Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2009, 0:08

Wroniasty pisze:Przejście nawet z minerału na syntetyk to żaden problem. Po prostu wlejcie do oleju płukankę zlejcie stary olej i wlejcie nowy.

Też tak uważam. Jak silnik był trupem to mu się i tak remont należy i żadne zatykanie nieszczelności osadami mu nie pomoże :mrgreen: Ja na jesieni zalałem RedLine 5W40 i
szczerze mówiąc wisi mi co wcześniej helmut tam lał... Musi działać... Jedynie po przejechaniu paru tysięcy zmienię filtr na świeży...
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
krzesi
Posty: 65
Rejestracja: 11 sty 2009, 18:12
Lokalizacja: Bełchatów

11 lut 2009, 7:30

Mam pytanie co do oleju motul 5w40. W ksiazce zalecaja stosowanie oleju z specyfikacja SJ a w/w olej jej nie posiada. Czy to bedzie mialo jakies wieksze znaczenie czy mozna smialo lac? Pod podanym linkiem mozna sprawdzic ze faktycznie ten olej nie posiada specyfikacji SJ http://allegro.pl/item543460000_motul_8100_x_cess_5w_40_5l_f_ra_vat_mammut.html
Krzesi i Madzia
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2009, 8:41

krzesi pisze:W ksiazce zalecaja stosowanie oleju z specyfikacja SJ a w/w olej jej nie posiada

Ma specyfikację SL, więc wyższą. W związku z tym nie ma pproblemu, w takim przypadku
czytaj "SJ lub lepsza"

Pozdr
M
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
krzesi
Posty: 65
Rejestracja: 11 sty 2009, 18:12
Lokalizacja: Bełchatów

11 lut 2009, 10:16

majkel_c pisze:
krzesi pisze:W ksiazce zalecaja stosowanie oleju z specyfikacja SJ a w/w olej jej nie posiada

Ma specyfikację SL, więc wyższą. W związku z tym nie ma pproblemu, w takim przypadku
czytaj "SJ lub lepsza"

Pozdr
M


Acha wielkie dzieki za dinformowanie :)
krzesi
Posty: 65
Rejestracja: 11 sty 2009, 18:12
Lokalizacja: Bełchatów

11 lut 2009, 12:25

Bylem sie dowiedziec co nieco jaki olej poleca sprzedawca w jednym sklepie. Jak mu powiedzialem ze wyczytalem na forum ze ludzie polecaja motula to mi stanowczo odradzil i powiedzial ze oni produkuja dobre oleje tylko do motorow i innych takich rzeczy. Zachecil mnie za to do kupna magnateca z argumentacja ze najlepiej wiaze. Ktos chce skomentowac?
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2009, 13:39

używam MOTULA od wielu lat w wielu autach i nigdy żadnych problemów.
jakaś bzdura że nadaje się tylko do motorów

a castrol to jest niezłe gówno, rozbieraliśmy silnik kiedyś w Corsie po tym oleju, syfu co nie miara, wałek cały w jakiś kawałeczkach smoły.
W moim dieslu ostatnio pokrywe zaworów zrzucałem i wszystko się pięknie błyszczało jak nowe a żadnych czyścików i płukaczy nigdy nie wlewałem.

spotkałem się ostatnio z opinią mechanika że ten olej ma jakieś większe właściwości płuczące (nie zaleca się wlewania go PO RAZ PIERWSZY do aut o przebiegu ponad 250tys - 300tys km bo potrafi spowodować wycieki i inne kwiatki.
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

11 lut 2009, 23:11

krzesi - ten sprzedawca to matoł, który nie ma zielonego pojęcia o tym co sprzedaje. Zresztą jak 90% sprzedających, nie sugeruj się tym co oni mówią.
krzesi
Posty: 65
Rejestracja: 11 sty 2009, 18:12
Lokalizacja: Bełchatów

12 lut 2009, 5:27

Wlasnie sobie tam pomyslalem. Prawdopodobnie ten castrol zalega mu na polkach i musi go opchnac i szuka ludzi ktorym to wepchnie. Mimo wszystko zdecyduje sie na motula.
Krzesi i Madzia
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

