kopci z rury-bierze olej

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

14 lis 2008, 22:37

a ja smigam od czerwca czesto szybko, wymienilem tylko olej filtry i w zadnym warsztacie nie bylem bo nic sie nie dzieje :mrgreen: ale co to za pocieszenie skoro auta i tak sprzedac nie moge :roll:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5461
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

17 lis 2008, 17:09

meping, nie stosuj motodoktora, bo kompletnie zabijesz silnik z panewkami i korbowodem lacznie. Moze wystarczy zrobic glowice, czyli wymienic gumki zaworowe i wyczyscic zawory, aczkolwiek jak wczesniej wspomnialem, moze sie zdarzyc sytuacja, ze pogorszysz sytuacje. Ciezko wrozyc. Podjedz na stacje diagnostyczna i sprawdz kompresje na poszczegolnych cylindrach na zimnym silniku.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

17 lis 2008, 22:15

Ja jestem ciekawe ile ta mazda musi miec przejechane ze dymi na niebiesko chyba ponad 300tys km :roll: albo ktos ja przegrzal jadac z niesprawnym ukladem chlodzenia bo w tym aucie to bardzo dziwne dla mnie. Testowalem kiedys NA z przelotem ponad 220 tys i nic nie dymila
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

18 lis 2008, 10:17

Fiveopac pisze:meping, nie stosuj motodoktora, bo kompletnie zabijesz silnik z panewkami i korbowodem lacznie. Moze wystarczy zrobic glowice, czyli wymienic gumki zaworowe i wyczyscic zawory, aczkolwiek jak wczesniej wspomnialem, moze sie zdarzyc sytuacja, ze pogorszysz sytuacje. Ciezko wrozyc. Podjedz na stacje diagnostyczna i sprawdz kompresje na poszczegolnych cylindrach na zimnym silniku.



Witam

Bede sie wybieral, sprawdzilem rowniez poziom plynu chlodzacego i nie ubylo nic.
Generalnie mam juz dosyc momentami.

Fiveopac, wymiana gumek + czysczenie zaworow, jakie to sa koszta ?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5461
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

18 lis 2008, 18:28

meping pisze:Fiveopac, wymiana gumek + czysczenie zaworow, jakie to sa koszta ?

Strzelam - jakies 700 zł z robocizna, uszczelka, regeneracja i planowaniem glowicy.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

18 lis 2008, 21:33

No to przy odrobinie pecha mam po swietach ;)
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

19 lis 2008, 19:12

Jutro jade na wymiane oleju i sprawdzenie kompresji.
Jakie wartosci uwazane sa za dobre a przy jakich zachodzi potrzeba ingerencji w silnik ?
Pytam bo w tym temacie jestem kompletnie zielony.
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

20 lis 2008, 12:43

Witam

Dzisiaj bylem na zmianie oleju i sprawdzeniu kompresji.

Poprzedniego oleju bylo pol stanu, 10000km temu wlano ok 3,5 L.
Rozumiem, ze taki ubytek nie jest zastraszajacy.
Teraz jest Mobil S 10W40.
Musze teraz poobserwowac czy nadal bedzie kopic przy starcie.


Co do kompresji:

3 cylindry dokladnie 11 ATM.
1 cylinder 10,5 ATM.

Prosze o fachowa interpretacje wynikow :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5461
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lis 2008, 15:13

meping pisze:3 cylindry dokladnie 11 ATM.
1 cylinder 10,5 ATM.

Idealna fabryczna kompresja to 13 atm. Minimum wynosi 9.2 atm, roznica pomiedzy cylindrami nie moze byc wieksza niz 1,9 atm. Wyglada ze kompresja jest poprawna, acz bez szału. Mozliwe, ze wyczyszczenie zaworow i gniazd jeszcze podciagnie ten wynik. Tylko pytanie - kompresja byla sprawdzana na ZIMNYM silniku? Jesli nie i pomiar odbywal sie na cieplym silniku, wyniki beda zawyzone.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

20 lis 2008, 15:33

Przed pomiarem auto przez ok. pol godziny stalo.
Dojazd do warsztatu to ok. 2,5 km.
Wiec silnik raczej zimny.

A jak kwestia brania oleju ?, wychodzi ze troche ponad 1L na 10000.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5461
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lis 2008, 18:48

meping pisze:A jak kwestia brania oleju ?, wychodzi ze troche ponad 1L na 10000.

To znaczy, ze nie bierze ci oleju :wink:
meping pisze:Wiec silnik raczej zimny.

