kopci z rury-bierze olej
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5461
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
meping, nie stosuj motodoktora, bo kompletnie zabijesz silnik z panewkami i korbowodem lacznie. Moze wystarczy zrobic glowice, czyli wymienic gumki zaworowe i wyczyscic zawory, aczkolwiek jak wczesniej wspomnialem, moze sie zdarzyc sytuacja, ze pogorszysz sytuacje. Ciezko wrozyc. Podjedz na stacje diagnostyczna i sprawdz kompresje na poszczegolnych cylindrach na zimnym silniku.
Ja jestem ciekawe ile ta mazda musi miec przejechane ze dymi na niebiesko chyba ponad 300tys km albo ktos ja przegrzal jadac z niesprawnym ukladem chlodzenia bo w tym aucie to bardzo dziwne dla mnie. Testowalem kiedys NA z przelotem ponad 220 tys i nic nie dymila
Fiveopac pisze:meping, nie stosuj motodoktora, bo kompletnie zabijesz silnik z panewkami i korbowodem lacznie. Moze wystarczy zrobic glowice, czyli wymienic gumki zaworowe i wyczyscic zawory, aczkolwiek jak wczesniej wspomnialem, moze sie zdarzyc sytuacja, ze pogorszysz sytuacje. Ciezko wrozyc. Podjedz na stacje diagnostyczna i sprawdz kompresje na poszczegolnych cylindrach na zimnym silniku.
Witam
Bede sie wybieral, sprawdzilem rowniez poziom plynu chlodzacego i nie ubylo nic.
Generalnie mam juz dosyc momentami.
Fiveopac, wymiana gumek + czysczenie zaworow, jakie to sa koszta ?
Witam
Dzisiaj bylem na zmianie oleju i sprawdzeniu kompresji.
Poprzedniego oleju bylo pol stanu, 10000km temu wlano ok 3,5 L.
Rozumiem, ze taki ubytek nie jest zastraszajacy.
Teraz jest Mobil S 10W40.
Musze teraz poobserwowac czy nadal bedzie kopic przy starcie.
Co do kompresji:
3 cylindry dokladnie 11 ATM.
1 cylinder 10,5 ATM.
Prosze o fachowa interpretacje wynikow
Dzisiaj bylem na zmianie oleju i sprawdzeniu kompresji.
Poprzedniego oleju bylo pol stanu, 10000km temu wlano ok 3,5 L.
Rozumiem, ze taki ubytek nie jest zastraszajacy.
Teraz jest Mobil S 10W40.
Musze teraz poobserwowac czy nadal bedzie kopic przy starcie.
Co do kompresji:
3 cylindry dokladnie 11 ATM.
1 cylinder 10,5 ATM.
Prosze o fachowa interpretacje wynikow
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5461
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
meping pisze:3 cylindry dokladnie 11 ATM.
1 cylinder 10,5 ATM.
Idealna fabryczna kompresja to 13 atm. Minimum wynosi 9.2 atm, roznica pomiedzy cylindrami nie moze byc wieksza niz 1,9 atm. Wyglada ze kompresja jest poprawna, acz bez szału. Mozliwe, ze wyczyszczenie zaworow i gniazd jeszcze podciagnie ten wynik. Tylko pytanie - kompresja byla sprawdzana na ZIMNYM silniku? Jesli nie i pomiar odbywal sie na cieplym silniku, wyniki beda zawyzone.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5461
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
meping pisze:A jak kwestia brania oleju ?, wychodzi ze troche ponad 1L na 10000.
To znaczy, ze nie bierze ci oleju
meping pisze:Wiec silnik raczej zimny.
Silnik zimny jest po dobrych kilku godzinach, a najlepiej po nocy... tak wiec pomiar nie oddaje tego, co sie dzieje przy porannym odpalaniu.
meping pisze:auto na pomiar kompresji zholowac lub wrzucic na lawete
Albo zostawić wieczorem w serwisie żeby rano na zimno zrobili
meping pisze:A ile oleju maksymalnie wchodzi do MX5 ?,
W 1.8 3,8 litra z filtrem.
