brak mocy?? czy cos mnie hamuje??

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

drahenfels
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2006, 15:09
Lokalizacja: Łódź

07 kwie 2008, 9:47

witam...
od pewnego czasu mam problem z moca w mojej mx5- wczesniej palila gume jadac przez 10m a teraz to ledwo ledwo spali gume, no chyba ze skrece kola i wprowadze w posliz to wtedy idzie jak glupia.
po drugie z tego co zauwazylem to wczesneij samochod mial juz pozadnego kopa od 3000obrotów - teraz dopiero od 4000obr. no i to ze na drugim biegu rozpedzal sie do prawie 100km a teraz 85km
czyzbym juz dojechal silnik???
swiece wyminielm, przewody wysokiego napiecia tez kupilem Bosch'a ale mechanik nie wymienil bo mowil ze wchodza na slowo honory a stare sa jeszcze dobre, a i jeszcze jedno ... w ciagu ostatniego roku juz 3 raz wymieniam tlumi (jeden jakis kiepski a pozniej bosala) nie wiem czy przez to ze strumienice zalozylem to te tlumiki mi sie tak pieprza??
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2008, 23:19 przez drahenfels, łącznie zmieniany 1 raz.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

07 kwie 2008, 12:30

Strumienica to nie koniecznie był dobry pomysł. Nie sądzę by mogła aż tyle zmienić ale zazwyczaj tylko pogarsza osiągi, czasem w jakimś zakresie obrotów coś pomaga ale ogólny bilans zazwyczaj jest marny. W końcu strumienica wzięła się z silników odrzutowych, z założenia pracujących bardzo długo na tych samych obrotach...

Czy odczuwasz jakieś inne niepokojące rzeczy? Przerywa? Nie wkręca się na obroty?

p.s A i właśnie, dobrze by było gdybyś temat zmienił na jakiś bardziej przejrzysty - gdy się wchodzi do działu nie wiadomo o co chodzi...
110@???KM
134@???Nm
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

07 kwie 2008, 15:05

A co ze spalinami? Jakiś inny kolor czy nadal bezbarwne?

Dławi go ?

Jaki masz przebieg?

Z którego roku masz Mazdę? Jeśli jedną z pierwszych to jakie masz wskazania ciśnienia oleju?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

07 kwie 2008, 17:12

Popraw temat na mówiący cokolwiek i zapoznaj sie z regulaminem forum!
Na razie totalnie nic nie wiemy o twoim aucie. Wrożkami nie jestesmy....
Komp wywala jakies błedy?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
drahenfels
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2006, 15:09
Lokalizacja: Łódź

07 kwie 2008, 23:16

bledow na kompie nie bylo zadnych, gosci z serwisu w lodzi mowil ze wszystko ok i ze moglem przegrzac silnik jakis czas temu bo faktycznie mialem spieprzony korek od chlodnicy i bylo malo plynu ale temp nigdy na maxa nie doszla latem jedynie do 3/4 wskaznika. ale szybko to naprawilem... i jest jeszcze cos co moze miec wplyw - slysze jak jade jakby metal o metal sie ocieral np. jakby hamulce caly czas lekko trzymaly ale hamulce na pewno to nie sa bo sprawdzalem, nie mialem czasu nic wiecej sprawdzic bo ostatnio zalatany jestem - moze to cos w wale???? nawet jak wrzuce luz czy na sprzegle sie tocze slychac ten glos - moze to poprostu hamuje jakos ale nie moge zlokalizowac tego a widzac podejscie dzisiejszych mechanikow to maskara... najlepiej dac im fure kasy a oni tylko zmienia opony i olej no moze jeszcz rozrzad wymienia, a jak im sie rzucic jakis problem to jedz panie do serwisu a tam to nic lepszego tylko 2x drozej:) no ale jakos trzeba sobie radzic...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 kwie 2008, 13:46

drahenfels, kompresja na cylindrach byla sprawdzana? I na boga, wywal ta strumienice i zaloz kata.
Przejedz sie szybciej (poza miastem) i sprawdz organoleptycznie ktora felga jest najcieplejsza. Jesli na jednej osi ktoras jest bardziej ciepla przeczysc zacisk hamulcowy.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
drahenfels
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2006, 15:09
Lokalizacja: Łódź

08 kwie 2008, 22:15

cisneinie sprawdzalem, a z tym tarciem czegos to zastanawiam sie czy cos moze w wale albo w skrzyni tylko nie znam sie na tym i nie wiem kompletnie nic... to trudno pogadamy na zjezdzie:) pozdrawiam
gregoriovivo
Posty: 49
Rejestracja: 29 lip 2007, 18:45
Lokalizacja: waw/byd

09 kwie 2008, 22:52

a propos "kopa" przy x ilości obrotów
moja 1.6 rzeczywiście ożywia się bardziej dopiero po 4000obrotów... chciałbym, żeby jak koledze ożywiała się przy 3000
a o paleniu gumy przez 10m przynajmniej w mojej 1.6 mogę zapomnieć...
no chyba, że o czymś nie wiem...
jak jest w Waszych 1.6???
pozdro
drahenfels
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2006, 15:09
Lokalizacja: Łódź

10 kwie 2008, 15:44

hej hej hej

no z tymi obrotami to wlasnie tak jak wspomnialem wczesniej juz od 3000 byl zaje... kop a teraz to od 4000 i na drugim biegu do 100km/h dociagnalem teraz to tylko 85, a z paleniem gumy moze przesadzilem moze bylo z 7m ale gdybym nie odpuscil gazu to caly czas by palia gume, teraz to delikatnie moze cos zapiszczy kolami ale wiem ze bylo duzooooooo lepiej:) pozdrawiam i sprobujemy na zlocie:)
ODPOWIEDZ