Silnik zimny jest po dobrych kilku godzinach, a najlepiej po nocy... tak wiec pomiar nie oddaje tego, co sie dzieje przy porannym odpalaniu.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

20 lis 2008, 20:22

Rozumiem, ze nastepnym razem powinienem auto na pomiar kompresji zholowac lub wrzucic na lawete :)


A ile oleju maksymalnie wchodzi do MX5 ?, pytam bo dokladnie chce policzyc ile ubylo przez te 10000.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2008, 21:45

meping pisze:auto na pomiar kompresji zholowac lub wrzucic na lawete :)

Albo zostawić wieczorem w serwisie żeby rano na zimno zrobili :wink:
meping pisze:A ile oleju maksymalnie wchodzi do MX5 ?,

W 1.8 3,8 litra z filtrem.

Pozdr
Michał
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5461
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lis 2008, 21:49

majkel_c pisze:Albo zostawić wieczorem w serwisie żeby rano na zimno zrobili :wink:

Popieram :mrgreen:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

20 lis 2008, 22:50

majkel_c pisze:
meping pisze:auto na pomiar kompresji zholowac lub wrzucic na lawete :)

Albo zostawić wieczorem w serwisie żeby rano na zimno zrobili :wink:
meping pisze:A ile oleju maksymalnie wchodzi do MX5 ?,

W 1.8 3,8 litra z filtrem.

Pozdr
Michał



W takim razie moja wziela okolo 1,6 L oleju na 10000 tys. km, wlane bylo 3,5 L, zostalo pol czyli 1,9.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2008, 22:55

meping pisze:W takim razie moja wziela okolo 1,6 L oleju na 10000 tys. km, wlane bylo 3,5 L, zostalo pol czyli 1,9.

Hmm... Jeśli dobrze zrozumiałem, wlane było 3,5 litra, a przy zmianie stary olej był w połowie między stanem min i max ? To by oznaczało że prawie nic nie zużyła. Minimalny
stan na bagnecie to nie jest "zero" oleju...

P
M
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

20 lis 2008, 23:05

Przed zmiana dzisiaj bylo pol stanu, czyli rozumiem, ze pol z 3,8.
Czyli 1,9 L. Przy poprzedniej zmianie wlane bylo 3,5, ( 1,5 ltr zostalo w baniaku ).
Idac tym tokiem wychodzi 1,6 L.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2008, 23:18

meping pisze:Przed zmiana dzisiaj bylo pol stanu, czyli rozumiem, ze pol z 3,8.
Czyli 1,9 L. Przy poprzedniej zmianie wlane bylo 3,5, ( 1,5 ltr zostalo w baniaku ).
Idac tym tokiem wychodzi 1,6 L.

No właśnie nie :mrgreen: Dolny stan na bagnecie oznacza że w misce zostało jeszcze
prawie 3 litry
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

20 lis 2008, 23:30

meping, poszukaj dobrego mechanika albo zagłębij się MOCNO w literaturę motoryzacyjną...Pozostaje Ci jedno albo drugie :wink: (Nie piszę tego złosliwie, tylko oszczędzi Ci to sporo nerwów i niepewności co do samochodu) :???:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

20 lis 2008, 23:37

majkel_c pisze:
meping pisze:Przed zmiana dzisiaj bylo pol stanu, czyli rozumiem, ze pol z 3,8.
Czyli 1,9 L. Przy poprzedniej zmianie wlane bylo 3,5, ( 1,5 ltr zostalo w baniaku ).
Idac tym tokiem wychodzi 1,6 L.

No właśnie nie :mrgreen: Dolny stan na bagnecie oznacza że w misce zostało jeszcze
prawie 3 litry




Idac tym tokiem... :)
W takim razie konsumpcja oleju znikoma, czyli powod do radosci.
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

20 lis 2008, 23:53

przemasi pisze:meping, poszukaj dobrego mechanika albo zagłębij się MOCNO w literaturę motoryzacyjną...Pozostaje Ci jedno albo drugie :wink: (Nie piszę tego złosliwie, tylko oszczędzi Ci to sporo nerwów i niepewności co do samochodu) :???:



Byloby to najlepszym rozwiazaniem, aczkolwiek oprocz samochodow jest jeszcze pare rzeczy, w ktore moznaby zaglebic sie.

Rozwaze MOCNO, nie zartuje oczywiscie, w sumie pozytek bedzie dla wszystkich ;)
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

21 lis 2008, 0:53

meping pisze:aczkolwiek oprocz samochodow jest jeszcze pare rzeczy, w ktore moznaby zaglebic sie.

Pewnie, że są :wink:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

21 lis 2008, 11:33

To jak nie masz ubytków w oleju to skąd ta barwa spalin?

Tak się zastanawiam, czy aby nie mogła być to sprawka ... chrzczonego paliwa? Tankujesz na jednej stacji ?

