Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Arek922
Posty: 138
Rejestracja: 18 lip 2017, 21:11
Model: NB

24 lut 2018, 14:16

narazie pozostaje seria ale w ciagu roku moze dwóch chce wsadzic turbo stad pomysl zeby odrazu lac cos pozadnego.
pytanie czy ma to jakis sens kiedy jeszcze jezdzi seria.
ile wchodzi oleju do skrzyni i dyfra??
gdzies wyczytalem kosmiczne 6.7 litra i nie ukrywam jestem lekko zszokowany taka iloscia.
do silnika niespelna 5 litrow wchodzi tak??
http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/ol ... p829619433
taki do skrzyni i dyfra okej rozumiem??
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lut 2018, 14:28

za dwa lata to możesz mieć już inny silnik ;). lej 5w40/5w30. To że coś jest opisane jako olej do sportu/wyścigów nie znaczy że jest najlepsze do cywilnego auta ;)
jak chcesz jeden do skrzyni i dyfra to ten będzie minimalnie lepszy http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/ol ... p932291891
jeżeli masz dyfer LSD u siebie to możesz wziąć ten z linka co wrzuciłeś.

6.7 litra wchodzi do automatu;)
do skrzyni wchodzi jakieś 2 litry do dyfra niecały litr. do silnika niecałe cztery
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2018, 16:39

0w20 jest dedykowany przez Mazdę, jeżeli lepiej cyknąć 5w30 to oczywiście to zrobię, na ten moment auto jest na gwarancji więc i tak muszę dopytać w ASO Mazdy. Generalnie zapytałem Was w kontekście Motula jako marki. Dobra czy nie. Ja na przykład (bez urazy dla stosujących ten olej) mam złe doświadczenia z Castrolem.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lut 2018, 17:54

MMRS pisze:0w20 jest dedykowany przez Mazdę, jeżeli lepiej cyknąć 5w30 to oczywiście to zrobię, na ten moment auto jest na gwarancji więc i tak muszę dopytać w ASO Mazdy. Generalnie zapytałem Was w kontekście Motula jako marki. Dobra czy nie. Ja na przykład (bez urazy dla stosujących ten olej) mam złe doświadczenia z Castrolem.

wszystko jest kwestią konkretnego oleju a nie marki. Ja Motula nie używam bo lubie znać tak dużo parametrów oleju jak sie da a w przypadku motula nie wszystkie są dostępne.
czy lepiej cyknąć 5w30 to zależy od tego czy producent dopuszcza taki olej (powinno być w instrukcji użytownika) jeżeli dopuszcza to lepszy byłby 5w30 (no chyba że się wybierasz zimą na Islandię pojeździć po lodowcach ;)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2018, 18:10

W takim razie, który olej preferujesz? A z samej Islandii preferuję południe Hiszpanii, najchętniej Sevilla :ryjezesmiechu:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lut 2018, 18:52

MMRS pisze:W takim razie, który olej preferujesz? A z samej Islandii preferuję południe Hiszpanii, najchętniej Sevilla :ryjezesmiechu:

ja jeżdżę na fuchs titan race pro S 5w40. Pełen syntetyk na bazie estrów. Zalewałem go do wszystkich swoich aut za wyjątkiem diesla 2.0 HDI (który jeździ na titan super syn - bo mi szkoda kasy na premium olej do francuza ;))
Używam go bo ma super parametry jak na tą klasę (5w40) i akceptowalną cenę (tutaj w UK jest trochę tańszy niż w Polsce bo to tak naprawdę przebrandowany angielski silkolene który został wykupiony przez fuchs'a). Poza tym jest zawsze dostępny w różnych pojemnościach (np 25litrowy kanister).

