Widzę Panowie, że rozmowa rozgorzała na dobre
Z absolutnego braku czasu , nie jestem w stanie teraz nic projektować/kombinować ,ale jak się uda , to w może, ale to może, coś ponawymyślam w weekend Co do mojej własnej osłonki, to patent całkiem niezły, jedynie muszę jakoś "ucywilizować" ten projekt, bo było to robione tak z partyzanta ,prawie że na kolanie.
Z doświadczenie wiem, ze te konstrukcje z tuzinem kolanek, skrętow, zakrętów, to o kant dupska rozbić, bo tylko zaburzają flow powietrza , konstrukcja Typhoona jest idealna w swojej prostocie oraz w małej ilości łączeń oraz krzywizn (wynikających jedynie ograniczenia miejsca pod maską) a co za tym idzie jestem pewien,że nie ma co modzić z dodatkowymi kolankami, krzywkami ,profilami....itp
Jedyne co bym zrobił w przypadku swojego dolotu, to może postarał się wymodzić jakąś dopracowaną osłonę, która stała by się formą do odlewu z żywicy i zrobic docelowo jakąś ciekawą osłonę z żywicy dodatkowo może z "zatopionym " w niej materiałem termoizolacyjnym typu mata/koc/taśma....
Podrzucajcie opinie , Pozdrawiam
Filtr K&N Typhoon i osłona termiczna
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- kociol
- Donator
- Posty: 995
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Szablon oslony do NBfla tez gdzies w szafie sie u mnie wala... Planowalem zrobienie takiego boxa, zamknietego od tylu i z prawej strony (siedzac w aucie) przycieta i wygieta blacha oraz deklem od gory...
+1Mr Lobuz pisze:Z doświadczenie wiem, ze te konstrukcje z tuzinem kolanek, skrętow, zakrętów, to o kant dupska rozbić, bo tylko zaburzają flow powietrza , konstrukcja Typhoona jest idealna w swojej prostocie oraz w małej ilości łączeń oraz krzywizn (wynikających jedynie ograniczenia miejsca pod maską) a co za tym idzie jestem pewien,że nie ma co modzić z dodatkowymi kolankami, krzywkami ,profilami....itp
- pytanie czy ta zywica bedzie wystarczajaco twarda, zeby przykrecic ja srubami do karoserii i czy bedzie wystarczajaco odporna na temperature... Niestety temperatury pod maska, w lecie w korku, po ostrzejszej jezdzie moga dochodzic do okolo 60 stopni, a po stronie po ktorej jest dolot seryjnie, jest jeszcze strona goraca silnika...Mr Lobuz pisze: z żywicy i zrobic docelowo jakąś ciekawą osłonę z żywicy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Z całym szacunkiem, ale zdziwiłbyś sie jak odporna jest dobrej jakości żywica! Wyobraź sobie ,że robiłem już zbiorniki na paliwo do motocykli z takowej( customowe projekty dla zapaleńców,hehe) i jak dotąd żadnych reklamacji A przypominam że bak masz bezpośrednio nad cylindrami, a w baku nic innego jak benzyne
A co do temperatury, to nawet zwykła żywica z włóknem , taka np z budowlanego (Castorama,Leroy itp) będzie na 100% spełniać zadanie (niedawno naprawiałem całą maskę z włókna szklanego taką właśnie tanią żywicą i poszło tego sporo prawie po całości,wszystko od wewnątrz, a do dziś żadnych odkształceń lub nawet najmniejszych przebarwień nie ma, więc ufając sobie zrobiłbym tą osłonę dolotu ze zwykłej żywicy bez mrugnięcia okiem ) .
Fajnie ,że ktoś też ma zapał żeby robić jakieś fajne wynalazki dla siebie
Pozdro !
A co do temperatury, to nawet zwykła żywica z włóknem , taka np z budowlanego (Castorama,Leroy itp) będzie na 100% spełniać zadanie (niedawno naprawiałem całą maskę z włókna szklanego taką właśnie tanią żywicą i poszło tego sporo prawie po całości,wszystko od wewnątrz, a do dziś żadnych odkształceń lub nawet najmniejszych przebarwień nie ma, więc ufając sobie zrobiłbym tą osłonę dolotu ze zwykłej żywicy bez mrugnięcia okiem ) .
Fajnie ,że ktoś też ma zapał żeby robić jakieś fajne wynalazki dla siebie
Pozdro !
- kociol
- Donator
- Posty: 995
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Mr Lobuz, przepraszam, bo widze, ze troszke zle mnie odebrales... Ja sie na tym nie znam i tylko pytalem... Bez zadnego spinania.
