Filtr K&N Typhoon i osłona termiczna
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam wszystkich !
Jako że moja Mazda została przywrócona do życia , wraz z małymi upgrade'ami , teraz chciałbym zaprezentować Wam własnej konstrukcji osłonę termiczną dla wydechu K&N Typhoon.
Jak każdy wie, po wymianie na stożkowy filtr i dolot powstaje problem zasysania przez niego gorącego powietrza z okolic kolektora wydechowego oraz ogólnie z reszty komory silnika.
Mając sobotę wolna od budowania projektów innym, postanowiłem się zabrać za swoje własne autko.
W trakcie remontu silnika , zakupiłem Typhoona (lepiej żeby moja nie wiedziała za ile kupiłem ten kawałek rury )
a teraz na spokojnie skleiłem takie oto coś (sorki za jakość zdjęć, ale robione telefonem "z partyzanta" ) :
Jako że moja Mazda została przywrócona do życia , wraz z małymi upgrade'ami , teraz chciałbym zaprezentować Wam własnej konstrukcji osłonę termiczną dla wydechu K&N Typhoon.
Jak każdy wie, po wymianie na stożkowy filtr i dolot powstaje problem zasysania przez niego gorącego powietrza z okolic kolektora wydechowego oraz ogólnie z reszty komory silnika.
Mając sobotę wolna od budowania projektów innym, postanowiłem się zabrać za swoje własne autko.
W trakcie remontu silnika , zakupiłem Typhoona (lepiej żeby moja nie wiedziała za ile kupiłem ten kawałek rury )
a teraz na spokojnie skleiłem takie oto coś (sorki za jakość zdjęć, ale robione telefonem "z partyzanta" ) :
makler pisze:Fajny patent jak z efektywnoscia ? Poprawiło sie cos?;) myśle ze byłbym zainteresowany gdyby ktoś cos takiego robił na zamówienie:)
Na pewno wzrósł moment w niskich-średnich obrotach i to wyczuwalnie, jeśli chodzi o moc, to ciężko póki co wnioskować, Madzia ma dopiero 560 km po remoncie, jak będzie więcej , to pojadę na hamownię . A osłona to dobry patencik, jak by nie było, to zawsze chroni przed ssaniem gorącego powietrza. Muszę jeszcze okleić ją jakąś warstwą termoizolacyjną od strony wydechu i będzie git a co do zamówień, to jestem otwarty .....mam TIG-a i doświadczenie w budowie motocykli i innych różnych patentów
dobra robota, ja bym to czarnym matem prysnął
opłacało sie wydać hajs na tego k&n ?
widząc Twoje ogarniecie techniczne myślę ze wystrugał byś taki dolot samodzielnie za 1/3 ceny
pasowało by wpuścić tam trochę świezego powietrza z zew
opłacało sie wydać hajs na tego k&n ?
widząc Twoje ogarniecie techniczne myślę ze wystrugał byś taki dolot samodzielnie za 1/3 ceny
pasowało by wpuścić tam trochę świezego powietrza z zew
White NA BP'95
Łobuz a jakich motocykli?swojego czasu miałem cafe racera zrobionego z cx500 i marzy mi sie powrót do klimatu. Teraz ujezdzam er6n:) to ja zdecydowanie zamawiam taka osłonę jeśli dogadamy sie co do kosztu;)
Mx-5 2003 1.8 146 KM
ApAcHoS pisze:Sam spawałeś?
Sam mam TIG-a od jakiegoś czasu i pochłonęło mnie spawanie nim po całości , do tego stopnia,że zbudowałem Food Trucka na zamówienie jednemu gościowi ale to odrębny temat ...... te spawy na zdjęciach, to raczej gluty na szybko, bo "sobie" robiłem mając jedno wolne popołudnie . Mogę pospawać idealnie nierdzewkę oraz blachy stalowe od 1mm-5mm , grubsze też ale już kontrolowanie spawu jest ograniczone
K&N Typhoon, jeden z nielicznych CAI wartych kazdej zlotowki. to nie simota z kawalem rurki z alu.
