Sprężyny Eibach -30 i amortyzatory Bilstein - pytanie?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Donek
- Posty: 1329
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Czy może ktoś z Was sie orientuje dlaczego w katalogu Eibacha i w akcesoriach oryginalnych mazdy piszą, że obiniżające spreżyny -30mm dostepne w obu katalogach do MX5 NB/NBFL których producentem jest w obu przypadkach Eibach, że nie można ich stosować a amortyzatorami Bilsteina czy w wersjach Sportiv, które również maja zawieszenie Bilstein? O co chodzi?
- Donek
- Posty: 1329
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Wiem, że tak można złożyć tylko ciekawe w czym jest problem, że tego nie zalecają. Jak tak sobie poczytałem to wychodzi na to że trzeba zmienić końcówki drążków kierowniczych i samo górne mocowanie jest inne?
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
- Lokalizacja: gorzów
A masz już te amorki? ja mogę wziąć jak coś
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Donek pisze:Wiem, że tak można złożyć tylko ciekawe w czym jest problem, że tego nie zalecają. Jak tak sobie poczytałem to wychodzi na to że trzeba zmienić końcówki drążków kierowniczych i samo górne mocowanie jest inne?
Nic nie słyszałem takiego...gdzie to wyczytałeś?
Imo górne mocowanie jest inne w NA a inne w NB/fl może o to im chodzi?
Rules are made to be broken
- Donek
- Posty: 1329
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
A tak na różnych forach czytałem min na flyin miata i piszą że przy zawieszeniu bilsteina są inne odboje amortyzatorów a nie górne mocowania i końcówki drążków kierowniczych ale nie moge doczytac czy w NA czy NB/NBFL. Też doczytałem się że przy obniżonym aucie zmieniają mocowania wahaczy aby były bardziej równolegle do nawierzchni i mocowanie magla aby drążki kierownicze chodziły w osi z listwą maglownicy. Nie wiem do końca czy to ma związek z eibachami przy bilsteinach ale takie tam cuda piszą. Generalnie chodzi mi o to czy amortyzatory bilsteina są identycznej budowy jak oryginalne w nbfl chodzi mi tu o wymiary czy może są krótsze? A druga sprawa czy auto powinno się utwardzić na bilsteinach czy auto będzie się prowadziło lepiej czy nie ma co kombinować?
Donek pisze:Czy może ktoś z Was sie orientuje dlaczego w katalogu Eibacha i w akcesoriach oryginalnych mazdy piszą, że obiniżające spreżyny -30mm dostepne w obu katalogach do MX5 NB/NBFL których producentem jest w obu przypadkach Eibach, że nie można ich stosować a amortyzatorami Bilsteina czy w wersjach Sportiv, które również maja zawieszenie Bilstein? O co chodzi?
Też to własnie w katalogu Eibacha zauważyłem.
Kub zdajsie na takim setupie jeździ, więc może on coś powie (bo też jestem tematem zainteresowany).
Donek pisze:A druga sprawa czy auto powinno się utwardzić na bilsteinach czy auto będzie się prowadziło lepiej czy nie ma co kombinować?
A o to pytaj RSMXa, bo on niedawno zmienił ze zwykłych na bile więc ma wrażenia na świeżo.
- kociol
- Donator
- Posty: 995
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
To ja wrzuce swoje trzy grosze Otoz na poczatku Czarnula byla na zwyklych amorach i H&R -40 - bardzo niski ponton. Zwykle amory zostaly zmienione na Koni STR.T i roznica jest zauwazalna - auto stalo sie bardziej stabilne, nie plywa, nierownosci wybiera bardziej twardo.
P.S. Mam na zbyciu sprezyny H&R -40 jakby ktos chcial
P.S. Mam na zbyciu sprezyny H&R -40 jakby ktos chcial
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Donek pisze:Wiem, że tak można złożyć tylko ciekawe w czym jest problem, że tego nie zalecają.
