[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2017, 10:35

Polecicie jakiś fajny zestaw na miasto / okazyjnie tor? Seryjne zaciski zostają, szukam tarcz i klocków (bardziej tarcz). Nacinane bez nawiercania przód i tył. Mam już zamówione przewody w oplocie od HELa
yab
Posty: 49
Rejestracja: 16 cze 2016, 13:36
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

30 sty 2017, 15:31

muszę zregenerować tylne zaciski. Znalazłem 2 zestawy. Czym one się różnią?
http://e-autoparts.pl/zestaw-naprawczy- ... eview=true
http://e-autoparts.pl/zestaw-naprawczy- ... 77334.html
czy chodzi o to, ze jeden jest do aut z ABS a drugi bez?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

30 sty 2017, 16:23

ten za 115 ma w tłoczku automatyczny regulator recznego który możesz wyjąć ze starego tłoczka
MIATA nim jak szatan
Obrazek
yab
Posty: 49
Rejestracja: 16 cze 2016, 13:36
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

30 sty 2017, 19:59

rozumiem, że 2 takie komplety potrzebuję by cały tył zregenerować?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

30 sty 2017, 20:02

dokładnie :]
do tego polecam Ate plastilube, imadło, szczotki druciane na wiertarkę/wkrętarke
albo taką lepszą na flekse/diaksa 8-)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 lut 2017, 14:51

Zakładałem dzisiaj nowe przewody hamulcowe (czas przeszły niedokonany :mrgreen: ) Obrobiłem nakrętkę na przewodzie sztywnym z przodu. Nakrętka siedzi na miejscu. stary przewód został w miejscu - nic nie cieknie.

Co teraz? Jak wymienić ten element/naprawić, tak żeby można było zamontować nowy przewód hamulcowy?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 lut 2017, 17:13

wymień przewód z przodu masz latwiej bo jest krótszy, a tył odkreciles?
White NA BP'95
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 lut 2017, 17:32

nie, tyłu nie ruszałem jeszcze.
Mówisz o sztywnym przewodzie?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 lut 2017, 17:41

No tak sztywny wymień, z tyłu będzie to samo :) więc lepiej to dobrze zapusc bo wymiana tylnych to już więcej roboty.
White NA BP'95
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 lut 2017, 17:51

nie wiem co miałbym inaczej zrobić: przez tydzień lałem penetrator,oczyściłem nakrętkę z rdzy i użyłem dedykowanego klucza. Normalnie strach cokolwiek ruszyć w tym aucie :?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 lut 2017, 18:22

Mogę Cię jedynie pocieszyć że u mnie było dokładnie tak samo nie tylko w tym przypadku.
White NA BP'95
kuba137
Posty: 22
Rejestracja: 27 lip 2016, 21:20
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Janki

12 lut 2017, 3:34

Witam,
pytanie dotyczące współpracy klocka z tylną tarczą w BB. Po zamontowaniu na tyle dedykowanych klocków (w tym przypadku FDB1755) okazuje się, że niepełna szerokość tarczy współpracuje z klockiem, tzn. klocek jest sporo węższy od szerokości powierzchni roboczej tarczy. Od średnicy wewnętrznej tak na oko 8mm a od zewnętrznej mniej więcej 3mm. Marnuje się sporo powierzchni ciernej. Z przodu jest ok.
U was jest tak samo czy u mnie jest coś nie tak?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lut 2017, 7:40

kuba137 pisze:Witam,
pytanie dotyczące współpracy klocka z tylną tarczą w BB. Po zamontowaniu na tyle dedykowanych klocków (w tym przypadku FDB1755) okazuje się, że niepełna szerokość tarczy współpracuje z klockiem, tzn. klocek jest sporo węższy od szerokości powierzchni roboczej tarczy. Od średnicy wewnętrznej tak na oko 8mm a od zewnętrznej mniej więcej 3mm. Marnuje się sporo powierzchni ciernej. Z przodu jest ok.
U was jest tak samo czy u mnie jest coś nie tak?

u mnie jest tak samo z tyłu
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2017, 9:19

U mnie też to samo.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
kuba137
Posty: 22
Rejestracja: 27 lip 2016, 21:20
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Janki

12 lut 2017, 16:33

czester_ pisze:U mnie też to samo.

