Olej do mazdy

w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

14 mar 2011, 0:31

Chciałbym potwierdzić czy Waszym zdaniem to będzie dobrze działało.
Szybkie wprowadzenie:
-Samochód - NB 1999 1,6
- przeszłość - w silniku 5w 30 Ravenol, skrzynia/dyfer ??(fabryka??)
Auto ma służyć na dojazdy do pracy 6km, czasem trasy, może 2 tory na rok
W drugim samochodzie zalewam Motula 15W50 Competition i jestem zadowolony, że silnik jeszcze nie stopił się, ale ten sprzęt(Subaru Impreza GT) ma z założenia częściej widywać tor niż MX-5
Widzę polecanego Redline, ale nie mogę tego znaleźć do kupienia

Po przeczytaniu wątku mam na oku następujące rozwiązanie:

- Skrzynia + Dyfer : MOTUL GEAR 300 75W90 3L
- Silnik : Motul 300V POWER RACING 5W30 4L

Czy będzie dobrze działało?? :wink:
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 mar 2011, 2:05

Będzie.

Ważne byś lał syntetyk do silnika (nie warto przechodzić na nic innego jeśli jest ok).

Jak najbardziej polecam syntetyki/półsyntetyki do skrzyni i dyfra.

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

14 mar 2011, 6:56

BORO pisze:- Silnik : Motul 300V POWER RACING 5W30 4L

Czy będzie dobrze działało?? :wink:


Lejąc Motula gdzie indziej zapewne pamiętasz że oleje 300V trzeba częściej zmieniać. Ja zmieniam po ok. 7-7,5k.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

14 mar 2011, 9:07

Dzięki panowie za odpowiedź.

pmcomp, A czy częsta wymiana wynika z samego oleju? Dotąd rozumiałem że to zależy od stopnia i częstotiliwości pałowania?

Swoją drogą widziałem też częśto polecany Valvoline ale nie widzę VR1 z klasą lepkości 5W30 - czy jakiś inny np SynPower 5w30jest godny polecenia??
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 mar 2011, 9:41

BORO pisze: Silnik : Motul 300V POWER RACING 5W30 4L

BORO pisze:Auto ma służyć na dojazdy do pracy 6km, czasem trasy, może 2 tory na rok

Stanowczo odradzam :mrgreen: To olej z klasy do zastosowań już bardziej wyczynowych niż cywilnych. Gdybyś planował miatą latać na tor co tydzień a nie 2 razy do roku, można by trochę na siłę nad jego zastosowaniem pomyśleć. Jazda 6 km do pracy w mieście na niedogrzanym i przelanym silniku zrobi z tego bezsensowną mieszankę.
BORO pisze:pmcomp, A czy częsta wymiana wynika z samego oleju? Dotąd rozumiałem że to zależy od stopnia i częstotiliwości pałowania?

Generalnie zasada jest prosta. Im wyższe parametry "wytrzymałościowe" oleju tym niższa jego żywotność i odporność na starzenie. Po prostu jedno z drugim nie da się pogodzić w sensie składników.
przemasi pisze:a coś miało się konkretnego dziać po zalaniu tego oleju i jak mierzysz "dobry i zły"? :wink: :razz:

Organoleptycznie na przykład. W Hondzie przy dobrym uchu i odrobinie wyczucia dość sprawnie rozpoznajesz na przykład jak wchodzi VTEC i jak ogólnie silnik reaguje przy różnym stopniu zużycia oleju. Siadanie jego parametrów można dość dobrze wyczuć.

Po
eM
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 9:46 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

14 mar 2011, 9:45

majkel_c, Dzięki za odpowiedź.
Ni echce mi sie też bujać z wymanami co 7 tys, bo ten wóz ma być rzadziej doglądany niż "wyczynowo" ;)
W takim radzie jaki byś mi poradził?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 mar 2011, 9:49

BORO pisze:W takim radzie jaki byś mi poradził?

