Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 mar 2014, 12:30

Hantkus pisze:a lepiej by tą kasę zainwestował w sondę czy turbo zegar


Sam przez długie miesiące zapierałeś się rękoma i nogami przed wskaźnikiem AFR 8-)

Hantkus pisze:Nie chodzi o odczuwalne problemy ale o fakt że Twój olej potrzebuje więcej czasu aby osiągnąć optymalną temperaturę pracy a co za tym idzie optymalne smarowanie.Odczuwalnie dla użytkownika auto wolniej się rozgrzewa


Ale jak ktoś wyciąga auto tylko w weekend, przy ponad +20'C na dworze w celu przejechania 5tys. km po Alpach, Pirenejach i niemieckich autobanach zachaczając o pętlę północną to na co mu olej, który się szybko rozgrzewa?

Hantkus pisze:Temperatury których Twój silnik zwyczajnie nigdy nie osiąga, ale jak powiedziałem każdy leje co chce, a jakie plusy dla silnika daje dużo szybciej rozgrzewający się olej pisać nie będę, bo każdy winien to wiedzieć.


Wiesz, ale można by zapytać od razu dlaczego nie jeździsz na 0W40/50? Lepkość przy 40'C mam (w oleju którego używam) podobną, jak Ty przy 60-65'C, a parametry trzymają równie dobrze przy wyższych temperaturach...

To takie gdybanie wszystko - biorąc pod uwagę koszty, jakie Piotr władował w swój silnik, to nawet jak będzie musiał go wymienić za 100tys., a nie za 200, to i tak zrobi to najwcześniej za 10 lat :kciuk:

Peace panowie!
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
bratek
Posty: 182
Rejestracja: 05 sty 2011, 17:24
Lokalizacja: Tychy

22 kwie 2014, 22:21

taaa...poczytałem ostatnie x stron i tak nie wiem jaki wybrac olej...auto jeżdzi codziennie ale mało i na krótkich odcinkach...obecnie zalany 5w50...jestem przed zmianą, przebieg przy wymianie będzie 150tkm tylko co zalać...5w30, 5w40..czy może 0w30??????????...auto czasem bardziej przeze mnie przegrzane bo tak to ciągle żona po mieście śmiaga na odcinkach 2-5km...poradzicie?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 kwie 2014, 6:29

Ja bym zalał 5w40 -bardzo uniwersalny olej.
bratek
Posty: 182
Rejestracja: 05 sty 2011, 17:24
Lokalizacja: Tychy

23 kwie 2014, 7:42

RS pisze:Ja bym zalał 5w40 -bardzo uniwersalny olej.


nie wiem nie znam się...chce zalać do Mx5 i Accorda ten sam olej. Accord jezdzi na Lpg i zalany jest od kilku lat 5w40, trochę więcej obecnie go schodzi, ale nie ma obaw. Zastanawiam się nad przejściem na 5w30 bo niby lepszy w naszych warunkach atmosferycznych...

Jak nic się nie zmieni to zaleję tu i tu 5w40
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

23 kwie 2014, 8:13

RS pisze:Ja bym zalał 5w40 -bardzo uniwersalny olej.


Rób jak radzi RS i nie mędrkuj 8-)
Rules are made to be broken
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

23 kwie 2014, 8:21

bratek pisze:Zastanawiam się nad przejściem na 5w30 bo niby lepszy w naszych warunkach atmosferycznych...

Niby w czym lepszy? Na naszą zimę 5W jest w sam raz a na nasze lato 40 też jest całkiem OK.
bratek
Posty: 182
Rejestracja: 05 sty 2011, 17:24
Lokalizacja: Tychy

23 kwie 2014, 9:37

Hantkus pisze:
RS pisze:Ja bym zalał 5w40 -bardzo uniwersalny olej.


