Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

LatającyHolender
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2017, 19:10
Model: NC

07 sie 2017, 14:20

Zdecydowałem się wlać do NC 2,0 olej Liqui Moly. Drogi, ale chcę zainwestować w ochronę silnika. Podpowie ktoś który olej wybrać? Mazda zaleca normę ACEA A5/B5.

Ten pasuje, ale jest tylko w technologii syntetycznej:
http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4100-5W-40-/54

A ten prawdziwy syntetyk, ale norma ACEA A3/B3:
http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synthoil ... h-5W-40/52

Który będzie lepszy?
Jazda normalna, czasami podkręcę na wysokie obroty, ale toru czy częstego odwiedzania końca obrotomierza samochód nie zobaczy. Chodzi mi o jak najlepsze smarowanie i ochronę silnika. W grę wchodzi tylko ten sklep, bo nie chcę ryzykować kupna podróbki w innym nieautoryzowanym sklepie.
I ile potrzebuję- 4l czy 5l oleju?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 sie 2017, 15:55

LatającyHolender pisze:Zdecydowałem się wlać do NC 2,0 olej Liqui Moly. Drogi, ale chcę zainwestować w ochronę silnika. Podpowie ktoś który olej wybrać? Mazda zaleca normę ACEA A5/B5.

Ten pasuje, ale jest tylko w technologii syntetycznej:
http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4100-5W-40-/54

A ten prawdziwy syntetyk, ale norma ACEA A3/B3:
http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synthoil ... h-5W-40/52

Który będzie lepszy?
Jazda normalna, czasami podkręcę na wysokie obroty, ale toru czy częstego odwiedzania końca obrotomierza samochód nie zobaczy. Chodzi mi o jak najlepsze smarowanie i ochronę silnika. W grę wchodzi tylko ten sklep, bo nie chcę ryzykować kupna podróbki w innym nieautoryzowanym sklepie.
I ile potrzebuję- 4l czy 5l oleju?


Oba na tej stronie są w absurdalnej cenie. Bańka 5l synthoila nie powinna kosztować wiecej niż 200zł. (sprawdź którykolwiek lepszy sklep, np petrostar)

top-tec 4100 to taki sobie olej - jest bardzo dużo znacznie lepszych.
Synthoil jest ok, problem z nim jest tylko taki, że producent nie podaje jaką bazę ma ten olej i nie podaje również wszystkich parametrów (noack, liczba zasadowa itp) więc trudno go tak naprawdę porównać z konkurencją. Te parametry które udało mi sie znaleźć (lepkość, temp płynięcia itp) są dobre ale też nie najlepsze w tej klasie.

Generalnie: jak wlejesz to (synthoil) do silnika to będzie ok, tylko na miłość boską nie w tej cenie :bang:
na wymianę potrzebujesz 4.5l

edit:
jeszcze odnośnie synthoil'a: Dogrzebałem sie do specyfikacji technicznej: TBN jest 8.9 Noack 9.5%. Czyli dobrze, ale nie tak dobrze jak liderzy w tej kategorii. W 2012 roku z analizy wychodziło że to hydrocrack z ok 10% dodatkiem PAO - czyli tak sobie. Ale to akurat mogło sie zmienić w ciągu ostatnich 5 lat ;)
LatającyHolender
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2017, 19:10
Model: NC

07 sie 2017, 20:09

Patrzę na ten sklep, bo to oficjalny dystrybutor, a nie chcę kupić podróbki w której będzie jakiś mineralny syf.
Co w takim wypadku polecasz? Chodzi mi o jak najlepsze smarowanie i ochronę silnika, bez ekstremalnej jazdy. Olej mogę zmieniać co 5-7tys, bo i tak więcej w sezonie nie zrobię. Może się szybko zużywać, grunt by jak najlepiej pracował przez te 5-7tys km.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

07 sie 2017, 20:48

LatającyHolender pisze:Zdecydowałem się wlać do NC 2,0 olej Liqui Moly. Drogi, ale chcę zainwestować w ochronę silnika. Podpowie ktoś który olej wybrać? Mazda zaleca normę ACEA A5/B5.

