Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
oz69
Posty: 64
Rejestracja: 04 wrz 2017, 21:08
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Silver Blues
Lokalizacja: Kraków

25 kwie 2018, 14:07

mutra pisze:
oz69 pisze:Siemka, Mam szybkie pytanie.Pacjent NBFL 2003r. silnik 1.8 . wylatane 220 tys, nie wiem niestety co było zalane . Rocznie max 2-3tys km będzie jeżdżone. W zimie w garażu.. Co wlać w serducho?

wypłukać i zalac syntetyk 5w40

sorki że tak dopytuje, płukanka jakiejs konkretnej firmy?? Olej tez jakiś polecacie? czy Motul i będzie git?
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1676
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues 1.8
Lokalizacja: Łódź/Przemyśl
Kontakt:

25 kwie 2018, 14:30

Było wielokrotnie, Motul. Valvo, Elf, Gulf itd będą ok, płukanka np Liqui Moly lub inna
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
http://www.lukaszzawalski.pl fotografia ślubna, portretowa, sesje rodzinne, fotografia motoryzacyjna.
zapraszam!
Awatar użytkownika
oz69
Posty: 64
Rejestracja: 04 wrz 2017, 21:08
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Silver Blues
Lokalizacja: Kraków

25 kwie 2018, 14:55

Lucas Z pisze:Było wielokrotnie, Motul. Valvo, Elf, Gulf itd będą ok, płukanka np Liqui Moly lub inna

dzieki wielkie. ;) widze ze mamy takie same "madzie" :kciuk:
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 157
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

06 maja 2018, 10:48

Czesc, ostatnio czesciej latam ostrzej miatka, i niedlugo po wypadzie na tor chce zmienic olej, teraz smigam na dexelii, zmieniac na cos innego? Myslalem o jakims milersie albo motulu. Ale nic a nic nie orientuje sie w oznaczeniach acea, szukac tak jak dexelia a5 czy zmieniac? Ktos cos?
Było NC 2.0
Teraz chwila odpoczynku od miaty :(
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 maja 2018, 11:30

HDM pisze:Czesc, ostatnio czesciej latam ostrzej miatka, i niedlugo po wypadzie na tor chce zmienic olej, teraz smigam na dexelii, zmieniac na cos innego? Myslalem o jakims milersie albo motulu. Ale nic a nic nie orientuje sie w oznaczeniach acea, szukac tak jak dexelia a5 czy zmieniac? Ktos cos?

z tego co kojarzę w Twoim silniku dopuszcza sie normę ACEA a3/a5 (sprawdź w instrukcji) Oleje z normą a5 zazwyczaj mają mniejszą lepkość w porównaniu do olei a3. Lepiej dla ekonomii - niekoniecznie dla silnika. Olej z normą a5 zazwyczaj będzie miał też normę a3. Jeżeli planujesz trochę upalania to IMO wybierz najgęstszy olej jaki jest dopuszczalny przez producenta (w Twoim przypadku chyba 5w30 - raz jeszcze sprawdź w instrukcji ;) ) i unikaj olejów niskopopiołowych, czyli tych z oznaczeniem ACEA C1 - C3.

Co do marki to ma drugorzędne znaczenie. Każdy pełen syntetyk powinien byc ok tak długo jak będzie spełniał normę ACEA dla Twojego silnika
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 157
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

06 maja 2018, 11:46

No tego jest bardzo sporo, mysle czy zostac przy tej dexeli? Ale ciezko o jakies konkretne opinie o tym, jedynie, że to chyba tak na prawdę półsyntetyk. Zmieniam dosyc czesto olej, wiec czy sie szarpac na jakiegos amsoila za 3 stowy to chyba bez sensu, tak to do glowy przychodzi mi valvoline, motul, mobil i millers, albo inaczej, jest cos czego unikac 5w30 :D? Cenowo okej podchodza valvo synpower 5w30 a3/b4 i motul eco-nergy ale ten jest a5.
Było NC 2.0
Teraz chwila odpoczynku od miaty :(
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 maja 2018, 12:05

HDM pisze:No tego jest bardzo sporo, mysle czy zostac przy tej dexeli? Ale ciezko o jakies konkretne opinie o tym. Zmieniam dosyc czesto olej, wiec czy sie szarpac na jakiegos amsoila za 3 stowy to chyba bez sensu, tak to do glowy przychodzi mi valvoline, motul, mobil i millers, albo inaczej, jest cos czego unikac 5w30 :D?

wiesz, zależy co kto lubi ;) ja lubie wiedzieć że mam super mega wypaśny olej zalany w każdym ze swoich aut. To czy olej za trzy stówy jest lepszy od takiego za stówę to temat rzeka. Ja głęboko wierzę że tak :mrgreen:. Marka oleju ma mniejsze znaczenie niż parametry poszczególnych olejów - tyle że znowu to temat rzeka ;). Jeżeli chcesz coś sprawdzonego w klasie 5w30 z normą ACEA A3 to ja od siebie mogę polecić taki
https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-race- ... -5ltr.html

mam go zalanego w Suzuki Swift Sport, w dwóch innych autach (w tym w emixie) mam ten sam olej tylko że w klasie 5w40.
Cena/jakość bardzo atrakcyjna, niezła dostępność, relatywnie niskie ryzyko trafienia na podróbkę.
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 274
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2018, 12:18

