w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
27 wrz 2008, 14:00
-=Terror!st=- pisze:Ja dzis wymieniałem oleje i wlalem do silnika Motula 6100 Synergie Plus 10W-40 a w skrzynie i dyfer Valvoline DuraBlend Gear 75W-90 bo nie bylo Motula.
75W90 do dyfra - to chyba nie jest dobry wybór. W mojej N/A jest po wewnętrznej stronie maski naklejka z typami olejów jakie należy lać do MX-5. Z tego co się orientuję to do mostu dedykowany jest inny olej.
-
Mayk
- Posty: 2346
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
27 wrz 2008, 15:26
Dedykowany jest mineralny, mimo to wiele osób leje syntetyk i sobie chwali. Też tak zrobiłem...
110@???KM
134@???Nm
-
DieSpinnePL
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
28 wrz 2008, 12:29
Wczoraj olej został wymieniony
Teraz jeżdżę na Valvoline Racing VR1 10w60.
Za kilka tysięcy km powiem co i jak
-
kondzio
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 kwie 2008, 21:45
- Lokalizacja: Łódź/Bełchatów
-
Kontakt:
28 wrz 2008, 20:40
przy wysokich obrotach jak na luzie dam mu gazu i szybko spadaja obroty to slysze takie dziwne klekotanie.. jak by ocieranie albo cos w tym rodzaju...sprawdzilem to dokladnie po wymianie oleju mobil 1 5w50 oraz filtrow
dzwiek jest slyszalny jak spadaja obroty w przedziale 4700obr/min do 4000obr/min
oczywiscie na postoju..
to jest taki dzwiek prawie jak bym mial turbine??:)
powietrze gdzies tez slychac tak jak by...
hmmm
postaram sie to przed zima zlikwidowac i dam znac od czego to moze byc..
z gory dzieki za pomoc.
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
28 wrz 2008, 22:40
Jeśli chodzi o syczenie to sprawdź wszystkie węże podciśnieniowe, zwłaszcza te w okolicach przepustnicy.
Pisk może być spowodowany kończącym się łożyskiem alternatora albo rolki napinającej pasek rozrządu. Warto również sprawdzić stan oraz poziom napięcia wszystkich pasków...
-
Wroniasty
- Posty: 1645
- Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
- Lokalizacja: Białystok
29 wrz 2008, 11:30
DieSpinnePL pisze:Wczoraj olej został wymieniony
Teraz jeżdżę na Valvoline Racing VR1 10w60.
Za kilka tysięcy km powiem co i jak
Syntetyk, czy pół syntetyk?
-
DieSpinnePL
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
29 wrz 2008, 18:46
Wroniasty, napisałem 10w60 czyli półsyntetyk
Jeździłem na półsyntetyku i nie mam zamiaru teraz zalewać nagle syntetykiem.
-
Wroniasty
- Posty: 1645
- Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
- Lokalizacja: Białystok
29 wrz 2008, 23:23
DieSpinnePL pisze:Wroniasty, napisałem 10w60 czyli półsyntetyk
Jeździłem na półsyntetyku i nie mam zamiaru teraz zalewać nagle syntetykiem.
To, że jest to 10W60 nie ma nic do tego, czy to syntetyk, czy półsyntetyk. Są zarówno półsyntetyki 10W60, jak i syntetyki - dlatego pytam.
-
stefanek81
- Posty: 95
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
- Lokalizacja: częstochowa
30 wrz 2008, 20:33
witam
kupilem silnik z przebiegiem okolo 80 tys km,nie wiem jaki olej byl lany,co radzicie zalac?syntetyk ,czy pol syntetyk??
moje gg6762774
-
Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5457
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
30 wrz 2008, 20:53
pół
Less roof, more fun!