Oleje to jest temat rzeka, ale w Twoim wypadku zacząłbym od sprawdzenia czy możliwe jest zastosowanie bardziej sensownej klasy lepkości, potem poszukał kilku pełnych syntetyków w cenie która Ci pasuje i porównał parametry. Ja tak zawsze robiłem w swoich autach (inna sprawa że zazwyczaj race pro wygrywał takie porównania ;) )

jak masz czas to przejrzyj sobie pierwszą stronę w tym wątku:
https://kosmetykaaut.pl/topic/10583-min ... wy/?page=1
lista olejów pewnie już jest mocno nieaktualna bo post jest stary ale ogólne zasady doboru oleju są IMO bardzo prosto i rozsądnie podane.
Arek922
Posty: 138
Rejestracja: 18 lip 2017, 21:11
Model: NB

24 lut 2018, 18:58

mutra pisze:za dwa lata to możesz mieć już inny silnik ;). lej 5w40/5w30. To że coś jest opisane jako olej do sportu/wyścigów nie znaczy że jest najlepsze do cywilnego auta ;)
jak chcesz jeden do skrzyni i dyfra to ten będzie minimalnie lepszy http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/ol ... p932291891
jeżeli masz dyfer LSD u siebie to możesz wziąć ten z linka co wrzuciłeś.

6.7 litra wchodzi do automatu;)
do skrzyni wchodzi jakieś 2 litry do dyfra niecały litr. do silnika niecałe cztery



dzieki za wszelkie informacje.
ktos jest w stanie cos dodac na temat oleju do silnika??
uzywal ktos z forum tego podanego przeze mnie??
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2018, 20:42

Dzięki Mutra :)

Poczytam, rozeznam, przede wszystkim zerknę czy mógłbym ewentualnie zamienić.

Pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

25 lut 2018, 10:34

Ostatnio przy tych moich modyfikacjach Liliputka i różnego rodzaju rozmowach rozpytywałem o olej i wygląda to następująco:
olej zalecany przez Mazdę do silników SkyActive to 5w30 lub 0w20. Zazwyczaj w serwisie leją 5w30. Ktoś w innym serwisie przy sposobności wymiany skrzyni biegów wypowiedział się, że powinno się stosować olej 0w20. Rozpytywałem w kręgach osób, które jeżdżą w rajdach (nie kjs, nie MC) oczywiście jeżeli chodzi o marki olejów to opinie różne ale jeżeli chodzi o rodzaj oleju to doradzali mi zastosowanie oleju 10w60 a już na pewno nie 0w20. Czyli aby być w zgodzie z Mazdą i gwarancją olej 5w30 jest jedynym rozwiązaniem. Obecnie auto mam na serwisie i i takim olejem go zaleję. Do teraz używałem 0w20. Jednak będę pisał do mazdy czy mogę używać oleju 10w60 w sposób bezpieczny dla tego silnika i gwarancji.
Generalnie pierwsza liczba 10 oznacza pracę w niskiej temperaturze (pomaga w rozruchu samochodu zimą itd) ale druga odpowiada za pracę w gorących, letnich warunkach. Więc czytając to w linii prostej faktycznie olej 10w60 byłby dobrym rozwiązaniem.
Taki jest stan mojej wiedzy na tą chwilę.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 lut 2018, 11:07

MMRS pisze:mam złe doświadczenia z Castrolem.

Nie Ty jeden ale to inny problem.

Skoro to na gwarancji to nie kombinuj i wlej to co jest w ASO.

Liliputek pisze:....
olej zalecany przez Mazdę do silników SkyActive to 5w30 lub 0w20. Zazwyczaj w serwisie leją 5w30. ....... ale jeżeli chodzi o rodzaj oleju to doradzali mi zastosowanie oleju 10w60 a już na pewno nie 0w20......

