Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

PKzalew
Posty: 39
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 wrz 2019, 10:27

Tomai pisze:
14 wrz 2019, 22:00
PKzalew pisze:
14 wrz 2019, 13:55
Podłączę się do tematu. Kupiłem 1.8 NB FL 2001 r. ze Szwajcarii, nie wiadomo jaki olej był zalany. Przebieg wg licznika 198000. Mechanik proponuje mi Shella 10w40 (bo taki ma u siebie), oczywiście mogę przywieźć dowolny inny. I tu pytanie: nie kombinować i brać tego Shella, czy kupić np MOTUL 300V 5w30 ? Będę jeździł głównie po mieście, również w temperaturach zbliżonych do zera (chcę tylko unikać momentów solenia dróg), chętnie też okazyjnie wybiorę się pokatować na tor, powiedzmy max raz w miesiącu. I czy na wymianę oleju wystarczą 4 litry? Wg instrukcji wchodzi 3,6.
Powiem co ja bym zrobił, A Ty zrobisz jak chcesz:)
Wlej 5W40, może być Shell, Valvoline,Motul.
Na wymianę 4 litry spokojnie starczą bo wejdzie Ci 3,4 - 3,6.
A uzasadniłbyś to jakoś? Tutaj wcześniej w wątku raczej wszyscy koledzy odradzają 5w40 jeżeli auto będzie jeździło w niskich temperaturach...
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 wrz 2019, 11:05

PKzalew pisze:
17 wrz 2019, 10:27
Tomai pisze:
14 wrz 2019, 22:00
PKzalew pisze:
14 wrz 2019, 13:55
Podłączę się do tematu. Kupiłem 1.8 NB FL 2001 r. ze Szwajcarii, nie wiadomo jaki olej był zalany. Przebieg wg licznika 198000. Mechanik proponuje mi Shella 10w40 (bo taki ma u siebie), oczywiście mogę przywieźć dowolny inny. I tu pytanie: nie kombinować i brać tego Shella, czy kupić np MOTUL 300V 5w30 ? Będę jeździł głównie po mieście, również w temperaturach zbliżonych do zera (chcę tylko unikać momentów solenia dróg), chętnie też okazyjnie wybiorę się pokatować na tor, powiedzmy max raz w miesiącu. I czy na wymianę oleju wystarczą 4 litry? Wg instrukcji wchodzi 3,6.
Powiem co ja bym zrobił, A Ty zrobisz jak chcesz:)
Wlej 5W40, może być Shell, Valvoline,Motul.
Na wymianę 4 litry spokojnie starczą bo wejdzie Ci 3,4 - 3,6.
A uzasadniłbyś to jakoś? Tutaj wcześniej w wątku raczej wszyscy koledzy odradzają 5w40 jeżeli auto będzie jeździło w niskich temperaturach...
Może jestem ślepy ale nie widzę żeby ktokolwiek odradzał 5w40 do nbfl 😉
PKzalew
Posty: 39
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

17 wrz 2019, 12:45

Gdzieś tam było wcześniej, ale w sumie przy minusowych temperaturach nie zamierzam jeździć, więc pójdę chyba w Motula 300v 5w40
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 2959
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

17 wrz 2019, 16:24

Niskie temperatury bez problemu dla 5w40.
Załączniki
Screenshot_20190917-171936.png
Screenshot_20190917-171936.png (560.2 KiB) Przejrzano 620 razy
Była NA BRG , była NBFL Phoenix
Jest znowu NBFL Garnet Red Mica
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 194
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

29 gru 2019, 20:22

Hej
Planuje zmianę oleju w moim nc ale z 2.5 L5-Ve :)
Wybór padł na motula. 5w40
Możecie doraDzic ktory bedzie najodpowiedniejszy? Jakie sa różnice między olejami z serii 8100?
2.5 Powered by Five
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 gru 2019, 21:48

Malcolm_x pisze:
29 gru 2019, 20:22
Hej
Planuje zmianę oleju w moim nc ale z 2.5 L5-Ve :)
Wybór padł na motula. 5w40
Możecie doraDzic ktory bedzie najodpowiedniejszy? Jakie sa różnice między olejami z serii 8100?
Nie wiem jak wygląda dystrybucja motula w Polsce ale w UK wygląda to tak:
8100 X-clean to jest olej kategorii C3 czyli "low-saps" - generalnie do filtrów DPF i dla użytkowników którzy kochają swoje katalizatory bardziej od silnika ;)
8100 x-cess ma kategorię A3 czyli to jest olej bardziej do Twojego silnika, niestety producent nie podaje bazy olejowej. Ludzie z branzy mówią że to jest czysty PAO czyli prawdziwy full syntetyk (nie tak dobry jednak IMO jak olej na bazie estrów albo z ich dodatkiem).

osobiście nigdy nie używałem motula ale dużo osób na tym jeździ bez problemów. Jeżeli to nie jest auto na tor/turbo to 8100 X-cess będzie w sam raz dla Ciebie

edit: tak BTW to czy w tym silniku przypadkiem 5w30 nie jest zalecaną lepkością? Z czego to jest przeszczep?
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 194
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

30 gru 2019, 6:42

mutra pisze:
29 gru 2019, 21:48
Nie wiem jak wygląda dystrybucja motula w Polsce ale w UK wygląda to tak:
8100 X-clean to jest olej kategorii C3 czyli "low-saps" - generalnie do filtrów DPF i dla użytkowników którzy kochają swoje katalizatory bardziej od silnika ;)
8100 x-cess ma kategorię A3 czyli to jest olej bardziej do Twojego silnika, niestety producent nie podaje bazy olejowej. Ludzie z branzy mówią że to jest czysty PAO czyli prawdziwy full syntetyk (nie tak dobry jednak IMO jak olej na bazie estrów albo z ich dodatkiem).

osobiście nigdy nie używałem motula ale dużo osób na tym jeździ bez problemów. Jeżeli to nie jest auto na tor/turbo to 8100 X-cess będzie w sam raz dla Ciebie

edit: tak BTW to czy w tym silniku przypadkiem 5w30 nie jest zalecaną lepkością? Z czego to jest przeszczep?
Dzieki za info!
to jest silnik dokladnie z forda fusion 2014. Tak dedykowany jest 5W30, zastanawiam sie wlasie czy lac zalecany czy tak jak większość leje 5W40...
A jaki olej na bazie estrów polecasz?
2.5 Powered by Five
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 gru 2019, 10:10

Malcolm_x pisze:
30 gru 2019, 6:42
mutra pisze:
29 gru 2019, 21:48
Nie wiem jak wygląda dystrybucja motula w Polsce ale w UK wygląda to tak:
8100 X-clean to jest olej kategorii C3 czyli "low-saps" - generalnie do filtrów DPF i dla użytkowników którzy kochają swoje katalizatory bardziej od silnika ;)
8100 x-cess ma kategorię A3 czyli to jest olej bardziej do Twojego silnika, niestety producent nie podaje bazy olejowej. Ludzie z branzy mówią że to jest czysty PAO czyli prawdziwy full syntetyk (nie tak dobry jednak IMO jak olej na bazie estrów albo z ich dodatkiem).

osobiście nigdy nie używałem motula ale dużo osób na tym jeździ bez problemów. Jeżeli to nie jest auto na tor/turbo to 8100 X-cess będzie w sam raz dla Ciebie

edit: tak BTW to czy w tym silniku przypadkiem 5w30 nie jest zalecaną lepkością? Z czego to jest przeszczep?
Dzieki za info!
to jest silnik dokladnie z forda fusion 2014. Tak dedykowany jest 5W30, zastanawiam sie wlasie czy lac zalecany czy tak jak większość leje 5W40...
A jaki olej na bazie estrów polecasz?
zależy jakie masz przebiegi i jak uzywasz auta. Jak zmieniasz olej dwa razy do roku to na sezon zimowy możesz zalać 5w30. Jeżeli zabierasz auto na tor, albo dużo stoisz w korkach/dużo jeździsz z wysoką prędkością (autostrada) to lej 5w40.
Ja zawsze polecam Fuchs titan pro race S, bo taki używam we wszystkich swoich autach (5w30 i 5w40)
olej na bazie estrów robi też motul (motul sport ester 5w40) i Millers (CFS 5w40). Większej różnicy między nimi nie ma, także bierz ten który będzie tańszy/na promocji
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4375
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NC
Lokalizacja: Białystok

30 gru 2019, 11:44

To nie jest wysilony silnik, ani nie kręci się wysoko, więc wg mnie przesadą jest lanie olejów z najwyższej półki. Chyba, że będziesz regularnie ganiał po torach.
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 194
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

30 gru 2019, 15:14

A MOTUL 300V?
2.5 Powered by Five
Awatar użytkownika
Andrut
Posty: 155
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC
Wersja: 1,8
Lokalizacja: Kraków

30 gru 2019, 15:37

Ja polecam millersa chyba najlepszy olej jaki lałem do poprzednich aut. dodatkowo teraz koledze rozbierają silnik 2,5T konstrukcji volovo. Mechanicy (specjalizacja te silniki) dzwonili zapytać co lał bo w życiu tak czystego silnika nie widzieli. Auto od 120k km zalewane millersem nalotu ma 220k

Ciekawostka fiesta St150 - Silnik bliźniaczy jak w mazdach NC na milersie brała dużo mniej oleju niż np na valvoline
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4375
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NC
Lokalizacja: Białystok

30 gru 2019, 15:58

Też leję do dupowozu Millersa. Zgodnie ze specyfikacją producenta 5w30 EE Longlife Eco- podobno jak na 5w30 ma bardzo dobre parametry jeśli chodzi o ochronę silnika.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 gru 2019, 17:46

Malcolm_x pisze:
30 gru 2019, 15:14
A MOTUL 300V?
A to nie jest motocyklowy olej?
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 435
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

30 gru 2019, 18:00

mutra pisze:
30 gru 2019, 17:46
Malcolm_x pisze:
30 gru 2019, 15:14
A MOTUL 300V?
A to nie jest motocyklowy olej?
Są też samochodowe: https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... motul/300v

300V leje do moto i jest to najlepszy olej, Honda nie bierze mi ani grama oleju.
ODPOWIEDZ