Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

28 sie 2012, 19:05

Grzeniu pisze:panowie jaki olej

nbfl 1.8 ok 170 000 przebiegu ?

kupilem niedawno nie wiem co tam siedzi trzeba by bylo wymienic ?


Markowy 5w40 i będzie dobrze.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

28 sie 2012, 19:41

dmk pisze:Gęstsze bez sensu, bo będzie się długo dogrzewało w codziennej jeździe. Każdy 5w40 będzie przyjazny, chociaż Motula podobno lubią wypijać. Może coś z Valvo, ze względu na świetny stosunek jakości do ceny?


Nie bardzo rozumiem jak można nie dogrzać oleju 5Wx, przecież pierwsza cyferka wskazuje od jakiej temperatury olej jest użyteczny, a liczba po W do jakiej jest użyteczny.

Rozumiem problem niedogrzania przy np. 20W60 z którego jak jest zimno robi się prawie budyń, ale przy 5Wx problem nie powinien wystąpić.

Do silnika z turbo polecasz konkretnie 0w40 Mobile1, po oznaczeniu bym nie zaufał i zalał pewnie 10W60 do katowania po torze, ale jeżeli ileś osób na tym jeździło i twierdzi, że olej trzymał parametry i nie robił cyrków to brałbym go pod uwagę. Mam zwykłego wolnossaka, więc moja opinia jest czysto teoretyczna.

No i teraz z autopsji w NA 1.6 90KM HLA bardzo ładnie chodzi na 5W50 Mobil1 (zwykle używam olejów Eni/Agipa, ale hurtownia w której je kupuje mam mało zachęcające godziny otwarcia). Na Valvoline, niestety nie pamiętam jakim, było słychać HLA w gorący dzień podczas jazdy i prawie przy każdym odpalaniu silnika po kilkugodzinnym postoju.

Co jest tak "fajnego" w olejach 0(5)W30, które przez producenta naszego auta są zalecań do temperatur niższych niż 0 stopni. Czytałem jak ktoś którymś anglojęzycznym forum o Miacie narzekał, że na 0W30 uzyskuje tylko 2/3 ciśnienia oleju 10W40. Argument, że troszeczkę mniej spali czy będzie miało troszeczkę więcej mocy jakoś do mnie nie przemawia, jeżeli ceną jest znaczne skrócenie żywotności silnika.

BTW. Jak ja kocham tematy o olejach - to chyba jedno z większych voodoo bez jakichkolwiek prawdziwych testów, a przecież zorganizowanie testu wcale nie było by takie trudne.

Dmk gdzie masz założony czujnik temperatury oleju?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

28 sie 2012, 19:56

RS pisze:Nie bardzo rozumiem jak można nie dogrzać oleju 5Wx, przecież pierwsza cyferka wskazuje od jakiej temperatury olej jest użyteczny, a liczba po W do jakiej jest użyteczny.


Bardzo prosto - z doświadczenia widzę, ile trzeba przejechać, żeby 5W40/50 osiągnęło 70'C, a ile żeby 0W50. Zobacz na lepkości 0Wxx i 5Wxx w niskich temperaturach, porównaj z parametrami "roboczymi" przy 80-100'C i wyciągnij wnioski. Ponadto mówię: polecam to do dwóch konkretnych silników w Poznaniu, ze specyficznych względów.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

28 sie 2012, 20:34

Parametry Mobil 1
Mobil 1 5W-50

Klasa lepkości SAE 5W-50
Lepkość kin., ASTM D 445
[cSt] w 40ºC 104.9
[cSt] w 100ºC 17.5
Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 184
Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 1.2
Lepkość HT/HS, [mPa.s] w 150ºC, ASTM D 4683 4.21
Temp. płynięcia, [ºC], ASTM D 97 -54
Temp. zapłonu, [ºC], ASTM D 92 236
Ciężar właściwy w 15ºC [kg/l], ASTM D 4052 0.859


Parametry 0W40

Klasa lepkosci SAE 0W-40
Lepkosc kin., ASTM D 445
[cSt] w 40°C 80
[cSt] w 100°C 14,3
Wskaznik lepkosci, [-], ASTM D 2270 187
Pozostalosc po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 1,2
Lepkosc HT/HS, [mPa.s] w 150°C, ASTM D 4683 3,6
Temp. plyniecia, [°C], ASTM D 97 -54
Temp. zaplonu, [°C], ASTM D 92 236
Ciezar wlasciwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,855
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

28 sie 2012, 20:36

Sprawdziłem i dochodzę do wniosku: Brakuje mi danej jaka jest maksymalna lepkość przy której silnik pracuje optymalnie.

