Zwiększenie prześwitu w mx-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

19 gru 2013, 16:09

Czy ktoś w Polsce w ogóle przerabiał pomysł podniesienia mxa? Czy wszyscy robią elorap gleby, drifty itp. mody?

Obrazek

http://www.trackdayfilms.com/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=2723&st=0&sk=t&sd=a


Właściwie nie bardzo wiedziałem gdzie swój post wkleić także jak jakiś mod widzi go gdzie indziej to na miękko przenosić.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 gru 2013, 19:22

Podnoszenie zawiasu to raczej niszowy kierunek, choc ciekawy nie powiem. Z tego co pamietam kiedys czytalem o tej niebieskiej, jest zrobiona do rajdow, chlopaki chyba z Australi sa, ogolnie gosc pisal ze duze koszta z przerabianiem do rajdow i ciezko z gratami. Jednak miaty to raczej na tor robia, a nie na wyrypy.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

19 gru 2013, 20:13

mozna załozyć kompletne kolumny ze standardowymi sprezynami z NB do NA i juz masz przynajmniej wersje Allroad, Crosscountry :mrgreen:
White NA BP'95
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

19 gru 2013, 20:49

przeniosę do technicznego, a nóż się coś urodzi z tego :mrgreen:
miata lov!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 gru 2013, 10:48

matpilch pisze:przeniosę do technicznego, a nóż się coś urodzi z tego

Hahaha, może lepiej do mocy i obłędu :mrgreen:

Pamiętacie żółtego emiksa z silnikiem od Golfa ? Właściciel coś napomykał, że kolejnym krokiem będzie przeróbka do off-roadu. Tylko znikł jakoś z horyzontu niestety :mrgreen:

ubek pisze:mozna załozyć kompletne kolumny ze standardowymi sprezynami z NB do NA i juz masz przynajmniej wersje Allroad, Crosscountry

Ojtam ojtam. Podnosi jedynie o 10 mm w stosunku do serii, na offroad to jeszcze za mało :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

20 gru 2013, 12:15

majkel pisze:Ojtam ojtam. Podnosi jedynie o 10 mm w stosunku do serii, na offroad to jeszcze za mało


Ale to już jakiś początek. Do tego kólka 15" i parówkowe opony i powinno być kapkę wyże j :)
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

20 gru 2013, 13:42

Krzywy pisze:Czy ktoś w Polsce w ogóle przerabiał pomysł podniesienia mxa?

Ja mam stockową nc, to prawie jak podniesiona...

Lekko offtop: bardzo chciałbym sobie sprawić lightpoda, albo lightbara z jakimiś dalekosiężnymi halogenami. Znacie kogoś kto by się podjął w okolicach Warszawy?

Ref: Obrazek
gzy
Hades
Posty: 159
Rejestracja: 18 lis 2011, 21:32
Model: NB FL
Wersja: Hades
Lokalizacja: Warszawa

21 gru 2013, 9:20

zapytaj ApaChosa
Andrzej
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

21 gru 2013, 9:36

ree pisze:ciezko z gratami

Nie dziwię się. Allegro pełne gwintów -10, -30, -50 a takich z plusem to nie ma. +10 widziałem raz (ale do -50mm).

Żeby trafić coś w zakresie od +50 do +100 mm to chyba niemożliwe...
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

21 gru 2013, 9:46

Można wystrugać nowe top mounty/ pierścień dystansowy do topmountów.
Slawo
Posty: 29
Rejestracja: 05 gru 2011, 16:15
Lokalizacja: Opole

21 gru 2013, 12:42

majkel pisze:
matpilch pisze:Pamiętacie żółtego emiksa z silnikiem od Golfa ? Właściciel coś napomykał, że kolejnym krokiem będzie przeróbka do off-roadu. Tylko znikł jakoś z horyzontu niestety :mrgreen:


Po zalozeniu oryginalnych sprezyn, przod jest troche za wysoko(lekki silnik).
Pomiedzy zwoje tylnych sprezyn, wlozylem tymczasowo przekladki gumowe.
Teraz lesne drozki nie sa dla mazdy problemem.
W tym roku zwiedzalismy MXem zachodnia czesc Italii, wiele kilometrow fajnej jazdy.
Slawek i Asia

P.S. kupilem drugiego mx5 na "zapas" :mrgreen:
Załączniki
mazda mx-5.jpg
mazda mx-5.jpg (47.3 KiB) Przejrzano 529 razy
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

21 gru 2013, 15:25

Ktoś tutaj wykombinował przypadkiem, wystarczy wrzucić zawieszenie z NB i dać na odwrót podkładki pod sprężyny;)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 gru 2013, 20:14

autopaga pisze:Ktoś tutaj wykombinował przypadkiem, wystarczy wrzucić zawieszenie z NB i dać na odwrót podkładki pod sprężyny;)


Hehe znany jest tez patent z odbojami od audi zdaje sie :mrgreen:
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 gru 2013, 20:36

ree pisze:znany jest tez patent z odbojami od audi

Ale amortyzator wtedy nie pracuje sensownie, tylko tyle co odboje się ścisną.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 gru 2013, 21:10

wojteks pisze:
ree pisze:znany jest tez patent z odbojami od audi

Ale amortyzator wtedy nie pracuje sensownie, tylko tyle co odboje się ścisną.

A no nie pracuje, ale wysoko jest :twisted:
Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

21 gru 2013, 22:25

Podpowiadam inna drogę do podniesienia mazdy - sposób może nie na największego, ale na pewno na najwyższego kozaka wśród miat :mrgreen:

Obrazek
Obrazek

Wtedy nie tylko "lesne drozki nie sa dla mazdy problemem", ale i trasa toruńska w Warszawie :wink:

Obrazek
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 gru 2013, 23:44

W którymś odcinku, chyba Top Gear USA, była miata monster truck.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

22 gru 2013, 15:01

takiego moda mozna też wprowadzić :mrgreen: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=9909
White NA BP'95
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

23 gru 2013, 17:26

A tak abstrahując od sensu i kosztów. Podniesienie o 7,5cm w normalny sposób (dedykowana zawiecha a nie b6 z odwrotnie założonymi mocowaniami) jakoś cholernie negatywnie się odbije na pracy koła?

Czy dobre amory z poprawną twardością sprężyn (dobre ugięcie wstępne) i charakterystyką tłumienia powinny zrobić robotę?
ODPOWIEDZ