[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

19 lut 2007, 14:01

Jest to takie delikatne rytmiczne pukanie w tempie toczenia się samochód, co może być jego przyczyną? Ostatnio wymieniałem łożysko w tym kole, jednak nie dawno dowiedziałem się że zrobiłem jakieś 500km z niedkoręconym łożyskiem.... (mechanik zapomniał...) czy mogło to je uszkodzić? czy Takie stukanie będzie oznaką jego zużycia? wcześniej objawiało się to huczeniem, a teraz tylko pukanie....

ma ktoś jakiś pomysł/doświadczenie z takim problemem ?
[url]www.driftking.pl[/url]
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2007, 14:42

...a może kamyczek w oponie :wink:
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

19 lut 2007, 15:25

heh.... to by był zonk lece do garażu !
[url]www.driftking.pl[/url]
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

19 lut 2007, 15:51

Niedokręcone koło;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

19 lut 2007, 21:54

niestety ani nie dokręcone koło, ani kamyczek, coś dalej stuka/puka :(
[url]www.driftking.pl[/url]
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

19 lut 2007, 22:07

Operowanie hamulcem wpływa jakoś na to? Brak jednej idiotycznej sprężynki przy klockach powoduje sporo hałasu...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

20 lut 2007, 14:37

tak, przy nawet bardzo delikatnym dotknięciu pedału hamulca, stukanie ustaje, w tych "sprężynkach" szukać przyczyny?
[url]www.driftking.pl[/url]
jmk
Posty: 328
Rejestracja: 14 lis 2006, 3:33
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2007, 0:39

driftking pisze:tak, przy nawet bardzo delikatnym dotknięciu pedału hamulca, stukanie ustaje, w tych "sprężynkach" szukać przyczyny?


W sprężynkach to jedno.
W klocku hamulcowym/ tylnej tarczy. Kiedy zmieniałeś klocki? W jakim stanie jest tarcza? Może po prostu czas wymienić? ;-)

PS. Do zrobienia na dzień dobry: weź kawałek sprężonego powietrza, zdejmij koło, rozbierz zacisk i przedmuchaj całość. Przy okazji zobaczysz, w jakim stanie są klocki i tarcza.
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

21 lut 2007, 11:14

driftking pisze:tak, przy nawet bardzo delikatnym dotknięciu pedału hamulca, stukanie ustaje, w tych "sprężynkach" szukać przyczyny?

No, stawiam na sprężynki. Upierdliwa sprawa. Zdaje się, że do tylnego koła da się kupić osobno. Do przodu nie - musiałem kupić komplet klocków.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

21 lut 2007, 13:52

no a klocki wymieniane 2k km temu :/ no nic bede musiał to zrobić, bo irytujące to jest...
[url]www.driftking.pl[/url]
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

21 lut 2007, 14:04

driftking pisze:no a klocki wymieniane 2k km temu :/ no nic bede musiał to zrobić, bo irytujące to jest...

W [URL=http://www.ilmotorsport.de]IL-Motorsport[/URL] jest taki zestaw za 6,26 EUR
NA0-702638
springs kit for rear brake pad NA
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

01 kwie 2008, 19:43

W mojej niedawno zakupionej MX-5 jest chyba mały problem z hamulcami. Tylne tarcze są zardzewiałe i najwyraźniej nie działają wogóle. Auto przez ostatnie dwa lata stało w niemczech wymeldowane i hamulce chyba sie zastały. Jeszcze nigdy nie robiłem hamulców w Miatce i przód to raczej spoko ale co do tyłu mam kilka pytań
-czy w zacisku przy wymianie klocków tłoczki są wciskane czy wkręcane?
-jesli wkręcane to mamy tam do czynienia z prawym czy lewym gwintem?
-czy sa dostępne zestawy regeneracyjne zacisków (uszczelki, osłonki, tłoczki,odpowietrzniki itd.)
-w jaki sposób reguluje sie działanie hamulca ręcznego?
Ostatnio zmieniony 16 sty 2011, 0:14 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

01 kwie 2008, 21:36

Tłoczek jest wkrecany ale nie pamietam jaki gwint. Zacznij krecic to zobaczysz.
Zestawów regeneracyjnych poszukaj na http://www.ilmotorsport.de/shop/ , http://www.mx5parts.co.uk/index.php lub w aso.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

01 kwie 2008, 21:55

irakleo, ja od siebie dodam, że moja stała w sumie 6 lat. Tarcze były zardzewiałe. Ale na szczęście nic z nimi nie musialem robić. Przetarły sie od klocków i wszystko śmiga rewelacyjnie :) Tylko abs mi nie działa :P

Spróbuj się jakos do tego dostać jak sie na tym znasz. Może sie okazać, że WD40 załatwi sprawe.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