Pozdr
Michał
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:meping pisze:auto na pomiar kompresji zholowac lub wrzucic na lawete
Albo zostawić wieczorem w serwisie żeby rano na zimno zrobilimeping pisze:A ile oleju maksymalnie wchodzi do MX5 ?,
W 1.8 3,8 litra z filtrem.
Pozdr
Michał
W takim razie moja wziela okolo 1,6 L oleju na 10000 tys. km, wlane bylo 3,5 L, zostalo pol czyli 1,9.
meping pisze:W takim razie moja wziela okolo 1,6 L oleju na 10000 tys. km, wlane bylo 3,5 L, zostalo pol czyli 1,9.
Hmm... Jeśli dobrze zrozumiałem, wlane było 3,5 litra, a przy zmianie stary olej był w połowie między stanem min i max ? To by oznaczało że prawie nic nie zużyła. Minimalny
stan na bagnecie to nie jest "zero" oleju...
P
M
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
meping pisze:Przed zmiana dzisiaj bylo pol stanu, czyli rozumiem, ze pol z 3,8.
Czyli 1,9 L. Przy poprzedniej zmianie wlane bylo 3,5, ( 1,5 ltr zostalo w baniaku ).
Idac tym tokiem wychodzi 1,6 L.
No właśnie nie Dolny stan na bagnecie oznacza że w misce zostało jeszcze
prawie 3 litry
majkel_c pisze:meping pisze:Przed zmiana dzisiaj bylo pol stanu, czyli rozumiem, ze pol z 3,8.
Czyli 1,9 L. Przy poprzedniej zmianie wlane bylo 3,5, ( 1,5 ltr zostalo w baniaku ).
Idac tym tokiem wychodzi 1,6 L.
No właśnie nie Dolny stan na bagnecie oznacza że w misce zostało jeszcze
prawie 3 litry
Idac tym tokiem...
W takim razie konsumpcja oleju znikoma, czyli powod do radosci.
przemasi pisze:meping, poszukaj dobrego mechanika albo zagłębij się MOCNO w literaturę motoryzacyjną...Pozostaje Ci jedno albo drugie (Nie piszę tego złosliwie, tylko oszczędzi Ci to sporo nerwów i niepewności co do samochodu)
Byloby to najlepszym rozwiazaniem, aczkolwiek oprocz samochodow jest jeszcze pare rzeczy, w ktore moznaby zaglebic sie.
Rozwaze MOCNO, nie zartuje oczywiscie, w sumie pozytek bedzie dla wszystkich
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
To jak nie masz ubytków w oleju to skąd ta barwa spalin?
Tak się zastanawiam, czy aby nie mogła być to sprawka ... chrzczonego paliwa? Tankujesz na jednej stacji ?
Może spróbuj ją zmienić i zobaczysz co i jak ?
Nie mówie że to to, ale może coś w tym być ...
Tak się zastanawiam, czy aby nie mogła być to sprawka ... chrzczonego paliwa? Tankujesz na jednej stacji ?
Może spróbuj ją zmienić i zobaczysz co i jak ?
Nie mówie że to to, ale może coś w tym być ...
DieSpinnePL pisze:To jak nie masz ubytków w oleju to skąd ta barwa spalin?
Tak się zastanawiam, czy aby nie mogła być to sprawka ... chrzczonego paliwa? Tankujesz na jednej stacji ?
Może spróbuj ją zmienić i zobaczysz co i jak ?
Nie mówie że to to, ale może coś w tym być ...
Tankuje ostatnio roznie.
Glownie Neste bo po drodze, Shell i Orlen.
W poniedzialek wstawiam auto na noc do ASO w Lodzi.
Rano maja go odpalic i zdiagnozowac, przy okazji zczytaja bledy z kompa.
Zobacze co sie urodzi i dam znac.
przemasi pisze:meping, daj znać co wyszło. Miejmy nadzieję, że będzie miał jeszcze dobrą kompresję...
Co do kompresji:
3 cylindry dokladnie 11 ATM.
1 cylinder 10,5 ATM.
Jesli beda wymieniane uszczelki zaworow tudziez cos innego ponownie sprawdze kompresje.
Hej
Kontynuujac watek kopcenia i doprowadzania Miaty do pozadanego stanu.
Zostawilem wczoraj, dzisiaj odebralem.
ASO Szparagowa 4, Lodz.