Od siebie dodam, że marka ma drugorzędne znaczenie po wybraniu tej, której logo nam się najbardziej podoba, za to kolosalne ma oryginalność. Niestety rynek lewego oleju silnikowego na allegro i szemranych sklepach kwitnie, a tego co może być zamiast ori oleju na pewno nie chcesz... Kupuj w super pewnych miejscach - np. Intecars, warsztaty i hurtownie z autoryzacją danego dostawcy, itp.
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 157
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

06 maja 2018, 12:48

Kurde, szczerze to nawet na fuchsa bym nie wpadl, a tu sie okazuje ze to moze byc kozacki olej :D Moze sie skusze wsumie, rozumiem ze nie C3 tylko S ? A jakas konkurencje ma wgl to cudo?
Było NC 2.0
Teraz chwila odpoczynku od miaty :(
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 maja 2018, 15:10

HDM pisze:Kurde, szczerze to nawet na fuchsa bym nie wpadl, a tu sie okazuje ze to moze byc kozacki olej :D Moze sie skusze wsumie, rozumiem ze nie C3 tylko S ? A jakas konkurencje ma wgl to cudo?


dokładnie, NIE "C3". C3 jest do diesli z DPF-em ;).
Co do konkurencji to jest całkiem sporo olejów o podobnych albo odrobine gorszych parametrach w podobnej cenie np:
Millers CFS 5w30
motul 300v 5w30
liqui molly syntoil high tech 5w30.

z tych trzech motul i millers są trochę lepsze od liqui molly.
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 157
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

06 maja 2018, 15:39

A skusze sie na tego fuchsa pro :D Moze bede mial spokojniejsza glowe odwiedzajac czerwone pole, że jednak jest lepsza oliwka to lepiej zadba i nie zacznie zaraz wciagac oleju :D Dzieki wielkie :)
Było NC 2.0
Teraz chwila odpoczynku od miaty :(
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 2963
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: ND
Wersja: 2.0 Club
Lokalizacja: Katowice

06 maja 2018, 22:18

ND 2.0 z hameryki. Nie wiem co tam fabrycznie lali, zakładam, że to co w EU. Oleum jeszcze fabryczne, w zimie autem jeździł nie będę, na co dzień stoi w ciepłym garażu. Jaki olej zalać?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni nr 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 146 KM - Hejka 2.0
Kwiecień 2018 - obecnie: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 353
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

06 maja 2018, 23:05

5w30 :) Ja wziąłem tego fuchsa, co mutra polecał, ze spełniających zalecenia Mazdy wydawał się najbardziej sensowny ;)
Do wersji EU fabrycznie leją dexelię 0w20.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 2963
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: ND
Wersja: 2.0 Club
Lokalizacja: Katowice

11 maja 2018, 10:21

Pany, jaki filtr oleju do Mazdy MX-5 ND 2.0? EU / USA się różniły pod tym względem jakoś? Olej w USA lali ten sam - Dexelię 0W20
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni nr 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 146 KM - Hejka 2.0
Kwiecień 2018 - obecnie: ND 2.0 '16 Club - Kocur
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 maja 2018, 11:51

w katalogu podają ten sam: PE01-14-302A 9A
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 2963
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: ND
Wersja: 2.0 Club
Lokalizacja: Katowice

11 maja 2018, 11:53

Bardzo dziękuję ;*
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni nr 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 146 KM - Hejka 2.0
Kwiecień 2018 - obecnie: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 74
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

12 maja 2018, 7:01

Witam, przejscie z 10w40 na 5w40, (są jakieś inne odczucia pracy silnika? )to do dobry pomysł, silnik w dobrej kondycji przebieg 150tysia
1.6 nbfl
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 maja 2018, 9:19

Chicago7 pisze:Witam, przejscie z 10w40 na 5w40, (są jakieś inne odczucia pracy silnika? )to do dobry pomysł, silnik w dobrej kondycji przebieg 150tysia

różnice diametralne u mnie po przejściu z elfa 10w40 na race pro s 5w40 zaczął palic kapcia nawet na piątce. Normalnie jakby mu ze 30 kunia przybyło ;)
a tak na serio to może troszkę ciszej jest na wolnych obrotach.