Dzieki za info. Nie mialem pojecia, ze taka nawet najprostsza zywica jest tak temperaturo-odporna. Czlowiek uczy sie cale zycie
Czy byla by ewentualnie opcja, ze jak podesle Ci szablon to moglbys cos sprobowac pokleic?
P.S. Ta maska jest niesamowita! Szacun!
Dzieki za info. Nie mialem pojecia, ze taka nawet najprostsza zywica jest tak temperaturo-odporna. Czlowiek uczy sie cale zycie
Czy byla by ewentualnie opcja, ze jak podesle Ci szablon to moglbys cos sprobowac pokleic?
P.S. Ta maska jest niesamowita! Szacun!
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Żadnej spinki nie ma absolutnie, hehehe, możesz śmiało coś samemu posklejać z żywicy, materiał łatwy w obsłudze jak sobie wszystko dobrze przygotujesz wcześniej ,a jak juz wyschnie, to dziecinnie prosty w obróbce .
A maska wyszła kozacko , biorąc pod uwagę w jak opłakanym stanie ją dostałem, bo była dosłownie rozsypana w mak, a to zdjęcie "przed" nie pokazuje prawie nic .Do tego malowanko wyszło idealnie ,lakierem z nowego Scirocco
A maska wyszła kozacko , biorąc pod uwagę w jak opłakanym stanie ją dostałem, bo była dosłownie rozsypana w mak, a to zdjęcie "przed" nie pokazuje prawie nic .Do tego malowanko wyszło idealnie ,lakierem z nowego Scirocco
-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
A czy ktoś robił taka osłonę do standardowego układu? U mnie tam panuje istnie piekielna atmosfera, a jako że auto na zimnym silnik(+ssanie) jedzie o wiele żwawiej to pomyślałem że można by spróbować odizolować aktualny dolot i liczyć na wzrost czegokolwiek, nawet masy!
Mr Lobuz, mam dokładnie taki sam dolot stożkowy K&N plus customowy kompletny wydech z przelotowym metalicznym katalizatorem w swojej NB. Mocowo jest 148 KM i jest to raczej jedynie zasluga wydechu. Natomiast całość przede wszystkim brzmi bardzo fajnie basowo i to jest chyba główna zaleta tego dolotu. Więcej szczegółów znajdziesz w moim wątku o żabie BRG.
Nigdy nie jeździłem na oryginalnym wlocie ale z track dayowych doświadczeń mogę potwierdzić zauważalny spadek mocy/momentu podczas dłuższych sesji w gorętsze dni. Nie robiąc pomiarów trudno wyciągać wnioski ale wciąganie nagrzanego powietrza przez stożek wydaje się prawdopodobną przyczyną. Mówiąc krótko jestem zainteresowany.
Idealnie by było, jeśli chcesz się zabrać za sprawę poważnie, zrobić pomiar temperatury w rurze dolotowej z i bez osłony.
Nigdy nie jeździłem na oryginalnym wlocie ale z track dayowych doświadczeń mogę potwierdzić zauważalny spadek mocy/momentu podczas dłuższych sesji w gorętsze dni. Nie robiąc pomiarów trudno wyciągać wnioski ale wciąganie nagrzanego powietrza przez stożek wydaje się prawdopodobną przyczyną. Mówiąc krótko jestem zainteresowany.
Idealnie by było, jeśli chcesz się zabrać za sprawę poważnie, zrobić pomiar temperatury w rurze dolotowej z i bez osłony.
No było by idealnie pobawic sie z tym dolotem, pomierzyć temperatury oryginału i K&N , wtedy czlowiek wiedziałby na czym stoi , nie sugerujac sie mitami z netu , bo ile osób ,tyle opinii ........ niestety u mnie w aucie ,oprócz zauważalnej poprawy momentu w niższych obrotach , zauważyłem też że pali o niebo wiecej i na dzień dzisiejszy (9 tys km po remoncie i wsadzeniu K&N) moge smiało powiedziec że moje autko dostaje zbyt bogatą meszanke i po zmianie dolotu przydało by sie podłączyc auto pod kompa i zrobic lepsze mapy , aby paliwo bylo wykorzystywane lepiej niz tylko do wlewania sie w cylindry
Na dzien dzisiejszy wszystkie moje ambitne projekty zostaly odłozone na bok, bo zycie zmusilo mnie do powrotu na Wyspy, gdzie nie mam na ten moment żadnych szans na grzebanie przy aucie.
Pozdro
Na dzien dzisiejszy wszystkie moje ambitne projekty zostaly odłozone na bok, bo zycie zmusilo mnie do powrotu na Wyspy, gdzie nie mam na ten moment żadnych szans na grzebanie przy aucie.
Pozdro