[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

23 wrz 2016, 8:33

ubek pisze:Pilna sprawa właściciele miat wersji us i canada czy ktoś z was wymieniał przewody giętkie? Prawda to że przewody "twarde" mają inne zakończenia?

Moje przewody w oplocie nie pasują mają to samo końcówkę jak sztywne to raczej nie będzie szczelne co? Nie mam w tym momencie jak zrobić fot.

przewody z zakupu grupowego i weszły plug i play
MIATA nim jak szatan
Obrazek
ubek
Donator
Donator
Posty: 1344
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

23 wrz 2016, 14:49

Dziwna sprawa, zabrałem się za wymianę przewodów i z lekką się zdziwilem bo zamowione nowe przewody z Wezmoto mają "żeńskie zakonczenie a moje stare "męskie"
Tak to wygląda:
Obrazek

Stare:
Obrazek

Analogicznie przewody sztywne nie pasują do tych nowych w oplocie bo mają to samo zakończenie.

Nie kumam tego, gdzieś przeczytałem że miaty miały inne końcówki przewodów sztywnych ale teraz Sponer pisze że takie same to już nie wiem co jest grane ?!
White NA BP'95
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

23 wrz 2016, 18:07

ja mam goodridge i były stożkowate w środku tak jak stare
może przewody lipne jakieś :?:
MIATA nim jak szatan
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

23 wrz 2016, 18:19

Oryginalne to standard "japoński" a te które dostałeś to VW i podobne czyli ""reszta świata" właśnie niuans jest w tym stożku. Masz tylko 2 możliwości:
1. zwrot przewodów (wymiana na prawidłowe)
2. wymienić przewody "sztywne" na miedziane zarobione na nowo które uszczelnią się na nowych przewodach elastycznych
ubek
Donator
Donator
Posty: 1344
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

23 wrz 2016, 22:35

Dzieki za wyjaśnienie,
Nie zwrócę ich już raczej bo jeden przewód sztywny już musiałem wymienić bo się urwała końcówka i założyłem ten nowy w oplocie, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło po 20 latach przewody stalowe wypadało by wymienić i tak więc tak zrobię. W każdym razie uważajcie co kupujecie.

Choć to dziwna sprawa bo te przewody są napewno do miaty i mają ten bloczek rozgałęźnik również w komplecie.

Przy okazji zapytam jakie tarcze na tył 250mm z powłoką antykorozyjna dostanę? Co polecacie? Normalne, zwykle nie jakieś wydumki.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

24 wrz 2016, 10:16

ubek pisze:Przy okazji zapytam jakie tarcze na tył 250mm z powłoką antykorozyjna dostanę? Co polecacie? Normalne, zwykle nie jakieś wydumki.


Ja kupiłem ATE standardowe z powłoką antykorozyjną. Wrzóciłem tydzień temu (zdjęcia w moim wątku), także jeszcze jakiś wielkich wrażeń brak. Ale też zero zastrzeżeń.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

24 wrz 2016, 19:30

ubek pisze:bo te przewody są napewno do miaty i mają ten bloczek rozgałęźnik również w komplecie

Przecież takie firmy robią te przewody na zamówienie (zamawiają u kogoś), rozgałęźnik jest jednoznaczny a końcówki o których piszemy po prostu się pomyliły zaciskającemu/wykonującemu.

ubek pisze:ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło po 20 latach przewody stalowe wypadało by wymienić

Pewnie tak, co prawda pewnie już nikt i nigdy tego nie będzie ruszał ale standard został zlikwidowany.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1344
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

25 wrz 2016, 15:44

polokokt pisze:
ubek pisze:Przy okazji zapytam jakie tarcze na tył 250mm z powłoką antykorozyjna dostanę? Co polecacie? Normalne, zwykle nie jakieś wydumki.


Ja kupiłem ATE standardowe z powłoką antykorozyjną. Wrzóciłem tydzień temu (zdjęcia w moim wątku), także jeszcze jakiś wielkich wrażeń brak. Ale też zero zastrzeżeń.



hamulcesklep.pl własnie odpisał ponoć ATE sa wycofane z produkcji, Zimmermann tez :evil: pozostały jakieś Meyle i Textary.

Pozostaje szukać gdzieś indziej lub brać co jest :/
White NA BP'95
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

25 wrz 2016, 17:51

Ja bralem z aparts.pl bo tak jak przegladalem sklepy breakes.pl i hamulce sklep to tu byly tylko na tyl. Tam tylko na przod. Albo wlasnie zimmermany tylko przod bo juz skonczyli produkcje... masakra jakas. A tu kupilem komplet 255mm na przod i 250mm na tyl. Moze jeszcze sa?

Ps.
Teraz luknalem ze maja jakas promocje na hamulce aktualnie 5%. Mozesz porownac bo ja korzustalem z kodu rabatowego M4K (kanal na YT: Milosnicy 4 kolek). Tez kilka procent rabatu na calym koszyku bylo. Moze wiecej jak te 5% ?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

25 wrz 2016, 19:59

Mialem okazje zamienic kilka zdan z producentem tych przewodow.
Kupujac juz przewod do sprzegla od razu zauwazylem ze cos nie gra wiec czym predzej dalem znac ze nie pasuje (planowalem i tak wymiane na miedz wiec nie panikowalem) i otrzymalem taka odpowiedz:


Hello,

We use a duel seated stem in our fittings which fits both concave and convex, although they may look incorrect to the eye I can assure you they will create a correct seal.

