Windschott/wiatrołap

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Streichholz
Posty: 13
Rejestracja: 14 lut 2011, 18:35
Lokalizacja: Gdańsk

29 sie 2014, 14:56

WItam posiadam oryginalny wiatrołap z NB. Pech chciał że siatka nie wytrzymała i zrobiły się brzydkie dziury. I tutaj mam pytanie:
Czy ktoś zajmuje się zmianą takiej siatki (Trójmiasto) czy od razu odpuścić i patrzeć na nowe?
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2014, 18:22

Biorąc pod uwagę ceny OEMowych windshotów chyba się nie opłaca bawić w naprawianie :) Swoją drogą witam Pana, którego MX-a na Mangelsach podziwiałem na 25-leciu ;) Gleba by jej się przydała i byłaby zajebista mega! :)
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 sie 2014, 10:43

Chodzi o windschot plastikowy z małą siatką z przodu czy caly z siatki?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Streichholz
Posty: 13
Rejestracja: 14 lut 2011, 18:35
Lokalizacja: Gdańsk

31 sie 2014, 12:20

Alan pisze:Chodzi o windschot plastikowy z małą siatką z przodu czy caly z siatki?


Cały z siatki.

Jakie ceny są nowych windschotów?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

31 sie 2014, 13:16

U Pietrygi zapłacisz ok. 360 zł za wysoki.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

01 wrz 2014, 9:22

ja na alledrogo trafiłem używany wysoki w bardzo dobrym stanie za 140 PLN
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
vlodar
Posty: 175
Rejestracja: 07 kwie 2014, 18:15
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

10 wrz 2014, 10:44

A gdyby jednak wymieniać siatkę? Mam podobny problem co Streichholz, ale mój windshot jest fajnie dopasowany do stylebara i potrzebuję zrobić wymianę tej siatki...
Obrazek
Streichholz
Posty: 13
Rejestracja: 14 lut 2011, 18:35
Lokalizacja: Gdańsk

10 wrz 2014, 12:06

Pozostało mi czatować na aukcjach przez okres zimowy.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 wrz 2014, 18:12

Mam do sprzedania siatkowy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
lipekm
Donator
Donator
Posty: 243
Rejestracja: 27 maja 2020, 10:03
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 Sport + aut
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 cze 2020, 10:11

Cześć,

Nie chce zakładać nowego tematu, dlatego podbijam ten trochę już wiekowy: Chcę kupić windschott do NCFL2 PRHT. Rozważam oba od pana Pietrygi, czyli mocowany na rzepy lub mocowany w miejsce oryginalnego - jake macie doświadcznia z obu? Który szybciej zamontować/zdemontować? Czy ten na rzepy rysuje pałąki? Telepie się podczas jazdy? Ma prześwit w okolicy mocowania oryginanego? Będę wdzięczny za Wasze doświadczenia

Maciek
Yacht Club :slinotok:
Team Koza :kciuk:
Team Leniwiec :git:
White Pearl Sloth
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

12 cze 2020, 11:16

lipekm pisze:
12 cze 2020, 10:11
Cześć,

Nie chce zakładać nowego tematu, dlatego podbijam ten trochę już wiekowy: Chcę kupić windschott do NCFL2 PRHT. Rozważam oba od pana Pietrygi, czyli mocowany na rzepy lub mocowany w miejsce oryginalnego - jake macie doświadcznia z obu? Który szybciej zamontować/zdemontować? Czy ten na rzepy rysuje pałąki? Telepie się podczas jazdy? Ma prześwit w okolicy mocowania oryginanego? Będę wdzięczny za Wasze doświadczenia

