Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

09 lip 2008, 11:53

tadek pisze:Ja zalalem Motula Xcess 5w-40 i sprawuje sie ok, cena za 5L wydaje sie ok, napisz na priva mam dostep do Motula.pozdrawiam

U mnie z racji sporego przebiegu i mocnej eksploatacji 300V 15w50 Motula. Rewelacja;) Wcześniej Xcess i rzadszy 300V, ale za dużo zaczął brać. Na gęstym jest ok.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

12 lip 2008, 12:58

ja zalalem MOBILA 1 5W-50 i jestem bardzo zadowolony, nie lal bym innego oleju niz pelen syntetyk bo szkoda silnika
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

10 wrz 2008, 11:29

zmieniło sie cos w tym temacie?

Ja mam Valvoline MaxLife 10w 40. Zrobiłem już na nim 10tys i czas wymienić. Co polecacie ? Bo blisko 2 lata minęły od ostatniego postu w tym temacie :P A ten temat mi wyszukiwarka znalazła :P
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 wrz 2008, 13:31

DieSpinnePL pisze:zmieniło sie cos w tym temacie?

Ja mam Valvoline MaxLife 10w 40. Zrobiłem już na nim 10tys i czas wymienić. Co polecacie ? Bo blisko 2 lata minęły od ostatniego postu w tym temacie :P A ten temat mi wyszukiwarka znalazła :P

Ja mam teraz Mobil 1 10W-40 i średnio polecam, trzeba często zmieniać... Po niecałych 10 tysiącach popychacze na zimno i po dobrym obciążeniu kłapią. W przyszłym tygodniu
robię eksperyment i przechodzę na RedLine :mrgreen:
Natomiast z produktów Valvoline mogę spokojnie polecić Valvoline VR1. Mam go w
hondzie, co prawda w trochę innej specyfikacji bo 5W-50, ale sprawuje sie świetnie...

Pozdr
Michał
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

10 wrz 2008, 14:04

Mobil 1 5W-50
kondzio
Posty: 69
Rejestracja: 04 kwie 2008, 21:45
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów
Kontakt:

10 wrz 2008, 14:49

nie wiedzialem gdzie podpiac temat ale wydaje mi sie ze jest to wina oleju...
10w40
przy wysokich obrotach jak na luzie dam mu gazu i szybko spadaja obroty to slysze takie dziwne klekotanie.. jak by ocieranie albo cos w tym rodzaju....
czy to sa wlasnie wspomniane przez was popychacze hydrauliczne?
ten dzwiek slychac tylko w momencie jak silnik spada z wysokich obrotow?
moze powinienem zalac inny olej a akurat zbliza sie pierwsza wymiana.....

z gory dzieki za pomoc
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

10 wrz 2008, 14:57

W NB nie ma popychaczy hudraulicznych...
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

10 wrz 2008, 15:23

kondzio, sprawdź czy Ci sie jakaś śrubka nie odkręciła od np osłonki kolektora wydechowego i czy ona przy pracującym silniku nie wpada w wibracje i nie brzęczy.

Jeden z Was poleca Mobila a drugi tak średnio.

A ktoś śmiga na Castrolu ? Interesuje mnie tylko półsyntetyk.
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

10 wrz 2008, 16:29

quench pisze:W NB nie ma popychaczy hudraulicznych...


a jak sprawa wygląda w NBFL 1.6 bo wydawało mi się ze ma hydrauliczne
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

10 wrz 2008, 16:55

DieSpinnePL pisze:A ktoś śmiga na Castrolu ? Interesuje mnie tylko półsyntetyk.

ja swego czasu jezdzilem duzo na Castrol RS 10W-60 i polecam ale nie wiem czy go robia jeszcze. Zalej Mobila 1 5W-50 sam widziales jak moja miata na nim odjezdza :wink:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

10 wrz 2008, 17:26

Najważniejsze to często zmieniać ten olej - zgodnie z zaleceniami w instrukcji :wink:
Wlać można wg wyboru Mobila, Motula, Castrola itd. itp. Chyba, że ktoś jeżdzi na torze albo skrajnie ekstremalnie to wg zaleceń Konrada - dobry Motul :wink:
Przy w pełni sprawnym silniku i o ile nikt nie zalał już jakiegoś półsyntetyka albo mineralnego, lejemy pełen syntetyk i trzymamy się go jak najdłużej :wink: W innych przypadkach radzę nie zmieniać na pełen syntetyk, bo może nas czekać wymiana uszczelnień silnika...
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

10 wrz 2008, 18:08

Dlatego nie zamierzam kombinować z syntetykiem, tylko leje pół syntetyk tak jak poprzednio.

