[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jest to takie delikatne rytmiczne pukanie w tempie toczenia się samochód, co może być jego przyczyną? Ostatnio wymieniałem łożysko w tym kole, jednak nie dawno dowiedziałem się że zrobiłem jakieś 500km z niedkoręconym łożyskiem.... (mechanik zapomniał...) czy mogło to je uszkodzić? czy Takie stukanie będzie oznaką jego zużycia? wcześniej objawiało się to huczeniem, a teraz tylko pukanie....
ma ktoś jakiś pomysł/doświadczenie z takim problemem ?
ma ktoś jakiś pomysł/doświadczenie z takim problemem ?
[url]www.driftking.pl[/url]
heh.... to by był zonk lece do garażu !
[url]www.driftking.pl[/url]
niestety ani nie dokręcone koło, ani kamyczek, coś dalej stuka/puka
[url]www.driftking.pl[/url]
tak, przy nawet bardzo delikatnym dotknięciu pedału hamulca, stukanie ustaje, w tych "sprężynkach" szukać przyczyny?
[url]www.driftking.pl[/url]
driftking pisze:tak, przy nawet bardzo delikatnym dotknięciu pedału hamulca, stukanie ustaje, w tych "sprężynkach" szukać przyczyny?
W sprężynkach to jedno.
W klocku hamulcowym/ tylnej tarczy. Kiedy zmieniałeś klocki? W jakim stanie jest tarcza? Może po prostu czas wymienić?
PS. Do zrobienia na dzień dobry: weź kawałek sprężonego powietrza, zdejmij koło, rozbierz zacisk i przedmuchaj całość. Przy okazji zobaczysz, w jakim stanie są klocki i tarcza.
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
driftking pisze:tak, przy nawet bardzo delikatnym dotknięciu pedału hamulca, stukanie ustaje, w tych "sprężynkach" szukać przyczyny?
No, stawiam na sprężynki. Upierdliwa sprawa. Zdaje się, że do tylnego koła da się kupić osobno. Do przodu nie - musiałem kupić komplet klocków.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
no a klocki wymieniane 2k km temu :/ no nic bede musiał to zrobić, bo irytujące to jest...
[url]www.driftking.pl[/url]
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
driftking pisze:no a klocki wymieniane 2k km temu :/ no nic bede musiał to zrobić, bo irytujące to jest...
W [URL=http://www.ilmotorsport.de]IL-Motorsport[/URL] jest taki zestaw za 6,26 EUR
NA0-702638
springs kit for rear brake pad NA
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
W mojej niedawno zakupionej MX-5 jest chyba mały problem z hamulcami. Tylne tarcze są zardzewiałe i najwyraźniej nie działają wogóle. Auto przez ostatnie dwa lata stało w niemczech wymeldowane i hamulce chyba sie zastały. Jeszcze nigdy nie robiłem hamulców w Miatce i przód to raczej spoko ale co do tyłu mam kilka pytań
-czy w zacisku przy wymianie klocków tłoczki są wciskane czy wkręcane?
-jesli wkręcane to mamy tam do czynienia z prawym czy lewym gwintem?
-czy sa dostępne zestawy regeneracyjne zacisków (uszczelki, osłonki, tłoczki,odpowietrzniki itd.)
-w jaki sposób reguluje sie działanie hamulca ręcznego?
-czy w zacisku przy wymianie klocków tłoczki są wciskane czy wkręcane?
-jesli wkręcane to mamy tam do czynienia z prawym czy lewym gwintem?
-czy sa dostępne zestawy regeneracyjne zacisków (uszczelki, osłonki, tłoczki,odpowietrzniki itd.)
-w jaki sposób reguluje sie działanie hamulca ręcznego?
Ostatnio zmieniony 16 sty 2011, 0:14 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Tłoczek jest wkrecany ale nie pamietam jaki gwint. Zacznij krecic to zobaczysz.
Zestawów regeneracyjnych poszukaj na http://www.ilmotorsport.de/shop/ , http://www.mx5parts.co.uk/index.php lub w aso.
Zestawów regeneracyjnych poszukaj na http://www.ilmotorsport.de/shop/ , http://www.mx5parts.co.uk/index.php lub w aso.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
irakleo, ja od siebie dodam, że moja stała w sumie 6 lat. Tarcze były zardzewiałe. Ale na szczęście nic z nimi nie musialem robić. Przetarły sie od klocków i wszystko śmiga rewelacyjnie Tylko abs mi nie działa
Spróbuj się jakos do tego dostać jak sie na tym znasz. Może sie okazać, że WD40 załatwi sprawe.
Spróbuj się jakos do tego dostać jak sie na tym znasz. Może sie okazać, że WD40 załatwi sprawe.
NIe przespałbym jednej nocy gdyby mi ABS nie działał !!! To tylko 3-4 czujników, parę przewodów elektrycznych i hydraulicznyi, komputer i pompa.....prawie jak budowa cepa.....naprawdę naprawa to bagatelka !!!!
