Cześć,
Pamiętam, że był gdzieś na forum poruszany taki wątek, ale to było... kilka lat temu i nie mogę się do niego dokopać..
Ktoś z sukcesem wymienił standardowe przyciski, na nowocześniejszy typ. Z tego co pamiętam na mikroswitchach
Generalnie, to akurat włączniki podnoszenia/opuszczania szyby w NA są awaryjne. Sama ich konstrukcja sprawia, że przy "pstrykaniu" pojawia się nagar i trzeba co jakiś czas przeczyścić styki.
W związku z powyższym, najlepiej by było zamontować takie przyciski, które nie były by tak "bezpośrednie" i niech sobie lecą np przez jakiś przekaźnik
Ktoś to już robił ? Ktoś podpowie z jakiego samochodu najlepiej zrobić taki "przeszczep" ?
Wymiana włączników szyby na nowocześniejsze
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
DieSpinnePL pisze:Cześć,
Pamiętam, że był gdzieś na forum poruszany taki wątek, ale to było... kilka lat temu i nie mogę się do niego dokopać..
Ktoś z sukcesem wymienił standardowe przyciski, na nowocześniejszy typ. Z tego co pamiętam na mikroswitchach
Generalnie, to akurat włączniki podnoszenia/opuszczania szyby w NA są awaryjne. Sama ich konstrukcja sprawia, że przy "pstrykaniu" pojawia się nagar i trzeba co jakiś czas przeczyścić styki.
W związku z powyższym, najlepiej by było zamontować takie przyciski, które nie były by tak "bezpośrednie" i niech sobie lecą np przez jakiś przekaźnik
Ktoś to już robił ? Ktoś podpowie z jakiego samochodu najlepiej zrobić taki "przeszczep" ?
Jest jeszcze opcja aby puscic to przez modyl automatycznego domykania/otwierania szyb (wiecej w czaterii technicznej - ost pare stron), problem jest tylko w wytrzymalosci modulu max 10A, Kurak pisal, ze powinno byc 15A.
Wystarczy dorzucić cztery przekaźniki i podciągnąć im dobre zasilanie. Cały układ powinien zmieścić pod obudową tunelu. A wyłączniki można zostawuć te które są, nie będą się psuły ponieważ bedą pracować pod znikomym obciążeniem.
Te 15A to myślę byłby bonus, ale raczej nie mus.