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci
-
GRAF
- Posty: 298
- Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
- Lokalizacja: Kraków
05 paź 2008, 14:02
stefanek81 pisze:witam
kupilem silnik z przebiegiem okolo 80 tys km,nie wiem jaki olej byl lany,co radzicie zalac?syntetyk ,czy pol syntetyk??
jak chcesz dluzej autem pojezdzic do syntetyk, a jak idzie do żyda to jakis najtanszy LOTOS
-
callum
- Posty: 743
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
- Lokalizacja: Warszawa/Kraków
05 paź 2008, 16:05
GRAF, co to znaczy "a jak idzie do żyda" ? Pytam serio.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
-
GRAF
- Posty: 298
- Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
- Lokalizacja: Kraków
05 paź 2008, 20:01
callum pisze:GRAF, co to znaczy "a jak idzie do żyda" ? Pytam serio.
jestes z krakowa a nie wiesz tego
potoczne określenie na sprzedaż auta
-
stefanek81
- Posty: 95
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
- Lokalizacja: częstochowa
05 paź 2008, 21:06
hehe,u nas w czestochowie przeds wojna 2/3 ludzi to zydzi byli:) i tez tak sie mowi:),nie mam zamiaru spychac furki ,wlozylem w nia juz sporo kaski,i nie wiem czy jak wleje syntetyk to mi nie zacznie brac olleju i nie znisczy silnika.obecnie zalalem pol syntetyk,i zrobilem na nim 20 km,nic nie kopci perelka i cisnienie super.
moje gg6762774
-
GRAF
- Posty: 298
- Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
- Lokalizacja: Kraków
06 paź 2008, 0:49
stefanek81 pisze:hehe,u nas w czestochowie przeds wojna 2/3 ludzi to zydzi byli:) i tez tak sie mowi:),nie mam zamiaru spychac furki ,wlozylem w nia juz sporo kaski,i nie wiem czy jak wleje syntetyk to mi nie zacznie brac olleju i nie znisczy silnika.obecnie zalalem pol syntetyk,i zrobilem na nim 20 km,nic nie kopci perelka i cisnienie super.
jak dobry (najlepszy) olej ma zniszczyc silnik, przecierz poto jest zeby uchronic przed zniszczeniem obracajace sie czesci, ja bym wlal MOBIL 1 5W-50 i jezdzil, mam taki u siebie przejechalem z 8 tys km i nic mi nie ubylo
-
callum
- Posty: 743
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
- Lokalizacja: Warszawa/Kraków
07 paź 2008, 17:54
GRAF pisze:jestes z krakowa a nie wiesz tego
He he, chyba nie wszędzie w KRK się tak mówi
A co do oleju - słyszałem, że jeśli ma się silnik, który ma duży przebieg na mineralnym, to wtedy syntetyka moze naszkodzić, bo syntetyk ma lepsze właściwości czyszczące itp., może usunąć różne osady, które się zrobiły po tym mineralnym i faktycznie rozszczelnić silnik. Nawet niedawno o tym pisali w jakimś piśmie motoryzacyjnym, zresztą znajomy mechanik też mi tak mówił. Może po prostu lej półsyntetyk? Albo lepiej byłoby dotrzeć do poprzedniego właściciela i spytać go, co lał.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
08 paź 2008, 9:29
Silniki pracujące na oleju mineralnym po kilkunastu latach pełne są szlamów, nagarów i osadów. Oleje syntetyczne oraz półsyntetyczne zawierają dodatki w postaci różnych detergentów które utrzymują silnik w należytej czystości. Zastosowanie takiego oleju w silniku który przejechał dziesiątki tysięcy kilometrów na mineralnym powoduje płukanie i mycie jego wnętrza. Najgroźniejsze jest zapychanie się kanałów olejowych zasilających panewki, wałki itd. - Efekt przewidywalny. Najczęstszym pierwszym objawem jest klekotanie zaworów spowodowane niewłaściwie działającymi popychaczami hydraulicznymi których drobne kanaliki momentalnie zapychają się oderwanymi drobinami osadów. Sam dwukrotnie przedobrzyłem w Mercedesie podczas zmiany oleju i jeździłem później z klekoczącym silnikiem. Reasumując - jeśli Twoje auto przejechało kilkadziesiąt tysięcy na mineralnym oleju silnikowym to należy przy takim pozostać. Obecnie na rynku są dostępne naprawdę rewelacyjne silnikowe oleje mineralne znanych producentów które posiadają najwyższe parametry prawie porównywalne z pełnymi syntetykami, lecz należy je po prostu częścej wymieniać.