Rób jak radzi RS i nie mędrkuj 8-)


dobra dobra...leje 5w40 :D
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

23 kwie 2014, 9:58

Za poprzednikami ja do swojej też 1.6 z podobnym przebiegiem zalałem 5w40 motula już prawie 2,5 k na nim zrobiłem i jest ok
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

16 maja 2014, 18:10

Czesc, na pierwszy ogien do 1.6 2003 ,na desce 70k km (ale nie zaskoczy mnie jezeli 170k km ;D ), ida oleje i filtry. Po przewertowaniu topicu wybor padl na motula. Zakupilem:
http://oil-service.su/d/367604/d/image_84.jpg SILNIK: motul 8100 xcess 5w40 - 5l
http://www.jscspeed.com/images/catalog/category23108_thumb_full.jpg HAMULCE I SPRZEGLO: motul dot 5.1 brake fluid - 1l
http://gnarlyparts.ca/images/motul_gear300.jpg SKRZYNIA: motul gear 300 75w90 - 2l.
Z tego co mi wiadomo nie posiadam torsena, gosc w sklepie tak czy inaczej odradzil mi wlewania do dyfra tego gear300. Mial racje czy nie ,bo sie wstrzymalem, bo moze powinienem lac pa90?
Pozdro
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

16 maja 2014, 18:39

Gdzie kupiles i ile placiles?
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

16 maja 2014, 18:49

Oleje i filtry gdansk. Czyli jedne z dwoch polecanych miejsc w polsce co do motula przez forumowiczow. Cena brutto 250zl
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

16 maja 2014, 20:08

Jak mozesz podaj cene kazdej banki chce porownac ze swoim zrodlem
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

18 maja 2014, 18:57

Xcess 5l 135zl brutto
Dot 0.5l 20zl
Gear 1l 35zl
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2014, 6:58

Kup lepiej wiecej oleju do skrzyni, bo rowno 2l to raczej bedzie za malo. U mnie weszlo na oko jakies 2,7l - 2,8l do skrzyni piatki.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

19 maja 2014, 7:59

rrutek pisze:Kup lepiej wiecej oleju do skrzyni, bo rowno 2l to raczej bedzie za malo. U mnie weszlo na oko jakies 2,7l - 2,8l do skrzyni piatki.


Na oko to możesz sobie browara w gardło lać :roll: niestety nie zawsze więcej znaczy lepiej :?
Polecam jednak stosować się do wytycznych Mazdy...czyli zalać 2 litry.
Rules are made to be broken
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

19 maja 2014, 8:18

pmcomp pisze:Cytuję z instrukcji obsługi:



1597 cm3 = 3,4 l z filtrem, 3,2 l bez filtra

1840 cm3 = 3,8 l z filtrem, 3,6 l bez filtra



To dorzucę jeszcze :mrgreen: :

olej do skrzyni biegów = 2,0 l

olej do dyferencjału = 1,0 l



Pozdro
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

19 maja 2014, 11:24

To ja nie wiem jak lejecie, mi weszło równe 2 litry do przelewu jak zmieniałem :?
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2014, 11:51

Faktycznie, wg manuala 2 litry... Podniosę dzisiaj znowu auto i sprawdzę, czy z przelewu poleci olej. Dzięki za zwrócenie uwagi. :)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

19 maja 2014, 14:20

napewno wchodzi 2 litry sam sprawdzałem, moze masz jakiś wyciek rrutek ?

kiedy jakieś foto ujawnisz?
White NA BP'95
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2014, 14:45

Temat bedzie na dniach. :-)
Byla lekko pochylona, moze to przyczyna(ale az 0,7l?). Sprawdze dzisiaj w 100% rownym polozeniu i zobacze, czy cos wyleci.

Starego oleju zlecialy dwa litry, wiec raczej ze skrzyni nic nie ubywa, zwlaszcza patrzac na wiek starego oleju. :-)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

19 maja 2014, 14:57

rrutek pisze:Temat bedzie na dniach. :-)
Byla lekko pochylona, moze to przyczyna(ale az 0,7l?). Sprawdze dzisiaj w 100% rownym polozeniu i zobacze, czy cos wyleci.

