Strona 1 z 50

Olej do mazdy

: 12 wrz 2006, 22:45
autor: LeszekMX5
Pytalem Was niedawno jaki olej preferuje Mazda i na jakim oleju Wy jezdzicie?
To samo pytanie zadalem w autoryzowanym serwisie Mazdy. Odpowiedz - cytuje:
Wlej Pan jaki chcesz.
Wyczerpujaca odpowiedz. Ciekawe jak na to zareagowali by przedstawiciele firmy Mazda?

: 13 wrz 2006, 10:23
autor: arcik
to niez?y servis masz w Lesznie :roll: ja mam ju? trzeci? mazde i dwie mia?em zalane olejem mobil"1" 5w-50 tj syntetyk, tak doradzi? mi m?j servis i by?o wszystko ok. Teraz mam wlany mobil "S" 10w-40 czyli p??syntetyk (bo takiego u?ywa? poprzedni w?a?ciciel, a jak wiadomo nie powinno si? zmienia? oleju z g?sciejszego na rzadszy) i te? jest wszystko ok.

sprostowanie

: 13 wrz 2006, 20:58
autor: LeszekMX5
Nie napisa?em wczoraj ?e dzwoni?em do serwisu w Poznaniu

Re: Olej do mazdy

: 10 paź 2006, 18:20
autor: Konrad
LeszekMX5 pisze:Pyta?em Was niedawno jaki olej preferuje Mazda i na jakim oleju Wy je?dzicie?
To samo pytanie zada?em w autoryzowanym serwisie Mazdy. Odpowied? - cytuje:
Wlej Pan jaki chcesz.
Wyczerpuj?ca odpowied?. Ciekawe jak na to zareagowali by przedstawiciele firmy Mazda?

MOTUL 5W40 8100 X-cess. Polecam.
[URL=http://www.motul.auto.pl/motul_produkty/motul_oleje_silnikowe/motul_8100_xcess_5_w_40.html]opis oleju[/URL]

: 10 paź 2006, 18:36
autor: mox
Smigalem na kilku olejach: Castrol 5w40 Magnatec - do polecenia, popychacze hydrauliczne nie halasowaly za wiele, Lotos 5w40, po kilku tys km mialem wrazenie , ze strracil wlasciwosci, popychacze po dobrym rozgrzaniu zaczynały hałasowac, obecnie swiezo zalaem auto mobilem 1 0w40, zobaczymy, wszystkie oleje syntetyczne, jezeli silnik jezd zdrowy lej syntetyka ...

jak po rozgrzaniu mocnym (najlepiej jakas trasa) beda sie pojawiac dzwieki klekotania (popychacze hydr.) to sprobuj zalac jakims olejem w50, moze nawet w60.

polecam czesto wymieniac np 7,5 kkm

: 12 paź 2006, 17:43
autor: luket
Ja mam Mobil 1 10-W40. Jak kupilem to byl wlany jakis Elf.

Kilka pytań odnośnie oleju...

: 14 sty 2008, 11:41
autor: Mayk
Zbliża się zmiana oleju, zastanawiam się nad olejami Midlanda - ponoć mazdy go lubią...

Silnikowy: ( 4 litry niecałe wchodzą? )
AVANZA SAE 5W-30
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_53/products_id/105?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859
czy może
AVANZA SAE 5W-40
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_53/products_id/106?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859

mam dylemat...

Do skrzyni chcę syntetyk:
SYNQRON 75W-90 ( ile tego wchodzi? )
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_52/products_id/117?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859

A jeśli chodzi o dyfer, to w instrukcji jest mineralny - mniej więcej taki:
SUPER M5 80W-90 ( czytałem, że 0.7L? prawda? )
http://www.adaszo.pl/product_info.php/cPath/51_52/products_id/119?osCsid=08ad2a6d853ebe78d7f2df3ffeb7a859

Czytałem jednak, ze niektórzy polecają zalać również syntetykiem - takim jak ten od skrzyni...

Co sądzicie? Mam na myśli dobranie oleju silnikowego, no i ten dyfer...
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi....

Pozdrawiam!

: 14 sty 2008, 12:18
autor: Cientki
Tylko Mobil :wink: Syntetyczny Mobil 1 albo polsyntetyczny Mobil super s 10w40

: 14 sty 2008, 13:33
autor: Mayk
Poczekam na kolejne odpowiedzi ( osobiście nie lubię Mobila ;) )

Pytałem mojego mechanika, zalał mi ostatnio 10W-40 Shella...

