Windschott/wiatrołap
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 lut 2011, 18:35
- Lokalizacja: Gdańsk
WItam posiadam oryginalny wiatrołap z NB. Pech chciał że siatka nie wytrzymała i zrobiły się brzydkie dziury. I tutaj mam pytanie:
Czy ktoś zajmuje się zmianą takiej siatki (Trójmiasto) czy od razu odpuścić i patrzeć na nowe?
Czy ktoś zajmuje się zmianą takiej siatki (Trójmiasto) czy od razu odpuścić i patrzeć na nowe?
Biorąc pod uwagę ceny OEMowych windshotów chyba się nie opłaca bawić w naprawianie Swoją drogą witam Pana, którego MX-a na Mangelsach podziwiałem na 25-leciu Gleba by jej się przydała i byłaby zajebista mega!
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 lut 2011, 18:35
- Lokalizacja: Gdańsk
Alan pisze:Chodzi o windschot plastikowy z małą siatką z przodu czy caly z siatki?
Cały z siatki.
Jakie ceny są nowych windschotów?
- flatline
- Donator
- Posty: 2173
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
U Pietrygi zapłacisz ok. 360 zł za wysoki.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
ja na alledrogo trafiłem używany wysoki w bardzo dobrym stanie za 140 PLN
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 lut 2011, 18:35
- Lokalizacja: Gdańsk
Pozostało mi czatować na aukcjach przez okres zimowy.
- lipekm
- Donator
- Posty: 243
- Rejestracja: 27 maja 2020, 10:03
- Model: NC FL2
- Wersja: 2.0 Sport + aut
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Cześć,
Nie chce zakładać nowego tematu, dlatego podbijam ten trochę już wiekowy: Chcę kupić windschott do NCFL2 PRHT. Rozważam oba od pana Pietrygi, czyli mocowany na rzepy lub mocowany w miejsce oryginalnego - jake macie doświadcznia z obu? Który szybciej zamontować/zdemontować? Czy ten na rzepy rysuje pałąki? Telepie się podczas jazdy? Ma prześwit w okolicy mocowania oryginanego? Będę wdzięczny za Wasze doświadczenia
Maciek
Nie chce zakładać nowego tematu, dlatego podbijam ten trochę już wiekowy: Chcę kupić windschott do NCFL2 PRHT. Rozważam oba od pana Pietrygi, czyli mocowany na rzepy lub mocowany w miejsce oryginalnego - jake macie doświadcznia z obu? Który szybciej zamontować/zdemontować? Czy ten na rzepy rysuje pałąki? Telepie się podczas jazdy? Ma prześwit w okolicy mocowania oryginanego? Będę wdzięczny za Wasze doświadczenia
Maciek
- Peecer
- Donator
- Posty: 2628
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Napiszę krótko o montowanym w miejsce oryginalnego - przykręcanego. Jedyny minus jaki występował u mnie, to delikatne odstawianie od "Style barów". Czego skutkiem było przy większych prędkościach bardzo delikatne pukanie ramy windschotta o Stylebara. Moim rozwiązaniem było dojechanie do końca i zablokowanie tego pukania fotelem pasażera. Drugi minimalny minus, to górna część windschotta (rama) przechodzi przez środek obrazu w lusterku wewnętrznym. Sprawa przyzwyczajenia. Więcej minusów nie znalazłem jeśli można określać te dwie niedogodności minusami. A co do mocowanie do rzepów nie wypowiadam się, gdyż nie mam wiedzy.lipekm pisze: ↑12 cze 2020, 10:11Cześć,
Nie chce zakładać nowego tematu, dlatego podbijam ten trochę już wiekowy: Chcę kupić windschott do NCFL2 PRHT. Rozważam oba od pana Pietrygi, czyli mocowany na rzepy lub mocowany w miejsce oryginalnego - jake macie doświadcznia z obu? Który szybciej zamontować/zdemontować? Czy ten na rzepy rysuje pałąki? Telepie się podczas jazdy? Ma prześwit w okolicy mocowania oryginanego? Będę wdzięczny za Wasze doświadczenia
Maciek
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Mam też ten sam mocowany w miejscu oryginalnego. Siedzi bardzo dobrze. U mnie opera się o rolke. Przy dziurawej drodze potrafił trochę rezonować z plastikiem stylebara, ale nakleilem po 1 podkładce pod nogę krzesła na stylebara i po problemie.
Rzeczywiście widać go w lusterku, ale jakoś wyjątkowo to nie przeszkadza. Minus - zamknięcie dachu bez wychodzenia z auta lub wyjątkowej gimnastyki stało się prawie niemożliwe. Otworzyć się da
Rzeczywiście widać go w lusterku, ale jakoś wyjątkowo to nie przeszkadza. Minus - zamknięcie dachu bez wychodzenia z auta lub wyjątkowej gimnastyki stało się prawie niemożliwe. Otworzyć się da
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
Zalozylem wczoraj ten z IL z pleksy i nic nie wchodzi w pole widzenia z lusterka, wieje mniej, teraz wydaje mi sie ze najwiecej wieje z przestrzeni miedzy brzegiem szyby drzwi i zaglowka.
