Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

12 wrz 2015, 17:18

Ok, poczytałem trochę i wydaje mi się, że jestem głupszy niż przed lekturą :D.
Czy do NCFL 2.0 Valvoline VR1 5w50 będzie odpowiedni ? Samochód używany cały rok + w miare częste wycieczki do czerwonego ;).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

14 wrz 2015, 6:59

Kolego, co osoba to teoria na ten temat :)
Moim zdaniem: w "cywilnych" warunkach (włączając okazjonalne dojścia do czerwonego) 5w30 spokojnie wystarczy, lepkość wysokotemperaturowa 40 czy nawet 50 tylko dla amatorów ostrzejszej jazdy (tzn. jeżeli ścigasz się spod każdych świateł), na takich lepkościach będziesz miał po prostu wyższe spalanie bez żadnych dodatkowych korzyści.
Dla porównania: Mazda w USA zaleca na przykład 5w20 i też działa.

Swoją drogą: w nowych silnikach używa się coraz mniejszych lepkości: teraz normą staje się w20, a za chwilę wchodzi w16 czy nawet w8. Niedługo oleje będą rzadsze od wody ;)

bonito
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

21 wrz 2015, 8:43

Szybkie pytanko.
Niedługo będę wsadzał "nowy" silnik do swojej 1.6. Jest to również 1.6 z przebiegiem ok 120 tyś. jeżdżący na 10w40. Rozumiem że w takim układzie najlepszym rozwiązaniem będzie zalanie go również takim olejem? (myśle o Valvo MaxLife 10w40).
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 wrz 2015, 8:53

Pedi pisze:że w takim układzie najlepszym rozwiązaniem będzie zalanie go również takim olejem?

Najprostszym, czy najlepszym to trudno powiedzieć.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

21 wrz 2015, 9:01

wojteks pisze:
Pedi pisze:że w takim układzie najlepszym rozwiązaniem będzie zalanie go również takim olejem?

Najprostszym, czy najlepszym to trudno powiedzieć.

Sytuacja jest taka, że chcę bezawaryjnie pojeździć na tym silniku powiedzmy z dwa lata, a w międzyczasie podłubać przy starym. Oczywiście wszystko zależy czy i jak wyjdzie mi z pracą (tzn. kasą) itd.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

23 wrz 2015, 15:12

Mam NBfl 1.6 z przebiegiem ~128k zalany Mazda Original Oil 10W-40. Silnik nie bierze ani grama, pracuje doskonale. Planuję wymianę oleju, zimą nie jeżdżę prawie wcale. Mogę śmiało brać to samo? :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

23 wrz 2015, 18:08

Hookie pisze:Mogę śmiało brać to samo?

Możesz, 10W40 jak najbardziej nadaje się na nasza zimę.
Brunkos
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2015, 9:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa (Muranów)

29 wrz 2015, 12:34

Cześć wszystkim ;)

Jestem nowym klubowiczem i od jakiegoś czasu również szczęśliwym posiadaczem mazdy :slinotok:

Mam do Was prośbę o pomoc i poradę w sprawie wymiany oleju. Wiem, ze temat odgrzewany, ale chciałem przy okazji wymiany po poprzednim właścicielu zrobić tzw płukankę silnika. Moje główne pytanie - Czy warto ją zrobić, czy mogą być jakiś negatywne konsekwencje?

Co do oleju i cześci, planuje zakupić wedle info które wyczyłem do tej pory:

Olej Motul 6100 Synergie 10w40 półsyntetyk
filt oleju MANN
A płukanka firmy Liquy Moly pro-line.

Dobry wybór??

Auto:
Mazda mx5 NB SilverBlues 1,6 110KM, przegieg ok 172 tys km.


Z góry bardzo dziękuje za pomoc :)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 wrz 2015, 15:31

Brunkos pisze:Dobry wybór?

Może być, produkty markowe.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

01 paź 2015, 14:06

po co robic plukanke i wlewac polsyntetyk? :?
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 paź 2015, 14:11

R.E.D. pisze:po co robic plukanke

niektorzy to lubia ;)


R.E.D. pisze:i wlewac polsyntetyk? :?

i to takze kwestia osobistego gustu
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Brunkos
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2015, 9:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa (Muranów)

02 paź 2015, 11:59

Panowie Szydercy ;) Ponieważ nie wiem jakiej jakości olej był wcześniej stosowany, a ten co był, miał mało ciekawy kolor i gęstość. Okazało się, że sporo szlamu spłynęło, więc zabieg skuteczny. Pierwsze wrażenie, to to, że auto chodzi ciszej. Co do reszty, kwestia czasu.