Wcześniej fura jeździła na 5W-30...

Warto spróbować cofnąć się do syntetyka czy zostać przy pół?

Skłaniałbym się do powrotu 'do korzeni' ... no ale nie wiem...

: 14 sty 2008, 14:39
autor: Dizajer
Jak silnik w dobrym stanie, przebieg nie duży i jestes w miare pewien ze auto wczesniej nie było katowane to lałbym 5w30. Ja jeżdże na mobilu.

: 14 sty 2008, 14:49
autor: Mayk
Przez ostatnie 15kkm łyknęła mi 1l oleju - czyli nie bierze..
Silnik 88k przebiegu, chodzi jak malina ;)

: 15 sty 2008, 9:51
autor: dimmu
Nie wiem jaki był olej wcześniej ( przed zakupem ) ale teraz mam castrola 10w40 nie bierze oleju przejechane 85 tys, kultura pracy worowa w pełnym zakresie obrotów.

Apropos skrzyni to spotkalem sie z opinią ze olej w mniej sie zmienia podczas remontu a przebiegi ponizej 200 do tego nie zmuszaja. 2 mechaników mi tak mowilo więc oleju w skrzyni nie zmieniałem.

: 15 sty 2008, 13:02
autor: cabriofun
Ja zaraz po zakupie zalałem Motul Turbo light 10w40 i przejechałem 15k bez klekotania popychaczy auto miało wtedy 78k, później był shell helix Plus, auto jezdziło troche na torze, i popychacze odezwały się przy 8 k, teraz jest valvoline 10w40 i przejechane około 800 km, stan licznika teraz 102k narazie jest ok zobaczymy jak długo ;-)

: 15 sty 2008, 17:37
autor: Mayk
Decyzja podjęta...
Ostatecznie jednak półsyntetyk 10W-40 - nie będę ryzykował rozszczelnienia ;)
Do skrzyni i dyfra syntetyk ;)

Pozdrawiam

: 01 kwie 2008, 16:41
autor: kamilradosc
nawiazujac do tematu
czy mobil 1 0 w 40 nie zaszkodzi miatce??
po poprzednim autku zostało mi kilka litrów tego wlasnie oleju ale niestety do turbo diesla. czy to ma jakies znaczenie? jakie moga byc negatywne skutki zalania takim wlasnie olejem. Miatka jest z 2000 roku 1.6 przebieg 40 tys km. do tej pory latala na pelnym syntetyku

: 01 kwie 2008, 18:22
autor: Cientki
Jak latala na syntetyku to nie zmieniaj na pol syntetyk tymbardziej do diesla.

: 01 kwie 2008, 19:19
autor: irakleo
Cientki pisze:Tylko Mobil :wink: Syntetyczny Mobil 1 albo polsyntetyczny Mobil super s 10w40


W wysokiej cenie Mobila wliczone są liczne kampanie reklamowe w mediach itd. Ten olej to przereklamowany produkt w wysokiej cenie. Midland to Quaker State produkowany z zupełnie innej ropy naftowej-dokładnie pensylwańskiej, która charakteryzuje się bardzo niska zawartością siarki. Quaker jest olejem o niebo lepszym od Mobila lecz niereklamowanym w Polsce. Większoś aut w stanach włącznie z całą armią jexdzi wyłącznie na tym oleju...Ja leję ten olej do moich aut od 12 lat i żadnego Mobila bym nie zalał...

: 01 kwie 2008, 21:08
autor: Piotr 3miasto
Ja osobiście wlałem Mobil 1 5w40. Predzej dojcz lał do niej Aral 5w40. Nie narzekam narazie na Mobila. Choć może niedługo zmienie zdanie :razz:

: 01 kwie 2008, 22:39
autor: Mayk
5W40 to syntetyk, 15W40 to mineralny... Czemu przeszedłeś z syntetyka na mineralny? Zrozumiałbym na półsyntetyk... Na pewno dobrze napisałeś?

: 01 kwie 2008, 23:09
autor: Dizajer
hehe, przyjrzyj sie dokładnie o jakim oleju Piotr pisał :) Też sie pare razy tak nabrałem.

: 02 kwie 2008, 7:32
autor: kamilradosc
panowie, ale nawiazujac do mojego zapytania -
czy olej z turbo diesla 0 w 40 nadaje sie do beznyny? olej pelny syntetyk oczywiscue

: 02 kwie 2008, 8:53
autor: irakleo
Oleje do diesli mają jedynie dodatki rozpuszczające sadze powstające w procesie spalania mieszanki w cylindrze. Jeśli wlejemy taki olej do benzynowego silnika to nic strasznego się nie wydarzy.

