jakie dystanse

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

23 lut 2014, 14:40

Cześć
nie chcę robić offtopa w innym temacie przy sprzedaży dystansów stąd ten temat :)

Felga ma ET 40 w mojej NB. Zastanawiam się nad założeniem dystansów 20mm na koło/40mm na oś co jak rozumiem powinno dać ET20 i "wyjście" felgi na zewnątrz o 2cm?

Już wiem, że raczej dystans musi być przykręcany do piasty bo przelotowy jest za gruby dla oryginalnych szpilek.
Teraz pytanie brzmi, skoro przykręcę dystans do piasty to nadal te szpilki będą trochę wystawać ponad dystans? W takim wypadku jak ma pasować felga do dystansu?

Żadne rzeźbienie nie wchodzi w rachubę, wolę nie mieć tych dystansów ale jeździć bezpiecznie :D
pozdrowienia
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

23 lut 2014, 14:58

marcinmaciek pisze:Cześć
nie chcę robić offtopa w innym temacie przy sprzedaży dystansów stąd ten temat :)

Felga ma ET 40 w mojej NB. Zastanawiam się nad założeniem dystansów 20mm na koło/40mm na oś co jak rozumiem powinno dać ET20 i "wyjście" felgi na zewnątrz o 2cm?

Już wiem, że raczej dystans musi być przykręcany do piasty bo przelotowy jest za gruby dla oryginalnych szpilek.
Teraz pytanie brzmi, skoro przykręcę dystans do piasty to nadal te szpilki będą trochę wystawać ponad dystans? W takim wypadku jak ma pasować felga do dystansu?

Żadne rzeźbienie nie wchodzi w rachubę, wolę nie mieć tych dystansów ale jeździć bezpiecznie :D
pozdrowienia


Obejrzyj jak wyglada przykrecany dystans, to zrozumiesz odrazu. Dystans przykrecasz do fabrycznych szpilek, specjalnymi nakretkami. W dystansie zwykle sa nagwintowane otwory (rzadko szpilki), w ktore wkrecisz nowe sruby aby zamontowac kolo. Plus takiego dystansu to mozliwosc zmiany rozstawu srub.
Wada to duzo wiekszy koszt niz przelotowych (bo sa bardziej skomplikowane, musisz miec w komplecie nowe sruby i nakretki).
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

23 lut 2014, 15:05

patrząc na dystans np irmschera do nb to wygląda on tak, że ma własne szpilki więc wydaje mi się, będzie konflikt między szpilkami oryginalnymi a felgą.
http://eibach.pl/search.html?search_typ ... _line=1980
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

23 lut 2014, 15:28

marcinmaciek pisze:że ma własne szpilki więc wydaje mi się, będzie konflikt między szpilkami oryginalnymi a felgą.

Odkręć koło i obejrzyj felgę, powinno być dużo pustego miejsca między miejscami gdzie są otwory w feldze i właśnie w to miejsce mieszczą się nakrętki mocujące dystans do piasty.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

24 lut 2014, 22:55

to ja sie troche dopne i zapytam jakie mozna "zrobic" et na obnizonym zawiasie, zeby nie bylo wymagane rollowanie i zabawy z geometria?

dystanse ze szpilkami przy 20 mm? chyba troche malo "miesa" przy tych dodatkowych szpilkach zostaje :?
Obrazek
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

01 mar 2014, 13:31

felgi właśnie wróciły z renowacji:
17x7, et40
jak widać na foto moim zdaniem jak założe dystanse irmschera z własnymi szpilkami to oryginalne szpilki będą wystawać ponad dystans i felga nie będzie pasować...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

01 mar 2014, 14:23

marcinmaciek pisze: jak założe dystanse irmschera z własnymi szpilkami to oryginalne szpilki będą wystawać ponad dystans i felga nie będzie pasować

Masz akurat felgi uniwersalne z wieloma rozstawami i faktycznie dystanse ze szpilkami nie będą pasować.

Pozostaje Ci założyć dystanse bez szpilek i wymienić szpilki na długie.
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

01 mar 2014, 17:18

pytanie czy wymiana tych szpilek to jest jakaś straszna rzeźba? chodzi o to by było bezpiecznie
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 mar 2014, 18:23

marcinmaciek pisze:pytanie czy wymiana tych szpilek to jest jakaś straszna rzeźba? chodzi o to by było bezpiecznie

Jest to proste i bezpieczne, godzina roboty na wszystkich kolach.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

01 mar 2014, 18:30

marcinmaciek pisze: czy wymiana tych szpilek to jest jakaś straszna rzeźba?