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
irakleo, ja to sie od listopada za to zabieram
Pewnie coś z czujnikami bo jak karcherem coś mocniej przeczyszcze czyszcząc felgi to mi jakoś tam działa
Ale ja sie na tym nie znam A Ty mieszkasz troche daleko
Pewnie coś z czujnikami bo jak karcherem coś mocniej przeczyszcze czyszcząc felgi to mi jakoś tam działa
Ale ja sie na tym nie znam A Ty mieszkasz troche daleko
troszke o recznym:
http://www.miata.net/garage/ebrake/index.html
http://www.miata.net/garage/ebrake/index.html
Gwint w zaciskach prawy. Na imbusy (chyba 4-ki). Regulacji w ręcznym jak w innych autach nie ma. Ręczny powinien działać znormalizowanie. Pytanie jak mocno klocki do tarczy dociągniesz. Jak przykręcisz mocniej to ręczny będzie brał wcześniej ale klocki będą zbyt blisko tarcz. Normalnie dociągasz do pełnego styku i cofasz o 1/3 obrotu. Nic trudnego. Jak będziesz to wszystko rozbierał to sprawdź jak ci chodzą zwrotniczki hamulca ręcznego. Można je trochę wysunąć bez rozbierania zacisku. Warto przesmarować ale tylko smarem odpornym na wysokie temperatury.
Zrobiłem przegląd wszystkich zacisków hamulcowych w mojej MX-5. Ku mojemu zdumieniu wszystkie tłoczki pracują bez zarzutu i nie ma najmniejszych śladów wycieków czy wżerów na gładziach tłoczków. Zeskrobałem całą rdzę, odświeżyłem całoś farbą termoodporną, nasmarowałem wszystkie części ruchome pastą miedzianą i przetoczyłem nowy płyn hamulcowy, wymieniłem wszystkie tarcze i klocki. Tylne tłoczki są wciskane a nie wkręcane jak sugerowali to niektórzy forumowicze. Reasumując hamulce mam po gruntownym przeglądzie lecz nie mogę dojś do ładu z hamulcem ręcznym, po prosu nie działa !!! Nie wiem gdzie się to ustrojstwo reguluje i zanim zacznę próbowac naprawic to metodą prób i błędów czekam na rady doświadczonych kolegów.
Dziwne. U mnie bankowo w tylnych zaciskach cofa się tłok wkręcając go małym imbusem z tyłu. Zobacz, musi tam być za taką śrubką. Od tyłu są dwie, jedną z nich jak odkręcisz to jest tam imbus. Nie da się dobrze założyć klocków jeśli nie dokręcałeś go więc tył prawdopodobnie w ogóle ci nie hamuje. Chyba że masz jakieś inne zaciski ale to było by dziwne...
U mnie też jest dokładnie tak jak Stig pisał - wkręcanie imbusem.
bylem dzis na przegladzie technicznym i oblalem z powodu - wycieku plynu hamulcowego z okolic zacisku tylnego.Co ciekawe okolice przewodu hamulcowego sa suche.Ponizej zamieszcze fotke z zaznaczonym miejscem wycieku.Moze ktos z was orientuje sie jak sie do tego zabrac aby uniknac wymiany calego zacisku.
hej
miałem to samo, kupilem reparaturke w japancars za 30 zł zacisk zdemontowano wyczyszczono wymieniono uszczelki i smiga nie cieknie.
miałem to samo, kupilem reparaturke w japancars za 30 zł zacisk zdemontowano wyczyszczono wymieniono uszczelki i smiga nie cieknie.
kiedy wlasnie gora zacisku jest sucha ,cieknie lekko w zaznaczonym na zdjeciu miejscu.Przewod suchy ,polaczenie przewodu z zaciskiem tez.Kupilem juz zestaw naprawczy z uszczelkami i pewnie jutro sie za to zabiore.dzieki
Garażuję auto i zauważyłem, że po kilku dniach stania w garażu na tarczach hamulcowych pojawia się rdzawy osad. Oczywiście znika po paru hamowaniach, ale czy to nie zbyt szybko? Rozumiałbym, gdyby się pojawiał po dwóch tygodniach. Czy też tak macie? I czy to niedobrze, czy nie przejmować się tym?
Pytam i tych, którzy garażują auto, i tych, którzy trzymają "pod chmurką".
Pytam i tych, którzy garażują auto, i tych, którzy trzymają "pod chmurką".
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Praktycznie nie do uniknięcia kiedy auto mało jeździ. Garaż pomaga tylko o tyle, o ile jest przewiewny i suchy, w wilgotnym z małym ruchem powietrza będzie to samo.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Normalka, nie ma się czym przejmować
Łoś
nie przejmuj sie tym, to powierzchniowy nalot
jak myje auto to wystarczy pół godziiny aby tarcze sie zarumieniły, normalna rzecz
jak myje auto to wystarczy pół godziiny aby tarcze sie zarumieniły, normalna rzecz