Czyli w sumie nie ma jakiegoś jednego najlepszego ? To chyba zaleje ponownie tym Valvolinem, bo jest dobry. Albo jakiś castrol sie może trafi ;) Zobaczymy.
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

10 wrz 2008, 18:11

kondzio pisze:nie wiedzialem gdzie podpiac temat ale wydaje mi sie ze jest to wina oleju...
10w40
przy wysokich obrotach jak na luzie dam mu gazu i szybko spadaja obroty to slysze takie dziwne klekotanie.. jak by ocieranie albo cos w tym rodzaju....
czy to sa wlasnie wspomniane przez was popychacze hydrauliczne?
ten dzwiek slychac tylko w momencie jak silnik spada z wysokich obrotow?
moze powinienem zalac inny olej a akurat zbliza sie pierwsza wymiana.....

z gory dzieki za pomoc


Sprawdź czy masz olej bo może go prawie już nie ma i zarzynasz silnik. Też tak miałem i okazało się że oleju na miarce jest poniżej połowy. Do tego wyskoczył check engine. Dolałem oleju, skasowałem błąd i jest wszystko ok jak na razie.

Z syntetyków polecam mobil 1, 5w50. Obecnie na takim jeżdżę i jest miodzio. Czeka mnie wymiana za niedługo i pewnie taki sam wleję :mrgreen:
tel: 500294594 skype: lediable86
kondzio
Posty: 69
Rejestracja: 04 kwie 2008, 21:45
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów
Kontakt:

10 wrz 2008, 18:27

leDiable pisze:
kondzio pisze:nie wiedzialem gdzie podpiac temat ale wydaje mi sie ze jest to wina oleju...
10w40
przy wysokich obrotach jak na luzie dam mu gazu i szybko spadaja obroty to slysze takie dziwne klekotanie.. jak by ocieranie albo cos w tym rodzaju....
czy to sa wlasnie wspomniane przez was popychacze hydrauliczne?
ten dzwiek slychac tylko w momencie jak silnik spada z wysokich obrotow?
moze powinienem zalac inny olej a akurat zbliza sie pierwsza wymiana.....

z gory dzieki za pomoc


Sprawdź czy masz olej bo może go prawie już nie ma i zarzynasz silnik. Też tak miałem i okazało się że oleju na miarce jest poniżej połowy. Do tego wyskoczył check engine. Dolałem oleju, skasowałem błąd i jest wszystko ok jak na razie.

Z syntetyków polecam mobil 1, 5w50. Obecnie na takim jeżdżę i jest miodzio. Czeka mnie wymiana za niedługo i pewnie taki sam wleję :mrgreen:


dzieki wielkie za odpowiedz...
wlasnie mialem taka sytuacje ze bylo malo oleju dolalem jeszcze nie jest max ale na dniach wymieniam wiec zobacze po zmianie..

ale troszke sie przyznam ze troche mnie to martwi..
musze do kogos podjechac i zrobic badanie...
oby nie bylo to nic powaznego
jeszcze raz dzieki za odpowiedzi
pozdrawiam serdecznie
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

10 wrz 2008, 18:47

Nie świeci się check? Sprawdź czy nie masz gdzieś wycieku oleju, poza tym dolej do full albo wymień jak najszybciej. I się nie martw bo nie ma po co, zamiast się martwić to trzeba działać :wink: Ja jak u mnie zaczęły się te dziwne dźwięki przejeździłem cały dzień, potem zostawiłem auto na noc w garażu, następnego dnia rano w drodze do mechanika klekoty się nasiliły więc zatrzymałem się profilaktycznie na poboczu i przeraziłem gdy sprawdziłem poziom oleju bo było go mało. Z pomocą przyszedł mi kumpel który przyjechał z komputerem sprawdzić tego checka i wziął ze sobą olej. Sprawdziliśmy błąd, dolaliśmy powoli oleju (mniej więcej szklanka oleju, odpalenie na 2-3 sek, zgaszenie, chwila relaksu dla silnika, znów mniej więcej szklanka, odpalenie, zgaszenie i tak w kółko aż na miarce było full), potem skasowaliśmy błąd (wejście na obd-II jest koło bezpieczników po prawej pod kierownicą - na początku zmylił nas slot pod maską z zatyczką na której widnieje napis "diagnosis" .. szczególnie że to nie był interfejs obd-II). Klekotanie przy schodzeniu z obrotów ustało, auto pracuje równo i nie ma z tego chyba żadnych powikłań :wink: Niestety nie pamiętam już jaki błąd wywaliło ale po szybkiej reanimacji check się jeszcze nie zaświecił. Teraz sprawdzam poziom oleju co tydzień a nie co 2 tygodnie.
tel: 500294594 skype: lediable86
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

11 wrz 2008, 16:48

leDiable pisze:Teraz sprawdzam poziom oleju co tydzień a nie co 2 tygodnie.


