Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2015, 16:35

7tys... ja również juz tyle zrobiłem. Nawet nie wiem kiedy przeleciało. Nickesh możesz olej x2 zamówić :)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

04 sie 2015, 6:59

nickesh v2.0 pisze:Co 7 tyś? Tak często? No ok. W takim razie jednak zmiana. A skąd w ogóle ta informacja? Na stronie producenta nie mogę się dokopać, a na hameryckich forach piszą 5 - 7,5 tyś. mil.


Już teraz nie pamiętam gdzie to czytałem ale bankowo była informacja, że producent zaleca wymianę co 7 tyś natomiast nie później niż po 10 tyś. VR1 to olej o świetnych właściwościach nawet przy bardzo wysilonych jednostkach jednak nie został stworzony do nabijania wielkich przebiegów między wymianami. Coś kosztem czegoś. Zresztą ostatnio też spotkałem się z opinia jednego użytkownika, który mega często upala, że przy VR1 po 5 tyś zauważalnie tracił ciśnienie oleju.
piotrj4
Posty: 38
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:27
Model: NC

04 sie 2015, 7:32

Ja gdzieś kiedyś czytałem, że VR1 zalecana wymiana to 3 miesiące/3000 mil, więc zrezygnowałem :D
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

04 sie 2015, 9:27

sophisty pisze:
nickesh v2.0 pisze:Co 7 tyś? Tak często? No ok. W takim razie jednak zmiana. A skąd w ogóle ta informacja? Na stronie producenta nie mogę się dokopać, a na hameryckich forach piszą 5 - 7,5 tyś. mil.


Już teraz nie pamiętam gdzie to czytałem ale bankowo była informacja, że producent zaleca wymianę co 7 tyś natomiast nie później niż po 10 tyś. VR1 to olej o świetnych właściwościach nawet przy bardzo wysilonych jednostkach jednak nie został stworzony do nabijania wielkich przebiegów między wymianami. Coś kosztem czegoś. Zresztą ostatnio też spotkałem się z opinia jednego użytkownika, który mega często upala, że przy VR1 po 5 tyś zauważalnie tracił ciśnienie oleju.


Jak się mega często upala i olej ma bardzo trudne warunki pracy, to może i tak, wtedy i tak powinno się dużo częściej olej zmieniać.
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 11:19

Pytanie co to znaczy często... mam 7tys i jadę na Jastrząb i Dębrzno teraz, wymieniać?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 sie 2015, 11:25

Przebieg przebiegowi nie równy. Inne jest 7tys głównie spokojnej trasy, a inne butowania po mieście między światłami.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 11:28

Znalazłem dużo powtarzających się opinii tego typu:

LETKAS napisal:
Olej jak najbardziej w porządku, aczkolwiek zauważyłem że ciśnienie spada mi po przejechaniu
około 7 -8 tyś kilosów. Myślałem ze na 10 tys wystarczy ale nie. Faktem jest że pałuje
gablotę po konkrecie i do odciny na każdym biegu więc może przez to szybciej traci właściwości.
Polecam bezwzględnie.

a kolega czyta czasami to co jest napisane na opakowaniu?
Ten olej Valvoline'a jest generalnie do mocno wysilonych silnikow
wiec i sam producent zaleca wymiane czesciej niz co 10000km.
Na butli jest napisane ze zaleca sie wymiane co 7000km.
I faktycznie tak jest!
Jak rok temu wlalismy do mojego bolidu wlasnie valvoline to go okiem
i nosem badacza badalem. Po 6500km jak miodek zloty, zapach niespalonego oleju,
6900 miodek, 6980 miodek, 7050 kilka czarnuch jak smola i smierdzial spalonym olejem!
Wiec chyba faktycznie to co napisali i to co mi kiedys przedstawiciel
Valvoline mowil ze zmieniac go co 7000km trzeba to swieta racja.
Polecam generalnie olej super dobry i fakttycznie tani co dziwne jest moze?
Olaf


To nie jest duży koszt więc chyba lepiej wymienić i mieć spokój na duszy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

04 sie 2015, 11:30

czester_ pisze:Pytanie co to znaczy często... mam 7tys i jadę na Jastrząb i Dębrzno teraz, wymieniać?


Jak masz już 7 tysi nalatane a czekają Cię jeszcze dwie pojeżdżawki ja bym wymienił. Tak czy siak zaraz czeka Cię wymiana więc po co ryzykować przed upalaniem?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 sie 2015, 11:32

czester_ pisze:6980 miodek, 7050 kilka czarnuch jak smola i smierdzial spalonym olejem!

Dobry bajkopisarz :lol: Na pewno z dokładnością co do kilometra nagle się wszystko zmieniło :D
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2015, 11:54

Ja wiem... mój też z tygodnia na tydzień ciemniejszy się robi. Tak czy siak opinii takich jest więcej a i na baniaku pisze by wymieniać po 7tys więc zamawiamy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

04 sie 2015, 13:13

Wow tez zalalem valvo... przydatne info
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2015, 13:47

Kupiłem płukankę Liqui Moly 300 ml. Ile tego wlać do silnika? Całą puszkę? Nie chciał bym przesadzić, producent twierdzi, że opakowanie wystarczy na 6 litrów zalanego oleju.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 sie 2015, 14:00

FNT pisze:Kupiłem płukankę Liqui Moly 300 ml. Ile tego wlać do silnika? Całą puszkę? Nie chciał bym przesadzić, producent twierdzi, że opakowanie wystarczy na 6 litrów zalanego oleju.