Maciek
Napiszę krótko o montowanym w miejsce oryginalnego - przykręcanego. Jedyny minus jaki występował u mnie, to delikatne odstawianie od "Style barów". Czego skutkiem było przy większych prędkościach bardzo delikatne pukanie ramy windschotta o Stylebara. Moim rozwiązaniem było dojechanie do końca i zablokowanie tego pukania fotelem pasażera. Drugi minimalny minus, to górna część windschotta (rama) przechodzi przez środek obrazu w lusterku wewnętrznym. Sprawa przyzwyczajenia. Więcej minusów nie znalazłem jeśli można określać te dwie niedogodności minusami. A co do mocowanie do rzepów nie wypowiadam się, gdyż nie mam wiedzy.
Awatar użytkownika
lipekm
Donator
Donator
Posty: 243
Rejestracja: 27 maja 2020, 10:03
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 Sport + aut
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 cze 2020, 17:18

Dzięki!
Yacht Club :slinotok:
Team Koza :kciuk:
Team Leniwiec :git:
White Pearl Sloth
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

12 cze 2020, 17:36

lipekm pisze:
12 cze 2020, 17:18
Dzięki!
Proszę :kciuk:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

13 cze 2020, 7:23

Mam też ten sam mocowany w miejscu oryginalnego. Siedzi bardzo dobrze. U mnie opera się o rolke. Przy dziurawej drodze potrafił trochę rezonować z plastikiem stylebara, ale nakleilem po 1 podkładce pod nogę krzesła na stylebara i po problemie.
Rzeczywiście widać go w lusterku, ale jakoś wyjątkowo to nie przeszkadza. Minus - zamknięcie dachu bez wychodzenia z auta lub wyjątkowej gimnastyki stało się prawie niemożliwe. Otworzyć się da
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

27 cze 2020, 11:38

Zalozylem wczoraj ten z IL z pleksy i nic nie wchodzi w pole widzenia z lusterka, wieje mniej, teraz wydaje mi sie ze najwiecej wieje z przestrzeni miedzy brzegiem szyby drzwi i zaglowka.
Instalacja 10min. Podobno pleksa latwo sie rysuje, ja mam porysowana ale widac tylko przy blizszych ogledzinach.
IMG_20200627_144811.jpg
IMG_20200627_144811.jpg (1.69 MiB) Przejrzano 3764 razy
IMG_20200627_143609.jpg
IMG_20200627_143609.jpg (702.33 KiB) Przejrzano 3764 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
lipekm
Donator
Donator
Posty: 243
Rejestracja: 27 maja 2020, 10:03
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 Sport + aut
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

29 cze 2020, 10:27

musiałeś coś wiercić?
Yacht Club :slinotok:
Team Koza :kciuk:
Team Leniwiec :git:
White Pearl Sloth
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

29 cze 2020, 15:23

Tak, wiertlo 10mm i dwa otwory w czarnej obudowie zaglowkow. Na stronie IL jest szablon ktory sie drukuje, przyklada do zaglowka aby pozniej pasowalo wszystko.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 sie 2020, 9:39

Roznica miedzy windschottem IL (ten niższy) a jakims custom z Allegro (nie Pietryga). Czy ten wyższy jest lepszy od IL to ciezko ocenic, ale oba na pewno są niebo lepsze niż oryginalny OEM.
Niemniej, ten niższy wygląda trochę lepiej na aucie.

Obrazek
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 mar 2021, 21:20

Nie polecema natomiast windschota ze zdjęc. Już przed montażem byłem sceptycznie nastawiony do niego bo to jednak siatka.
Dziś go założyłem i przykładając rękę do niego podczas jazdy, czuć wyraźny powiew. Na dodatek mocno zaburza użytkowanie lusterka.
Zapewne lepiej chroni przed wiatrem niz OEM ale jednak plexa, nawet ta niska z IL jest lepsza niz OEM czy ten siatkowy.
Wg mnie nieprzemyślany produkt.

617_554178450.jpg
617_554178450.jpg (248.58 KiB) Przejrzano 3141 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

03 mar 2021, 0:12

bjorm pisze:
02 mar 2021, 21:20
Nie polecema natomiast windschota ze zdjęc. Już przed montażem byłem sceptycznie nastawiony do niego bo to jednak siatka.
Dziś go założyłem i przykładając rękę do niego podczas jazdy, czuć wyraźny powiew. Na dodatek mocno zaburza użytkowanie lusterka.
Zapewne lepiej chroni przed wiatrem niz OEM ale jednak plexa, nawet ta niska z IL jest lepsza niz OEM czy ten siatkowy.
Wg mnie nieprzemyślany produkt.


