Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
A ja też poproszę o radę . Chce zalać moją Miatkę, Valvoline pełnym syntetykiem, tylko nie wiem jakim. Strona producenta podpowiada: MaxLife FE SAE 5W-30 lub MaxLife 10W-40. A Wy co sądzicie? Dodam jeszcze, że lubię od czasu do czasu ostro dokręcić .
Kuban pisze:Ale czego nie odczuję?
Ani jednego ani drugiego.
Kuban pisze:Ponoć 5W40 bardziej zabezpiecza silnik
Przed czym? Jeżeli bierze olej to i tak zmiana oleju na troszkę gęstszy wiele nie da.
Natomiast jeżeli planujesz ostrzejszą jazdę to jednak polecę 5W40 a może nawet 5W50 by nie zaszkodził.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Do okazjonalnego upalania dobry jest valvoline vr1 5w50
Co do zas roznicy miedzy 5w30 a 5w40 to raz zrobilem taka zmiane w lancerze zony. Jeden i drugi olej to bylo valvoline synpower, przejezdzilem jedna zmane oleju na 5w30 i wrocilem do 5w40. Jedyny plys 5w30: lzej krecil rozrusznik przy -20 i mniej. Osiagi, zuzycie paliwa nie zmienilo sie nic a nic. Za to gdy zblizala sie pora wymiany zaczela klekotac hydraulika zaworow na zimno czego na 5w40 nie bylo.
Co do zas roznicy miedzy 5w30 a 5w40 to raz zrobilem taka zmiane w lancerze zony. Jeden i drugi olej to bylo valvoline synpower, przejezdzilem jedna zmane oleju na 5w30 i wrocilem do 5w40. Jedyny plys 5w30: lzej krecil rozrusznik przy -20 i mniej. Osiagi, zuzycie paliwa nie zmienilo sie nic a nic. Za to gdy zblizala sie pora wymiany zaczela klekotac hydraulika zaworow na zimno czego na 5w40 nie bylo.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
przeczytałem 5 ostatnich stron i z 5 pierwszych...
czy mazda ma jakieś normy oleju jakie powinny być spełnione ?
piszecie że 5w40 ale jaki ? tak jak np bmw ma np LL04
albo czy olej z takimi aprobatami jest ok ?
ACEA C3 ACEA A3/B4
API SM/CF FIAT 9.55535-S2
FORD M2C917-A BMW LONGLIFE-04
MB-FREIGABE 229.31/MB-APPROVAL 229.31
PORSCHE A40
RENAULT RN0700/RN0710
VW 502 00/505 00/505 01
czy mazda ma jakieś normy oleju jakie powinny być spełnione ?
piszecie że 5w40 ale jaki ? tak jak np bmw ma np LL04
albo czy olej z takimi aprobatami jest ok ?
ACEA C3 ACEA A3/B4
API SM/CF FIAT 9.55535-S2
FORD M2C917-A BMW LONGLIFE-04
MB-FREIGABE 229.31/MB-APPROVAL 229.31
PORSCHE A40
RENAULT RN0700/RN0710
VW 502 00/505 00/505 01
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Yogi pisze:przeczytałem 5 ostatnich stron i z 5 pierwszych...
czy mazda ma jakieś normy oleju jakie powinny być spełnione ?
piszecie że 5w40 ale jaki ? tak jak np bmw ma np LL04
albo czy olej z takimi aprobatami jest ok ?
ACEA C3 ACEA A3/B4
API SM/CF FIAT 9.55535-S2
FORD M2C917-A BMW LONGLIFE-04
MB-FREIGABE 229.31/MB-APPROVAL 229.31
PORSCHE A40
RENAULT RN0700/RN0710
VW 502 00/505 00/505 01
zastanow sie: co Mazdzie po aprobatach bmw, renault, porsche, mb, vw etc...
kup po prostu dobre 5W40, marki jaka lubisz/masz zaufanie i lej. Jesli juz to cos tam mowia klasyfikacje ACEA i API. Te silniki nie wymagaja zadnych mega olejow, przynajmniej do normalnej jazdy i bez ostrego tjunu
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Bierz np motula x-cess 5w 40 (mam i nie narzekam) lub Valvoline Maxlife 5w40 i będzie Pan zadowolony
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Domiś pisze:A ja też poproszę o radę . Chce zalać moją Miatkę, Valvoline pełnym syntetykiem, tylko nie wiem jakim. Strona producenta podpowiada: MaxLife FE SAE 5W-30 lub MaxLife 10W-40. A Wy co sądzicie? Dodam jeszcze, że lubię od czasu do czasu ostro dokręcić .
zacznijmy od tego, że wymieniłeś dwa półsyntetyki z linii maxlife valvoline syntetykiem jest 5W40. jeżdzę na tym i nie mam problemów. oprócz tego, że zaczął mi ciec uszczelniacz wału, ale nie jest to niespodziewane
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Leję Valvoline i jest ok. Tylko że lałem nie Maxlife, a SynPower, a teraz w ogóle VR1 Racing zalałem. http://valvoline.sklep.pl/ - tu mają dobre ceny na Valvo, autoryzowany dystrybutor, także żadnych przekrętów chyba nie ma. Olej kupiłem w kwietniu, data produkcji koniec stycznia, więc zleżały też nie był
- irekJ
- Donator
- Posty: 2640
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Witam,
Przeglądnąłem wątek ale nadal mam wątpliwości. Potrzebuję szybkiej porady.