358 raz ten temat wraca i nikt się jakoś nie zajął wyjaśnieniem, wszyscy tylko jakieś pitu-pitu na forum uskuteczniają
Pytanie, kto niby nie zaleca i dlaczego ? Ten dziwny komentarz pojawia się od zawsze we wszystkich katalogach więc powinien pochodzić z materiałów producenta. I nawet mogę Wam powiedzieć skąd pochodzi, bo kiedyś to sprawdziłem. Otóż pochodzi z dokumentu homologacji tych sprężyn. To weźcie i napiszcie do Eibacha zapytanie i już. Mają na pewno support techniczny, który z radością na takie pytania odpowiada. Może wyjaśnienie jest jakieś bardzo proste. Mam na ten temat prywatną zupełnie opinię, otóż wymyśliłem sobie, że wersje emiksa z seryjnymi amotyzatorami Bilsteina są wykluczone, ponieważ po prostu nie podlegały badaniu. Badali podstawową wersję, na taką jest homologacja więc wszystkie Sportive i to co ma pakiet Sport są wykluczone i już. Bo papiera nie ma, a Niemiec bez papiera nie zainstaluje A nie dlatego, że emiks z taką kombinacją nie jeździ. Ale to tylko taka teoria nie sprawdzona.
Ale nie zamierzam tego szczerze mówiąc zgłębiać bo mnie średnio Eibacha sprężyny interesują. Natomiast jak kiedyś chciałem się dowiedzieć kilku rzeczy na temat B6 i B8, to po przeczytaniu odpowiedniej ilości bełkotu internetowego wysmażyłem mail do bilstein.de i następnego dnia przyszła bardzo przyjemna i kompetentna odpowiedź. Może warto to przećwiczyć w Eibachu
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- flatline
- Donator
- Posty: 2186
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Podrążyłem trochę temat, przynajmniej jeśli chodzi o NB...
Eibach odpowiedział lakonicznie, że pasują, a na pytanie, czy uwaga o niestosowaniu do sportiva to kwestia homologacyjna dowiedziałem się, że najprawdopodobniej tak.
Za wielką wodą uważają seryjnie montowane Bile niemalże za syf i niewiele lepsze od stockowych i odradzają zakładanie aftermarketowych sprężyn do takiego zawiasu, sugerując, że skończy się to jazdą cały czas na odbojach, bo Bile nie poradzą sobie ze zwiększonymi rate'ami sprężyn i ich mniejszą długością. Sugestia jest prosta - odłożyć na sensowny gwint lub przynajmniej stage 1 od FM, ewentualnie revalving.
Teoria generalnie jest taka, że sprężyny obniżające mają dobraną charakterystykę do stockowych amorów (chociaż na takich i tak jazda jest fatalna po obnizeniu), natomiast nie za bardzo do fabrycznych Bilów. Dodatkowo Bile zakładane przez Mazdę mają się różnić chrakterystyką od tego co można kupić u Bilsteina jako B6 do MX-5 - te mają być bardziej dostosowane do fabrycznych springów. Trochę logika kołowa
Dodatkowo znalezienie parametrów popularnych sprężyn obniżających to też śliski temat - z producentów u których szukałem podaje je tylko Tein. Dla innych nic u producenta, ewentualnie u resellerów albo fora.
Tyle teorii - teraz pytanie za 100pkt: jak to możliwe, że w Hameryce jeździ się na odbojach po założeniu eibachów albo teinów, a u nas jest to polecany upgrade?
Eibach odpowiedział lakonicznie, że pasują, a na pytanie, czy uwaga o niestosowaniu do sportiva to kwestia homologacyjna dowiedziałem się, że najprawdopodobniej tak.
Za wielką wodą uważają seryjnie montowane Bile niemalże za syf i niewiele lepsze od stockowych i odradzają zakładanie aftermarketowych sprężyn do takiego zawiasu, sugerując, że skończy się to jazdą cały czas na odbojach, bo Bile nie poradzą sobie ze zwiększonymi rate'ami sprężyn i ich mniejszą długością. Sugestia jest prosta - odłożyć na sensowny gwint lub przynajmniej stage 1 od FM, ewentualnie revalving.
Teoria generalnie jest taka, że sprężyny obniżające mają dobraną charakterystykę do stockowych amorów (chociaż na takich i tak jazda jest fatalna po obnizeniu), natomiast nie za bardzo do fabrycznych Bilów. Dodatkowo Bile zakładane przez Mazdę mają się różnić chrakterystyką od tego co można kupić u Bilsteina jako B6 do MX-5 - te mają być bardziej dostosowane do fabrycznych springów. Trochę logika kołowa
Dodatkowo znalezienie parametrów popularnych sprężyn obniżających to też śliski temat - z producentów u których szukałem podaje je tylko Tein. Dla innych nic u producenta, ewentualnie u resellerów albo fora.
Tyle teorii - teraz pytanie za 100pkt: jak to możliwe, że w Hameryce jeździ się na odbojach po założeniu eibachów albo teinów, a u nas jest to polecany upgrade?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback