Zbyt wysoka emisja spalin
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Haha, no co ty, gdzie 19 litrów... ;P
12.5 to na setkę w miejskich korkach, jak było 16, to się strasznie martwiłem o co cho
Lambda oscyluje od 0 do 0.7 z jakimiś groszami na końcu (noPB 0-0.8)
W środku niestety wiem co siedzi: bieda (Zenit jz 2005; alaska; rail ig1). Jak jest ciepło, to śmiga elegancko, ale zimą i chłodniejszymi porankami kuleje, także do końca sezonu mam zamiar wymienić reduktor i wtryski. Już trochę z tym szitem powalczyłem, ale daleka droga przede mną.
Może ew. mi podpowiesz, czy zaniżone podciśnienie na LPG (według MAP sensora instalki) to wynik tego, że jest on podłączony do kolektora trójnikiem, razem z podciśnieniem reduktora? Bo to był powód rozjechania strojenia, MAP przekłamuje na LPG i mapa jest zebrana w zakresie ciśnienia od 0.2 do 0.8 bara... (noPB od 0.3 do 1 bar) I nie da się z tego przeliczyć modelu niestety. Jak będę miał czas, to ułożę oddzielnie podciśnienie reduktora i oddzielnie podłączę MAPa drugim przewodem.
Generalnie mój samochód, to typowy przykład druciarni LPG ;(
12.5 to na setkę w miejskich korkach, jak było 16, to się strasznie martwiłem o co cho
Lambda oscyluje od 0 do 0.7 z jakimiś groszami na końcu (noPB 0-0.8)
W środku niestety wiem co siedzi: bieda (Zenit jz 2005; alaska; rail ig1). Jak jest ciepło, to śmiga elegancko, ale zimą i chłodniejszymi porankami kuleje, także do końca sezonu mam zamiar wymienić reduktor i wtryski. Już trochę z tym szitem powalczyłem, ale daleka droga przede mną.
Może ew. mi podpowiesz, czy zaniżone podciśnienie na LPG (według MAP sensora instalki) to wynik tego, że jest on podłączony do kolektora trójnikiem, razem z podciśnieniem reduktora? Bo to był powód rozjechania strojenia, MAP przekłamuje na LPG i mapa jest zebrana w zakresie ciśnienia od 0.2 do 0.8 bara... (noPB od 0.3 do 1 bar) I nie da się z tego przeliczyć modelu niestety. Jak będę miał czas, to ułożę oddzielnie podciśnienie reduktora i oddzielnie podłączę MAPa drugim przewodem.
Generalnie mój samochód, to typowy przykład druciarni LPG ;(
Niezbyt precyzyjnie napisałeś, nigdy nie mierzyłem spalania po 65km i przeliczałem tego w górę, stąd wyszło mi te 19l.
Lambda powinna oscylować między 0, a 1V, może tu jest problem?
Co do MAPa, sprawdź czy on w ogóle sensownie pokazuje (przed uruchomieniem silnika powinien pokazywać ciśnienie atmosferyczne), bo może jest uszkodzony.
Co do parownika, sprawdziłbym, czy na pewno daje sobie radę z tym silnikiem, bo moim zdaniem będzie za słaby
Lambda powinna oscylować między 0, a 1V, może tu jest problem?
Co do MAPa, sprawdź czy on w ogóle sensownie pokazuje (przed uruchomieniem silnika powinien pokazywać ciśnienie atmosferyczne), bo może jest uszkodzony.
Co do parownika, sprawdziłbym, czy na pewno daje sobie radę z tym silnikiem, bo moim zdaniem będzie za słaby
MAP pokazuje sensownie, zarzuciłem temat na LPG-forum i najprawdopodobniej sterownik może mieć jakieś zimne luty na zasilaniu, czy coś, bo po włączeniu LPG spada napięcie zasilania o ok 0.4 V i to jest najprawdopodobniej przyczyna (ogarnę, jak już sesję klepnę). Co do reduktora, to zdaję sobie z tego sprawę. Dopóki jest ciepło, to śmiga elegancko, ale na zimnie zaczyna klękać, dopóki silnik mocno się nie zagrzeje. Do końca sezonu mam zamiar wymienić wszystko pomiędzy miedzią, a kolektorem dolotowym
Czemu niby nie ma sensu? Przy zmianie wszystkiego i tak wsadzałbym taki sam reduktor i wtryski, więc równie dobrze mogę zrobić to teraz, a w przyszłości ew. zająć się resztą. No i po co wyrzucać sterownik, jeżeli może się okazać, że problemem jest gdzieś jeden niedolutowany kabelek, czy coś. (Bo z tym lutem, nie chodziło mi o płytę sterownika, tylko o podłączenie gdzieś na wiązce, sorka jeżeli niezrozumiale napisałem;> )
I skoro teraz jeździ dobrze (nawet na alasce nie ma dużych spadków, problemy są tylko jak jest zimno - dlatego chcę do końca lata to załatwić), to jestem prawie pewien, że wstawienie lepszego reduktora i wtrysków zamontowanych pojedynczo może tylko pozytywnie wpłynąć na całość. Z resztą mam w aucie typowy "zestaw śmierci" alaska i odpowiednik walteków (rail ig1), prawdopodobnie cokolwiek byłoby lepsze ;D
Wracając do tematu emisji spalin. Podwyższone HC może być wynikiem wycieku oleju, cCzy spalania? Jak sprawdzić czy syf w okolicy kolektora wydechowego to olej, czy np. chłodziwo?
Fotka tego o co mi chodzi, te ciemne plamy są takie brudno-wilgotne.
I skoro teraz jeździ dobrze (nawet na alasce nie ma dużych spadków, problemy są tylko jak jest zimno - dlatego chcę do końca lata to załatwić), to jestem prawie pewien, że wstawienie lepszego reduktora i wtrysków zamontowanych pojedynczo może tylko pozytywnie wpłynąć na całość. Z resztą mam w aucie typowy "zestaw śmierci" alaska i odpowiednik walteków (rail ig1), prawdopodobnie cokolwiek byłoby lepsze ;D
Wracając do tematu emisji spalin. Podwyższone HC może być wynikiem wycieku oleju, cCzy spalania? Jak sprawdzić czy syf w okolicy kolektora wydechowego to olej, czy np. chłodziwo?
Fotka tego o co mi chodzi, te ciemne plamy są takie brudno-wilgotne.
Pedi pisze:Podwyższone HC może być wynikiem wycieku oleju
Skąd spaliny mają wiedzieć że cieknie Ci olej?
Pedi pisze:Jak sprawdzić czy syf w okolicy kolektora wydechowego to olej, czy np. chłodziwo?
Umyć a potem jeździć i szukać skąd cieknie a jak nie cieknie to może ścieka po trzonkach zaworowych i do wydechu idzie (zapach spalonego oleju za samochodem, nie koniecznie jakieś bąki niebieskie).
Pedi pisze: bo po włączeniu LPG spada napięcie zasilania o ok 0.4 V
Sprawdzić pobór prądu przez sterownik, ale wg mnie to raczej alternator/regulator nie domaga. Elektrozawór przy reduktorze (i przy butli pewnie też) potrzebuje najpewniej sporo prądu prądu żeby być otwartym.
No wlasnie tak myślę. Mam schemat okablowania centralki, wiec poogarniam to jak rozgromie sesję
PS napięcie to jest pokazywane przez zenit'a jako napięcie zasilania. Przy noPB jakieś 14.8, przy LPG 14.4
PS napięcie to jest pokazywane przez zenit'a jako napięcie zasilania. Przy noPB jakieś 14.8, przy LPG 14.4
No to może problem na stykach bezpiecznika itp. Nie wiemy jednak gdzie mierzy to napięcie, zmierz swoim multimetrem napięcie na akumulatorze a potem np. po bezpieczniku do centralki i na reduktorze (zaworze elektromagnetycznym). 14.8 czy 14.4 powinno być bez znaczenia dla pracy na lpg (tam nawet z 10V powinno wystarczyć).
Właśnie pomierzyłem jak chowałem do garażu. Pomiędzy bezpiecznikiem i masą jest eleganckie 14.94 na noPB, po odpaleniu LPG spada do 14.7-14.8. Przeczyściłem styk od masy i teraz pokazuje bardziej 14.8 na LPG (wahania pewnie były kwestią brudnego styku przy pomiarze). Generalnie dziwne, spadek na zasilaniu centralki dość mały... Zobaczę później jak wygląda napięcie na kablu do MAP sensora.
Problem MAPa w centralce LPG niejako rozwiązana (więcej info tutaj)
Wracając do tematu emisji spalin, wyjąłem dziś kolektor ssący/dolotowy i jak wesoło niosłem go do domu, to poleciał z niego olej... Czyżby odma waliła mi do kolektora i to mogłoby być przyczyną wysokiego HC i podbierania oleju?
Co z tym zrobić, wymienić zaworek tylko, czy coś jeszcze?
I gdzie w Warszawie dostanę uszczelkę kolektora? Nie mogę znaleźć, a na starej nie chcę składać, bo już trochę sfatygowana jest ;P
Wracając do tematu emisji spalin, wyjąłem dziś kolektor ssący/dolotowy i jak wesoło niosłem go do domu, to poleciał z niego olej... Czyżby odma waliła mi do kolektora i to mogłoby być przyczyną wysokiego HC i podbierania oleju?
Co z tym zrobić, wymienić zaworek tylko, czy coś jeszcze?
I gdzie w Warszawie dostanę uszczelkę kolektora? Nie mogę znaleźć, a na starej nie chcę składać, bo już trochę sfatygowana jest ;P
Wymieniłem Lambdę (tę bliższą silnika) i generalnie efekt jest gorszy od zamierzonego...:/ spaliła mi jeszcze wiecej benzyny.
Moje pytanie, czy po wymianie sondy nie należało by przypadkiem zrestartować komputera? Jeżeli tak, to jak to zrobić?
Moje pytanie, czy po wymianie sondy nie należało by przypadkiem zrestartować komputera? Jeżeli tak, to jak to zrobić?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Odkopuję bo mam podobny problem. Oblałem dzisiaj przegląd z powodu zbyt wysokiej emisji CO (norma do 0.2% wyszło 0.71%)Lambda i węglowodory w normie. Silnik raczej nagrzany (pracował ponad 30 min przed przeglądem) Katalizator jest w miarę nowy (3-4 lata) zamiennik. Pacjent to NB 1.8 99 rok. Zużycia oleju nie zauważyłem.
Jakieś sugestie poza wymianą katalizatora? Po weekendzie może uda mi się zmierzyć temperaturę na wejściu i wyjściu katalizatora.
Coś mi się nie chce wierzyc żeby kat padł po niecałych 10tys km.
Jakieś sugestie poza wymianą katalizatora? Po weekendzie może uda mi się zmierzyć temperaturę na wejściu i wyjściu katalizatora.
Coś mi się nie chce wierzyc żeby kat padł po niecałych 10tys km.
sprawdz kody bledow silnika. moze byc czujnik temperatury, sonda lambda, wypadajace zaplony przez uwalone swiece lub kable, moze byc slaba kompresja silnika, moga byc pierscienie i uszczelniacze olejowe, moze byc wina gownianego katalizaatora chocby byl i nowy ( sa o takiej przepustowosci ze niewiele katalizzuja). czynnikow wiele. zaczalbym od sprawdzenia czy nie ma bledow silnika po obd.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Mutra, ja jak mantrę powtarzam: czyszczenie przepustnicy i regulacja silnika krokowego. Nie dlatego, że jestem jakoś mądry w tych sprawach, tylko, że te dwa drobiazgi pomogły u mnie i na skład spalin i na spadki obrotów na biegu jałowym. (a nie wymiana cewki za tysiąc pięćset sto dziewięćset) Po prostu zły skład mieszanki.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No dobra, ale czy wartości lambda w normie nie świadczą o tym że skład mieszanki jest ok?pistenbully pisze: ↑11 kwie 2019, 13:39Mutra, ja jak mantrę powtarzam: czyszczenie przepustnicy i regulacja silnika krokowego. Nie dlatego, że jestem jakoś mądry w tych sprawach, tylko, że te dwa drobiazgi pomogły u mnie i na skład spalin i na spadki obrotów na biegu jałowym. (a nie wymiana cewki za tysiąc pięćset sto dziewięćset) Po prostu zły skład mieszanki.
Dioda nie wymigała żadnych błędów
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Emmm... Niezbyt uważnie przeczytałem pierwszy postmutra pisze: ↑11 kwie 2019, 13:42No dobra, ale czy wartości lambda w normie nie świadczą o tym że skład mieszanki jest ok?pistenbully pisze: ↑11 kwie 2019, 13:39Mutra, ja jak mantrę powtarzam: czyszczenie przepustnicy i regulacja silnika krokowego. Nie dlatego, że jestem jakoś mądry w tych sprawach, tylko, że te dwa drobiazgi pomogły u mnie i na skład spalin i na spadki obrotów na biegu jałowym. (a nie wymiana cewki za tysiąc pięćset sto dziewięćset) Po prostu zły skład mieszanki.
Dioda nie wymigała żadnych błędów
Może jednak kat
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
pistenbully pisze: ↑11 kwie 2019, 16:08Emmm... Niezbyt uważnie przeczytałem pierwszy postmutra pisze: ↑11 kwie 2019, 13:42No dobra, ale czy wartości lambda w normie nie świadczą o tym że skład mieszanki jest ok?pistenbully pisze: ↑11 kwie 2019, 13:39Mutra, ja jak mantrę powtarzam: czyszczenie przepustnicy i regulacja silnika krokowego. Nie dlatego, że jestem jakoś mądry w tych sprawach, tylko, że te dwa drobiazgi pomogły u mnie i na skład spalin i na spadki obrotów na biegu jałowym. (a nie wymiana cewki za tysiąc pięćset sto dziewięćset) Po prostu zły skład mieszanki.
Dioda nie wymigała żadnych błędów
Może jednak kat
temperatura na wejściu wyższa niz na wyjściu i nie wyższa niż końcowego odcinka kolektora. Wychodzi na to że katalizator nie działa