Możesz napisać coś więcej o różnicach w czasach nagrzewania olejów do 70C?

Ponawiam pytanie o to gdzie masz umieszczony czujnik temperatury oleju.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

29 sie 2012, 9:21

RS pisze:Możesz napisać coś więcej o różnicach w czasach nagrzewania olejów do 70C?


Przy 10'C temperatury zewnętrznej (kilka dni temu była taka osiągalna nad ranem) 5W50 wymagał przejechania przy stałym obciążeniu (80km/h) około 7km, żeby osiągnąć 70'C (temperatura, od której uważam, że olej ma przyzwoite smarowanie i można silnik zacząć ciągać na wyższe obroty etc.), 0W40 osiąga tą temperaturę po niecałych 5km. Oba przypadki mają po drodze grzałkę w postaci turbiny, więc w wolnossaku są to jeszcze dłuższe trasy - mało kto przejeżdża codziennie większe odległości niż 10km = jeździ ciągle na niedogrzanym oleju (temperatura wody osiąga 70'C, czyli wskazówka w pozycji pionowej, już po 1km - wszyscy myślą, że od tego momentu można "pałować" :!: ).

RS pisze:Ponawiam pytanie o to gdzie masz umieszczony czujnik temperatury oleju.


W podkładce pod filtr oleju - imo optymalne miejsce, bo temperatura nie jest zawyżona przez olej spływający z turbiny, tylko jest uśredniona przez temperaturę oleju w misce.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

29 sie 2012, 22:57

dmk: Definicja "pałowania" - poproszę
Definicja "przyzwoitego smarowania" - poproszę ...

Inaczej, trochę akademicko się zrobiło , sorry :wink:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

30 sie 2012, 11:24

LOL Remik. Teorie zanegowałeś. DMK pisze o praktycznych aspektach też Ci nie pasuje.

Ciężko Ci dogodzić.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

30 sie 2012, 12:18

wojteks pisze:Parametry


Możesz znaleźć tego typu informacje dla 0W20, z ciekawości ;)

Edit: znalazłem dla swojego Motula [url=http://www.wlejolej.pl/10106,Motul-8100-Eco-lite-0W-20.htmlx]TUTAJ[/url]

Parametry techniczne

Klasa lepkości SAE J 300 0W-20
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC ASTM D-445 8,8
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC. ASTM D-445 48,6
Wskaźnik lepkości ASTM D-2270 162
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 8,4
Temperatura krzepnięcia, ºC ASTM D-5950 -50
Temperatura zapłonu, COC, ºC. ASTM D-92 238
Ciężar właściwy w temp. 15,6 °C ASTM D-4052 0,838
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

30 sie 2012, 17:17

sebna pisze:LOL Remik. Teorie zanegowałeś. DMK pisze o praktycznych aspektach też Ci nie pasuje.
Ciężko Ci dogodzić.



Masz rację, pewnie dlatego jeżdżę na oleju, który przewyższa wymagania producenta dla mojego auta :wink:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

30 sie 2012, 20:27

Czyli?
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

31 sie 2012, 15:10

SynPower 5w30 API - SM , według Mazdy - wystarczy 5w30 , API - SL :mrgreen:
Ale w ostatnich postach koledzy skupili się na lepkości :wink:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

31 sie 2012, 15:51

remik pisze:
sebna pisze:LOL Remik. Teorie zanegowałeś. DMK pisze o praktycznych aspektach też Ci nie pasuje.
Ciężko Ci dogodzić.



Masz rację, pewnie dlatego jeżdżę na oleju, który przewyższa wymagania producenta dla mojego auta :wink:


Ale o czym Ty piszesz? Rozmowa toczy się o tym jak szybko olej się nagrzewa w zależności od jego wagi / lepkości bo dmk podzielił się z nami swoimi obserwacjami z użytkowania i to ten temat wagi / lepkości komentowałeś wcześniej a nie klasy oleju ze względu na jego API.

Niewygodnie się odnieść do tego co napisałem, więc zmienimy temat? Czy coś źle zrozumiałem?

remik pisze:SynPower 5w30 API - SM , według Mazdy - wystarczy 5w30 , API - SL :mrgreen:
Ale w ostatnich postach koledzy skupili się na lepkości :wink:


A kto Ci broni kupić olej API SM w 0w30, który jest lepszy dla Twojego silnika niż 5w30, na którym aktualnie jeździsz?

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

31 sie 2012, 17:36

sebna pisze:
Ale o czym Ty piszesz? Rozmowa toczy się o tym jak szybko olej się nagrzewa w zależności od jego wagi / lepkości bo dmk podzielił się z nami swoimi obserwacjami z użytkowania i to ten temat wagi / lepkości komentowałeś wcześniej a nie klasy oleju ze względu na jego API.