Dziękuję za opinie 8-)
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

05 paź 2015, 12:50

Brunkos pisze:Pierwsze wrażenie, to to, że auto chodzi ciszej

Tez zawsze tak mam jak wymieniam olej - wydaje mi się że auto jeździ szybciej i ciszej...
A gdyby kolega chciał pójść dalej w czyszczeniu silnika od środka ;) , to proponuję odkręcić miskę olejową - ja w jednym z poprzednich samochodów (silnik 1.8T grupy VAG), miałem 2 cm szlamu gęstego jak smoła na dnie miski...
bonito
Brunkos
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2015, 9:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa (Muranów)

06 paź 2015, 12:59

Bardzo dziękuje za sugestie :) Przy kolejnej wymianie, na pewno tak zrobię.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

06 paź 2015, 23:07

Alex pisze:niektorzy to lubia ;)
i to takze kwestia osobistego gustu


to bylo w jednym pytaniu bo troche dziwne jest dla mnie, ze ktos sie boi lac syntetyka "bo za bardzo wypluka", a chce wlewac plukanke, ktora zrobi dokladnie to samo albo i bardziej

nie chodzi o gusta tylko brak logiki :mrgreen:

bonito pisze:A gdyby kolega chciał pójść dalej w czyszczeniu silnika od środka , to proponuję odkręcić miskę olejową

tyle, ze raczej bez wyciagania silnika lub odkrecenia sanek chyba tego nie da sie zrobic ;)
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

07 paź 2015, 4:54

bonito pisze:miałem 2 cm szlamu gęstego jak smoła na dnie miski.

Co ile wymieniałeś olej, turbo lubi świeży olej. Olej spuszczany korkiem z miski czy wysysany był przy wymianach?
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

10 paź 2015, 8:47

W tym konkretnym silniku dałem się wpuścić w LongLife (polecany przez Volkswagena, wymiana oleju co 30 tys. km). Szlam na dnie miski był oczywiście tego konsekwencją. Z okazji tak długich interwałów poleciał mi też mechanizm zmiany faz rozrządu (hydrauliczny).
Od tego czasu wymieniam olej co 15 tys. niezależnie od tego co piszą w instrukcjach a w NC-ku co 10 tys. (lubię trochę przycisnąć co jakiś czas). Na moim przykładzie przekonałem się że nauka kosztuje :lol: .

bonito
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

10 paź 2015, 8:53

30k km :?:

Mnie zal bylo mojej miaty jak miedzy wmianami przejechalem 6400km.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

10 paź 2015, 11:07

bonito pisze:dałem się wpuścić w LongLife (polecany przez Volkswagena, wymiana oleju co 30 tys. km)

No tak, obniżenie kosztów według producenta silnika, to że padnie szybciej to problem klienta który będzie musiał kupić nowy samochód.

bonito pisze: wymieniam olej co 15 tys.

Jak jest turbo to warto jednak co 10 tyś. a jak jest upalane to co 5-6tyś. wymienić olej.
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

10 paź 2015, 14:08

Już nie mam tego samochodu, oprócz Madzi używam samochodów z silnikiem VW 2.0 TDI, ponieważ sporo jeżdżę nie chce mi się co parę miesięcy jeździć na wymianę (no i przebiegi po autostradach), uznałem że 15 tys. jest w sam raz. ;)

Ale zgadzam się na 200% z przedmówcami - z olejem im częściej tym lepiej (np. amerykańska instrukcja obsługi do MX-5 NC zaleca wymianę co 12 tys. km, a gorszych warunkach oraz w Kanadzie i Puerto Rico :D co 8 tys. km.)

bonito
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

29 paź 2015, 8:58

Siema, przeczytałem kilka ładnych stron tego tematu i jedno jest pewne - wiem, że nic nie wiem.

Znaczy coś tam wiem, bo biorę pod uwagę dwa oleje: Valvo VR1 5W50 oraz Valvo maxlife 5w40.