Ten pasuje, ale jest tylko w technologii syntetycznej:
http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-4100-5W-40-/54

A ten prawdziwy syntetyk, ale norma ACEA A3/B3:
http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synthoil ... h-5W-40/52

Który będzie lepszy?
Jazda normalna, czasami podkręcę na wysokie obroty, ale toru czy częstego odwiedzania końca obrotomierza samochód nie zobaczy. Chodzi mi o jak najlepsze smarowanie i ochronę silnika. W grę wchodzi tylko ten sklep, bo nie chcę ryzykować kupna podróbki w innym nieautoryzowanym sklepie.
I ile potrzebuję- 4l czy 5l oleju?

Czemu 5w40 ? 5w30 to to co producent zaleca.
Odnośnie olejów, nie znam liquimoly, ja od swojej strony do swojego turbo lałem Royal Purple HPS 5w30, teraz motula 300V 5w30.
Jak chcesz jak najlepszą ochronę to możesz takie zalać, aczkolwiek w tym silniku najlepsza ochrona to częste sprawdzanie poziomu oleju :P.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 sie 2017, 22:35

LatającyHolender pisze:Patrzę na ten sklep, bo to oficjalny dystrybutor, a nie chcę kupić podróbki w której będzie jakiś mineralny syf.
Co w takim wypadku polecasz? Chodzi mi o jak najlepsze smarowanie i ochronę silnika, bez ekstremalnej jazdy. Olej mogę zmieniać co 5-7tys, bo i tak więcej w sezonie nie zrobię. Może się szybko zużywać, grunt by jak najlepiej pracował przez te 5-7tys km.

petrostar to sprawdzone zródło :kciuk: ja używam fuchs racing pro s, wspomniany wyzej royal purple to również top liga. Motul jest bardzo popularny-ja osobiscie za silnikowym motulem nie przepadam, ale tylko dlatego że nigdy nie udało mi sie zdobyc pełnej specyfikacji technicznej więc nie mam go jak porównać.
jeżeli masz zamiar zmieniać olej co 7tys i nie bedziesz pałował samoch8du to każdy pełen syntetyk będzie ok. jeżeli używasz auta zimą to szukaj takiego z najniższą temp płynięcia.
co do różnicy między 5w30 a 5w40: wyzsza liczba oznacz wyzsza lepkosc. im wyzsza lepkosc tym lepsza ochrona przy wyzszych temperaturach i wieksza odpornosc na zerwanie filmu olejowego. to rowniez gorsza pompowalnosc. w przypadku nieżyłowanego auta 5w30 wydaje sie lepszym wyborem. bierz poprawke na to że roznica miedzy 30 a 40 nie jest kolosalna i bardziej bym porownywał konkretne oleje niz lepkosci jako takie
Winni
Posty: 222
Rejestracja: 22 paź 2017, 22:13
Model: NA

04 lis 2017, 21:07

Do NA 1.6 116KM zalewam na dniach Rowe 0W40, jakościowo (baza PAO + dużo dodatków w odpowiedniej ilości) bardzo dobry olej, co potwierdzają niezależne badania użytkowników oraz ich opinie .

Sam jeżdżę na tym oleju w moim Civiku 1.8 turbo, nie zauważyłem żadnych minusów.

Lepkość przez dosyć "gęstą" bazę PAO jest prawie na poziomie 5W40. Dam znać jak będzie się sprawował w NA :)
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

12 lis 2017, 14:09

Witam. Powoli zbliza mi sie wymiana oleju. Auto NA 115km przedlift. Jaki olej (auto uzytkowane na drodze, czasem lubie "depnac", zima raczej bedzie stalo w garazu ale jak znam zycie to od czasu do czasu bedzie uzytkowany takze w zimie :D ). Jaki olej wlac ? Obecnie zalany castrolem 10w40. Lac 10w40 czy moze 5w40, co lepsze pod moje uzytkowanie samochodu ? :)