Instalacja 10min. Podobno pleksa latwo sie rysuje, ja mam porysowana ale widac tylko przy blizszych ogledzinach.
Instalacja 10min. Podobno pleksa latwo sie rysuje, ja mam porysowana ale widac tylko przy blizszych ogledzinach.
Roznica miedzy windschottem IL (ten niższy) a jakims custom z Allegro (nie Pietryga). Czy ten wyższy jest lepszy od IL to ciezko ocenic, ale oba na pewno są niebo lepsze niż oryginalny OEM.
Niemniej, ten niższy wygląda trochę lepiej na aucie.
Niemniej, ten niższy wygląda trochę lepiej na aucie.
Nie polecema natomiast windschota ze zdjęc. Już przed montażem byłem sceptycznie nastawiony do niego bo to jednak siatka.
Dziś go założyłem i przykładając rękę do niego podczas jazdy, czuć wyraźny powiew. Na dodatek mocno zaburza użytkowanie lusterka.
Zapewne lepiej chroni przed wiatrem niz OEM ale jednak plexa, nawet ta niska z IL jest lepsza niz OEM czy ten siatkowy.
Wg mnie nieprzemyślany produkt.
Dziś go założyłem i przykładając rękę do niego podczas jazdy, czuć wyraźny powiew. Na dodatek mocno zaburza użytkowanie lusterka.
Zapewne lepiej chroni przed wiatrem niz OEM ale jednak plexa, nawet ta niska z IL jest lepsza niz OEM czy ten siatkowy.
Wg mnie nieprzemyślany produkt.
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Ja zrobiłem w tym sezonie ok 5tys km z nim i dla mnie jest super. Fakt ogranicza widoczność w lusterku wstecznymbjorm pisze: ↑02 mar 2021, 21:20Nie polecema natomiast windschota ze zdjęc. Już przed montażem byłem sceptycznie nastawiony do niego bo to jednak siatka.
Dziś go założyłem i przykładając rękę do niego podczas jazdy, czuć wyraźny powiew. Na dodatek mocno zaburza użytkowanie lusterka.
Zapewne lepiej chroni przed wiatrem niz OEM ale jednak plexa, nawet ta niska z IL jest lepsza niz OEM czy ten siatkowy.
Wg mnie nieprzemyślany produkt.
617_554178450.jpg
- Gieras
- Donator
- Posty: 336
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Ja wyrzeźbiła takie coś jak widać na załączonym obrazku. Zrobiłem go z plexi 6 mm i przykręciłam do fabrycznego niskiego windshota. Sprawdza sie, aczkolwiek moim zdaniem i tak wieje podczas jazdy miedzy zagłówkiem i szyba w drzwiach i tego raczej nie da sie uniknąć. W każdym razie komfort poprawiony kosztem poniżej 100 zł.
- Załączniki
-
- 4C634C59-1B4A-4696-A185-9999335DCE75.jpeg (3.97 MiB) Przejrzano 3095 razy
Daj spokój, przy nawet niskim plastiku z IL nie wiele jak przy tym pseudowindchotcie.
Dzięki za rady co do tego co mam kupić
Pojeździsz w 5C, wietrze i top down w Skandynawii to pogadamy...
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Windshott OEM od Pietrygi jest OK, czubka głowa nie zawiewa tak jak z fabrycznym. Na skandynawskie huragany pleksa pewnie lepsza, ale oba tylko w sekcji centralnej. Problemem zawsze będą szpary miedzy szybami bocznymi a zagłówkami, tamtędy zieje w kark i dostaje się wiatr niezależnie od wiatrołapu jaki założymy.
Minusem OEM od Pietrygi jest widoczność w lusterku wstecznym, przewagą moim zdaniem mocowanie i ułożenie stylistyczne. Po prostu jest Plug&Play w OEM otwory i ładnie wygląda choć to zawsze kwestia gustu.... w Boxsterze fabrycznie siedzi pleksa
Minusem OEM od Pietrygi jest widoczność w lusterku wstecznym, przewagą moim zdaniem mocowanie i ułożenie stylistyczne. Po prostu jest Plug&Play w OEM otwory i ładnie wygląda choć to zawsze kwestia gustu.... w Boxsterze fabrycznie siedzi pleksa
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Mam tego od Pietrygi. Jak dla mnie ok, nie chce mieć zupełnego braku cyrkulacji powietrza w kabinie, za to nie wieje jak przy OEM.
Stylistycznie podoba mi się bardzo.
Minusy:
- wpada w rezonans i wydaje dźwięki na dziurach w wyniku stukania o plastik rollbara. Trzeba coś nakleić pomiędzy.
- widoczność w lusterku gorsza, mi nie przeszkadza
- zamknięcie dachu bez wysiadania z kabiny prawie niemożliwe
Stylistycznie podoba mi się bardzo.
Minusy:
- wpada w rezonans i wydaje dźwięki na dziurach w wyniku stukania o plastik rollbara. Trzeba coś nakleić pomiędzy.
- widoczność w lusterku gorsza, mi nie przeszkadza
- zamknięcie dachu bez wysiadania z kabiny prawie niemożliwe
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Panowie a żeby zdemontować ten OEM to jak się do tego zabrać? On jest przykręcony?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm