Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2010, 17:45

Osobiście bardzo sobie chwalę oleje Valvoline - klekotanie w NB gdzie nie ma popychaczy zdarzało mi się na bardzo zimnym silniku tylko jak jeździłem na Midlandzie 10W40 - i zawsze trwało to max 5-10 sekund. Jaki przebieg na obecnym oleju? Sprawdzałeś czy masz wystarczająco tego szlachetnego płynu?

Od czasu kiedy przerzuciłem się na Valvoline nigdy więcej coś takiego nie wystąpiło a zima była zdecydowanie bardziej mroźna niż poprzednia.

p.s. Możesz zmienić olej na inny, ale jeśli na coś się działo na Valvoline ( jeśli jesteś pewien, że na pewno taki olej miałeś ) to nie sądzę by była jakkolwiek różnica.
luket
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2006, 20:59
Lokalizacja: Szczecin

07 kwie 2010, 7:45

Mógłby mi ktoś doradzić, który olej lepiej kupić:

1) MOTUL 8100 X-cess 5W-40
2) MOTUL SPECIFIC 504.00 507.00 5W-30
3) Jakiś inny lepszy ?

Od nowości była Dexelia 5W-30. Zostać przy tym? Aktualnie pacjentka ma przebieg 41tys.
1st, 2nd & 3rd, zoom zoom
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

07 kwie 2010, 9:41

Jak tak śledzę ten wątek, to zauważam, że nasze silniki nie są wybredne w temacie olejów. Tylko pare z nich ludzie narzekali, ale to i tak w NA gdzie są HLA. A tak, to różnice nie są jakoś specjalnie odczuwalne.
Ważne, żeby olej był oryginalny a nie jakiś chrzczony i nie firmy "Uduś" tylko renomowanej. Oryginalnie zalecany przez Mazdę Dexelia też raczej nie jest zły, bo Mazda by sobie raczej nie strzelała w nogę.
Arist
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:39
Lokalizacja: Pruszków

10 kwie 2010, 23:05

Teraz w Makro Wrocław jest fajna promocja na Mobil 1 5w50 SynPower 4L, i jeszcze do tego dodają kamizelkę odblask - polecam
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

11 kwie 2010, 7:20

132,98 zł :smile:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

11 kwie 2010, 9:22

DieSpinnePL pisze:Oryginalnie zalecany przez Mazdę Dexelia też raczej nie jest zły, bo Mazda by sobie raczej nie strzelała w nogę.


Bo to przecież ELF.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

11 kwie 2010, 9:35

moja mazda przejeździła 153 tysie km na Dexelii 5W30 i w dalszym eksploatacji ma się bardzo dobrze :) osobiście przeszedłem na Motula.
Łoś
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

18 kwie 2010, 20:51

argh przeczytałem całość nie było łatwo ale walczyłem dzielnie :D - wiem dużo więcej niż przed ale wcale nie ułatwia mi to decyzji - cóż za niespodziewanka prawda ? :D

Ogólnie to bym sobie, ani wam głowy nie zawracał tematem ale zauważyłem pewną niespójność w dokumentacji mojej mazdy. Madzia była serwisowana w ASO głównie i lali jej coś co na fakturze określane jest jako -high grade engine oil- czyli pewno standardowa Dexla 5w30.

Później ni z tego ni z owego, na jeden interwał trwający rok i mniej więcej 10k km, ktoś jej zalał pół-syntetyk nieznanych parametrów, tylko po to by na ostatnie 7k km wlać jej z powrotem 5w30 full syntetyk niewymienionej marki.

Doradźcie czy po takich roszadach powinienem zalać full czy pól syntetyk. Auto ma 80k km przebiegu i 7 lat stażu.

Jeżeli full syntetyk to kupię pewno Motula 5w40 bo to chyba jedyna marka, na którą nikt w tym wątku nie narzeka a 5w40 bo silniki benzynowe lubią obroty a ja właśnie dlatego lubię silniki benzynowe ;).

Dobra i teraz jeszcze dwa szybkie pytania - mam Fuji Super LSD w moście czyli Torsena ze sprzęgłem - co mam mu zalać? W wątku pojawiają się głosy, że do takiego ustrojstwa może być potrzebne coś innego niż 75w90 coś bardziej jak do szper płytkowych. Można zgłupieć.

A drugie pytanie o skrzynie. Podobno w NBfl nie leje się już oleju pod lewarek? Czyli przy wymianie wymieniamy tylko pod autem używając standardowych dwóch śrub i jesteśmy szczęśliwi? No i jeszcze jaki olej tam się wlewa według Mazdy mineralny czy syntetyk?

