Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 21:09

Oczywiście dla kogoś kto ma z danym człowiekiem kontakt po raz pierwszy nie będzie to być może przekonująca odpowiedź. Ja z tymi ludźmi, szczególnie z Seanem konsultowałem kilka rzeczy i swoje odczucia w tym zakresie mam. Dziękuję wszystkim za cenne uwagi.
Pozdrawiam
Rafał
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

27 lut 2018, 9:52

MMRS pisze:0w20 jest dedykowany przez Mazdę, jeżeli lepiej cyknąć 5w30 to oczywiście to zrobię.
Do skyactive też raczej szedł bym w 0w20 lub 0w30.. widziałem lepkości tych olei (kinematyczne przy 100C w okolicy 8) i to zupełnie inny olej niż do starszych konstrukcji silników mazdy..

0w50 nigdy nie będą miały tak niskiej lepkości...
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

27 lut 2018, 19:10

Skoro panowie z Goodwin'a mają już tak dobrze rozeznanie ND to jakiego oleju oni używają/sugerują?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 lut 2018, 7:17

rozumiem ze toretyzujecie gdyz temperatura na zewnatrz nie sklania do modzenia? :lol:

gdyby bylo mnie stac na ND i jego upalanie szedlbym w kierunku dobrego 5W30 ew. 0W30. Dobrego tj. takiego ktory wytrzymuje upalanie i nie traci przy tym szybko wlasciwosci. Do tego wskaznik temp. oleju by nie gdybac. Ktos pisal ze temp. oleju trzeba pilnowac nawet przy normalnej jezdzie ... hmmm ciekawe ... wg mojej obserwacji w starenkiej NA i Imprezie (bo tam tez mam wskaznik, nawet taki sam, i temperatury wychodza podobne) to temp. oleju podczas normalnej jazdy oscyluje w granicach 85-100st (zima blizej dolnej granicy, lato blizej gornej). Na autostradzie przy szybkiej jezdzie troche rosnie powiedzmy do jakis 105st (w MX bo w Imp. nie pamietam czy tak jest czy nie). Na Poznaniu lub innej Silesii 115-120 pojawia sie szybko, mniej wiecej na 2 lub 3 kólku pelnym ogniem, tu miedzy MX a Imp nie ma roznicy

Dopiero po stwierdzeniu ze temp. jest za wysoka myslec o chlodzeniu oleju.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 lut 2018, 8:27

i jeszcze słowo na temat tego co zalecają serwisy/ASO/producenci na przykładzie Swifta sport. Kupiłem auto wczoraj i chciałem wiedzieć jaki olej był zalany: pod maską nalepka że zalecany olej to 0w20 w historii serwisowej wpisany 0w20. Patrzę do instrukcji a tam napisane że 0w20 zapewnia oszczędności paliwa i łatwy rozruch w niskich temp a w tabelce z olejami jako preferowany olej dla sporta jest 5w30.Zadzwoniłem do serwisu z pytaniem to który w końcu - mówią 0w20. Napisałem maila do suzuki i dostałem dokładnie taką samą odpowiedź: bla bla bla 0w20 niskie zużycie paliwa, niska emisja ale preferowany olej 5w30 a opcjonalnie 10w40.
Tak że ja bym podchodził z pewną rezerwą do tego co mówią serwisanci i pytał u źródeł
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2018, 19:00

turbo pchała pisze:Wchodzisz w tematy które moga nie do końca dobrze działać wg mnie.
Z tego co pamiętam musisz zainstalować podkładkę pod filtr oleju. Ktoś pisał że przy otwarciu sie termostatu spada ciśnienie oleju. Jak na to silnik zareaguje?
Znowu podpięta na stałe spowoduje niedogrzanie oleju w trasie i dłuższe nagrzewanie.

Dziwię się trochę że masz takie plany bo ja przy turbo jej nie potrzebuje a teraz po montażu splittera wręcz muszę zakrywac wlot z przodu na temp. Mniejszych niż 5*C bo pernamentnie na trasie nie mogę dogrzac oleju.
Na torze również nie przekraczam 105*C.