Auto ma przebieg 136 tys km, oleju nie wcina jedynie co to minimalnie poci sie uszczelka misy olejowej
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lis 2017, 15:52

Phill pisze:Witam. Powoli zbliza mi sie wymiana oleju. Auto NA 115km przedlift. Jaki olej (auto uzytkowane na drodze, czasem lubie "depnac", zima raczej bedzie stalo w garazu ale jak znam zycie to od czasu do czasu bedzie uzytkowany takze w zimie :D ). Jaki olej wlac ? Obecnie zalany castrolem 10w40. Lac 10w40 czy moze 5w40, co lepsze pod moje uzytkowanie samochodu ? :)

Auto ma przebieg 136 tys km, oleju nie wcina jedynie co to minimalnie poci sie uszczelka misy olejowej



5w40, pełen syntetyk (czyli 4 albo 5 grupa). Ja leję fusch titan race pro S ale każdy pełen syntetyk do Twojego użytku będzie ok.
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

12 lis 2017, 20:30

nie będzie bardziej ciekło/zacznie zużywać olej itp ? (jakby nie patrzeć silnik ma już26 latek a troche się naczytałem na temat olejów syntetycznych-część z tego to zapewne mity ale wole się upewnić tutaj :D )
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lis 2017, 20:42

Phill pisze:nie będzie bardziej ciekło/zacznie zużywać olej itp ? (jakby nie patrzeć silnik ma już26 latek a troche się naczytałem na temat olejów syntetycznych-część z tego to zapewne mity ale wole się upewnić tutaj :D )

A to się przekonamy jak zmienisz :mrgreen:
Ja wielokrotnie przechodziłem z półsyntetyków na pełnosyntetyczne ( w tym w emixie 1.8vvt z 10w40 na 5w40) nigdy nie miałem żadnych problemów. 5w40 jest zazwyczaj rzadszy od 10w40 więc możesz spodziewać się minimalnie większego żużycia, ale syntetyczny olej nie rozszczelnia silników wbrew temu co czasem można wyczytać.
No może poza ekstremalnymi przypadkami gdzie silnik się trzyma na osadach i nagarze zamiast uszczelek.
BTW jeżeli poci Ci się uszczelka miski olejowej to wykorzystaj fakt zmiany oleju - sciągnij miskę -wyczyść miskę i smok na tyle na ile możesz i złóż na nowej uszczelce.
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

13 lis 2017, 9:09

dzieki bo troche sie naczytalem o rozszczelniajacych sie silnikach zaczynajacych nagle wcinac olej litrami :lol: myslalem ale nie wiem czy uda mi sie to zrobic przed zimą (z tego co czytałem, żeby zmienić uszczelke misy olejowej jest troche zabawy min. trzeba podnosić silnik itp)
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
niebieskiblekit
Posty: 389
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

25 gru 2017, 23:26

Cześć
Pojawiły się jakieś nowości jeśli chodzi o antyklep dla HLA ? U mnie po zabawie strasznie szaleją...
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 gru 2017, 2:44

niebieskiblekit pisze:nowości jeśli chodzi o antyklep dla HLA ?

Na czym teraz jeździsz i co ile wymieniasz?
Awatar użytkownika
niebieskiblekit
Posty: 389
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

26 gru 2017, 10:42

Jest wlany jakieś 2kkm temu quartz 10w40, a auto świeżo kupione i zaraz po tym wymieniony olej.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 gru 2017, 23:13

niebieskiblekit pisze:10w40, a auto świeżo kupione i zaraz po tym wymieniony olej.

Zalej czymś innym (innej marki) 5W40 albo 5W50 (ale nie Valvoline/Castrol) a i to nie gwarantuje że HLA będzie cicho. Przed wymianą (w czasie wymiany) zastosuj płukankę do silnika (LiquiMoly powiedzmy). Może się też okazać że któryś z popychaczy nie działa prawidłowo.
Awatar użytkownika
Boberro
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2018, 21:28
Model: NA
Wersja: Special Edition
Lokalizacja: Wrocław

21 sty 2018, 18:38

Witka szybkie pytanie , nie wiem niestety co było zalane pacjent mx5 NA 1.8 przebieg 99tys km. rocznie max 5tys km będzie jeżdżone. Wzimie raczej garaż.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

22 sty 2018, 9:38

Boberro pisze:mx5 NA 1.8 przebieg 99tys km. rocznie max 5tys km będzie jeżdżone.