Starego oleju zlecialy dwa litry, wiec raczej ze skrzyni nic nie ubywa, zwlaszcza patrzac na wiek starego oleju. :-)


To skoro sam piszesz że starego zleciały dwa litry i tyle też mówią manuale instrukcje itd., powstaje pytanie dlaczego nalałeś aż tyle??
Rules are made to be broken
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2014, 16:09

Bo zostałem nauczony, że nalewa się aż do momentu wypłynięcia przez otwór przelewowy. Do manuala nie spojrzałem wtedy - mój błąd, nie ukrywam... Informację, że wchodzą 2L wyczytałem wcześniej "gdzieś" i po prostu uznałem, że coś źle przeczytałem.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2014, 21:43

rrutek pisze:Bo zostałem nauczony, że nalewa się aż do momentu wypłynięcia przez otwór przelewowy

Na pewno nalewałeś przez otwór przelewowy ? Btw, był kiedyś jeden taki zawodnik, który nalewał do skrzyni 6b przez lewarek i dobrze ponad 3 litry wpompował :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

19 maja 2014, 21:46

:D :D
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2014, 23:39

Znajomy lezal i wstrzykiwal, ale raczej na pewno przez ten otwor. Nie wiem jakim cudem, ale dopiero po takiej ilosci zaczelo sie przelewac. :-) Dzisiaj wjechalem na podnosnik i zlecial nadmiar, a skrzynia zaczela lzej pracowac. Nauczka na przyszlosc, zeby uzupelniac w idealnie plaskim polozeniu...
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

20 maja 2014, 6:28

Mam pytanie czy jak się naleje za dużo oleju do otworu pod lewarkiem (skrzynia 5) to będą jakieś objawy? Np inaczej będzie lewarek chodził?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2014, 9:28

rrutek pisze:Nauczka na przyszlosc, zeby uzupelniac w idealnie plaskim polozeniu...

ano. ilość oleju w skrzyni biegów to nie jest jakieś widzimisię. Jak jest za mało łożyska mają nieprawidłowe smarowanie. jak za dużo mają nieprawidłowe chłodzenie. tak czy inaczej dostają...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kuban
Posty: 63
Rejestracja: 23 maja 2014, 12:04
Model: NB
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

02 cze 2014, 0:53

To może tutaj zapytam, żeby nie było, że nowy temat niepotrzebnie założyłem. ;-)

Mogę bez obaw zmienić olej z 5W30 na 5W40?
Zyskam większe zabezpieczenie silnika i lepszą pracę przy wysokich temperaturach i obciążeniach? Na osiągach jednakże stracę dużo, czy wręcz minimalnie?

Dzięki za info.
Mazda MX-5 NB '99 1,8 benzyna 140KM
Ford Focus MK1 '99 1,6 benzyna 101KM
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

02 cze 2014, 8:06

Kuban pisze:lepszą pracę przy wysokich temperaturach i obciążeniach? Na osiągach jednakże stracę dużo

Nie odczujesz tego w żaden sposób.
Kuban
Posty: 63
Rejestracja: 23 maja 2014, 12:04
Model: NB
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

05 cze 2014, 23:29

wojteks pisze:
Kuban pisze:lepszą pracę przy wysokich temperaturach i obciążeniach? Na osiągach jednakże stracę dużo

Nie odczujesz tego w żaden sposób.


Ale czego nie odczuję? Lepszego zabezpieczenia silnika czy straty osiągów?
Co byście zrobili na moim miejscu? Zostali przy 5W30 czy wlali 5W40?
Ponoć 5W40 bardziej zabezpiecza silnik, a nie oszukujmy się, Mazdy NB trochę lat już mają, ich silniki pewnie również.
Mazda MX-5 NB '99 1,8 benzyna 140KM
Ford Focus MK1 '99 1,6 benzyna 101KM
ODPOWIEDZ