No cóż, do seryjnego samochodu w naszym klimacie olej 5W30 jest dobry, lepszy może by był 5W40 ale fabryka ze względów EKO zaleca 0W20 żeby silnik lekko się kręcił bo mg CO2 będą mniejsze. Stosowanie oleju 10W60 w sporcie może ma sens, do seryjnego samochodu nie koniecznie.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 11:12 przez wojteks, łącznie zmieniany 1 raz.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 lut 2018, 11:10

Liliputek pisze:Ostatnio przy tych moich modyfikacjach Liliputka i różnego rodzaju rozmowach rozpytywałem o olej i wygląda to następująco:
olej zalecany przez Mazdę do silników SkyActive to 5w30 lub 0w20. Zazwyczaj w serwisie leją 5w30. Ktoś w innym serwisie przy sposobności wymiany skrzyni biegów wypowiedział się, że powinno się stosować olej 0w20. Rozpytywałem w kręgach osób, które jeżdżą w rajdach (nie kjs, nie MC) oczywiście jeżeli chodzi o marki olejów to opinie różne ale jeżeli chodzi o rodzaj oleju to doradzali mi zastosowanie oleju 10w60 a już na pewno nie 0w20. Czyli aby być w zgodzie z Mazdą i gwarancją olej 5w30 jest jedynym rozwiązaniem. Obecnie auto mam na serwisie i i takim olejem go zaleję. Do teraz używałem 0w20. Jednak będę pisał do mazdy czy mogę używać oleju 10w60 w sposób bezpieczny dla tego silnika i gwarancji.
Generalnie pierwsza liczba 10 oznacza pracę w niskiej temperaturze (pomaga w rozruchu samochodu zimą itd) ale druga odpowiada za pracę w gorących, letnich warunkach. Więc czytając to w linii prostej faktycznie olej 10w60 byłby dobrym rozwiązaniem.
Taki jest stan mojej wiedzy na tą chwilę.


stosując olej 10w60 musisz brać pod uwagę kilka kwestii:
- tego typu olej zazwyczaj będzie dosyć "lepki" w niskich temperaturach: popularny shell helix racing 10w60 ma lepkość kinetyczną 151 cSt w 40 stopniach podczas gdy fusch race pro S w tej samej temperaturze ma troszkę ponad 92 cSt. To się przekłada na zwiększone opory pracy w silniku który nie osiągnął temperatury roboczej.
- tego typu oleje są zaprojektowane do użytku w autach które pracują pod obciążeniem (tor) Jeżeli większość czasu będą pracować w normalnie obciążonym silniku to moga paradoksalnie powodować więcej problemów niż korzyści (gorsza pompowalność itp)
- oleje 5w50 i 10w60 zazwyczaj szybciej się starzeją (szczególnie jeżeli nie pracują w idealnej dla siebie temperaturze) więc zazwyczaj bedą wymagać wymiany częściej.


odnośnie zastosowania 10w60 motywowanego lepszą pracą w letnich warunkach: IMO optimum pracy tego typu oleju będzie powyżej temperatury którą cywilny silnik uzyska w czasie eksploatacji na drodze.
Zdziwiłbym się jeżeli Mazda by się wypowiedziała pozytywnie na temat stosowania tej klasy lepkości.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

25 lut 2018, 14:48

To zastanów się czy chcesz codziennie rano w chłodniejsze dni odpalać silnik na takim oleju o gęstości miodu (lekka przesada, ale dobrze obrazuje) i ile czasu minie zanim taka maź raz rozpłynie się po wszystkich drobnych częściach silnika, a dwa po jakim czasie osiągnie jako taką temperaturę w której będzie dobrze chronić silnik. Skoro mazda zaleca 0w20 i już taki wodnisty olej dobrze chroni silnik nawet przy dynamicznej ulicznej jeździe (zakładam, że inżynierowie w Japonii wiedzą jak użytkowana jest często mx-5) to tym bardziej 5w30 czy ostatecznie 5w40 wystarczy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2018, 14:59

Ujeżdżam taki olej od sezonu. Potwierdzam że bardzo wolno się rozgrzewa i po prostu trzeba uważać na niego. Jeśli nie ciśniesz auta cały czas do odcinki to nie polecam. Tym bardziej że nie masz chyba nawet temp. Oleju i nie dasz rady go obserwować.
Miata trochę traci na użyteczności na krótkich dystansach wtedy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 7:34