Jeśli w drugim aucie używasz Motula i jesteś z niego zadowolony, to na przykład syntetyczny Motul 8100. To normalny porządny olej do cywilnych zastosowań.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

14 mar 2011, 10:04

A te Eco-Clean / Eco-energy czy X-Clean - to które cholerstwo wybrać???
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 mar 2011, 10:49

Jeszcze moje dwa grosze :)

W zależności jakiego masz dyfra - otwartego czy LSD to Motul niekoniecznie będzie najlepszym wyborem.

Motul do skrzyń ma jakieś (albo ich nie ma / niepotrzebne skreślić ;) ) modyfikatory tarcia, które się lubią z synchrami w skrzyni ale się nie lubią z LSD.

Więc jak masz LSD to ja bym wziął coś innego do dyfra zamiast Motula proponowanego przez Ciebie.

Do skrzyni potrzebujesz nieco mniej niż 2l do dyfra nieco mniej niż 1l.

Pozdro

PS. Z motuli ludzie najczęściej kupują 8100 xcess (tak to się chyba nazywało) albo Wroniasty polecał z własnej autopsji 0w30 x-light (to chyba było).
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

14 mar 2011, 11:08

Dyfer mam serię 1,6 więc z tego co rozumiem - Motul podejdzie?
I lepkość optymalna co podałem?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 mar 2011, 11:37

To prawdopodobnie masz otwarty tak na 95% wiec sie nie musisz przejmować i możesz lat Motula.

Ale jak chcesz sprawdzić jaki masz dyfer to jest kilka sposobów - podaj VIN w dziale o Vinach może Ci jakaś dobra dusza sprawdzi co tam masz (ja już swoje bazy danych skasowałem bo bym Ci sam sprawdził).

Inna metoda to organoleptyczna - dyfry da się rozpoznać po obudowach / półosiach. Guida masz na miata.net w dziale garaż.

Pozdro
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

14 mar 2011, 11:46

Dzięki Wielkie za pomoc!
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 mar 2011, 14:08

sebna pisze:Inna metoda to organoleptyczna - dyfry da się rozpoznać po obudowach / półosiach. Guida masz na miata.net w dziale garaż.


Jeśli chodzi o Miaty NB to niespecjalnie - dyfry mają identyczne obudowy...
110@???KM
134@???Nm
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 mar 2011, 14:27

Różnią się mocowaniem wału napędowego o ile się nie mylę, ale to chyba nie jest jednoznaczne rozróżnienie.

Jednoznaczne może być ablo VIN albo wyjęcie półośki z dyfra i zaglądnięcie do środka :mrgreen:.

Tak czy siak wszystko jest na miata.net
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

14 mar 2011, 14:33

boję się, że VIN w przypadku 1,6 jednoznacznie wskaże na otwarty dyfer - nie przypominam sobie, żeby jakakolwiek 1,6 wychodziła w serii z lsd czy innym torsenem poza japońskimi wersjami NR-A. zdaje się natomiast, że zdarzały się 1,8/1,9 z otwartymi dyframi i tu VIN może być pomocny
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 mar 2011, 16:51

artur pisze:boję się, że VIN w przypadku 1,6 jednoznacznie wskaże na otwarty dyfer - nie przypominam sobie, żeby jakakolwiek 1,6 wychodziła w serii z lsd czy innym torsenem poza japońskimi wersjami NR-A. zdaje się natomiast, że zdarzały się 1,8/1,9 z otwartymi dyframi i tu VIN może być pomocny


Też tak myślę.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 mar 2011, 18:12

Mayk pisze:Jeśli chodzi o Miaty NB to niespecjalnie - dyfry mają identyczne obudowy...

+1. Poza tym z rozxpoznawaniem dyfrów poproszę do tematu o dyfrach.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

15 mar 2011, 2:46

Boro, z tego co piszesz potrzebujesz oleju, który będzie szybko osiągał temperaturę roboczą.

W związku z tym, na okres letni zalałbym pełnego syntetyka 0W40 np. Valvoline SynPower, coś od Motula lub Millersa. Olej takiej lepkości będzie szybciej łapał temperaturę niż 5W czy 10W i szybciej po odpaleniu docierał tam gdzie powinien (mam nadzieje, że klubowicze nie zaczynają jazdy zaraz po odpaleniu...) a jak się jeździ po 6 km ciężko prawidłowo rozgrzewać silnik za każdym razem.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

15 mar 2011, 5:41

hella_flush pisze:Boro, z tego co piszesz potrzebujesz oleju, który będzie szybko osiągał temperaturę roboczą.