Posiadam NB 1.8 i sporo czasu spędzam w korkach (dojazdy i powroty z pracy), jednak jak jest okazja, żeby docisnąć, to robię to częściej niż rzadziej, więc olej musi być przygotowany na odwiedziny na czerwonym polu. Co wydaje mi się istotne, to samochód będzie normalnie jeżdżony w zimie i mogę wtedy zrobić na luzie 7k km, więc pytanie jak się zachowują takie bardziej wyczynowe syntetyki w niższych temperaturach.

Który wybralibyście na moim miejscu olej z tej dwójki? A może jeszcze jakiś inny?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

29 paź 2015, 9:11

To już się robi niesamowite 37 str wątku i nadal to samo pytanie "jaki olej polecacie?" Nad czym tu się spuszczać/zastanawiać - zalej maxlife'a 5w40 i będzie Pan zadowolony ;)
Awatar użytkownika
ma-rc
Donator
Donator
Posty: 167
Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

29 paź 2015, 9:29

Ile ludzi tyle opinii, a każdy chce zalać jak najlepszy, więc woli zapytać. W każdym razie w moim przypadku tak było;)

Dzięki, zaleje maxlife'a :)
Darecki888
Posty: 124
Rejestracja: 07 maja 2014, 7:20
Model: NB FL
Wersja: Memories 1.8
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa

29 paź 2015, 9:36

Ja zalałem maxlife'a 5w40 i jestem bardzo zadowolony.
Do tego było też płukanie.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

29 paź 2015, 10:10

A te Eneosy Sustina 5w30 ? Cos ktos ? Dobrze widze, ze on kosztuje 400pln za 4L ? :shock:
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

29 paź 2015, 10:18

logimen pisze:A te Eneosy Sustina 5w30 ? Cos ktos ? Dobrze widze, ze on kosztuje 400pln za 4L ? :shock:
Długo czekałem na to pytanie. Chętnie je rozwinę o kolejne: jak już przerzuciłem się na VR1, to mogę przy najbliższej wymianie wlać takiego ENEOS-a, czy to raczej niewskazane?
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

29 paź 2015, 10:44

sophisty pisze:To już się robi niesamowite 37 str wątku i nadal to samo pytanie "jaki olej polecacie?" Nad czym tu się spuszczać/zastanawiać - zalej maxlife'a 5w40 i będzie Pan zadowolony ;)


A z ciekawości - a czemu MaxLife'a 5W40 a nie SynPower 5W40? :P
Obrazek
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

29 paź 2015, 11:11

porównanie :
MOTUL XCESS vs Valvoline VR

1.6 80 000km - odczucia z jazdy, dzwiek, kolor itp. = ZERO ROZNIC . ;) to tyle ode mnie jakby ktos sie zastanawial co wybrac
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

29 paź 2015, 11:12

nickesh v2.0 pisze:
logimen pisze:A te Eneosy Sustina 5w30 ? Cos ktos ? Dobrze widze, ze on kosztuje 400pln za 4L ? :shock:
Długo czekałem na to pytanie. Chętnie je rozwinę o kolejne: jak już przerzuciłem się na VR1, to mogę przy najbliższej wymianie wlać takiego ENEOS-a, czy to raczej niewskazane?


No wlasnie. Jestem swiezo po remoncie silnika, leje Liqui Moli 10W60 RaceTech GT i w czym bedzie od niego lepszy Eneos Sustina 5W30 pomijajac jego wlasciwosci czyszczace i to ze jest w pelni syntetyczny. I czy ew zmiana na 5W30 czegos nie zepsuje ? LM nie wiem czy taki jest, nie wczytywalem sie w szczegoly techniczne akurat.

Poprosze zalety i wady obu olejow jesli mozna.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 paź 2015, 12:38

nickesh v2.0 pisze:Chętnie je rozwinę o kolejne: jak już przerzuciłem się na VR1, to mogę przy najbliższej wymianie wlać takiego ENEOS-a, czy to raczej niewskazane?


Lepszym pytaniem jest jak chcesz uzasadnić ekonomicznie wlanie oleju za 20% wartości silnika.


Lanie 10W60 też nie ma żadnego uzasadnienia w twoim przypadku.

Poszukałbym jakiegoś przyzwoitego produktu klasy 5W40 (polecam ELFa świetny stosunek cena/jakość) do normalnej eksploatacji, ewentualnie 5W50 jeżeli na torze 5W40 miałby za ciepło.
ODPOWIEDZ