Dzwoniłem dzisiaj w temacie do serwisu. Mazda zaleca 0w20 oraz 5w30. Ten drugi olej zalewają jednak tylko do starszych silników. Nie ma przeciwwskazań abym zalewał 5w30, aczkolwiek serwisant stwierdził że Skyactiv jest silnikiem o zmniejszonyvh oporach wewnętrznych i dlatego w jego odczuciu nie powinienem tego ruszać, nawet wówczas, gdy odwiedzam od czasu do czasu tory. Z mojego punktu widzenia zostanę przy tzw herbacie tj 0w20, tym bardziej że w zanadrzu mam zaplanowany montaż chłodnicy oleju, która rzekomo zbija temperaturę nawet o 25 stopni. Zakładając że 20 w wysokich temperaturach zaczyna gubić lepkość to chyba po zamontowaniu chłodnicy nawet ostro traktowany olej 0w20 powinien dać radę.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 7:37

Zacznij od monitorowania temp. oleju bo chyba nawet nie wiesz (jak i ja) jak bardzo się grzeje olej na torze w Nd. Może nic nie trzeba robić.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1139
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

26 lut 2018, 8:18

Fifkers pisze:To zastanów się czy chcesz codziennie rano w chłodniejsze dni odpalać silnik na takim oleju o gęstości miodu (lekka przesada, ale dobrze obrazuje) i ile czasu minie zanim taka maź raz rozpłynie się po wszystkich drobnych częściach silnika, a dwa po jakim czasie osiągnie jako taką temperaturę w której będzie dobrze chronić silnik. Skoro mazda zaleca 0w20 i już taki wodnisty olej dobrze chroni silnik nawet przy dynamicznej ulicznej jeździe (zakładam, że inżynierowie w Japonii wiedzą jak użytkowana jest często mx-5) to tym bardziej 5w30 czy ostatecznie 5w40 wystarczy.


nie koniecznie przesada z tym miodem. Sytuacja z wczoraj. Dolewałem do E46 Valvo Maxlife 5w30 C3. Auto w zimnym garażu, olej obok na póce - temp gdzieś z minus 10. Konsystencja miód, ale z butelki nie ze słoika :P
Do peżota żony leję dedykowane INEO ECS 5w30 Totala - w porównaniu do Valvo ten był jak woda -w testach też wychodzi że to świetny olej, ale przez jego "rzadkość" auto które lubi olej (207 z silnikiem BMW 1.4) lubi go jeszcze bardziej ok 1 l/1000km - i do tego nawet spod nowej uszczelki pokrywy już się poci. Chciałem zmienić na coś gęstszego zeby ograniczyć spalanie oleju, ale ze względu na konstrukcję napinacza rozrządu leję Totala i dolewam co tankowanie :bang:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 9:54

turbo pchała pisze:Zacznij od monitorowania temp. oleju bo chyba nawet nie wiesz (jak i ja) jak bardzo się grzeje olej na torze w Nd. Może nic nie trzeba robić.

Zdecydowanie się z Tobą zgadzam, na torze należy monitorować olej, a myślę że w mega gorące dni nie tylko na torze. Problemem w Maździe jest brak czujnika temperatury. Już go kupiłem i zamierzam gdzieś go zamontować. Nie wiem czy chłodnice olejowe to lobby ich producentów, ewentualnie dostawców, aczkolwiek przeczytawszy info na stronie GWR (chyba wiedzą na ten temat o WIELE więcej ode mnie) pomyślałem że jest to zbyt niski nakład finansowy do ewentualnego przegrzania oleju co skutkuje późniejszym "zdychaniem" silnika.
Załączniki
Screenshot_20180226-104736.png
Screenshot_20180226-104736.png (446.49 KiB) Przejrzano 1596 razy
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 13:43

Wchodzisz w tematy które moga nie do końca dobrze działać wg mnie.
Z tego co pamiętam musisz zainstalować podkładkę pod filtr oleju. Ktoś pisał że przy otwarciu sie termostatu spada ciśnienie oleju. Jak na to silnik zareaguje?
Znowu podpięta na stałe spowoduje niedogrzanie oleju w trasie i dłuższe nagrzewanie.