Mam nadzieję że wypowiedza się mądrzejsi w temacie, ale polecam zapytać najpierw :)


Tak jak wspomniałem Twój post zasiał ziarenko niepewności w temacie podszywając niepewnością zasadność montowania chłodnicy. Napisawszy do producenta (niestety zżerała mnie ciekawość) w dniu dzisiejszym doczekałem się informacji zwrotnej. Odpowiedź załączam dla zainteresowanych.
Pozdrawiam
Rafał
Załączniki
Screenshot_20180228-195101.png
Screenshot_20180228-195101.png (294.38 KiB) Przejrzano 2859 razy
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2018, 21:18

MMRS źle mnie rozumiesz cały czas. Uważam że modyfikacje są po to żeby coś ulepszyć, poprawić, zwalczyć problem. Ty nie wiesz czy ten problem masz a chcesz od strzała narobić sobie większego. Nie znam żadnego auta wolnossacego z chlodnicą oleju i nie widzę podstawy by go stosować w tak nowoczesnym samochodzie który jest regularnie upalny na torze. Zarówno NC w mx5 cup jak i ND obecnie są na seryjnym silniku upalane w o wiele ostrzej niż ty będziesz na początek potrafił a mimo to nie potrzebują chłodnicy.

Po co robić sobie problem? Racjonalnie próbuje Ci doradzić i nie tylko ja ze najpierw spróbuj potem wymieniaj.
Poza tym w dalszym Ciągu nie ma żadnych danych od producenta. Nie widziałem opinii osób które trgo potrzebowały itp.
Jestem natomiast w stanie uwierzyć że skoro np Dzunior, Liliputek i inni którzy wyciągali w ostre upały ostatnie siły z ND nie mieli problemów to ty też ich nie spotkasz. ten silnik jest po prostu tak zrobiony że tego nie potrzebuje.

Eot
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

28 lut 2018, 23:00

Jestem tego samego zdania.
Nie biegam w tych technicznych sprawach za bardzo ale z tego co zauważyłem na torze czy też w dolinie kłodzkiej gdzie naprawdę rozgrzewa się na tych górkach auto do czerwoności, że w tym zakresie modyfikacje są chyba zbędne. Ale na pewno dobry klocek, tarcza, chłodzenie tarczy hamulcowej, opona to się na pewno przyda, tutaj modyfikacja jest potrzebna. Ograniczenie chwiania ND na zakrętach również jak najbardziej.
Doskonale wszyscy to wiedzą a ja się już też przekonałem, że auto nie musi być najszybsze, najlepsze - liczy się kierowca. Mistrzem prostej może każdy być ale mistrzem operowania gazem, hamulcem, wchodzenia i wychodzenia z zakrętu już nie każdy jest. I aby być najszybszym wcale nie trzeba zarzynać auta. Po prostu trzeba nauczyć się jeździć. Ja mam taki plan na ten sezon. Co nie znaczy, że nie będziemy z Liliputkiem gnać do przodu jak się tylko da. Oj, a da się, da się a Wilwoody w tym roku nas zatrzymają zawsze na czas. :winner:
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

01 mar 2018, 11:25

W sumie to Liliputek jest żywym przykładem, że motor to najmocniejszy element ND... chyba jedyny który nie został wymieniony na gwarancji :)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

01 mar 2018, 11:52

Pomijając mój :(
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

02 mar 2018, 9:37

Polecacie jakichś sklep internetowy z w miarę dobrymi cenami za olej, bo w stacjonarnych u siebie, to... idź Pan. Chodzi mi dokładniej o Motul Gear 300 LS 75w90. Może macie jakieś wtyki :D
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

02 mar 2018, 12:55

Szczerze? Jeżeli chodzi o moją wiedzę, to nie tyle co taniego sklepu szukać, co takiego, który ma olej z pewnego źródła.
Im lepszy olej tym większe prawdopodobieństwo, że można trafić na ten mniej oryginalny.
Jak kupuję tylko w Petrostar.
A i doradzić się można ekipy, bo fajne chłopy są i do tej pory nie wsadzili mnie na minę.
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 mar 2018, 13:02

Samba88 pisze:Polecacie jakichś sklep internetowy z w miarę dobrymi cenami za olej, bo w stacjonarnych u siebie, to... idź Pan. Chodzi mi dokładniej o Motul Gear 300 LS 75w90. Może macie jakieś wtyki :D

http://expressparts.pl/
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 mar 2018, 13:37

Z motulem to szczególnie bym uważał. Znajomy, który prowadził sklep mówił mi kiedyś, że na allegro motul (akurat do silników motocyklowych najpopularniejszy) sprzedają taniej niż w hurtowniach, więc coś jest nie tak ;) Bierz w pewnym miejscu, a nie byle taniej, bo dostaniesz jakiegoś lotosa w ładnym baniaczku Motula.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