Lej cala, na tym i tak odpalasz tylko na chwile.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

06 sie 2015, 16:20

specjalnie patrzyłem na opakowanie 4l po valvo vr1 i nigdzie nie ma wzmianki co ile go wymieniać...
chyba że w dodatkowej specyfikacji
Obrazek nbfl 1.8 sportive
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2015, 16:23

ree pisze:Lej cala, na tym i tak odpalasz tylko na chwile.
Tak zrobiłem, silnik żyje :) Tylko trochę przesadziłem z olejem i poziom wypada jakoś z milimetr ponad literkę F. Odciągać, czy nie popadać w paranoję?
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

06 sie 2015, 20:10

jezdze od roku ponad F, nic sie niewydarzylo.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2015, 22:29

Gdy oleju jest za duzo to uszczelniacze mogą być zanurzone. Dodatkowo podczas pracy zbyt wzrasta ciśnienie, a w granicznych sytuacjach może 'wyjść bokiem'. IMO z jakiegoś powodu producent zaznacza max/min i lepiej się tego trzymać. Spuszczenie nie kosztuje.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

06 sie 2015, 23:18

czester_ pisze:Dodatkowo podczas pracy zbyt wzrasta ciśnienie

Czego ciśnienie wzrasta?

Bez przesady 1mm nad max to nie problem, gdyby było 1cm nad maks to warto odessać nadmiar.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2015, 23:58

1mm nad maks to oczywiście nie problem. Pisze ogólnie. Tak czy siak z jakiegoś powodu zaleca się te 3/4
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 7:01

Zasadniczo to kreseczka MAX jest z 5 mm poniżej literki F, wiec sumarycznie mam jakieś 6 mm za dużo oleju. Może jednak spuszczę.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 sie 2015, 7:30

FNT pisze:Zasadniczo to kreseczka MAX jest z 5 mm poniżej literki F, wiec sumarycznie mam jakieś 6 mm za dużo oleju. Może jednak spuszczę.


Nie spuszczaj tylko odessij. W życiu spustem nie zrobisz tego precyzyjnie.
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

17 sie 2015, 18:35

Ile oleju powinno wejść do NBfl 1.6 ?
Wlałem 3.2-3.3 l i mam ponad literkę F - aczkolwiek ja temu bagnetowi jakoś nie ufam.
W owners manualu widzę, że powinno wejść z filtrem 3.8 l, tylko nie wiem czy to dotyczy 1.6.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 sie 2015, 18:45

Johnson pisze:W owners manualu widzę, że powinno wejść z filtrem 3.8 l.


Sprawdziłem w instrukcji.
3.8 l. tak ale w silniku 1.8
W silniku 1.6 - 3.4 l.
To co wlałeś jest ok ;)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

17 sie 2015, 18:50

Dzieki :)
OskiPPP
Posty: 62
Rejestracja: 02 sie 2015, 22:13
Model: NA
Wersja: a taka czerwona :D
Lokalizacja: okolice wawki

19 sie 2015, 21:06

hejo, moja madzia ma 250k prawie :D NA 1.6 115km, jaki polecacie bezpieczny olej dla niej? nie chodzi o cenę za bardzo, tylko żeby sb z nim poradziła i lubi czasem odwiedzać czerwone pole, jakiś 5w50 valvo? czy lepiej półsyntetyk?
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

19 sie 2015, 21:18

Ja teraz zalałem valvo maxlife 5w40 i jestem zadowolony. Do auta z dużym przelotem będzie akurat 8-)
OskiPPP
Posty: 62
Rejestracja: 02 sie 2015, 22:13
Model: NA
Wersja: a taka czerwona :D
Lokalizacja: okolice wawki

19 sie 2015, 21:35

ok dzięki, a lepiej chroni 5w30 czy 5w50? zastanawiam się nad vr1, teraz mam olej czysty, jasny jasny. rozumiem odstawić mity z wyciekaniem syntetyków itp? :D
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

19 sie 2015, 21:36

[quote="OskiPPP"]hejo, moja madzia ma 250k prawie :D NA 1.6 115km, jaki polecacie bezpieczny olej dla niej? nie chodzi o cenę za bardzo, tylko żeby sb z nim poradziła i lubi czasem odwiedzać czerwone pole, jakiś 5w50 valvo? czy lepiej półsyntetyk?[/quote

Ja bym załał przy tym przebiegu Valvoline MaxLife 10W40. Ale decyzja Twoja :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 sie 2015, 8:52

250kkm to zaden kosmiczny przebieg, zreszta raczej stan jest wazniejszy. Jesli obecnie oleju nie zre to jakis syntetyk 5w40 bedzie ok (ja uzywam elfa 900nf). Vr1 to moim zdaniem przesada do seryjnej 115ki chyba ze wylacznie po torze pilujesz
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 wrz 2015, 8:16

Alex pisze:Vr1 to moim zdaniem przesada do seryjnej 115ki chyba ze wylacznie po torze pilujesz
Albo nie oszczędzasz jej również na drodze, ale Alex ma rację - chyba lepszy będzie MaxLife. Poza tym pamiętaj, że VR1 wymienia się co 7 tyś. km.
ODPOWIEDZ