Dziwię się trochę że masz takie plany bo ja przy turbo jej nie potrzebuje a teraz po montażu splittera wręcz muszę zakrywac wlot z przodu na temp. Mniejszych niż 5*C bo pernamentnie na trasie nie mogę dogrzac oleju.
Na torze również nie przekraczam 105*C.

Mam nadzieję że wypowiedza się mądrzejsi w temacie, ale polecam zapytać najpierw :)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 lut 2018, 14:33

meewosh pisze:Dolewałem do E46 Valvo Maxlife 5w30 ......
Do peżota żony leję dedykowane INEO ECS 5w30 Totala - w porównaniu do Valvo ten był jak woda

Zauważ że Maxlife to olej do starszych/zmęczonych/z dużym przebiegiem silników stąd jego gęstość oceniana na oko jest jaka jest. Nowy Total INEO ECS 5W30 to jednak inna klasa oleju i dedykowany do innego zastosowania niż Maxlife.

turbo pchała pisze:Ktoś pisał że przy otwarciu sie termostatu spada ciśnienie oleju

Musi spadać bo znacznie wydłuży się obieg a 0W20 sam z siebie ma raczej słabe ciśnienie więc takie modyfikacje są ryzykowne jeżeli nie wiemy co robimy tylko kalkujemy/montujemy czyjeś rozwiązania wyrwane z jakiegoś większego projektu.

MMRS pisze:a myślę że w mega gorące dni nie tylko na torze

Wątpię, zwykle jeżdżąc normalnie nawet niemiecką autostradą "ile fabryka dała" oleju nie przegrzejesz ale przy 0W20 może się okazać że będzie zrywał się film olejowy co wcale dobrze silnikowi nie robi. Problem pojawia się głównie na torze bo sa znacznie niższe prędkości i wyższe obroty/obciążenie silnika a co za tym idzie chłodzenie nie będzie wyrabiało. Będziesz jeździł okrążenie szybkie, okrążenie chłodzące bo nie tylko silnik będzie wymagał chłodzenia a dmuchaw jak w F1 raczej nie będziesz miał.

MMRS pisze:pomyślałem że jest to zbyt niski nakład finansowy do ewentualnego przegrzania oleju co skutkuje późniejszym "zdychaniem" silnika.

Na gwarancji tego nie założysz a potem to zrobisz co zechcesz. Silnik "zdycha" z wielu innych przyczyn niż przegrzany olej czego mamy wiele przykładów we współczesnej motoryzacji (pompa oleju źle działa/zużywa się, wady materiałowe, błędy konstrukcyjne, oleje 0Wxx, zwęglanie oleju na osi turbiny, przedłużone okresy między wymianami oleju i jeszcze można by wymyślać)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 14:54

Direct-fit for the 2016+ Mazda MX-5 Miata
Increase in Oil Capacity: 0.75 quarts / Temperature Difference: 57°F / Pressure Drop: 3-5 psi
Application-specific mounting brackets mount the oil cooler in the front bumper
Thermostatic and non-thermostatic options available
Mishimoto Lifetime Warranty

Wg specyfikacji spadek ciśnienia jest minimalny, szczerze mówiąc zasiałeś jednak ziarno niepewności, aczkolwiek z drugiej strony wiele osób uważa że to krok w dobrym kierunku. Mimo wszystko dziękuję za wskazówki, napiszę w takim razie do producenta , ciekaw jestem co mi odpiszą.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 lut 2018, 15:00

MMRS pisze:Pressure Drop: 3-5 psi
...
Wg specyfikacji spadek ciśnienia jest minimalny, szczerze mówiąc zasiałeś jednak ziarno niepewności


5 psi to jakby 0.33 bara czyli wcale nie mało szczególnie na niskich obrotach.
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

26 lut 2018, 15:29

W NC jest wymiennik pomiędzy układem chłodzenia a olejem.. może nie jakiś super wydajny (kilka żeberek na powierzchni trochę większej jak filtr oleju) ale kilka plusów ma - szybciej dogrzewa się olej.. i powinien się też nieco chłodzić przy większych obciążeniach..