Niewygodnie się odnieść do tego co napisałem, więc zmienimy temat? Czy coś źle zrozumiałem?


Raczej nie chcesz zrozumieć. Zadałem proste pytania , jeśli dmk uważa - że "przyzwoite" smarowanie jest
w określonych warunkach , to chciałbym wiedzieć , co się dzieje - przy smarowaniu nieprzyzwoitym" , jakie są zagrożenia. to samo dotyczy "pałowania". Jeśli dla Ciebie podanie prostych argumentów do pewnej tezy, jakiś faktów i kilku liczb - jest poza percepcją , to przepraszam , ale nie bądź kogoś adwokatem ...

remik pisze:
A kto Ci broni kupić olej API SM w 0w30, który jest lepszy dla Twojego silnika niż 5w30, na którym aktualnie jeździsz?

Pozdro


Nikt mi nie broni, po prostu uważam - że nie jest warto. zaoszczędzoną kasę potrafię wydać lepiej - tym bardziej , że taki olej w moich warunkach eksploatacji dla mnie nie bedzie lepszy , chyba - że dmk mnie przekona , na razie jednak tak się nie stało ... :wink:
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

01 wrz 2012, 21:46

panowie czytam i trochę się nie mogę nadziwić- ale od początku....ogólnie dzielę populację na 3 typy :
1 - total Crazy fun - najlepsze możliwe cuda dla mojego auta bo lubię mieć pewność że będzie zawsze dobrze
2. rozsądny - wiem co dobre ale nie lubię przepłacać, za rzeczy które nie dają efektu albo ich nie potrzebuję bo nie poczuję różnicy ja ani mój silnik/auto albo nikt mi nie umie wytłumaczyć dlaczego mam wydac $$$ więcej
3 total biedronka

oczywiście są stany pośrednie... kazdy sobie robi dobrze za własne pieniądze (albo taty/mamy) nie przekonujmy się na siłę jak nie widzimy róznicy ...generalnie jak kumpel na poznaniu walczył na motorze w pucharze to olej zmieniał po każdym wyścigu i robił tak nie tylko on ale to pewnie zoboczeńcy ;-)

i teraz po co się przekonywać jak się jest w innych grupach ??? zeby nie było OT byłem dziś na time atack clubu hondy na ułężu ( słabe to w porównaniu do naszej imprezy ) gdzie na własny oczy widziałem jak koleś lał do s2000 olej ORLEN i mówił ze jak dla niego nie ma sensu lać co innego i był bardzo z siebie zadowolony mimo wytrzeszczu obserwatorów tej operacji
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2012, 0:31

RS pisze:a przecież zorganizowanie testu wcale nie było by takie trudne

Pewnie. Wystarczy kilka nowych silników, wstawić na hamownię silnikową zatankować i przejechać kiladziesiąt tysięcy kilometrów. Potem tylko laboratorium i badania materiałowe. Drobiazg. Robimy w przyszły weekend ? :mrgreen: W moim laboratorium suszę akurat grzyby, ale może Śluby będzie akurat wolne... :mrgreen:
arturo_tiburon pisze:panowie czytam i trochę się nie mogę nadziwić

Każdy tam sobie miesza co lubi i teorię do tego dorabia. Tak czy inaczej wątki olejowy i oponowy to moje ulubione od zawsze...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2012, 8:05

majkel_c pisze:
RS pisze:a przecież zorganizowanie testu wcale nie było by takie trudne

Pewnie. Wystarczy kilka nowych silników, wstawić na hamownię silnikową zatankować i przejechać kiladziesiąt tysięcy kilometrów. Potem tylko laboratorium i badania materiałowe. Drobiazg. Robimy w przyszły weekend ? :mrgreen: W moim laboratorium suszę akurat grzyby, ale może Śluby będzie akurat wolne... :mrgreen:
arturo_tiburon pisze:panowie czytam i trochę się nie mogę nadziwić

Każdy tam sobie miesza co lubi i teorię do tego dorabia. Tak czy inaczej wątki olejowy i oponowy to moje ulubione od zawsze...