No to jestem spokojny. Dzięki.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

12 lut 2017, 20:26

pytanie o dupowóz (6 GG)
przednie klocki kashiyama a tarcze ?
trw 230sztuka, bosch 250, abe 130 :roll: , brembo 200, ate 250 za sztuke
ma ktoś doświadczenie z tymi firmami bo ja tylko z trw które są okej
MIATA nim jak szatan
Obrazek
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

12 lut 2017, 20:37

Moje doświadczenie z klockami "kajszjama" podpowiada mi ze sa tak twarde że prędzej auto zgnije niż one się skończą co ma wpływ na to że nie hamują zbyt dobrze.

Ja bym wybrał takie tarcze które mają zabezpieczenie antykorozyjne. Zimmermanow nie ma do 6 np?
White NA BP'95
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

12 lut 2017, 20:50

nie w IC ale spytam kumpla który ma sklep z czesciami
MIATA nim jak szatan
Obrazek
patryk_
Donator
Donator
Posty: 676
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2017, 21:27

Szukam tutoriala regeneracji zacisku (przód). Ktoś?
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lut 2017, 22:06

patryk_ pisze:Szukam tutoriala regeneracji zacisku (przód). Ktoś?
Jakie masz hamulce? Jak BB to tutaj masz filmik z zaciskiem z NC (taki sam jak w NB FL BB). https://youtu.be/QXcClOfFmlg
Przód jest w miarę bezproblemowy. Ja właśnie skończyłem składać przód u siebie - jakieś 30minut jeżeli nie malujesz zacisku przy okazji.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

12 lut 2017, 23:11

MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2017, 6:29

Przód się regeneruje bardzo prosto, poniżej instrukcja obrazkowa:
bb.PNG
bb.PNG (43.92 KiB) Przejrzano 2411 razy

Musisz wydmuchać tłoczek używając sprężonego powietrza zamiast płynu hamuclowego, a następnie oczyścić rowek na uszczelkę i założyć nową, po czym wsunąć tłoczek na swoje miejsce.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 lut 2017, 21:45

Przygody z hamulcami ciąg dalszy:
Zdemontowałem tylny zacisk. Na jarzmie zacisku są dwa piny/prowadnice - dolny się wykręca żeby zdjąc zacisk górny jest zamocowany w jarzmie ale ma na końcu dziurkę na imbusa.
Da się ten drugi pin wykręcić z jarzma?
Bede odrdzewiał zacisk w dosyć agresywny sposób i wolałbym ten pin wykręcić żeby ocynku nie wyżarło.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

16 lut 2017, 22:05

Jak sam zauważyłeś jest tam imbus i nim odkrecasz ta prowadnicę.
White NA BP'95
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 lut 2017, 22:31

dzięki, wolałem zapytać bo co rusz jakś srubka pęka :mrgreen:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 lut 2017, 16:34

Panowie potrzebuje klipsów przewodu hamulcowego. Takiego jak tutaj:

http://www.mx5parts.co.uk/brake-clutch- ... -3434.html

wie ktoś gdzie to można dostać w Polsce poza ASO?
Nightfall7
Posty: 155
Rejestracja: 07 paź 2015, 12:07
Model: NA
Wersja: USDM
Lokalizacja: Zamość

15 mar 2017, 11:57

witam, mam problem podczas hamowania słychać z prawego koła stuki. Myślałem że tarcze krzywe ale zostały przetoczone niestety nie pomogło. Jakieś pomysły?
Była: nbfl silverblues 2003
Była: nbfl 2001
Była: NA mariner blue 1992
Obecnie: NA Czerwona USDM 1992
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

15 mar 2017, 19:25

masz sprezynki/druciki odpychające i czyste prowadnice ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Nightfall7
Posty: 155
Rejestracja: 07 paź 2015, 12:07
Model: NA
Wersja: USDM
Lokalizacja: Zamość

16 mar 2017, 8:13

chodzi o te blaszki przy klockach ?
Była: nbfl silverblues 2003
Była: nbfl 2001
Była: NA mariner blue 1992
Obecnie: NA Czerwona USDM 1992
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

16 mar 2017, 8:31

blaszki po których klocki chodzą - prowadnice
a druciki odpychające są od góry klocków w kształcie litery V
A na obrazku
Obrazek
jesli ich nie masz to mogą klocki latac i hałasowac
daj foto jakiś jak wygląda zacisk, tarcza
MIATA nim jak szatan
Obrazek
ODPOWIEDZ