kulę................



Ktoś zrobił porządną diagnostykę za pomoca oscyloskopu i przeanalizować jak to się wszysko zachowuje? Bez tego i szczelności bym tego nie potrzebnie nie otwierał.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 lis 2015, 15:15

Wróżenie z fusów imho. Szczególnie że setup jest mocno niestandardowy i zdaje się że od początku delikatnie ujmując nie był bezproblemowy. Trzeba go spróbować kompletnie zdatalogować, tak szeroko jak tylko się da. Może z takiego zapisu będzie cokolwiek wynikało, jeśli problem nie wystepuje stale tylko pojawia się i znika.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