Dzięki i pozdrawiam
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 kwie 2010, 21:03

sebna pisze:Doradźcie czy po takich roszadach powinienem zalać full czy pól syntetyk.

imho żadna różnica. Lej syntetyk, chyba że masz jakieś uzasadnione podejrzenia że coś jest nie tak z silnikiem. Ale 70 tysięcy to żaden przebieg.
sebna pisze:Podobno w NBfl nie leje się już oleju pod lewarek?

To nie jest zależne od generacji tylko od skrzyni biegów. Manual 5gear -> lejesz, manual 6gear -> nie lejesz.
sebna pisze:No i jeszcze jaki olej tam się wlewa według Mazdy mineralny czy syntetyk?

kolejny temat-rzeka do przeczytania :mrgreen: -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=482

Po
eM
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

19 kwie 2010, 7:45

Dzięki za wyjaśnienie majkel_c.

O drugim wątku widziałem ale w tym wątku też się okazyjnie pojawiały dyskusje o skrzyniach i torsenach więc liczyłem na to, że uda mi się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu ;)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

19 kwie 2010, 19:33

Witam,

Wiem, że czytałem, że ktoś chce kupować takie oleje w tym wątku - chyba był to Irakleo?

Olej - Millers Oils XFS 5w-40 Full Synthetic Engine Oil - mogę go mieć taniej niż

Motul 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil 100% Synthetic.

Jakieś opinie o Millers?

Pozdro
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 kwie 2010, 8:05

sebna pisze:Witam,

Wiem, że czytałem, że ktoś chce kupować takie oleje w tym wątku - chyba był to Irakleo?

Olej - Millers Oils XFS 5w-40 Full Synthetic Engine Oil - mogę go mieć taniej niż

Motul 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil 100% Synthetic.

Jakieś opinie o Millers?

Pozdro


Ja kupiłem CSF 10W50 jeszcze nie zalałem :roll:
wybór padł na ten olej/markę ze względu na fakt iż jako jedyni których rozpatrywałem podają choćby taki parametr jak temperatura pracy... i temperataura pracy chwilowej do zerwania filmu.
W Polsce również jako jedyni byli skłonni się odezwać i wspomóc radą...
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
gunio
Posty: 118
Rejestracja: 06 paź 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa / Stargard

20 kwie 2010, 14:44

To ja tez, zgodnie z panujaca moda, w zakupionej w piatek nbfl 1.8, mimo że nie wiem co było wcześniej (przebieg 106k), zalałem Motul 8100 X-cess 5W-40 (kupiony w szczecinie od goscia z forum vw, cena 130 PLN, kolega ma prywatny import z .de i dobre ceny, jakby co moge podac link do forum i namiary).
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 kwie 2010, 20:00

Jaro pisze:Ja kupiłem CSF 10W50 jeszcze nie zalałem :roll:
wybór padł na ten olej/markę ze względu na fakt iż jako jedyni których rozpatrywałem podają choćby taki parametr jak temperatura pracy... i temperataura pracy chwilowej do zerwania filmu.
W Polsce również jako jedyni byli skłonni się odezwać i wspomóc radą...


A ile zapłaciłeś za niego? Bo na mojej stronie z UK to raczej górna półka - bodaj 44funty za 5l kiedy Motul to zaledwie 29 :) za 5l
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 kwie 2010, 21:49

sebna pisze:
Jaro pisze:Ja kupiłem CSF 10W50 jeszcze nie zalałem :roll:
wybór padł na ten olej/markę ze względu na fakt iż jako jedyni których rozpatrywałem podają choćby taki parametr jak temperatura pracy... i temperataura pracy chwilowej do zerwania filmu.
W Polsce również jako jedyni byli skłonni się odezwać i wspomóc radą...


A ile zapłaciłeś za niego? Bo na mojej stronie z UK to raczej górna półka - bodaj 44funty za 5l kiedy Motul to zaledwie 29 :) za 5l


259PLN/5L półka górna.... :roll:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

20 kwie 2010, 21:53

sebna pisze:
Jaro pisze:Ja kupiłem CSF 10W50 jeszcze nie zalałem :roll:
wybór padł na ten olej/markę ze względu na fakt iż jako jedyni których rozpatrywałem podają choćby taki parametr jak temperatura pracy... i temperataura pracy chwilowej do zerwania filmu.
W Polsce również jako jedyni byli skłonni się odezwać i wspomóc radą...