05 mar 2018, 6:32

Aż tak na taniości to mi nie zależy, żebym kupował byle gdzie, byle taniej. Po prostu tam, gdzie wydzwaniałem różnice były minimalne. W internecie większe, ale po doliczeniu kosztów przesyłki wychodzi niemalże na to samo. Nie sądziłem tylko, że ryzyko, nawet w sklepach stacjonarnych jest dość dużo. Zobaczymy.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

06 mar 2018, 0:38

Jeszcze wrócę do oleju w ND. Ostatnio miałem właśnie taki problem po zakupie auta gdy dowiedziałem się że mam silnik zalany 0W20...
Przede wszystkim trzeba pamiętać że auto ma system start & stop i producent musi zastosować olej o bardzo niskiej lepkości aby przy codziennej eksploatacji, na każdych światłach, w korku, po ponownym uruchomieniu silnika i dynamicznym starcie zapewniał smarowanie w jak najkrótszym czasie! Do tego dochodzą aspekty zużycia paliwa, toksyczności spalin itp itd. Ten olej będzie do tego doskonały, ale ja użytkują auto trochę inaczej. Z systemu start and stop nie korzystam, po uruchomieniu silnika obchodzę się z nim wyjątkowo delikatnie, a gdy już się rozgrzeję czerwone pole na obrotomierzu odwiedzam bardzo często. Do tego dochodzi sprawa wypadów na tor i dlatego postanowiłem nie zalewać 0w20.
Zdaję sobie sprawę z tego że jest to silnik nowoczesny i skoro Mazda zaleca również 5w30 to taki właśnie zaleję.
Szukałem czegoś co w tej klasie lepkości będzie doskonale chronić silnik także przy ostrym upalaniu i stanęło na "Penrite 10 TENTHS Racing 5w30". Jest to olej estrowy co teoretycznie ma powodować że będzie bardziej stabilny i odporny w wysokich temperaturach. Zobaczymy jak się będzie spisywał.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

17 mar 2018, 7:16

pudel pisze:Jeszcze wrócę do oleju w ND. Ostatnio miałem właśnie taki problem po zakupie auta gdy dowiedziałem się że mam silnik zalany 0W20...
Przede wszystkim trzeba pamiętać że auto ma system start & stop i producent musi zastosować olej o bardzo niskiej lepkości aby przy codziennej eksploatacji, na każdych światłach, w korku, po ponownym uruchomieniu silnika i dynamicznym starcie zapewniał smarowanie w jak najkrótszym czasie! Do tego dochodzą aspekty zużycia paliwa, toksyczności spalin itp itd. Ten olej będzie do tego doskonały, ale ja użytkują auto trochę inaczej. Z systemu start and stop nie korzystam, po uruchomieniu silnika obchodzę się z nim wyjątkowo delikatnie, a gdy już się rozgrzeję czerwone pole na obrotomierzu odwiedzam bardzo często. Do tego dochodzi sprawa wypadów na tor i dlatego postanowiłem nie zalewać 0w20.
Zdaję sobie sprawę z tego że jest to silnik nowoczesny i skoro Mazda zaleca również 5w30 to taki właśnie zaleję.
Szukałem czegoś co w tej klasie lepkości będzie doskonale chronić silnik także przy ostrym upalaniu i stanęło na "Penrite 10 TENTHS Racing 5w30". Jest to olej estrowy co teoretycznie ma powodować że będzie bardziej stabilny i odporny w wysokich temperaturach. Zobaczymy jak się będzie spisywał.

Szwędałem się ostatnio po różnych stronach w internecie i zupełnie przypadkowo trafiłem na blog miataspeed oraz ich opis jak wymienić olej. Mając w pamięci dyskusję dotyczącą oleju zrobiłem screena, który załączam poniżej. Zawarty tam punkt dotyczący oleju zdaje potwierdzać się w 100% Twoją opinię. Przy następnej wymianie oleju zaleję pełny syntetyk Motula lub olej który zarekomendowałeś powyżej :roll:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