: 02 kwie 2008, 10:48
autor: Konrad
Biorąc pod uwagę, że miata to raczej samochód sportowy a nie czołg jeżdżący po pustyni i serwisowany 'jak akurat będzie czas' w warunkach polowych rozejrzałbym się za tym, co stosowane jest w sporcie. A tu wybór jest prosty - MOTUL. Cena oleju ma niewielkie znaczenie (przeliczcie to na 100km, a okaże się, że kupując najdroższy przepłaca się nie więcej niż spalając 0,5l/100km więcej).
Dla ekstremistów polecam 300V, dla tych, co spokojniej śmigają x-cess. Puściłem kiedyś opis wszystkich produktów - polecam wyszukać 'motul'

: 02 kwie 2008, 12:56
autor: kamilradosc
Z oficjalnej strony mobila w temacie oleju mobil1 0 w 40 :

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 w szczególności zalecany jest do wysokoobciążonych turbodoładowanych silników wysokoprężnych oraz benzynowych, znajdujących zastosowanie w takich pojazdach jak: samochody osobowe, dostawcze i sportowo-terenowe.

Specyfikacje

Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 spełnia wymagania poniższych specyfikacji:
0W-40
API CF X
ACEA A3/B3 X
A3/B4 X

Czy jesli producent napisał ze nadaje sie do benzynowego ale nie ma informacji w specyfikacji (czyli CF nie jest lamane przez SJ) to co mam o tym sadzic? Mam jeszcze troche tego oleju (kupielm wieksze ilosci) i nie wiem co z tym fanetm zrobić.

: 19 kwie 2008, 12:57
autor: Standby
Co ile tys. km trzeba zmieniać olej w skrzyni i dyfrze w MX-5 NBFL 1.6?

: 19 kwie 2008, 23:47
autor: R.E.D.
mehau pisze:Co ile tys. km trzeba zmieniać olej w skrzyni i dyfrze w MX-5 NBFL 1.6?

wg producenta oczywiscie nie trzeba wymieniac bo powinny starczyc na cale zycie samochodu :roll:
w rzeczywistosci mozesz poszukac na zagranicznych forach. ja w swoim wymienilem na rzadszy jak mi juz ciezej wchodzila jedynka i wsteczny. do dyfra tez za poleceniem forumowiczow z usa i uk wlalem 75w-90. przejechalem na tym jak na razie 10 000km i jedyna roznica to lzejsze wrzucanie biegow i mysl, ze ta wymiana zrobila wiecej dobrego niz zlego :mrgreen:

: 21 kwie 2008, 11:33
autor: Mayk
W skrzyni według instrukcji co 100k, dyfer chyba to samo...

: 23 kwie 2008, 9:41
autor: tadek
U mnie zalany jest Motul 8100 x-cess, 100%synt. 5w-40.
Mx- niebierze ani grama oleju! polecam ten olej z czystym sumieniem.

Można go nabyć w Krakowie,
cała gama, od 100% synt, przez 300v (motosport), po 6100\4100 (półsynt) oraz skrzyniówka.

Oficjalny dystrybutor:
www.motul.krakow.pl
e-mail: info@motul.krakow.pl

Dla forumowiczów MX-5 zniżki!!!

: 07 lip 2008, 19:33
autor: blaise
przyszedl czas na zmiane oleju w miatce. helmut wczesniej lał arala 5w30. i sie zastanawiam jaki powinien wlac. dawac ta same klase lepkosci czy moge np przejsc na 10w40. cena o wiele bardziej atrakcyjna.

ogolnie czytam i czytam o olejach ale nie moge nigdzie znalezc info z jakich klas lepkosci do jakich mozna przehcodzic oraz jak to jest ze zmianami miedzy syntetykami polsyntetykami i mineralnymi.

wydaje mi sie ze teoretycznie najlepszy olej bylby np 0w50 bo dziala przy bardzo niskich i bardzo wysokich temperaturach... a jendka ludzie polecaja 10w40 czy 5w30. jak to jest.

ktos moze opisac to w przystepnej formie konkretnie i krotko?

: 09 lip 2008, 8:15
autor: tadek
Ja zalalem Motula Xcess 5w-40 i sprawuje sie ok, cena za 5L wydaje sie ok, napisz na priva mam dostep do Motula.pozdrawiam