Po
eM

To ja zadzwonię do ASO i zamówię kilka sztuk silników. Zrzuta na konto klubowe? Wszystko w imię nauki:)

A żeby nie było kompletnego OT przekażę tylko to co ostatnio usłyszałem od mechanika - najczęściej leją Mobila, bo nie mieli żadnych cyrków, Castrola tylko jak się klient upiera. Lotosa to tylko do kosiarki.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

02 wrz 2012, 9:17

A Orlen do S2000 :razz:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 wrz 2012, 12:48

Ja słyszałem sporo dobrych opinii o motocyklowym orlen platinum i nawet chciałem kupić, ale jednak wziąłem motula :P
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

02 wrz 2012, 14:48

Yamaha zaleca oleje Orlenu do swoich motocykli.
Nie napisałem tanie, napisałem nie byłoby trudne,a to spora różnica.
Bardziej miałem na myśli badanie właściwości fizykochemicznych oleju (funkcja współczynnika tarcia od temperatury). DMK twój sposób testu jest bardziej efektowny, dokładny, profesjonalny i kosztowny.


Przejmujemy się gęstościami, a jakoś nikt nie poruszył tematu klas jakościowych.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 wrz 2012, 19:07

Ze względu na to, w jaką stronę poszła dyskusja zamilknę - szczerze mówiąc nie mam za bardzo czasu na polemiki olejowe - mogę jedynie zasugerować, że zimny i ciepły silnik to wcale nie temperatura cieczy chłodzącej a tak naprawdę oleju i dodać, że różne oleje dają właścicielom różnych aut dobre samopoczucie. Dziękuję, dobranoc :mrgreen:

Na rzeczową dyskusję z danymi musiałbym znaleźć kilka chwil, żeby rozpisać się odnośnie moich obserwacji i żeby opisać różne przygody z różnymi olejami.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

07 wrz 2012, 15:10

Witam.Zadam pewnie przyglupawe pytanie ale podobno kto pyta nie bladzi.Nie jestem pewien jaki olej mam obecnie czy mineral czy syntetyk czy polsyntetyk ,zakladam ze syntetyk lub polsyntetyk.Kupilem syntetycznego castrola 5w30 ,wymienilbym calkowicie olej ale na filtr musze poczekac kilka dni.Czeka mnie sporo kilometrow w ten weekend ,a oleju jest ponizej minimum.Zakladajac ze obecnie silnik jest zalany polsyntetykiem ,czy moge dolac syntetyku czy lepiej zaczekac te kilka dni na krytycznym stanie oleju i nie ryzykowac ? pozdrawiam i dzieki za wszelkie odpowiedzi
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 wrz 2012, 15:27

Zdecydowanie lepiej dolać.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

07 wrz 2012, 16:34

Jeżdzenie na minimalnym stanie oleju to wręcz proszenie się o kłopoty. Dolejesz z 300ml to nic się nie stanie :).
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

07 wrz 2012, 16:46

Spoko dolalem lekko ponad minimum ,a w poniedzialek wymieniam caly olej z filtrem.Tak podejrzewalem ,ze wieksza krzywda bedzie jezdzic na minimum stanu oleju.Nie jestem pewien ,wiem ze ktoregos rodzaju oleju nie wolno mieszac (pewnie mineralnego z syntetykiem) dlatego pytam.Dzieki serdeczne i slonecznego weekendu.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 wrz 2012, 17:00

Ja bym dolał więcej. Jak sprawdzasz na zimnym silniku to minimum na bagnecie to jakieś 150 - 200ml za mało do prawdziwego minimum na ciepłym silnik (mazda każe sprawdzać na ciepłym).

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

07 wrz 2012, 19:13

O, fachowcy od oleju znów się uaktywnili , hmm - zawsze dobrze jak trochę humoru wleci
na forum , ostanie posty i rady - najwyższy poziom :wink:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 wrz 2012, 19:27

Remik czy Ty masz jakiś kryzys osobowości?

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

07 wrz 2012, 20:59

sebna pisze:Remik czy Ty masz jakiś kryzys osobowości?

Pozdro


hehehe, :mrgreen: sebna - rozwaliłeś mnie tym tekstem. Zaprzeczam - u mnie wszystko OK.

pozdrawiam!
ypl
Posty: 8
Rejestracja: 30 sty 2010, 20:31

07 wrz 2012, 21:25

Strasznie "ciezkie" oleje lejecie. W srode kolega robil serwis "breakin" w M5 F10 i zalali mu 0W30, troche jezdzilismy ostrzej i temperatura silnika jest oki. Ja mam zalany w NCFL 2.0 Motul 0W20, spalanie mam obecnie miedzy 9.1 - 9.3 (wklepuje tankowania do fuelio na androidzie). Noge mam raczej dosc ciezka. Wczesniej robilem serwis w ASO Mazdy, wiec lali mi chyba Dexelie. Swego czasu mierzylem spalanie na tej Dexeli to wychodzilo 11 - 12.5 Styl jazdy raczej mi sie nie zmienil.
ODPOWIEDZ