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... ntake.aspx
23KM na pewno nie doda ale w 5-8KM uwierze. good job
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... ntake.aspx
23KM na pewno nie doda ale w 5-8KM uwierze. good job
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
marrazz pisze:K&N Typhoon, jeden z nielicznych CAI wartych kazdej zlotowki. to nie simota z kawalem rurki z alu.
http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ ... ntake.aspx
23KM na pewno nie doda ale w 5-8KM uwierze. good job
Sorki , ale nie porównuj 418-konnego Lexusa do naszych Mazd , tutaj przyrosty mogą być z goła odmienne ......
a co do ceny to nad wyraz przesadzona , wiem , bo sam się dałem nabrać na to cudo .
Robi robotę,ale powinien kosztować 400 zł , bo tam nic zaskakującego nie ma . Tyle ode mnie .
nikt nie porownuje, podaje przyklad. btw, to ze jest on prosty nic nie znaczy, simota + rura tez jest prosta, a przyrostow brak. Typhoon jest prosty, ale podnosi moc - taki maly szczegol wplywajacy na cene
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
marrazz pisze:nikt nie porownuje, podaje przyklad. btw, to ze jest on prosty nic nie znaczy, simota + rura tez jest prosta, a przyrostow brak. Typhoon jest prosty, ale podnosi moc - taki maly szczegol wplywajacy na cene
Spoko Ale kupując taki sam filtr jaki jest wykorzystany w Typhoon'ie , zrobię dokładną kopię rozmiarową reszty i na logikę wychodzi, że powinienem mieć dokładnie te same przyrosty ...... a cena będzie już o niebo mniejsza .
Co Wy na to?
marrazz pisze:zobaczymy jak wyjdzie wersja DIY. hamowales/planujesz hamowac auto na Typhoonie?
Mam dopiero 560km po remoncie , jak będę miał ponad 1500 to polecę na hamownię a ona prawdę powie
A z tym DIY Typhoonem, to teraz na serio !! Postaram się w najbliższym czasie coś sklecić, tak aby zdążyć przed hamownią i porównać oba wynalazki podczas jednej sesji i wierzę ,że mogę zbudować coś równie dobrego za przyzwoitą cenę
Już nie raz obalałem takie teorie, że się niby w garażu nie da czegoś zrobić...... a jak zbudowałem tylne zawieszenie do jednego projektu motocyklowego, to właściciel okrzyknął to dziełem nowoczesnej sztuki , hehehe , a tak na serio to ja zawsze mam głowę pełna wizji, tylko czasu na wszystko brak !
Mr Lobuz pisze:a tak na serio to ja zawsze mam głowę pełna wizji, tylko czasu na wszystko brak !
Nie Ty jeden! Masz gdzieś na forum wątek o swoim bryku? Mogłbyś podrzucić linkiem?
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13561Kurak pisze:Mr Lobuz pisze:a tak na serio to ja zawsze mam głowę pełna wizji, tylko czasu na wszystko brak !
Nie Ty jeden! Masz gdzieś na forum wątek o swoim bryku? Mogłbyś podrzucić linkiem?
Tutaj krótka historia remontu
viewtopic.php?f=25&t=13545
viewtopic.php?f=25&t=13545
Mr Lobuz pisze:skleiłem takie oto coś
Spróbuj w miarę możliwości zlikwidować ten otwór poniżej zbiornika płynu wspomagania, tamtędy będzie się pompować gorące powietrze z chłodnicy podczas jazdy. Tak czy inaczej różnicę na pewno odczujesz bo wszystkie konstrukcje typu stożka umieszczonego w tych okolicach (niezależnie od tego ile $$$ kosztowały) bez osłony to termicznie kompletna pomyłka i wmawianie sobie, że jest lepiej. Pomiar temperatury bezlitośnie to zawsze weryfikuje
btw, zanim zaczniesz je produkować seryjnie proponuję się zapoznać z regulaminem działu giełda komercyjna
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:Mr Lobuz pisze:skleiłem takie oto coś
Spróbuj w miarę możliwości zlikwidować ten otwór poniżej zbiornika płynu wspomagania, tamtędy będzie się pompować gorące powietrze z chłodnicy podczas jazdy. Tak czy inaczej różnicę na pewno odczujesz bo wszystkie konstrukcje typu stożka umieszczonego w tych okolicach (niezależnie od tego ile $$$ kosztowały) bez osłony to termicznie kompletna pomyłka i wmawianie sobie, że jest lepiej. Pomiar temperatury bezlitośnie to zawsze weryfikuje
btw, zanim zaczniesz je produkować seryjnie proponuję się zapoznać z regulaminem działu giełda komercyjna
Po
eM
Dzieki wilekie za zainteresowanie
Wiem,ze ten otwór to nic dobrego,ale jako pierwsze "dzieło" tego typu zrobione z partyzanta w jedno popołudnie , to i tak dobrze.