Serio??? A ja myślałem, że skoro przechodzę z diesla na benzynę to wystarczy, że sprawdzę dwa razy w roku :) Te silniki naprawdę tak biorą olej? :cry:
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

11 wrz 2008, 19:03

Jak się ostrzej jeździ to lubią wziąść - jak w każdym aucie :mrgreen:
tel: 500294594 skype: lediable86
kondzio
Posty: 69
Rejestracja: 04 kwie 2008, 21:45
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów
Kontakt:

11 wrz 2008, 19:08

leDiable pisze:.......Teraz sprawdzam poziom oleju co tydzień a nie co 2 tygodnie.


jutro jade wyniemic caly kompecik..filtry wszystkie..itd
wiec dam znac czy to bylo od tego..
moze komus sie przyda ta wiadomosc:)

ogolnie tez zauwazylem ze olej ubywa dosc mocno..po 10 tys musialem dolac tak na oko litr...

ale raczej jezdze dosc dynamicznie ( tym autem sie inaczej nie da :wink: )
wiec pewnie dlatego..

dzieki za odpowiedz
bede teraz w krakowie...jak byscie robili jakis spocik leDiable w waszym pieknym miescie to moze bym podjechal itd..
pozdrawiam
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

11 wrz 2008, 19:26

Jaki filtr zakładasz? Ja mam chyba serię ale dużo dobrego słyszałem o firmie knecht - ktoś może wyrazić swoją opinię na ten temat?

DieSpinne się zajmuje organizacją. Wszystkie info co do spotów są na naszym forum albo cabbrio-club :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
kondzio
Posty: 69
Rejestracja: 04 kwie 2008, 21:45
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów
Kontakt:

11 wrz 2008, 19:31

leDiable pisze:Jaki filtr zakładasz? Ja mam chyba serię ale dużo dobrego słyszałem o firmie knecht - ktoś może wyrazić swoją opinię na ten temat?

DieSpinne się zajmuje organizacją. Wszystkie info co do spotów są na naszym forum albo cabbrio-club :wink:


ok przyjalem do wiadomosci :wink: jak znajde chwilke odezwe sie do was na kom..
albo wpadajcie wieczorem do Frantica:)

wiesz co zamowilem w japancars standardowy.... jak pojade jutro napisze co to za cudo:)
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

11 wrz 2008, 19:51

Na barze stoisz czy grasz? A jak grasz to jesteś stałym rezydentem czy tylko raz zagrasz albo dwa razy? :mrgreen: Wpadłbym tylko chciałbym wiedzieć kiedy i gdzie można cię tam spotkać :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
kondzio
Posty: 69
Rejestracja: 04 kwie 2008, 21:45
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów
Kontakt:

11 wrz 2008, 20:01

heheh DJ..ja i DJ:) jestem architektem.. projektuje od nowa caly klub :) ...zamykamy 1 pazdziernika polowe klubu..dwie sale zamykamy..zostaje jedna tylko przez 2 tyg..
a bede tam bo mam z inwestorem spotkanie i z podwykonawcami... ale co nie wyklucza ze bede w piatek i sobote tam do rana:) heheh
mam nr do Ciebie wiec dryndne...
moj nr 600569824

trosze temat zboczyl z temtu oleju..hehe
kto jeszcze wpada do frantica:):) hehe
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 wrz 2008, 12:40

kondzio, jutro o 12-tej jest spot :)

A co do oleju to w przyszłym tygodniu się umówię na wymianę :)
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

12 wrz 2008, 12:47

kondzio pisze:ogolnie tez zauwazylem ze olej ubywa dosc mocno..po 10 tys musialem dolac tak na oko litr...


1 litr oleju na 10 tys km to bardzo przyzwoity wynik :) Normy niektórych producentów przyjmują nawet 1litr oleju/1 tys km. :/
Łoś
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

12 wrz 2008, 12:52

mi nic nie ubywa ale mam syntetyk Mobil 1 5W-50
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2008, 13:03

majkel_c pisze:Ja mam teraz Mobil 1 10W-40 i średnio polecam, trzeba często zmieniać...

Ops, poprawiam się :oops: Tak to jest jak się za duzo rzeczy na raz robi :wink:
To o czym ja pisałem to jest półsyntetyk Mobila 10W-40 i nazywa się Mobil S
czy jakoś tak. GRAF pisze o pełnym syntetyku 5W-50 i to są 2 różne oleje :wink:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 wrz 2008, 14:49

Mi prawie w ogóle nie ubywa oleju. Może szklankę dolałem ... tyle że ja jeżdżę jak to niektórzy mi mówią - powoli :P
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

13 wrz 2008, 7:23

Inni na to mówią emeryt style :mrgreen:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

13 wrz 2008, 8:52

a jeszcze inni że jeżdżę z prędkością patrolową :mrgreen:

Ale oleju to nie bierze. A sprawdzam jego poziom raz na jakiś czas. Żeby tylko się upewnić. I zawsze jest go przynajmniej 3/4 na bagnecie :)
-=Terror!st=-
Posty: 15
Rejestracja: 28 sie 2008, 20:50
Lokalizacja: WaWa/SokołowPodl

16 wrz 2008, 23:12

A co myślicie o oleju Castrol Magnatec 10W-40?
a jaki olej polecacie żeby wlać w skrzynie i dyfer?
ODPOWIEDZ