Mam świeżo kupioną NBFL 1.8 146KM z Torsenem i skrzynią 5b. Auto ma 192 000km i nie wiadomo kiedy i co było wlewane. Będę zamawiał oleje i nie wiem właśnie co wlać do skrzyni i dyfra, żeby tam ładnie wszystko się przemieszało i było ok.
Zależy mi też, żeby stosunek cena/jakość był ok.
Będę bardzo wdzięczny za sugestie.
Przeglądnąłem wątek ale nadal mam wątpliwości. Potrzebuję szybkiej porady.
Mam świeżo kupioną NBFL 1.8 146KM z Torsenem i skrzynią 5b. Auto ma 192 000km i nie wiadomo kiedy i co było wlewane. Będę zamawiał oleje i nie wiem właśnie co wlać do skrzyni i dyfra, żeby tam ładnie wszystko się przemieszało i było ok.
Zależy mi też, żeby stosunek cena/jakość był ok.
Będę bardzo wdzięczny za sugestie.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Jeżdżę teraz na Valvonie Racing 5W50 i nie narzekam - oleju praktycznie nie bierze, jak i wcześniej na 5W40. http://valvoline.sklep.pl/pl/p/VALVOLIN ... W50-4L/222 - taniocha, w moim przypadku był świeży (3 miesiące od daty produkcji), więc nie narzekam
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
M&J pisze:Czy ktoś z Was używał ? MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W-40
Będę wlewał właśnie po raz czwarty już .Bardzo dobry olej, bardzo niskie zużycie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Ja lałem do mojego nbfla Valvo 5W50, lepiej się spisywał niż motul 5w40. Zaobserwowałem mniejsze zużycie
Fifomaniak, Tomai, Kammich
Dzięki za info - finalnie tym razemwybór padł na Valvolin, glownie z powodu szybkiej dostawy ( w sb od rana bede u tesciow, a ze maja kanal, to wygodniej wymieniac ) .
Kolejnym razem wezme Motul, z ciekawosci dla porownania jednego i drugiego
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
M&J pisze:Fifomaniak, Tomai, Kammich
Dzięki za info - finalnie tym razemwybór padł na Valvolin, glownie z powodu szybkiej dostawy ( w sb od rana bede u tesciow, a ze maja kanal, to wygodniej wymieniac ) .
Kolejnym razem wezme Motul, z ciekawosci dla porownania jednego i drugiego
I dobrześ wybrał vr1.
Następnym razem odpuść ciekawości i weź to samo.
Rules are made to be broken
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
M&J pisze:Fifomaniak, Tomai, Kammich
Dzięki za info - finalnie tym razemwybór padł na Valvolin, glownie z powodu szybkiej dostawy ( w sb od rana bede u tesciow, a ze maja kanal, to wygodniej wymieniac ) .
Kolejnym razem wezme Motul, z ciekawosci dla porownania jednego i drugiego
Spoko Valvoline bardzo dobry olej w dobrej cenie, mnóstwo Miatek na nim jeździ, ja również na nim jeździłem jak miałem jeszcze NA, sprawdzał się bardzo dobrze.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
hej, to i ja się podepnę do tematu zatem.
wymieniłem olej jakieś 5,5 tys temu. co było wcześniej nie mam pojęcia - filtr niestety made by mazda więc było to tam długo zapewne...
na straym oleju nie było zauważalnego zużycia. po wymianie na mobil 5W40 pojawiło się zużycie oleju śladowe do momentu wyjazdu na wakację (łącznie 3500 km prędkości głównie 120-140 na klapie wielka waliza a i ciężka do tego)
spalanie oleju na 1000 km wychodzi +/- 100ml i tu moje pytanie(a):
- czy w takich warunkach auto miało prawo spalić olej ?
- czy mobil 1 5W40, który sam uważam za lipę należy do tych olejów które "ubywają"
- czy przy valvoline maxlife 5W40 rzeczywiście spada zużycie oleju?
acha -przebieg auta 154 kkm
dzięki!!!
wymieniłem olej jakieś 5,5 tys temu. co było wcześniej nie mam pojęcia - filtr niestety made by mazda więc było to tam długo zapewne...
na straym oleju nie było zauważalnego zużycia. po wymianie na mobil 5W40 pojawiło się zużycie oleju śladowe do momentu wyjazdu na wakację (łącznie 3500 km prędkości głównie 120-140 na klapie wielka waliza a i ciężka do tego)
spalanie oleju na 1000 km wychodzi +/- 100ml i tu moje pytanie(a):
- czy w takich warunkach auto miało prawo spalić olej ?