-
PanKolczyk
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
- Model: NB
- Wersja: miracle
- Lokalizacja: Łódź
08 paź 2008, 9:43
ja też już jestem po wymianie oleju w mojej miacie.
Wlałem Motul X-cess 5W40, Jeździalem na nim w poprzednim samochodzie (Toyota) i byłem bardzo zadowolony. Myślę, że teraz też będę.
Przy jakim przebiegu trzeba się zastanawiać nad wymianą oleju w dyfrze i skrzyni biegów? mam 110 tyś km i na razie nie widze potrzeby wymiany.
-
Mayk
- Posty: 2346
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
08 paź 2008, 10:22
Idealny przebieg na zmianę
110@???KM
134@???Nm
-
PanKolczyk
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
- Model: NB
- Wersja: miracle
- Lokalizacja: Łódź
08 paź 2008, 10:53
Mayk pisze:Idealny przebieg na zmianę
czyli może się nad tym zastanowię:) wprawdzie skrzynia chodzi bardzo dobrze no ale może nie wywoływać wilka z lasu
no i nie doczytałem się w końcu odpowiedzi czy olej do tyfra jest taki sam niezależnie od tego czy jest torsen czy nie?
-
Mayk
- Posty: 2346
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
08 paź 2008, 11:48
Niezależnie od tego czy jest czy nie ma polecam syntetyk, to samo do skrzyni... Mimo, że nie pokrywa się to idealnie z książką serwisową mazdy
110@???KM
134@???Nm
-
radek77
- Posty: 541
- Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
- Lokalizacja: kraków i okolice;)
08 paź 2008, 12:34
callum pisze:GRAF pisze:jestes z krakowa a nie wiesz tego
He he, chyba nie wszędzie w KRK się tak mówi
mowi sie mowi.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
-
callum
- Posty: 743
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
- Lokalizacja: Warszawa/Kraków
08 paź 2008, 16:24
radek77 pisze:callum pisze:GRAF pisze:jestes z krakowa a nie wiesz tego
He he, chyba nie wszędzie w KRK się tak mówi
mowi sie mowi.
Heh, chyba nam się zaczyna off-topic tutaj
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
-
majkel
- Administrator
- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
08 lis 2008, 22:31
irakleo pisze:Silniki pracujące na oleju mineralnym po kilkunastu latach pełne są szlamów, nagarów i osadów.
na przykład tak jak na fotce
A tak przy okazji, właśnie zmieniłem olej na Redline 5W-40. Jak za parę tysięcy nie będę
w dziale giełda poszukiwać silnika to pewnie okaże się dobry
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2011, 23:08 przez
majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
09 lis 2008, 10:46
Jeśli do silnika zamieszczonego na fotce nalałeś teraz pełnego lub pół syntetyka to życzę szczęścia.....bo na moje oko jego dni są policzone. Ale to chyba nie silnik z MX5 ??? Coś mi te łańcuchy nie pasują.
-
KyRy
- Moderator
- Posty: 3761
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
-
Kontakt:
09 lis 2008, 11:11
irakleo pisze:Ale to chyba nie silnik z MX5 ???
majkel_c pisze:BMW oil sludge.JPG
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
-
majkel
- Administrator
- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
09 lis 2008, 17:54
irakleo pisze:Jeśli do silnika zamieszczonego na fotce nalałeś teraz pełnego lub pół syntetyka
Irakleo, to na szczęście nie jest mój silnik
Jakby tak mój wyglądał to bym się chyba ze wstydu pod ziemię zapadł
To fota z sieci... Ciekawe jak bardzo się trzeba starać żeby taki syf wyhodować ??
Pozdr
Michał
-
AGENt
- Posty: 2019
- Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
- Model: NA
- Wersja: oryginalna
- Lokalizacja: Bayern
09 lis 2008, 21:11
znajomemu panu dentyście w vectrze 1,6 zajęło to 4 lata i 90 tys, km. po czym z wielkim zdziwieniem w serwisie dlaczego nikt mu o tym nie powiedział, przecież miała być bezobsługowa
-
irakleo
- Posty: 3316
- Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
- Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin
09 lis 2008, 23:22
Może ktoś się orientuje jaki olej powinienem wlać do dyfra z VLSD ? To chyba wiskotyczna szpera....