Regards,
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

25 wrz 2016, 22:00

czyli się wygnie w odwróconą trąbkę :D ??
w sumie jak nie można już oddać to ja bym spróbował 8-)
wymienić jeden i sprawdzić czy cieknie
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

25 wrz 2016, 22:50

Oni tego sprzedali ponad 500 kompletow do miaty wiec chyba nie cisna kitu, bo i kto by zaryzykowal wlasna marke i oskarzenie o nieumyslne spowodowanie smierci w razie draki?
rowerblazeja
Posty: 163
Rejestracja: 05 wrz 2014, 12:23
Model: NB
Wersja: 1.8 LSD
Lokalizacja: Czarna Białostocka

21 paź 2016, 9:40

Orientuje się ktoś jaka jest średnica tłoczków hamulcowych w tylnych zaciskach w nb? Ewentualni jeśli było kilka średnic to jakie
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

21 paź 2016, 10:31

32 albo 35 mm
teraz nie pamiętam czy przy mid brejkach tłoczki z tyłu były takie same jak przy 235 czy większe
http://www.4cars.pl/samochodowe/MAZDA,MX_5,MX_5_II_NB,all,1767,Uklad_hamulcowy,Zacisk_hamulca,Zacisk_hamulca_zestaw_naprawczy,0.php#top
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 paź 2016, 16:27

Są jakieś objawy źle ustawionych tłoczków w tylnych zaciskach? Chodzi mi o zbyt słabe dokręcenie śrub regulujących położenie tłoczków.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

26 paź 2016, 16:46

Fifkers pisze:Są jakieś objawy źle ustawionych tłoczków w tylnych zaciskach? Chodzi mi o zbyt słabe dokręcenie śrub regulujących położenie tłoczków.

Tak, nie hamują. :D

Dokręć, odkręć o mniej niż 15 min i przejedź.
Ja się grzeją to poluzuj, jak nie hamują, to podkręć.
Za jednym razem czasem tego nie ustawisz.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

26 paź 2016, 16:56

U mnie dodatkowo dżwignia hamulca ręcznego miała max w innym miejscu. I przy hamowaniu sciągało delikatnie w jedną stronę. W sumie ze trzy razy poprawiałem żeby było idealnie.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 lis 2016, 10:32

Kupiłem nowe tłoczki do tylnych zacisków. Jak przełożyć środek ze starych do nowy tłoczków?

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 lis 2016, 16:05

kammich pisze:Kupiłem nowe tłoczki do tylnych zacisków. Jak przełożyć środek ze starych do nowy tłoczków?

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka


Hmm chyba określenie "na chama" najlepiej oddaje sytuację. Standardowo, wal do Autopaga on ma przyrząd zrobiony ze starej śruby (bo kupienie śruby z takim gwintem jest delikatnie ujmując trudne).
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 lis 2016, 16:19

Czyli tam nic się nie rozpadnie?

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
memo
Posty: 15
Rejestracja: 20 mar 2012, 18:35
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

03 lis 2016, 16:54

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 sty 2017, 13:19

Panowie, zamawiam przewody hamulcowe w oplocie do swojego MXa. W aucie mam BB. Jedni sprzedawcy mówią że do wszystkich hamulców są takie same, inni że do BB sa inne przewody. Ktoś się orientuje jak jest naprawdę?
przy okazji: jakieś alternatywy do HELa i Goodridge?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 sty 2017, 16:22

mutra pisze:Panowie, zamawiam przewody hamulcowe w oplocie do swojego MXa. W aucie mam BB. Jedni sprzedawcy mówią że do wszystkich hamulców są takie same, inni że do BB sa inne przewody. Ktoś się orientuje jak jest naprawdę?
przy okazji: jakieś alternatywy do HELa i Goodridge?

Niby są inne kody, ale kiedyś patrzyliśmy i pasują od średnich.
Inne opcje to np pizza brałeś.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 sty 2017, 10:45

ree pisze:Inne opcje to np pizza brałeś.

rozumiem że chodzi o pizza brakes? gdzie je można dostac, bo w googlu nic nie znalazłem
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

06 sty 2017, 11:59

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

06 sty 2017, 12:12

Lub
http://www.helperformance.pl/

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 sty 2017, 15:59

waldi pisze:Lub
http://www.helperformance.pl/

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


dzieki, chyba pozostane przy HELach. Tutaj w UK mam do wyboru albo to albo goodridge, ewentualnie jakieś warsztatowe wynalazki. z Polski/USA nie zdąże sciągnąć bo hamulce robie w przyszłym tygodniu
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 sty 2017, 21:10

Dostałem zestaw naprawczy do swoich hamulców ostatnio. Gumka od prowadnic wygląda trochę inaczej (jest troszke krótsza i mniej "sprężynuje") Ktoś montował u siebie i może się wypowiedzieć czy działa ok?

Obrazek


oryginał po lewej
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

21 sty 2017, 10:56

Też miałem wątpliwości ,ale stare były ok więc wróciły na zacisk :D
Nowe na półkę, w garażu
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 sty 2017, 13:50

waldi pisze:Też miałem wątpliwości ,ale stare były ok więc wróciły na zacisk :D
Nowe na półkę, w garażu

ano własnie, chyba tak to sie skonczy :roll:
ODPOWIEDZ