5W40 będzie OK, tani czy drogi? Jak tani to Elf 5W40, jak drogi to co sobie wymyślisz.
Awatar użytkownika
asiamaster
Posty: 10
Rejestracja: 18 paź 2016, 22:32
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2018, 8:36

Cześć! Co polecacie do 1.6, 100 k przebiegu, jeździ cały rok, a do tego chciałabym nią kilka razy na tor skoczyć i w trasę tez pojechać? Chyba potrzebuję czegoś uniwersalnego ;) było zalane 10w40, silnik raczej igła, oleju nie bierze (mniej niż litr na 10k km). I zrobię też płukankę tak swoją drogą.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

30 sty 2018, 9:05

5w40
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 sty 2018, 15:41

asiamaster pisze:silnik raczej igła, oleju nie bierze (mniej niż litr na 10k km)

Jak na silnik w NB to nie taka igła ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
asiamaster
Posty: 10
Rejestracja: 18 paź 2016, 22:32
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2018, 19:24

Dokładnie jakieś 300 ml, chodziło mi o to ze ogólnie mniej niż litr czyli mało ;)
Awatar użytkownika
mr_cheester
Posty: 43
Rejestracja: 18 paź 2017, 21:44
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gostyń

12 lut 2018, 17:14

Zabieram się za kompleksową wymianę płynów w Madzi (NB 1.6 '99 r). Silnik chcę zalać 10w40, skrzynię 75w90 - pozostaje kwestia marki. Z tego co czytam sporo ludzi pisze o Motulu, ale wiadomo ilu użytkowników tyle i opinii. A co sądzicie o olejach Liqui Moly? Ktoś miał jakieś doświadczenia z tą marką? Poza tym może ktoś poleci coś dobrego do hamulców, chłodnicy itd.? Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdrówka
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

12 lut 2018, 18:38

Każdy świeży olej markowego producenta będzie dobry, płyn hamulcowy też DOT4, DOT5.1 markowego producenta, do chłodnicy każdy który nadaje się do chłodnic aluminiowych.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lut 2018, 21:17

mr_cheester pisze:Zabieram się za kompleksową wymianę płynów w Madzi (NB 1.6 '99 r). Silnik chcę zalać 10w40, skrzynię 75w90 - pozostaje kwestia marki. Z tego co czytam sporo ludzi pisze o Motulu, ale wiadomo ilu użytkowników tyle i opinii. A co sądzicie o olejach Liqui Moly? Ktoś miał jakieś doświadczenia z tą marką? Poza tym może ktoś poleci coś dobrego do hamulców, chłodnicy itd.? Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdrówka


łatwiej Ci będzie znaleźć pełen syntetyk 5w40 niż 10w40. Liqui molly robi pełen syntetyk 5w40(synthoil hightech) - jeżeli znajdziesz w dobrej cenie to się nada. Skrzynia i dyfer to te same zasady - najlepiej pełen syntetyk (75w90) - red line, millers albo każdy inny markowy.


wojteks pisze:Każdy świeży olej markowego producenta będzie dobry, płyn hamulcowy też DOT4, DOT5.1 markowego producenta, do chłodnicy każdy który nadaje się do chłodnic aluminiowych.


Każdy olej markowy spełni minimalne wymagania, ale 5w40 (a tym bardziej 10w40) można znaleźć zarówno hydrocrackowane(czyli generalnie mineralne) jak estrowe (czyli czysto syntetyczne). Oczywistym jest chyba który lepiej mieć w silniku.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

13 lut 2018, 9:40

mutra pisze:Oczywistym jest chyba który lepiej mieć w silniku.