17 mar 2018, 7:17

MMRS pisze:
pudel pisze:Jeszcze wrócę do oleju w ND. Ostatnio miałem właśnie taki problem po zakupie auta gdy dowiedziałem się że mam silnik zalany 0W20...
Przede wszystkim trzeba pamiętać że auto ma system start & stop i producent musi zastosować olej o bardzo niskiej lepkości aby przy codziennej eksploatacji, na każdych światłach, w korku, po ponownym uruchomieniu silnika i dynamicznym starcie zapewniał smarowanie w jak najkrótszym czasie! Do tego dochodzą aspekty zużycia paliwa, toksyczności spalin itp itd. Ten olej będzie do tego doskonały, ale ja użytkują auto trochę inaczej. Z systemu start and stop nie korzystam, po uruchomieniu silnika obchodzę się z nim wyjątkowo delikatnie, a gdy już się rozgrzeję czerwone pole na obrotomierzu odwiedzam bardzo często. Do tego dochodzi sprawa wypadów na tor i dlatego postanowiłem nie zalewać 0w20.
Zdaję sobie sprawę z tego że jest to silnik nowoczesny i skoro Mazda zaleca również 5w30 to taki właśnie zaleję.
Szukałem czegoś co w tej klasie lepkości będzie doskonale chronić silnik także przy ostrym upalaniu i stanęło na "Penrite 10 TENTHS Racing 5w30". Jest to olej estrowy co teoretycznie ma powodować że będzie bardziej stabilny i odporny w wysokich temperaturach. Zobaczymy jak się będzie spisywał.

Szwędałem się ostatnio po różnych stronach w internecie i zupełnie przypadkowo trafiłem na blog miataspeed oraz ich opis jak wymienić olej. Mając w pamięci dyskusję dotyczącą oleju zrobiłem screena, który załączam poniżej. Zawarty tam punkt dotyczący oleju zdaje potwierdzać się w 100% Twoją opinię. Przy następnej wymianie oleju zaleję pełny syntetyk Motula lub olej który zarekomendowałeś powyżej :roll:
Załączniki
Zrzut ekranu (18).png
Zrzut ekranu (18).png (674.2 KiB) Przejrzano 2646 razy
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

01 kwie 2018, 9:46

Odgrzebię temat oleju do ND - termin wymiany się zbliża więc zacząłem szukać jakiegoś oleju i chcąc spełnić zalecenia z instrukcji obsługi 5w30 ACEA A3/B3 lub A5/B5 jest bardzo mały wybór. Co udało mi się znaleźć to jeden Penrite (model Full Syntetic), jakiś mobil i valvo, żadnego motula, Millers tylko pół syntetyczny... Orientujecie się czy ktoś w ASO zwraca uwagę na te normy i gdzieś to odnotowuje jeśli olej ich nie spełnia? Jak się domyślam użycie 'niekompatybilnego' oleju mogą uznać za podstawę do anulowania gwarancji :?
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

01 kwie 2018, 10:49

W klasie ACEA interesuja cie tylko oznaczenia zaczynające się na A. Sporo oleji syntetycznych dziś juz nie łączy oznaczeń w ten sposób jak podaje mazda. Np zamiast a3b3 masz a3b4 itp...
To jednak Ciebie nie powinno interesować bo jako że masz silnik benzynowy interesuje Cię jedynie to pierwsze.
Masz np takie valvoline synpower 5w30 a3b4
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 kwie 2018, 11:03

heretic pisze:Odgrzebię temat oleju do ND - termin wymiany się zbliża więc zacząłem szukać jakiegoś oleju i chcąc spełnić zalecenia z instrukcji obsługi 5w30 ACEA A3/B3 lub A5/B5 jest bardzo mały wybór. Co udało mi się znaleźć to jeden Penrite (model Full Syntetic), jakiś mobil i valvo, żadnego motula, Millers tylko pół syntetyczny... Orientujecie się czy ktoś w ASO zwraca uwagę na te normy i gdzieś to odnotowuje jeśli olej ich nie spełnia? Jak się domyślam użycie 'niekompatybilnego' oleju mogą uznać za podstawę do anulowania gwarancji :?


wybór jest spory, pytanie jak z dostępnością:

ACEA A5:
Fuchs TITAN XTR 5w-30
Fuchs TITAN Supersyn F Eco-DT (to pewnie nie będzie dostępne od ręki)
Mobil Super 3000 X1 FE
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30
Millers Oils NANODRIVE EE LongLife ECO
Shell Helix Ultra Professional AF 5w-30

jest też jakiś GULF, jakiś valvoline, jakiś castrol.

z normą ACEA A3/B3 jest kilka pełnych syntetyków ale one pewnie nie są dostępne w Polsce

edit: bym zapomniał - mój faworyt :mrgreen: fuchs titan race pro s w szukanej przez Ciebie lepkości też ma klasyfikację ACEA A3 :kciuk:
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

01 kwie 2018, 11:47

Dzięki za rady! Oczywiście dostępność większości z tych olejów jest średnia, ale zawsze mam punkt zaczepienia ;)
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

01 kwie 2018, 15:49

https://galonoleje.pl/5w30/588-millers- ... drive.html

Sklep z Bialegostoku, sam tam właśnie kupowałem ww olej. Z tego co widzę wysyłka jest za free :)
Piotr Dziektarz
Posty: 1
Rejestracja: 09 kwie 2018, 10:28
Model: NB
Wersja: 10th