- czy mobil 1 5W40, który sam uważam za lipę należy do tych olejów które "ubywają"
- czy przy valvoline maxlife 5W40 rzeczywiście spada zużycie oleju?
acha -przebieg auta 154 kkm
dzięki!!!
MX-5 NB 1998 1.6 110PS
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Moja narzeczona w Focusie ma właśnie Mobila i rzeczywiście go trochę wciąga, ja leje do Mazdy Motula 5W40 X-clean i praktycznie go nie ubywam, Valvo Maxlife także jest godny polecenia
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
simone pisze:- czy przy valvoline maxlife 5W40 rzeczywiście spada zużycie oleju?
Zmiana oleju, to leczenie syfu za pomocą pudra . Przyczyną jest silnik , a tylko skutkiem łykanie oleju . Możesz testować różne oleje , ale jak silnik lubi olej, to ogólnie nie zastanawia się jaki mu wlejesz , jednego ubędzie więcej - drugiego mniej - ale problem pozostanie .
remik pisze:Zmiana oleju, to leczenie syfu za pomocą pudra . Przyczyną jest silnik , a tylko skutkiem łykanie oleju . Możesz testować różne oleje , ale jak silnik lubi olej, to ogólnie nie zastanawia się jaki mu wlejesz , jednego ubędzie więcej - drugiego mniej - ale problem pozostanie .
ok, to zrozumiałe wszak wiem jak działa silnik spaliwowy i skąd bierze sie zużycie weń oleju ale....
pisałem w jakich warunkach doszło do spalania oleju (miałem zresztą podobną sytuację w land roverze , który NIC oleju nie bierze a w casie jazdy z dużą prędkością przeciążony mocno raz jeden mi spalił i to sporo i to mobila właśnie potem jakoś przez 40 tysięcy nie brał oleju?
mazda jeździła chwilę na jakimś syfie N/N i też nic nie paliła...
nic - wymieniłem dziś valvo maxlife 5W40 - jedno jest pewne silnik-a nie słychać na wolnych wcale - aż mi szczęka opadła... na mobilu zrobiłem 4000 więc raczej nie zdążył się zużyć wszak to syntetyk 5W40 był:)
pojeździmy zobaczymy, jak będzie podbierał śladowe ilości zostanie jak większe pójdzie 10W40
MX-5 NB 1998 1.6 110PS
Bedzie Pan zadowolony, podam przyklad z Zafiry benz 1.8 ojca, gdzie wszystkie publikacje twierdza ze ten silnik musi brac olej. Po kupnie jezdzila na oleju gm 10w40 i wypijala franca pol litry na 1000km. Po konsultacji z pewnym panem obeznanym w temacie polecil mi maxlifa 5w40 i od tej pory dolewamy moze 3setki na 15tys. 3 wymiany juz przejezdzil i sytuacja odpukac sie nie zmienia, auto ma na zegarze 250tys ale czy napewno tego nie wiem. W kazdym razie w mazdzie przejscie na valvo moze pomoc zmniejszyc spalanie oleju poniewaz przy wysokich temp ten mobil bedzie odparowywal szybciej niz valvo. Ale jesli twoja mazda to 1.8 i ma okolo 200tys na budziku to musisz sie liczyc z mniejszym lub wiekszym poborem oleju i tu po czesci Remik ma racje.
White NA BP'95
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
ubek pisze: Ale jesli twoja mazda to 1.8 i ma okolo 200tys na budziku to musisz sie liczyc z mniejszym lub wiekszym poborem oleju i tu po czesci Remik ma racje.
Nie wiem czy po części . W swoim poprzednim aucie, to była Honda - przetestowałem 3 oleje valvo
- Maxlife 5w40
- Synpower 5w40
- Racing 10w60 .
Na każdym z nich miałem takie samo - duże zużycie, mimo różnych właściwości chemicznych . Mobila nie testowałem, bo unikam płynów rozlewanych w PL, ale nie zakładam - że różnica byłaby aż tak znacząca , jak tutaj niektórzy piszą ...
U mnie poprzedni właściciel zalał Mobil 1 5w50 i za swojej kadencji (czyli jakieś... 6,5-7k km) nie dolewałem nic. A bagnet sprawdzam regularnie- na oko jest może 0,5l mniej niż było na początku, ale nadal jest to w zakresie kresek na bagnecie, a nie ma sensu już dolewać, bo przed zimą i tak czeka mnie zmiana oleju, prawdopodobnie właśnie na maxlife.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
remik pisze:ale nie zakładam - że różnica byłaby aż tak znacząca , jak tutaj niektórzy piszą ...
no nie jest to na logikę może zasadne ale już się zdarzały takie historie z mobil-ami - osobiście odradzam tego produktu - sam nabyłem go bo był w dobrej cenie a chciałem coś na "płukankę" niekoniecznie z najniższej półki (orlen etc). co zrobił dobrze to rzeczywiście przepłukał układ jak trza:)
MX-5 NB 1998 1.6 110PS