A ile zapłaciłeś za niego? Bo na mojej stronie z UK to raczej górna półka - bodaj 44funty za 5l kiedy Motul to zaledwie 29 :) za 5l


Bo 8100 to nie jest górna półka (co nie znaczy że to zły olej).
Porównaj sobie do Motula 300V Power 5W40.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

20 kwie 2010, 22:04

A ja się zgadzam, że ten Motul, który wymieniłem to żadna górna pólka - zresztą nigdy tak nie twierdziłem. :P

Chociaż być może z tego wniosek mogłem się jaśniej wyrazić w moim ostatnim poście.

Reasumując ja nie szukam high-endu bo do mojego stock silnika to by był totalny overkill nawet ten Motul 8100 5w40, który planuje to spore marnotrawstwo przy moich planach zmiany oleju co 7k - 10k km.

Ale nie mogę się powstrzymać :D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

10 cze 2010, 7:38

Szybkie pytanie - mam do wyboru:

Motul 8100 X-clean 5W-40 ACEA C3 Gasoline & Diesel lubricant for Euro IV engines

albo

Motul 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil 100% Synthetic

Ktoś mi powie, czy do mx5 leje się Euro IV czy normalny czy ewentualnie bez różnicy?
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

10 cze 2010, 8:09

kup coś z serii 300V :wink:, to klasa sama dla siebie, reszta Motuli to zwykłe oliwy.....
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

10 cze 2010, 8:17

Jak bym miał brać coś za cenę 300v to bym brał Redlina, ale nie widzę potrzeby płacić 100% więcej do stock silnika.

Nie kuś mnie :P
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

14 cze 2010, 13:51

wymieliłem olej w silniku na Mobil 1 5w50
chce wymienić jeszcze oleje w :
skrzyni biegów
i moście
co mi polecicie w sensownych cenach i ile L wchodzi do skrzyni a ile do mostu :wink:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
gunio
Posty: 118
Rejestracja: 06 paź 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa / Stargard

14 cze 2010, 14:42

ja mialem wymieniane ostatnio na motyl gear motul 75w90 - cena , 2L do skrzyni, 1 L do mostu
fidelson
Posty: 192
Rejestracja: 20 cze 2008, 16:45
Lokalizacja: Pabianice

14 cze 2010, 14:47

Ja do skrzyni wlałem Castrola TAF-X, a do mostu EPX 80W-90
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

15 cze 2010, 7:44

Ja w obu mam Redlina 75w90 tyle ze w moście dedykowany mostom a w skrzyni skrzyniom i jestem bardzo zadowolony - naprawdę rewelacyjne oleje.

15e za litr nie ważne którego.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2010, 21:06

sebna pisze:Ja w obu mam Redlina 75w90 tyle ze w moście dedykowany mostom a w skrzyni skrzyniom i jestem bardzo zadowolony - naprawdę rewelacyjne oleje.

u mnie identycznie :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

15 cze 2010, 21:30

u mnie w silniku - Valvoline 10W60
skrzynia - Valvoline 75W90 GL4
dyfer - Valvoline 75W90 GL5
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

16 cze 2010, 0:07

Prawdę mówiąc tak mi zaimponowały te oleje, że się zastanawiam czy do silnika też sobie nie zalać takiego, tylko, że cena jest dość zaporowa za silnikowy Redlina.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 cze 2010, 8:00

sebna pisze: cena jest dość zaporowa za silnikowy Redlina.

bo to produkt zza oceanu....wszystko co pochodzi spoza UE z automatu jest droższe :wink: Galon silnikowej oliwy tej firmy kosztuje na ebay 40-50 dolków.....
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

16 cze 2010, 11:28

Wiem, że widziałem już gdzieś odpowiedz na moje pytanie ale nie pamietam gdzie.

Ile może stać zamknięty fabrycznie olej na półce w domu?

Jest coś takiego jak data ważności albo jakieś wskazania.

Dzięki

EDIT: Ja mogę mieć Gallon za 31 funi z Europejskiego źródła co wychodzi mniej więcej 45$ ale nadal to jest prawie dwa razy więcej niż za zwykły olej Motula typu 8100 xcess.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 cze 2010, 9:59

Mam mega okazje, mogę kupić redlina 10w40 za 25e dostarczone !

Teraz pytanie czy 10w40 będzie ok do Madzi - nie mamy tu ujemnych za dużych temperatur (-3 to już kataklizm ;) ).

Czy taki olej mieści się w specyfikacji - nie mam instrukcji pod ręką a muszę podejmować szybko decyzję, ktoś mi powie.

Czy taki olej 10w40 będzie ok - polecacie czy raczej nie - silnik N/A stock męczę go kiedy się tylko da, czyli średnio często bo to Dublin.

I czy ktoś wie, zauważył jaka jest strata mocy przy przesiadce z Xw30 na Xw40?
ODPOWIEDZ