Bez wielkiego znaczenia czy to będzie pełen syntetyk czy hydrokrakowany, ważne żeby był wymieniany na czas. Do silnika sprzed 20 lat nie musi być nie wiadomo jak cudowny olej, to nie współczesny silnik który według producenta powinien pracować na oleju 0W30, tak samo oleje przekładniowe, spokojnie wystarczy żeby były zgodne ze specyfikacją Mazdy.
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

13 lut 2018, 10:18

Zalej sobie silnik shellem HX7 10w40 - ten olej ma sam w sobie detergent. Przejedz na nim od 3000 do 4000 km i wlej juz włąsciwy jaki chcesz
Ja jeżdzę na racing 10W60 w miacie i 3 hondach od zawsze. Bardzo dobry olej trzymajacy długo parametry.
Arek922
Posty: 138
Rejestracja: 18 lip 2017, 21:11
Model: NB

24 lut 2018, 12:29

witam zabieram sie za wymiane plybnow w mojej nb.
znalazlem cos takiego i zastanawiam sie czy warto placic takie pieniadze czy moze lepiej jednak kupic cos innego:
http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/ol ... p853638843
http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/ol ... p190810030

jaki olej polecacie do dyferencjalu??
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2018, 12:52

Cześć, kupiłem ostatnio Motul 8100 Ecolite 0w20 do swojego ND. Według Waszej opinii będzie to dobry olej? Kolega polecił mi szczególnie markę Motul.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lut 2018, 14:06

Arek922 pisze:witam zabieram sie za wymiane plybnow w mojej nb.
znalazlem cos takiego i zastanawiam sie czy warto placic takie pieniadze czy moze lepiej jednak kupic cos innego:
http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/ol ... p853638843
http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/ol ... p190810030

jaki olej polecacie do dyferencjalu??

Olej silnikowy 10w60 bedzie Ci potrzebny jak jezdzisz głównie po torze, w czterdziestostopniowym upale albo ciągniesz lawetę pod górkę ;)
olej do dyfra z linka do emixa się nie nada bo to jest olej do dyfra płytkowego (takiego jak w nowszych BMW) do emixa potrzebujesz 75w90 .
Ja mam zalanego millersa do skrzyni i red line do dyfra.

MMRS pisze:Cześć, kupiłem ostatnio Motul 8100 Ecolite 0w20 do swojego ND. Według Waszej opinii będzie to dobry olej? Kolega polecił mi szczególnie markę Motul.


IMO nie ma czegoś takiego jak "dobra marka" każda firma robi dobre i kiepskie oleje. Nie orientuje sie jak jest dokładnie w Twoim silniku ale 0w20 to strasznie rzadki olej. Na pewno korzystnie wpłynie na żuzycie paliwa ale na żużycie silnika już niekoniecznie.
Zerknij w instrukcję czy producent dopuszcza użycie innego oleju (np 5w30/5w40)

generalnie ten konkretny z tego co widzę jest pełnym syntetykiem na bazie estrów (czyli dobrze) ma nienajgorszą pompowalność na zimno (co jest zrozumiałem bo to 0w) i niezłą liczbę zasadową( czyli dobrze neutralizuje kwaśne produkty spalania) Innych danych (noack itd) nie znalazłem, co jest niestety częste w przypadku motula - ciężko się dokopać do wszystkich parametrów ich olei.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

24 lut 2018, 14:07

Arek922 pisze:znalazlem cos takiego i zastanawiam sie czy warto placic takie pieniadze czy moze lepiej jednak kupic cos innego:

Budujesz bolida wyścigowego czy raczej seria, jak bolid to możesz kupić do silnika ten z linku, jak seria to wystarczy przyzwoity silnikowy 5W40 i normalny zgodny ze specyfikacją producenta do skrzyni/dyfra.

MMRS pisze:kupiłem ostatnio Motul 8100 Ecolite 0w20 do swojego ND

Czemu taki 0W20? Nie wiem co producent zaleca ale np. Castrol zaleca 5W30.
ODPOWIEDZ