12 lut 2009, 10:41

a jak jest w koncu z tym motulem 300v? czy ktos go probowal? jest jakas roznica procz ceny i deklaracji producenta, ktora mowi o przewyzszaniu wszelakich norm? :???:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

13 lut 2009, 1:51

Mając trochę doświadczenia ze zmianami typu oleju, podepnę się pod wątek...
Wroniasty pisze:Jeżeli jeździsz w miarę normalnie tylko lubisz co jakiś czas przejechać kilka kilometrów naprawdę ostro to wlej naprawdę dobry 5W40, lub 5W50 - Millers, Motul, Redline, Liqui Moly, etc, etc.

Absolutnie popieram - najważniejsze to zmieniać olej odpowiednio często razem z filtrem.
whitemanik pisze:poprzedni właściciel lał przy przebiegu 180tys olej 15W40 i tak teraz mam zalany Castrol Magnatec 15W40. Na zimnym nie stuka, na ciepłym nie stuka, nic nie kopci, bierze mniej niż 1l na 10tys km.. a zdezorientowany jestem bo zacząłem tak czytać o olejach i nie wiem czy 15W40 jest dobry do mazdy - a jeśli nie jest, to czy jestem na niego skazany? (z powodu niemożności przejścia na 10W40 na przykład?)

To ciekawa sprawa...ja miałem podobny problem, ale przebieg mniejszy. Postanowiłem pójść tą metodą
majkel_c pisze:Jak silnik był trupem to mu się i tak remont należy i żadne zatykanie nieszczelności osadami mu nie pomoże :mrgreen:

I zrobiłem 2-3 płukania silnika nowym olejem z nowymi filtrami. Przed zlewaniem starego dodawałem preparatu do płukania silnika. Po każdej zmianie przejeżdżałem ok. 1-2 tys. km. Przy trzeciej zmianie olej już spływał praktycznie czysty. Cały czas należy sprawdzać, czy nic nie cieknie z silnika i czy nie zaczął jakoś dymić albo tracić kompresję. U mnie efekty są więcej niż zadowalające - silnik pracuje idealnie, nawet HLA na razie milczy :cool: Ktoś po prostu uznał, że do starych samochodów trzeba wlewać takie oleje ("niech żyją fachowcy" :mad: )...Od ostatniej wymiany zrobiłem jakieś 2-3 tysiące i nadal jest dobrze. Niestety jest zima i moja mx-5 stoi w garażu przykryta, dlatego nie mogę podać danych po większym przebiegu, ale podejrzewam, że nic nowego się nie powinno wydarzyć. Gdybym miał mieć niezbyt miłą niespodziankę, to już bym ją miał :cool:
Teraz kwestia Castrola...niestety, ale muszę się zgodzić z Marcinem_TDI - sam się przekonałem kiedyś, że ten olej nie w każdym samochodzie sobie radzi jak powinien...
I na koniec Castrol Magnatec - proponuję nie robić eksperymentów - gdzieś chyba na forum mazdaspeed jest zdjęcie rozebranego silnika po zastosowaniu tego oleju. Tam był to chyba silnik Diesla, ale ja bym nie ryzykował - to moja subiektywna ocena, nie testowałem go osobiście. Za to dużo dobrego mogę powiedzieć o Mobilu. Używam Mobil1 5W/50 od ok 170tys. w "cywilowozie" i silnik pracuje cały czas tak samo. Żadnych problemów. Dlatego też zachęcony produktami Mobila, zalewam teraz nimi też MX-5. Tylko źródło zakupu dość ważne, bo podobno podrabiają te oleje jakoś :razz:
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2009, 7:57

zlewają w sklepach motoryzacyjnych (tych mniejszych i zazwyczaj ulokowanych przy warsztatach samochodowych) z baniek i wlewają LOTOS-y. korek od bańki mobila podważasz śrubokrętem i otwierasz bez wyciągania lejka. zlewasz i wlewasz co chcesz. przy kliencie olej wlewany jest juz prawidłowo z lejka (skąd możesz wiedzieć co to za olej) ?? hehe znawcy po kolorze odróżnią syntetyk od mineralnego.
Warto kupować z dużych sklepów typu Intercars, FOTA, etc. z allegro bym się nie odważył kupić. (jedyny sprawdzony kontakt z allegro to MAMOUTH - znam go i mogę polecić co do MOTULA choć mimo wszystko wolę kupić z IC)