Ja bym na prasie wyprasowywał stare ale to wymaga demontażu piast, wiele osób wybija stare szpilki młotkiem. Pamiętaj że przednie i tylne szpilki są różne.
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

01 mar 2014, 18:41

ok rozumiem, możecie napisać jakie szpilki powinienem kupić na przód i na tył aby wszedł dystans 20mm.

a tak przy okazji et40 z dystansem 20mm daje radę w mx-5?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 mar 2014, 19:58

marcinmaciek pisze:ok rozumiem, możecie napisać jakie szpilki powinienem kupić na przód i na tył aby wszedł dystans 20mm.

a tak przy okazji et40 z dystansem 20mm daje radę w mx-5?

Zalezy od szerokosci i srednicy kola. Nie pamietam niestety srednic szpilek.
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

01 mar 2014, 19:59

@ree
17x7 et40
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 mar 2014, 21:43

marcinmaciek pisze:@ree
17x7 et40

hmm ogolnie 7" przy et40 na dystansie 20 mm powinno dac rade, tyle ze przy mniejszej srednicy. Obawiam sie ze nawet przy kontach i rolce rantow, setup jaki podales wyzej moze obcierac. Sporo zalezy oczywiscie od obnizenia, ale zakladam, ze to juz zrobiles, bo jak dasz 17 na dystansie i seryjnym zawieszeniu to Ci niezly "mexi flash" wyjdzie :grin:
Ps. Co do szczegolow jakie kolo siada przy jakiej glebie itd, to polecam do Dextera uderzyc, calkiem niezle sie orientuje.
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

22 maja 2014, 18:24

wracamy do tematu :)
gleba zrobiona, fotki w moim temacie, przyszedł czas na dystans. Zaczynam od tylnej osi, bo tutaj nic mi nie będzie obcierać - nawet jak dam 50mm :D.
Felga z ET40, z pomiarów mi wychodzi dystans 20 lub 30mm na koło. Przy 30 wydaje mi się, że koło będzie trochę wystawać, nie chce kupić za wąskich dystansów.
Czy może mi ktoś napisać czy po założeniu 30mm czyli ET=10 będzie git? :)
Z przodu to na razie nie mam pomysła :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 maja 2014, 18:33

marcinmaciek pisze:17x7, et40

Przy takiej feldze lepiej dać 20mm, 30 będzie wystawało.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

23 maja 2014, 12:06

ok sprawa się klaruje, niestety będę musiał wymienić szpilki na dłuższe.

Zna ktoś rozmiar szpilek do nb 99 z tyłu i z przodu?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2014, 12:27

Kup lepiej przykręcane.
Obrazek

miatasm.com
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

23 maja 2014, 14:41

nie mogę kupić przykręcanych bo nakrętka mocująca dystans do piasty nie chowa się całkowicie w dystansie i będzie konfliktować z felgą a felga nie ma żadnych zagłębień na te nakrętki od wewnątrz.
Marr
Donator
Donator
Posty: 476
Rejestracja: 18 kwie 2008, 17:08
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2014, 16:41

Nakrętka się schowa (są firmy które robią dystanse 20mm że specjalnymi nakretkami chyba coś koło 15mm wys) ale oryginalna szpilka będzie wystawac :) ma chyba coś koło 26-28mm licząc od piasty (przynajmniej w nbfl)
Obrazek
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2014, 17:11

Tak jest. W 25 jest szansa sie schować (zależy od felgi), w 30mm nie ma żadnego problemu.
Obrazek

miatasm.com
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

23 maja 2014, 17:16

dzwonie do pana z eibach i mi mówi że nakrętki wystają...kurcze nie mogę zamówić na pałę bo potem może być problem. Nie przyjmą mi zwrotu.
Oryginalną szpilkę to mogę spiłować i będzie ok ale co z tą nakrętką...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 cze 2014, 10:10

mnie prawdopodobnie tez czeka wymiana szpilek, wiec czy ktos dysponuje wymiarami w nbfl? gwint jest 12x1,5? dlugosc na szybko mierzona wyszla z przodu 40, a z tylu 41, ale nie wiem jak z radelkiem :roll:
Obrazek
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

20 cze 2014, 15:46

wymieniłem szpilki z tyłu i z przodu NB
kupowałem dystanse HR ze szpilkami w zestawie
chcesz wymiary z NB?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 cze 2014, 20:42

mysle, ze pewnie beda takie same, wiec jesli mozesz, to rzuc cyframi - bedzie dla potomnych 8-)
Obrazek
ODPOWIEDZ