ND jak rozumiem nie ma nic?

Więc może zamiast powietrznej chłodnicy oleju to wodna..
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 15:37

No niby tak, aczkolwiek z zasady - a przynajmniej tak wnioskuję - że silnik nie uzyska na wolnych temperatury otwarcia termozaworu. Bardziej martwi mnie fakt że może dostać mocnego kopa pod obciążeniem. Pytanie jak szybko otwiera się termozawór, nagle czy bardzo powoli. Z innej jednak strony Mishimoto to nie jest jakiś producent komponentów, który nie wie co robi. Mimo wszystko napisałem do nich stosowne zapytanie w tymże temacie. Jeżeli kogokolwiek to interesuje bardzo chętnie wrzucę tu info z ich ewentualną odpowiedzią w temacie.

Pozdrawiam
I jeszcze raz dzięki za konstruktywną dyskusję w temacie. Lepiej dyskutować przed niż po fakcie.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 15:44

Ja bym zaczął jednak od sprawdzenia czy ten olej ci się w ogóle grzeje za bardzo na torze. Każda taka ingerencja w sprawnie działający system niesie ze sobą ryzyko. Tym bardziej że nie masz tego auta turbodoładowanego
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

26 lut 2018, 16:04

Zawsze zostają kompromisowe oleje 0w50 dobre na zimno i ciepło jak penrite czy eneos.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 lut 2018, 18:34

MMRS pisze:a przynajmniej tak wnioskuję - że silnik nie uzyska na wolnych temperatury otwarcia termozaworu.

To co, po nagrzaniu go na szybkich okrążeniach nie zejdziesz na wolne obroty? Przecież wtedy termostat do chłodnicy oleju będzie otwarty.

MMRS pisze:Lepiej dyskutować przed niż po fakcie.

Oczywiście.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 19:52

W temacie na który dyskutujemy napisałem do osób, które używają wspomnianego zestawu w swoich samochodach na codzień. Poniżej odpowiedź :
Załączniki
Screenshot_20180226-205045.png
Screenshot_20180226-205045.png (94.08 KiB) Przejrzano 1552 razy
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 19:57

Korzystam od początku rozbudowy mojego auta z ich wiedzy i przyznam szczerze że jeszcze się nie zawiodłem. Jak coś nie jest dla mnie dobre to walą prosto w gały bez pardonu. Dla mnie osobiście to zamyka temat. Załączam jeszcze jeden email od Seana. Oczywiście mam nadzieję że coś tam Wam pomogłem mimo wszystko :)
Załączniki
Screenshot_20180226-204904.png
Screenshot_20180226-204904.png (105.28 KiB) Przejrzano 1552 razy
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2018, 20:25

Zero danych, zero informacji o ciśnieniu, zero info o temperaturach.

Przeciez nie napisze ze mój produkt jest do dupy.
Nie znam sie super ale odpowiedź jest dla mnie lakoniczna.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 lut 2018, 20:42

turbo pchała pisze:Zero danych, zero informacji o ciśnieniu, zero info o temperaturach.

Przeciez nie napisze ze mój produkt jest do dupy.
Nie znam sie super ale odpowiedź jest dla mnie lakoniczna.

Prawda, z tych odpowiedzi nic nie wynika, są prawie jak marketingowy bełkot sprzedawcy odkurzaczy rainbow czy garnków philipiak. Gdzie jakiś wykres np. ciśnienia w zależności od obrotów dla konkretnej temperatury oleju itp.

MMRS pisze:Dla mnie osobiście to zamyka temat.

Dla mnie też, masz klapki na oczach które nie widzą oczywistych rzeczy i wierzysz w 4 słowa z e-maila sprzedawcy kitu. Ale to Twoja kasa, Twój samochód i zrobisz co zechcesz. Dla mnie możesz nawet olej 0W0 wlewać bo tak sprzedawca poleca i chłodzić go do -20 stopni Celsjusza a on i tak nie będzie smarował co spowoduje wybuch silnika za który sprzedawca przecież nie odpowiada.
ODPOWIEDZ