Diagnostyka komputera - bledow 0
Zdjeta oslona tlumika - wczesniej rezonans.
Naprawiony brak podswietlenia przyciskow: reg. swiatel, p-mgielnych.
Nasmarowanie uszczelek lacznie z dachem - za friko
Problem porannej chmurki - poruszane juz wczesniej uszczelniacze zaworow.
Koszt: 350 pln
W kwestii kopcenia, spalania, oraz ogolnej regeneracji silnika zaproponowano:
Wymiana plus montaz:
uszczelki pod zawory
uszczelka gorna dekla
uszczelka pod glowica
uszcz pod kolektory, ssacy i wydechowy
Sprawdzenie i uszczelnienie glowicy
Total: circa 1625 pln, z czego czesci 425, robocizna 600, regeneracja glowicy 600.
Glowica nie bedzie robiona w Aso, ale w firmie wspolpracujacej.
Bardziej doswiadczeni koledzy powiedzcie co takowa operacja da ?
Ja licze, ze dzieki temu silnik odzyska troche wigoru.
No i jak wg. was wyglada to cenowo ?
PS.
Bylem bardzo mile zaskoczony, gdy zostawiajac brudne auto przy odbiorze otrzymalem umyte. Plus na miejscu moich popekanych ramek na tablice pojawily sie nowe, reklamowki rzecz jasna
Kontynuujac watek kopcenia i doprowadzania Miaty do pozadanego stanu.
Zostawilem wczoraj, dzisiaj odebralem.
ASO Szparagowa 4, Lodz.
Diagnostyka komputera - bledow 0
Zdjeta oslona tlumika - wczesniej rezonans.
Naprawiony brak podswietlenia przyciskow: reg. swiatel, p-mgielnych.
Nasmarowanie uszczelek lacznie z dachem - za friko
Problem porannej chmurki - poruszane juz wczesniej uszczelniacze zaworow.
Koszt: 350 pln
W kwestii kopcenia, spalania, oraz ogolnej regeneracji silnika zaproponowano:
Wymiana plus montaz:
uszczelki pod zawory
uszczelka gorna dekla
uszczelka pod glowica
uszcz pod kolektory, ssacy i wydechowy
Sprawdzenie i uszczelnienie glowicy
Total: circa 1625 pln, z czego czesci 425, robocizna 600, regeneracja glowicy 600.
Glowica nie bedzie robiona w Aso, ale w firmie wspolpracujacej.
Bardziej doswiadczeni koledzy powiedzcie co takowa operacja da ?
Ja licze, ze dzieki temu silnik odzyska troche wigoru.
No i jak wg. was wyglada to cenowo ?
PS.
Bylem bardzo mile zaskoczony, gdy zostawiajac brudne auto przy odbiorze otrzymalem umyte. Plus na miejscu moich popekanych ramek na tablice pojawily sie nowe, reklamowki rzecz jasna
meping pisze:Wymiana plus montaz:
uszczelki pod zawory
uszczelka gorna dekla
uszczelka pod glowica
uszcz pod kolektory, ssacy i wydechowy
Sprawdzenie i uszczelnienie glowicy
Uszczelki muszą wymienić po rozłożeniu tego, bo jak znam życie, to nie będą się już nadawały do niczego po zdjęciu. A to co naprawdę naprawiają to uszczelnienie zaworów (ewentualnie podszlifowanie samych zaworów i wymiana gum, sprawdzenie sprężyn) następnie zdejmą głowice i sprawdzą w jakim jest stanie i nią się zajmą. Pozostałe czynności są niestety jakby "gratis" przy rozkładaniu silnika...
Koszt...a ile kosztuje silnik 1,6 w dobrym stanie do NB, bo nie wiem nawet? Możesz porównać, chociaż jeśli zrobią dobrze ten remont, to jest to lepsza opcja niż zmiana silnika.
przemasi pisze:Koszt...a ile kosztuje silnik 1,6 w dobrym stanie do NB, bo nie wiem nawet? Możesz porównać, chociaż jeśli zrobią dobrze ten remont, to jest to lepsza opcja niż zmiana silnika.
Tez tak mysle, kupno uzywanego silnika moze pociagac za soba wieksze koszty, no i ryzyko wieksze.