Może spróbuj ją zmienić i zobaczysz co i jak ?
Nie mówie że to to, ale może coś w tym być ...
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

21 lis 2008, 11:57

DieSpinnePL pisze:To jak nie masz ubytków w oleju to skąd ta barwa spalin?

Tak się zastanawiam, czy aby nie mogła być to sprawka ... chrzczonego paliwa? Tankujesz na jednej stacji ?

Może spróbuj ją zmienić i zobaczysz co i jak ?
Nie mówie że to to, ale może coś w tym być ...


Tankuje ostatnio roznie.
Glownie Neste bo po drodze, Shell i Orlen.
W poniedzialek wstawiam auto na noc do ASO w Lodzi.
Rano maja go odpalic i zdiagnozowac, przy okazji zczytaja bledy z kompa.
Zobacze co sie urodzi i dam znac.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

21 lis 2008, 12:31

meping, daj znać co wyszło. Miejmy nadzieję, że będzie miał jeszcze dobrą kompresję... :smile:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

21 lis 2008, 13:19

przemasi pisze:meping, daj znać co wyszło. Miejmy nadzieję, że będzie miał jeszcze dobrą kompresję... :smile:


Co do kompresji:

3 cylindry dokladnie 11 ATM.
1 cylinder 10,5 ATM.

Jesli beda wymieniane uszczelki zaworow tudziez cos innego ponownie sprawdze kompresje.
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

25 lis 2008, 18:37

Hej

Kontynuujac watek kopcenia i doprowadzania Miaty do pozadanego stanu.

Zostawilem wczoraj, dzisiaj odebralem.
ASO Szparagowa 4, Lodz.

Diagnostyka komputera - bledow 0
Zdjeta oslona tlumika - wczesniej rezonans.
Naprawiony brak podswietlenia przyciskow: reg. swiatel, p-mgielnych.
Nasmarowanie uszczelek lacznie z dachem - za friko :)

Problem porannej chmurki - poruszane juz wczesniej uszczelniacze zaworow.

Koszt: 350 pln

W kwestii kopcenia, spalania, oraz ogolnej regeneracji silnika zaproponowano:

Wymiana plus montaz:

uszczelki pod zawory
uszczelka gorna dekla
uszczelka pod glowica
uszcz pod kolektory, ssacy i wydechowy

Sprawdzenie i uszczelnienie glowicy

Total: circa 1625 pln, z czego czesci 425, robocizna 600, regeneracja glowicy 600.
Glowica nie bedzie robiona w Aso, ale w firmie wspolpracujacej.

Bardziej doswiadczeni koledzy powiedzcie co takowa operacja da ?
Ja licze, ze dzieki temu silnik odzyska troche wigoru.

No i jak wg. was wyglada to cenowo ?


PS.

Bylem bardzo mile zaskoczony, gdy zostawiajac brudne auto przy odbiorze otrzymalem umyte. Plus na miejscu moich popekanych ramek na tablice pojawily sie nowe, reklamowki rzecz jasna :)
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

25 lis 2008, 18:50

meping pisze:Wymiana plus montaz:

uszczelki pod zawory
uszczelka gorna dekla
uszczelka pod glowica
uszcz pod kolektory, ssacy i wydechowy

Sprawdzenie i uszczelnienie glowicy

Uszczelki muszą wymienić po rozłożeniu tego, bo jak znam życie, to nie będą się już nadawały do niczego po zdjęciu. A to co naprawdę naprawiają to uszczelnienie zaworów (ewentualnie podszlifowanie samych zaworów i wymiana gum, sprawdzenie sprężyn) następnie zdejmą głowice i sprawdzą w jakim jest stanie i nią się zajmą. Pozostałe czynności są niestety jakby "gratis" przy rozkładaniu silnika...
Koszt...a ile kosztuje silnik 1,6 w dobrym stanie do NB, bo nie wiem nawet? Możesz porównać, chociaż jeśli zrobią dobrze ten remont, to jest to lepsza opcja niż zmiana silnika.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5461
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 lis 2008, 19:15

meping, cena masakryczna :O prawie jak za remont silnika, cos drogo macie w Łodzi. Chyba lepiej kup drugi silnik albo poszukaj innego warsztatu i zapytaj o ten zakres.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

25 lis 2008, 20:13

przemasi pisze:Koszt...a ile kosztuje silnik 1,6 w dobrym stanie do NB, bo nie wiem nawet? Możesz porównać, chociaż jeśli zrobią dobrze ten remont, to jest to lepsza opcja niż zmiana silnika.



Tez tak mysle, kupno uzywanego silnika moze pociagac za soba wieksze koszty, no i ryzyko wieksze.
ODPOWIEDZ