W związku z tym, na okres letni zalałbym pełnego syntetyka 0W40 np. Valvoline SynPower, coś od Motula lub Millersa. Olej takiej lepkości będzie szybciej łapał temperaturę niż 5W czy 10W i szybciej po odpaleniu docierał tam gdzie powinien (mam nadzieje, że klubowicze nie zaczynają jazdy zaraz po odpaleniu...) a jak się jeździ po 6 km ciężko prawidłowo rozgrzewać silnik za każdym razem.

Pozdrawiam


Nie przesadzaj. W temp. 20 stopni i 1 min chodzenia na jałowym biegu i jest OK takze dla 10W, 15W czy 20W.

Jesli już to 0W40 to olej na zimę a nie na lato.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

15 mar 2011, 9:14

Pogrzebałem trochę i popytałem - chyba wezmę Motula 8100 X-CESS 5W40 - taki jest zalecany przez Motul i jak widzę bliski temu co piszecie, wiec może będzie OK
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

18 maja 2011, 13:05

Panowie,ile dokladnie oleju powinno wejsc do 18 NBFL? Rowne 4L?
Na bagnecie ciezko dokladnie odczytac bo sie zamazuje po wyciagnieciu :???:
Pozdro
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

18 maja 2011, 13:43

wyjmij bagnet na parę minut, osusz go i wtedy sprawdź - raczej nie będzie smugi :)
ja leję do siebie tyle ile spuszczam - wtedy 'suma' się zgadza ;)
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

18 maja 2011, 14:34

kapoost pisze:wyjmij bagnet na parę minut, osusz go i wtedy sprawdź - raczej nie będzie smugi :)
ja leję do siebie tyle ile spuszczam - wtedy 'suma' się zgadza ;)


Nic Ci nie bierze między wymianami czy przed zlaniem dolewasz do pelna? :D
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

18 maja 2011, 17:18

kapoost pisze:ja leję do siebie tyle ile spuszczam - wtedy 'suma' się zgadza


Wybacz,ale pierwszy raz spotykam sie z takim podejsciem do sprawy :shock: .Ale dzieki za pomoc :wink:
Co do bagnetu ,metode osuszania /wycierania stosuje intuicyjnie przy kazdej kontroli poziomu :wink: .
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

18 maja 2011, 18:00

3.6 litra. Bez filtra.
3.8 z filtrem.
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

18 maja 2011, 19:49

hella_flush pisze:Nic Ci nie bierze między wymianami czy przed zlaniem dolewasz do pelna? :D

Nic nie bierze :) jeździ na syntetyku mobil 1 :P
Jeśli by jednak brała - to przecież nie czekał bym z wymianą aż swoje wypije... Wymiana to przelanie ze stanu właściwego na stan właściwy. Po zalaniu i tak trzeba dodać różnicę 'dla filtra' :)

Co ciekawe - nigdy nie udało mi się zlać nominalnej ilości jaką podręcznikowo powinienem wlać. Zawsze jest to ok 100-200ml mniej. Wymieniam zawsze na gorącym silniku i zawsze czekam aż przestanie kapać. Dotyczy to nie tylko Małej ale i 626 i 323 które akurat czasem odrobinę podpijają...
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

23 maja 2011, 14:57

to normalne, zawsze troszke oleju zostanie w różnych zakamarkach silnika, nigdy w 100% nie spłynie
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

05 cze 2011, 23:46

Wiem, że było ale coś nie mogę znaleźć - ktoś mi przypomni ile wchodzi oleju między min a max na miarce w NBFL?

Dzięki
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

05 cze 2011, 23:53

Z tego co mi się wydaje to ~0.8 litra...
110@???KM
134@???Nm
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 cze 2011, 17:11

Dzięki Mayk. Kierowałem się tym co napisałeś i nie przelałem.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ODPOWIEDZ