617_554178450.jpg
Ja zrobiłem w tym sezonie ok 5tys km z nim i dla mnie jest super. Fakt ogranicza widoczność w lusterku wstecznym
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 mar 2021, 16:32

Sam fakt ze wieje przez niego jak dla mnie jest dyskwalifikacja.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

03 mar 2021, 17:19

Ja wyrzeźbiła takie coś jak widać na załączonym obrazku. Zrobiłem go z plexi 6 mm i przykręciłam do fabrycznego niskiego windshota. Sprawdza sie, aczkolwiek moim zdaniem i tak wieje podczas jazdy miedzy zagłówkiem i szyba w drzwiach i tego raczej nie da sie uniknąć. W każdym razie komfort poprawiony kosztem poniżej 100 zł.
Załączniki
4C634C59-1B4A-4696-A185-9999335DCE75.jpeg
4C634C59-1B4A-4696-A185-9999335DCE75.jpeg (3.97 MiB) Przejrzano 3095 razy
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 mar 2021, 21:15

Dokladnie, to wianie miedzy zaglowkiem a szybą też przeszkadza na maksa, jak juz sie posmakuje zycia z wyzszym srodkowym windschottem.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

03 mar 2021, 22:51

bjorm pisze:
03 mar 2021, 16:32
Sam fakt ze wieje przez niego jak dla mnie jest dyskwalifikacja.
Wjeje to moim zdaniem za mocne słowo. Zresztą jak ma nie wiać to kup auto z dachem.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 mar 2021, 23:10

Andrut pisze:
03 mar 2021, 22:51
bjorm pisze:
03 mar 2021, 16:32
Sam fakt ze wieje przez niego jak dla mnie jest dyskwalifikacja.
Wjeje to moim zdaniem za mocne słowo. Zresztą jak ma nie wiać to kup auto z dachem.
Daj spokój, przy nawet niskim plastiku z IL nie wiele jak przy tym pseudowindchotcie.
Dzięki za rady co do tego co mam kupić 😁
Pojeździsz w 5C, wietrze i top down w Skandynawii to pogadamy...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

04 mar 2021, 8:44

Windshott OEM od Pietrygi jest OK, czubka głowa nie zawiewa tak jak z fabrycznym. Na skandynawskie huragany pleksa pewnie lepsza, ale oba tylko w sekcji centralnej. Problemem zawsze będą szpary miedzy szybami bocznymi a zagłówkami, tamtędy zieje w kark i dostaje się wiatr niezależnie od wiatrołapu jaki założymy.

Minusem OEM od Pietrygi jest widoczność w lusterku wstecznym, przewagą moim zdaniem mocowanie i ułożenie stylistyczne. Po prostu jest Plug&Play w OEM otwory i ładnie wygląda choć to zawsze kwestia gustu.... w Boxsterze fabrycznie siedzi pleksa :kciuk:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

05 mar 2021, 13:40

Mam tego od Pietrygi. Jak dla mnie ok, nie chce mieć zupełnego braku cyrkulacji powietrza w kabinie, za to nie wieje jak przy OEM.

Stylistycznie podoba mi się bardzo.

Minusy:

- wpada w rezonans i wydaje dźwięki na dziurach w wyniku stukania o plastik rollbara. Trzeba coś nakleić pomiędzy.
- widoczność w lusterku gorsza, mi nie przeszkadza
- zamknięcie dachu bez wysiadania z kabiny prawie niemożliwe
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 mar 2021, 13:46

Panowie a żeby zdemontować ten OEM to jak się do tego zabrać? On jest przykręcony?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Polini
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 20 lip 2020, 10:47
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

05 mar 2021, 14:24

Pociągnij do góry ;)
Trzyma się na klipsach
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 mar 2021, 16:06

Maciek10 pisze:
05 mar 2021, 14:24
Pociągnij do góry ;)
Trzyma się na klipsach
Dzięki👍
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