Przepłucz silnik, zalej syntetyka 5w40 i zobacz czy zauważysz różnicę.
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2018, 8:46

Stosował ktos może oleje Millersa u siebie? Poprzedni właściciel zalał do Mazdy VR1, jest OK i zastanawiam się czy warto dopłacać.
Millersa od 3 lat leję do 1.4 TSI i jest super.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 maja 2018, 9:22

Goccolo pisze:Stosował ktos może oleje Millersa u siebie? Poprzedni właściciel zalał do Mazdy VR1, jest OK i zastanawiam się czy warto dopłacać.
Millersa od 3 lat leję do 1.4 TSI i jest super.

a co byś ewentualnie zalał zamiast millers'a?
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2018, 9:50

VR1 tak jak do tej pory.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 maja 2018, 10:49

Goccolo pisze:VR1 tak jak do tej pory.


ja bym zalał Millersa CFS 5w40 bo rozumiem że VR1 byłby 5w50?
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2018, 12:19

Taki olej w samochodzie, którego używam do jeżdżenia do pracy i wieczornego turlania się po okolicy to chyba jednak przesada. Ceny wyglądają tak:
Valvoline VR1 5w50 - 120 zł / 5 l
Millers EE 5w40 - 205 zł / 5 l
Millers CFS 5w40 - 260 zł / 5 l

Kupię tańszego Millersa i zobaczymy, co będzie. Jak nie będzie większej różnicy to w kolejnych latach wróci VR1.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4375
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NC
Lokalizacja: Białystok

16 maja 2018, 12:37

Do turlania się to bierz 5w30 jak fabryka zaleca.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 maja 2018, 13:33

Goccolo pisze:Taki olej w samochodzie, którego używam do jeżdżenia do pracy i wieczornego turlania się po okolicy to chyba jednak przesada. Ceny wyglądają tak:
Valvoline VR1 5w50 - 120 zł / 5 l
Millers EE 5w40 - 205 zł / 5 l
Millers CFS 5w40 - 260 zł / 5 l

5w50 w samochodzie do wieczornego turlania to nawet większa przesada ;)
Kupię tańszego Millersa i zobaczymy, co będzie. Jak nie będzie większej różnicy to w kolejnych latach wróci VR1.

o ile nie masz czujnika ciśnienia i temperatury oleju i nie zamierzasz rozbierać silnika żeby porównać stopień zużycia, to w codziennej eksploatacji nic nie zauważysz ;)
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2018, 13:51

No właśnie w golfie różnicę poczułem- silnik pracuje bardziej gladko i nie zużywa w ogóle oleju (w przeciwieństwie do oleju, który wlał producent). Ja naprawdę nie mam zboczenia pod tym względem, więc jeśli zauważyłem różnicę to jest coś na rzeczy :)
konior
Posty: 117
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

21 maja 2018, 14:53

jak dla mnie nie ma sensu sie bawic w Millersy. Zbyt wysoka cena.
miałem 5 rajdówek i zawsze używałem 10w60 shell racing. Nigdy nie zatarł mi sie silnik ( innych problemów też nie miałem )
Arek922
Posty: 135
Rejestracja: 18 lip 2017, 21:11
Model: NB

21 cze 2018, 17:44

panowie zbieram sie do zmiany oleju w miacie i zastanawiam sie nad kilkoma olejami. moze powiecie czy sa miedzy nimi jakiekolwiek roznice.
a mianowicie mysle o:
motul 300V Trophy 0w40
motul 300v Power Racing 5w40
rockoil CARBON 0w40
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 cze 2018, 18:20

róznice są chociazby takie że dwa są w klasie 0w40 a jeden w 5w40 ale to już pewnie wiesz ;). Masz specyfikacje tych olei (olejów ? ;) )
edit:
sam se znalazłem ;)

300v trophy 0w40
Viscosity grade SAE J 300 SAE 0W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.848
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 75.7 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.6 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.9 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 186
Pour point ASTM D97 -51°C / -59.8°F
Flash point ASTM D92 222°C / 431.6°F
TBN ASTM D2896 8.25 mg KOH/g


300v power 5w40
Viscosity grade SAE J 300 SAE 5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.860
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 81.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.6 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.1 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 174
Pour point ASTM D97 -45°C / -49°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
TBN ASTM D2896 8.25 mg KOH/g


SAE Viscosity (J300) 0W-40
Density @ 15°C (kg/L) 0.851
Viscosity @ 40°C (cSt) 82.0
Viscosity @ 100°C (cSt) 14.6
Viscosity Index 186
CCS Viscosity (cP) 5800@-35°C
HT/HS Viscosity @ 150°C (cP) 4.5
Total Base Number (mgKOH/g) 8.0
Pour Point - -40°C
Flash Point 240°C
NOACK Volatility @ 250°C 6% Loss


motul jak zwykle nie podaje wszystkich parametrów ;). Wszystkie trzy bardzo ok. Oceniając po parametrach - Rockoil minimalnie lepszy chociaż pytanie jest w kwestii bazy olejowej tego konkretnego oleju. Wszystkie trzy na bazie estrów z domniemaną (bo szczegółowej informacji brak) wysoką zawartością popiołu (czyli OK).

Jaki masz silnik i jak używasz auta?
Arek922
Posty: 135
Rejestracja: 18 lip 2017, 21:11
Model: NB

21 cze 2018, 22:15

Silnik 1.6 i raczej spokojnie jezdze. Wiadomo od czasu do czasu ostrzej ale to sporadycznie. A olej bede wymienial przed jazda po torze.
ODPOWIEDZ