R.E.D. pisze:a jak jest w koncu z tym motulem 300v?

olej bardzo dobry, same dobre opinie. Warto lać do aut bardzo wysilonych i do sportowej jazdy (niemal extremalnej) - wymiana co 7tys. km

przemasi pisze:Teraz kwestia Castrola

Przypomniało mi się coś jeszcze, kiedyś widziałem taki topic gdzieś na forum internetowym (nie pamiętam gdzie) że na którymś aucie rajdowym N-grupowym widniała reklama magnateca i ponoć to auto na Nim jeździło :)) :grin: :grin: :grin:
Ciekawe ile silnik wytrzymał ? hehe :twisted:
Nie chciałbym być mechanikiem w tym TEAM-ie
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

13 lut 2009, 8:19

Ja tam Castrola nie bronie ale te narzekania na niego to chyba wzieły sie z tego że jest to bodajże najczęściej podrabiany olej w Polsce. Nie castrol robi bałagan ale to co zamiast niego wlano do bańki. Tak mi sie wydaje...

Sam śmigam na mobilu 10w40.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 lut 2009, 11:28

Marcin_TDI pisze:Warto kupować z dużych sklepów typu Intercars, FOTA, etc. z allegro bym się nie odważył kupić. (jedyny sprawdzony kontakt z allegro to MAMOUTH - znam go i mogę polecić co do MOTULA choć mimo wszystko wolę kupić z IC)


Mammut - sam od niego biorę wszystkie płyny do samochodu.

300V to rewelacyjne oleje, ale na ulicy, a nawet na torze od czasu do czasu cywilne Motule dają sobie radę.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

13 lut 2009, 11:29

quench, być może masz rację, ale zwykły użytkownik nie jest w stanie stwierdzić na 100%, czy to oryginał, czy też nie...niestety. Ja się zraziłem i dlatego napisałem, że to moja subiektywna opinia... :neutral:

A olej mamy teraz taki sam i jestem z niego zadowolony :mrgreen:
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2009, 11:57

a jako ciekawostkę powiem Wam coś.

Przeprowadzony był test
Mobil Syst S Special V 5W-30 norma 505.01
vs
Motul Specyfic 505.01

wynik na hamowni i na drodze na korzyść MOTULA - przy takiej samej jeździe (czyt. prędkość, obroty, te same auta, te same moce, te same warunki, temp i droga)

NA MOTULU temp oleju 10-15 stopni C niższa, a to SPORO bo granicą jest niepisane 130 st C gdzie urywamy film olejowy jak przesadzimy.

Interpretacja tego co napisałem jest dowolna, ja wybieram MOTUL bo szybko jeżdżę :cool:
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

13 lut 2009, 12:07

Marcin_TDI, ale to olej do diesla, głównie VW na pompowtryskiwaczach :razz:
Do benzyny jest Mobil1 5W50 :wink:
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2009, 12:15

przemasi, jak najbardziej, chodziło mi tylko o porównanie 2 dobrych olejów a jednak jeden z nich wynik ma sporo lepszy. Mazdę teraz też zalewam motulem bez 2 zdań.
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

