Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Chciałbym potwierdzić czy Waszym zdaniem to będzie dobrze działało.
Szybkie wprowadzenie:
-Samochód - NB 1999 1,6
- przeszłość - w silniku 5w 30 Ravenol, skrzynia/dyfer ??(fabryka??)
Auto ma służyć na dojazdy do pracy 6km, czasem trasy, może 2 tory na rok
W drugim samochodzie zalewam Motula 15W50 Competition i jestem zadowolony, że silnik jeszcze nie stopił się, ale ten sprzęt(Subaru Impreza GT) ma z założenia częściej widywać tor niż MX-5
Widzę polecanego Redline, ale nie mogę tego znaleźć do kupienia
Po przeczytaniu wątku mam na oku następujące rozwiązanie:
- Skrzynia + Dyfer : MOTUL GEAR 300 75W90 3L
- Silnik : Motul 300V POWER RACING 5W30 4L
Czy będzie dobrze działało??
Szybkie wprowadzenie:
-Samochód - NB 1999 1,6
- przeszłość - w silniku 5w 30 Ravenol, skrzynia/dyfer ??(fabryka??)
Auto ma służyć na dojazdy do pracy 6km, czasem trasy, może 2 tory na rok
W drugim samochodzie zalewam Motula 15W50 Competition i jestem zadowolony, że silnik jeszcze nie stopił się, ale ten sprzęt(Subaru Impreza GT) ma z założenia częściej widywać tor niż MX-5
Widzę polecanego Redline, ale nie mogę tego znaleźć do kupienia
Po przeczytaniu wątku mam na oku następujące rozwiązanie:
- Skrzynia + Dyfer : MOTUL GEAR 300 75W90 3L
- Silnik : Motul 300V POWER RACING 5W30 4L
Czy będzie dobrze działało??
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
BORO pisze:- Silnik : Motul 300V POWER RACING 5W30 4L
Czy będzie dobrze działało??
Lejąc Motula gdzie indziej zapewne pamiętasz że oleje 300V trzeba częściej zmieniać. Ja zmieniam po ok. 7-7,5k.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Dzięki panowie za odpowiedź.
pmcomp, A czy częsta wymiana wynika z samego oleju? Dotąd rozumiałem że to zależy od stopnia i częstotiliwości pałowania?
Swoją drogą widziałem też częśto polecany Valvoline ale nie widzę VR1 z klasą lepkości 5W30 - czy jakiś inny np SynPower 5w30jest godny polecenia??
pmcomp, A czy częsta wymiana wynika z samego oleju? Dotąd rozumiałem że to zależy od stopnia i częstotiliwości pałowania?
Swoją drogą widziałem też częśto polecany Valvoline ale nie widzę VR1 z klasą lepkości 5W30 - czy jakiś inny np SynPower 5w30jest godny polecenia??
BORO pisze: Silnik : Motul 300V POWER RACING 5W30 4L
BORO pisze:Auto ma służyć na dojazdy do pracy 6km, czasem trasy, może 2 tory na rok
Stanowczo odradzam To olej z klasy do zastosowań już bardziej wyczynowych niż cywilnych. Gdybyś planował miatą latać na tor co tydzień a nie 2 razy do roku, można by trochę na siłę nad jego zastosowaniem pomyśleć. Jazda 6 km do pracy w mieście na niedogrzanym i przelanym silniku zrobi z tego bezsensowną mieszankę.
BORO pisze:pmcomp, A czy częsta wymiana wynika z samego oleju? Dotąd rozumiałem że to zależy od stopnia i częstotiliwości pałowania?
Generalnie zasada jest prosta. Im wyższe parametry "wytrzymałościowe" oleju tym niższa jego żywotność i odporność na starzenie. Po prostu jedno z drugim nie da się pogodzić w sensie składników.
przemasi pisze:a coś miało się konkretnego dziać po zalaniu tego oleju i jak mierzysz "dobry i zły"?
Organoleptycznie na przykład. W Hondzie przy dobrym uchu i odrobinie wyczucia dość sprawnie rozpoznajesz na przykład jak wchodzi VTEC i jak ogólnie silnik reaguje przy różnym stopniu zużycia oleju. Siadanie jego parametrów można dość dobrze wyczuć.
Po
eM
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 9:46 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c, Dzięki za odpowiedź.
Ni echce mi sie też bujać z wymanami co 7 tys, bo ten wóz ma być rzadziej doglądany niż "wyczynowo"
W takim radzie jaki byś mi poradził?
Ni echce mi sie też bujać z wymanami co 7 tys, bo ten wóz ma być rzadziej doglądany niż "wyczynowo"
W takim radzie jaki byś mi poradził?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
BORO pisze:W takim radzie jaki byś mi poradził?
Jeśli w drugim aucie używasz Motula i jesteś z niego zadowolony, to na przykład syntetyczny Motul 8100. To normalny porządny olej do cywilnych zastosowań.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Jeszcze moje dwa grosze
W zależności jakiego masz dyfra - otwartego czy LSD to Motul niekoniecznie będzie najlepszym wyborem.
Motul do skrzyń ma jakieś (albo ich nie ma / niepotrzebne skreślić ) modyfikatory tarcia, które się lubią z synchrami w skrzyni ale się nie lubią z LSD.
Więc jak masz LSD to ja bym wziął coś innego do dyfra zamiast Motula proponowanego przez Ciebie.
Do skrzyni potrzebujesz nieco mniej niż 2l do dyfra nieco mniej niż 1l.
Pozdro
PS. Z motuli ludzie najczęściej kupują 8100 xcess (tak to się chyba nazywało) albo Wroniasty polecał z własnej autopsji 0w30 x-light (to chyba było).
W zależności jakiego masz dyfra - otwartego czy LSD to Motul niekoniecznie będzie najlepszym wyborem.
Motul do skrzyń ma jakieś (albo ich nie ma / niepotrzebne skreślić ) modyfikatory tarcia, które się lubią z synchrami w skrzyni ale się nie lubią z LSD.
Więc jak masz LSD to ja bym wziął coś innego do dyfra zamiast Motula proponowanego przez Ciebie.
Do skrzyni potrzebujesz nieco mniej niż 2l do dyfra nieco mniej niż 1l.
Pozdro
PS. Z motuli ludzie najczęściej kupują 8100 xcess (tak to się chyba nazywało) albo Wroniasty polecał z własnej autopsji 0w30 x-light (to chyba było).
To prawdopodobnie masz otwarty tak na 95% wiec sie nie musisz przejmować i możesz lat Motula.
Ale jak chcesz sprawdzić jaki masz dyfer to jest kilka sposobów - podaj VIN w dziale o Vinach może Ci jakaś dobra dusza sprawdzi co tam masz (ja już swoje bazy danych skasowałem bo bym Ci sam sprawdził).
Inna metoda to organoleptyczna - dyfry da się rozpoznać po obudowach / półosiach. Guida masz na miata.net w dziale garaż.
Pozdro
Ale jak chcesz sprawdzić jaki masz dyfer to jest kilka sposobów - podaj VIN w dziale o Vinach może Ci jakaś dobra dusza sprawdzi co tam masz (ja już swoje bazy danych skasowałem bo bym Ci sam sprawdził).
Inna metoda to organoleptyczna - dyfry da się rozpoznać po obudowach / półosiach. Guida masz na miata.net w dziale garaż.
Pozdro
sebna pisze:Inna metoda to organoleptyczna - dyfry da się rozpoznać po obudowach / półosiach. Guida masz na miata.net w dziale garaż.
Jeśli chodzi o Miaty NB to niespecjalnie - dyfry mają identyczne obudowy...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Różnią się mocowaniem wału napędowego o ile się nie mylę, ale to chyba nie jest jednoznaczne rozróżnienie.
Jednoznaczne może być ablo VIN albo wyjęcie półośki z dyfra i zaglądnięcie do środka .
Tak czy siak wszystko jest na miata.net
Jednoznaczne może być ablo VIN albo wyjęcie półośki z dyfra i zaglądnięcie do środka .
Tak czy siak wszystko jest na miata.net
boję się, że VIN w przypadku 1,6 jednoznacznie wskaże na otwarty dyfer - nie przypominam sobie, żeby jakakolwiek 1,6 wychodziła w serii z lsd czy innym torsenem poza japońskimi wersjami NR-A. zdaje się natomiast, że zdarzały się 1,8/1,9 z otwartymi dyframi i tu VIN może być pomocny
artur pisze:boję się, że VIN w przypadku 1,6 jednoznacznie wskaże na otwarty dyfer - nie przypominam sobie, żeby jakakolwiek 1,6 wychodziła w serii z lsd czy innym torsenem poza japońskimi wersjami NR-A. zdaje się natomiast, że zdarzały się 1,8/1,9 z otwartymi dyframi i tu VIN może być pomocny
Też tak myślę.