09 kwie 2018, 10:29

Witam, Odnośnie olejów to faktycznie wszystko zależy jaka generacja silników bo np. do starych jednostek BP-ZE DOHC zaleca się 5W40, 10w40. Do już nowszych np. L-8 winno się lać 5W30. A silniki pokroju SKYACTIV-G 2.0 już fajnie pracują na 0W20, 0W30 . Można lać MOtula 5W30 wtedy polecam jedynie ECO-NERGY:
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

09 kwie 2018, 13:19

Piotr Dziektarz jest specem jeżeli chodzi o oleje, zawsze konsultuje z Nim wybór oleju w różnych samochodach, cywilnych i tych mniej.
po ostatniej konsultacjach i zmianie oliwy, track day praktycznie bez dolewania przejeżdżam :D (kucizna)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
koosa666
Posty: 39
Rejestracja: 04 lut 2017, 4:16
Model: NC

18 kwie 2018, 10:59

Przejrzałem nieco wątek i postawiłem na Valvoline'a Synpower 5w30. Zastanawiałem się właśnie między 5w30 a 40, jaki jest generalnie consensus w tej kwestii? To na dobrą sprawę mój pierwszy ,,poważny'' sezon z MX, na razie mam w planach oswajać się z nią, także upalania niewiele będzie (chociaż to nigdy nie wiadomo :geeejj: )
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 kwie 2018, 11:29

koosa666 pisze:Przejrzałem nieco wątek i postawiłem na Valvoline'a Synpower 5w30. Zastanawiałem się właśnie między 5w30 a 40, jaki jest generalnie consensus w tej kwestii? To na dobrą sprawę mój pierwszy ,,poważny'' sezon z MX, na razie mam w planach oswajać się z nią, także upalania niewiele będzie (chociaż to nigdy nie wiadomo :geeejj: )

jaki silnik? Generalnie jeżeli w instrukcji dopuszczają stosowanie oleju z indeksem 40 to ja bym wziął 5w40. O jakim dokładnie oleju mówimy bo valvoline, z tego co widzę, ma wersję niskopopiołową (c2-c3) i zwykłą?
Awatar użytkownika
koosa666
Posty: 39
Rejestracja: 04 lut 2017, 4:16
Model: NC

18 kwie 2018, 16:24

mutra pisze:
koosa666 pisze:Przejrzałem nieco wątek i postawiłem na Valvoline'a Synpower 5w30. Zastanawiałem się właśnie między 5w30 a 40, jaki jest generalnie consensus w tej kwestii? To na dobrą sprawę mój pierwszy ,,poważny'' sezon z MX, na razie mam w planach oswajać się z nią, także upalania niewiele będzie (chociaż to nigdy nie wiadomo :geeejj: )

jaki silnik? Generalnie jeżeli w instrukcji dopuszczają stosowanie oleju z indeksem 40 to ja bym wziął 5w40. O jakim dokładnie oleju mówimy bo valvoline, z tego co widzę, ma wersję niskopopiołową (c2-c3) i zwykłą?


dokładnie nie powiem teraz, czy to ta c2-c3 czy zwykła, aż tak w temacie nie siedzę, no i nie mam opakowania pod ręką. Co do silnika to 2-litrowy, rocznik 08'. Tak czy inaczej olej już czeka na wymianę, pytam po prostu na zaś, to najwyżej przy przyszłej wymianie zrobię płukankę i przerzucę się na 40kę.
Awatar użytkownika
oz69
Posty: 127
Rejestracja: 04 wrz 2017, 21:08
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Skypassion
Lokalizacja: Kraków

25 kwie 2018, 13:12

Siemka, Mam szybkie pytanie.Pacjent NBFL 2003r. silnik 1.8 . wylatane 220 tys, nie wiem niestety co było zalane . Rocznie max 2-3tys km będzie jeżdżone. W zimie w garażu.. Co wlać w serducho?
co było - 2003 NBFL 1.8 Silver Blues
a co jest - 1994 NA 1.8 Miata, 2019 ND2 2.0 Skypassion :D
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 kwie 2018, 13:20

oz69 pisze:Siemka, Mam szybkie pytanie.Pacjent NBFL 2003r. silnik 1.8 . wylatane 220 tys, nie wiem niestety co było zalane . Rocznie max 2-3tys km będzie jeżdżone. W zimie w garażu.. Co wlać w serducho?

wypłukać i zalac syntetyk 5w40
ODPOWIEDZ