13 lut 2009, 12:40

Motul to bardzo dobry olej z pewnością, ale chciałbym zobaczyć porównanie Mobil1 z odpowiednim mu Motulem :smile: Ciekawe jaki byłby wynik... Ja sam mam Motula, ale w skrzyni biegów - Gear300 :mrgreen: Natomiast to co mamy z quench'em, to Mobil Super S, a więc półsyntetyk. Widziałem/słyszałem bezpośrednie porównanie pracy silnika we Fiacie, kiedy był najpierw zalany jakimś Lotosem półsyntetykiem, następnie wymieniony na Mobila Super S - żadnego stukania zaworów silnik pracuje od tamtego czasu bez żadnych problemów :razz: To mnie przekonało, że Mobil na pewno robi dobre oleje syntetyczne/pólsyntetyczne do cywilnych samochodów, tym bardziej, że na Mobil1 jeżdżę od lat. Niestety nigdy nie widziałem uczciwego porównania tych olejów w testach m.in. z Motulem właśnie. Gdybym jeździł skrajnie ostro albo na torach, to pewnie choćby dla samego spokoju zdecydowałbym się na Motula :wink:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 lut 2009, 16:42

przemasi - to w zasadzie jedno i to samo. Jedno i drugie to bardzo dobre oleje. Tyle, że Mobila podrabiają i teraz też niestety rozlewają niemalże wszędzie, a Motula tylko w dwóch rafineriach i raczej nie podrabiają. Do tego Motul ma ofertę oleji 300V - do sportu wyczynowego a Mobil nie. Różnica w cenie jest śmieszna - sam zastanawiałem się między Mobilem 5W50, a Motulem 5W40 - parametry mają niemalże identyczne*. Cena też jest niemalże identyczna - Motul jest droższy, ale jest go litr więcej. Więc wolałem kupić olej odrobinę droższy, ale pewniejszy i mieć litr na dolewki (których i tak nie robię, bo żaba uparcie oleju nie bierze).

* Mobil ma niby wyższą lepkość w wysokich temperaturach, ale tylko w indeksie, bo już w broszurach lepkość Motula 5W40 i Mobila 5W50 w wysokich temperaturach jest niemalże taka sama.

P.S. - Przemasi, Mobil1 to oleje syntetyczne. Mobil to półsyntetyczne, warto na to zwrócić uwagę, bo jak piszesz Mobil1 półsyntetyczny, to jedno z drugim się wzajemnie wyklucza.

Pozdroxy
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

13 lut 2009, 18:02

Wroniasty, jak najbardziej wyklucza, jeśli tak nieskładnie napisałem. :razz: Chodziło mi o to, że na Mobil1, czyli syntetyku 5W50 jeżdżę od lat, ale w innym samochodzie :wink: A Mobil Super S, czyli półsyntetyk 10W40 teraz mam w MX-5. Widziałem Fiata wcześniej na Mobilu Super S. Teraz chyba nie ma wątpliwości co do czego pisałem :mrgreen: :razz:

P.S. Jeśli możesz to podeślij mi na PW to sprawdzone źródło z Motulem, będę zobowiązany :mrgreen:
fidelson
Posty: 192
Rejestracja: 20 cze 2008, 16:45
Lokalizacja: Pabianice

15 lut 2009, 20:28

A ja mam takie pytanko - czy przejście z półsyntetyka na syntetyk ma w ogóle sens?
Moja mazda ma w tej chwili przejechane ok 95 tyś km. Podobno od początku jeździ na Mobilu Super S 10W-40. Niedawno ją kupiłem, zbliża się czas wymiany oleju i tak się teraz zastanawiam czy przypadkiem nie wymienić go na np Mobil 1 5W-50. Jeżdżę raczej spokojnie, od czasu do czasu tylko mnie poniesie, ale naprawdę rzadko :wink: Tak że nie chodzi mi o 'osiągi', a o utrzymanie silnika w dobrym stanie. Ciekawy jestem waszej opinii na ten temat.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 lut 2009, 20:30

Teoretycznie najlepszym olejem będzie syntetyk. Jednak przechodzenie sobie na różne oleje jest zawsze połączone z ryzykiem, o którym pisaliśmy nie raz... :wink:
fidelson
Posty: 192
Rejestracja: 20 cze 2008, 16:45
Lokalizacja: Pabianice

15 lut 2009, 20:35

przemasi pisze:Teoretycznie najlepszym olejem będzie syntetyk. Jednak przechodzenie sobie na różne oleje jest zawsze połączone z ryzykiem, o którym pisaliśmy nie raz... :wink:


Wszystko dokładnie przeczytałem i właśnie stąd moje pytanie. Jak to się mówi - "czy skóra jest warta wyprawki"? :wink:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 lut 2009, 20:42

Białe, czy czarne, tak? :mrgreen: Niestety, jak to zazwyczaj bywa, jest szare :razz:
Możesz spokojnie jeździć na półsyntetyku i zmieniać go odpowiednio często. Jeśli chcesz jeździć ostro lub, co jeszcze bardziej istotne, włożyć turbo, to syntetyk - tak jest w ogólności, ale każda zmiana oleju może się wiązać z wspomnianym rozszczelnieniem. Tego nikt nie wie na pewno i nikt jednoznacznie nie odpowie. Mogę powiedzieć tylko tyle: jest większe prawdopodobieństwo, że zupełnie nic złego się nie wydarzy po takiej zmianie... :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

16 lut 2009, 10:59

fidelson - zmieniaj i się nie przejmuj, nic się nie rozszczelni.
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

16 lut 2009, 19:11

nie zaglądałem do tematu parę dni, ale widzę, że nie tylko ja mam taki dylemat, ale chyba tylko ja mam wlany mineralny..

jestem prawie zdecydowany na przejście na półsyntetyk, ale jak zrobić to po najmniejszej linii oporu, z najmniejszym ryzykiem.. chodzi mi o "krok po kroku" + jakimi (w jakich ilościach, co ile km) środkami płukać silnik.. z góry dzięki

po prostu boję się eksperymentować na maździe, a rozważam wymianę oleju, bo chcę by jeździła bezawaryjnie jak najdłużej.. ;) czego wszystkim życzę
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

16 lut 2009, 19:21

R.E.D. pisze:a jak jest w koncu z tym motulem 300v? czy ktos go probowal? jest jakas roznica procz ceny i deklaracji producenta, ktora mowi o przewyzszaniu wszelakich norm? :???:


Witam,

właśnie dokonałem zakupu Motul 300V Power 5W40. Jak wymienię, jak śniegi ustąpią, i pojeżdżę to Ci opowiem. Porównanie będzie do Mazdy 5W30.

Kupiłęm go z pełną premedytacją, przeczytawszy wiele rad zamieszczonych w tym wątku oraz w tym głównym olejowym, za wszystkie rady i sugestie serdecznie dziękuję. Także poznawszy opinie znajomych mechaników.

Jestem w pełni świadom, że będę musiał wymienić olej nie po 15 tys tylko po 6-7,5 tys kilometrów. A dlaczego nie? :grin:
Niech sobie Motul zarobi a moja Mizia ma dobry olej :mrgreen: .
Najwyżej wypiję parę browarków mniej.

A do skrzyni i mostu zamówię Motul Gear 300.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

16 lut 2009, 22:14

whitemanik - dowolna mocna płukanka do oleju np. Liqui Moly Motor Clean, wlej daj popracować dla silnika na wolnych obrotach 20 minut, zlej olej na lekko ciepłym silniku, wlej świeży olej. Wymień po 5 tysiącach dla pewności. Jak przejdziesz z minerału na syntetyk to też nic się nie stanie. Oczywiście dla pewności całe czas obserwuj poziom oleju, jego barwę itd.
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

19 lut 2009, 11:15

hmmmmmm nie wiem czy przejscie na syntetyk jest dobrym rozwiazaniem: kupilem swoja madzie zapomnialem zapytac jaki olej zadzwonilem do bylego wlasciciela powiedzial, ze ja "jakims" mineralnyym jezdzi wiec czym predzej zmienilem na mobila pol syntetyk chyba 10/... no wlasnie nie pamietam po jakims czasie zaczal brac olej... konsultacja u mechanika powiedzial, ze prawdopodobnie gdzies sie silnik rozszczelnil i zebym zmienil na mineralny jak juz taki byl. zmienilem wynik - olej dalej bierze... czeka mnie wydatek na uszczelnienie silnika...
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

19 lut 2009, 11:27

Wroniasty, dzięki, rozważam cały czas..

radek77, dużo tego oleju bierze? na mineralnym wcześniej nic nie brał?
ODPOWIEDZ