Otwór powstał z potrzeby ominięcia przewodów od klimy , które akuratnie wystaja z pompy ,oraz dlatego że łatwiej było wkładać taką jednolitą konstrukcje na swoje miejsce (dosyc to duze jest ).
Planuje w przyszłości udoskonalic to na tyle, zeby było pełen PRO (logiczna dwuczęściowa konstrukcja ,izolacja termiczna na zewnątrz ,itp) i jeśli ktos kiedyś takowy ode mnie kupi, to żeby sie nie wstydził po otwarciu maski
Pozdroawiam
Krzysiek
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Mr Lobuz, może powinieneś pójść w tym kierynku:
http://www.racingbeat.com/Miata-1990-2005/Intake-Kits-Air-Filters/56499.html
http://www.racingbeat.com/Miata-1990-2005/Intake-Kits-Air-Filters/56499.html
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
A odkopę, bo bardzo chętnie bym przygarnął taką osłonę
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- Chalanger
- Donator
- Posty: 3024
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
- Model: Inny
- Wersja: Brak zabawki
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Kontakt:
2-3 tygodni jak moja wróci z blacharni to też coś wymodze u siebie -pokaże Wam to może komuś się spodoba
p.s. Wszystko jest do zrobienia a najlepiej się wzorowac na dobrych wzorach więc jak widzieliście gdzieś coś fajnego to chętnie zobaczę w tym temacie
p.s. Wszystko jest do zrobienia a najlepiej się wzorowac na dobrych wzorach więc jak widzieliście gdzieś coś fajnego to chętnie zobaczę w tym temacie
Kupię ładną Mx5
- kociol
- Donator
- Posty: 995
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Pytanie czy podjalbys sie lekkiej metalo plastyki?
Mam gdzies rysunki do pospawania rur a'la Typhoon - zainteresowany?
Mam gdzies rysunki do pospawania rur a'la Typhoon - zainteresowany?
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- Chalanger
- Donator
- Posty: 3024
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
- Model: Inny
- Wersja: Brak zabawki
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Kontakt:
kociol pisze:Pytanie czy podjalbys sie lekkiej metalo plastyki?
Mam gdzies rysunki do pospawania rur a'la Typhoon - zainteresowany?
no pewnie-zawsze otwarty na propozycje
Kupię ładną Mx5
- kociol
- Donator
- Posty: 995
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Odkopie rysunki kolo weekendu
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
A może coś w ten deseń http://www.racingbeat.com/Miata-1990-20 ... 56499.html Użytkownicy NB i NBFL bardzo by się ucieszyli.
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Ja bym przygarnął taką osłonę jak robił łobuz żeby od przepustnicy dać kolanko 90st i prostą rurę do końca przechodzącą przez tą zabudowę
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- Chalanger
- Donator
- Posty: 3024
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
- Model: Inny
- Wersja: Brak zabawki
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Kontakt:
Luca pisze:A może coś w ten deseń http://www.racingbeat.com/Miata-1990-20 ... 56499.html Użytkownicy NB i NBFL bardzo by się ucieszyli.
To jest bardzo fajne i mysle że na tym mozna sie wzorować
Kupię ładną Mx5
- kociol
- Donator
- Posty: 995
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Pomysl fajny. Z tym, ze im wiecej zakretow, tym wieksze opory... A to raczej nie poprawi osiagow.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.