Mayk pisze:Jeśli chodzi o Miaty NB to niespecjalnie - dyfry mają identyczne obudowy...
+1. Poza tym z rozxpoznawaniem dyfrów poproszę do tematu o dyfrach.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Boro, z tego co piszesz potrzebujesz oleju, który będzie szybko osiągał temperaturę roboczą.
W związku z tym, na okres letni zalałbym pełnego syntetyka 0W40 np. Valvoline SynPower, coś od Motula lub Millersa. Olej takiej lepkości będzie szybciej łapał temperaturę niż 5W czy 10W i szybciej po odpaleniu docierał tam gdzie powinien (mam nadzieje, że klubowicze nie zaczynają jazdy zaraz po odpaleniu...) a jak się jeździ po 6 km ciężko prawidłowo rozgrzewać silnik za każdym razem.
Pozdrawiam
W związku z tym, na okres letni zalałbym pełnego syntetyka 0W40 np. Valvoline SynPower, coś od Motula lub Millersa. Olej takiej lepkości będzie szybciej łapał temperaturę niż 5W czy 10W i szybciej po odpaleniu docierał tam gdzie powinien (mam nadzieje, że klubowicze nie zaczynają jazdy zaraz po odpaleniu...) a jak się jeździ po 6 km ciężko prawidłowo rozgrzewać silnik za każdym razem.
Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
hella_flush pisze:Boro, z tego co piszesz potrzebujesz oleju, który będzie szybko osiągał temperaturę roboczą.
W związku z tym, na okres letni zalałbym pełnego syntetyka 0W40 np. Valvoline SynPower, coś od Motula lub Millersa. Olej takiej lepkości będzie szybciej łapał temperaturę niż 5W czy 10W i szybciej po odpaleniu docierał tam gdzie powinien (mam nadzieje, że klubowicze nie zaczynają jazdy zaraz po odpaleniu...) a jak się jeździ po 6 km ciężko prawidłowo rozgrzewać silnik za każdym razem.
Pozdrawiam
Nie przesadzaj. W temp. 20 stopni i 1 min chodzenia na jałowym biegu i jest OK takze dla 10W, 15W czy 20W.
Jesli już to 0W40 to olej na zimę a nie na lato.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Pogrzebałem trochę i popytałem - chyba wezmę Motula 8100 X-CESS 5W40 - taki jest zalecany przez Motul i jak widzę bliski temu co piszecie, wiec może będzie OK
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Panowie,ile dokladnie oleju powinno wejsc do 18 NBFL? Rowne 4L?
Na bagnecie ciezko dokladnie odczytac bo sie zamazuje po wyciagnieciu
Pozdro
Na bagnecie ciezko dokladnie odczytac bo sie zamazuje po wyciagnieciu
Pozdro
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
kapoost pisze:wyjmij bagnet na parę minut, osusz go i wtedy sprawdź - raczej nie będzie smugi
ja leję do siebie tyle ile spuszczam - wtedy 'suma' się zgadza
Nic Ci nie bierze między wymianami czy przed zlaniem dolewasz do pelna?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
kapoost pisze:ja leję do siebie tyle ile spuszczam - wtedy 'suma' się zgadza
Wybacz,ale pierwszy raz spotykam sie z takim podejsciem do sprawy .Ale dzieki za pomoc
Co do bagnetu ,metode osuszania /wycierania stosuje intuicyjnie przy kazdej kontroli poziomu .
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
hella_flush pisze:Nic Ci nie bierze między wymianami czy przed zlaniem dolewasz do pelna?
Nic nie bierze jeździ na syntetyku mobil 1
Jeśli by jednak brała - to przecież nie czekał bym z wymianą aż swoje wypije... Wymiana to przelanie ze stanu właściwego na stan właściwy. Po zalaniu i tak trzeba dodać różnicę 'dla filtra'
Co ciekawe - nigdy nie udało mi się zlać nominalnej ilości jaką podręcznikowo powinienem wlać. Zawsze jest to ok 100-200ml mniej. Wymieniam zawsze na gorącym silniku i zawsze czekam aż przestanie kapać. Dotyczy to nie tylko Małej ale i 626 i 323 które akurat czasem odrobinę podpijają...
to normalne, zawsze troszke oleju zostanie w różnych zakamarkach silnika, nigdy w 100% nie spłynie