01 kwie 2008, 22:13

NIe przespałbym jednej nocy gdyby mi ABS nie działał !!! To tylko 3-4 czujników, parę przewodów elektrycznych i hydraulicznyi, komputer i pompa.....prawie jak budowa cepa.....naprawdę naprawa to bagatelka !!!!
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

01 kwie 2008, 22:25

irakleo, ja to sie od listopada za to zabieram :P

Pewnie coś z czujnikami bo jak karcherem coś mocniej przeczyszcze czyszcząc felgi to mi jakoś tam działa ;)

Ale ja sie na tym nie znam :( A Ty mieszkasz troche daleko :mrgreen:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

01 kwie 2008, 22:33

troszke o recznym:
http://www.miata.net/garage/ebrake/index.html
Stig
Posty: 93
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:50
Lokalizacja: Poznań

02 kwie 2008, 0:30

Gwint w zaciskach prawy. Na imbusy (chyba 4-ki). Regulacji w ręcznym jak w innych autach nie ma. Ręczny powinien działać znormalizowanie. Pytanie jak mocno klocki do tarczy dociągniesz. Jak przykręcisz mocniej to ręczny będzie brał wcześniej ale klocki będą zbyt blisko tarcz. Normalnie dociągasz do pełnego styku i cofasz o 1/3 obrotu. Nic trudnego. Jak będziesz to wszystko rozbierał to sprawdź jak ci chodzą zwrotniczki hamulca ręcznego. Można je trochę wysunąć bez rozbierania zacisku. Warto przesmarować ale tylko smarem odpornym na wysokie temperatury.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 kwie 2008, 23:08

Zrobiłem przegląd wszystkich zacisków hamulcowych w mojej MX-5. Ku mojemu zdumieniu wszystkie tłoczki pracują bez zarzutu i nie ma najmniejszych śladów wycieków czy wżerów na gładziach tłoczków. Zeskrobałem całą rdzę, odświeżyłem całoś farbą termoodporną, nasmarowałem wszystkie części ruchome pastą miedzianą i przetoczyłem nowy płyn hamulcowy, wymieniłem wszystkie tarcze i klocki. Tylne tłoczki są wciskane a nie wkręcane jak sugerowali to niektórzy forumowicze. Reasumując hamulce mam po gruntownym przeglądzie lecz nie mogę dojś do ładu z hamulcem ręcznym, po prosu nie działa !!! Nie wiem gdzie się to ustrojstwo reguluje i zanim zacznę próbowac naprawic to metodą prób i błędów czekam na rady doświadczonych kolegów.
Stig
Posty: 93
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:50
Lokalizacja: Poznań

06 kwie 2008, 20:02

Dziwne. U mnie bankowo w tylnych zaciskach cofa się tłok wkręcając go małym imbusem z tyłu. Zobacz, musi tam być za taką śrubką. Od tyłu są dwie, jedną z nich jak odkręcisz to jest tam imbus. Nie da się dobrze założyć klocków jeśli nie dokręcałeś go więc tył prawdopodobnie w ogóle ci nie hamuje. Chyba że masz jakieś inne zaciski ale to było by dziwne...
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

07 kwie 2008, 9:35

U mnie też jest dokładnie tak jak Stig pisał - wkręcanie imbusem.
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

08 kwie 2008, 9:30

Linkę ręcznego reguluje się pokrętem przy dźwigni. Trzeba w tym celu zdjąć plastikową osłonę, a potem chyba imbus.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

10 maja 2008, 17:40

bylem dzis na przegladzie technicznym i oblalem z powodu - wycieku plynu hamulcowego z okolic zacisku tylnego.Co ciekawe okolice przewodu hamulcowego sa suche.Ponizej zamieszcze fotke z zaznaczonym miejscem wycieku.Moze ktos z was orientuje sie jak sie do tego zabrac aby uniknac wymiany calego zacisku.
Załączniki
10052008271.jpg
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

11 maja 2008, 10:03

hej
miałem to samo, kupilem reparaturke w japancars za 30 zł zacisk zdemontowano wyczyszczono wymieniono uszczelki i smiga nie cieknie.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 maja 2008, 21:47

A moze po prostu metalowa (aluminiowa?miedziana?) podkladka pod oczkiem przewodu hamulcowego przestala spelniac swoja funkcje? ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

12 maja 2008, 15:39

kiedy wlasnie gora zacisku jest sucha ,cieknie lekko w zaznaczonym na zdjeciu miejscu.Przewod suchy ,polaczenie przewodu z zaciskiem tez.Kupilem juz zestaw naprawczy z uszczelkami i pewnie jutro sie za to zabiore.dzieki ;)
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

10 mar 2009, 14:13

Garażuję auto i zauważyłem, że po kilku dniach stania w garażu na tarczach hamulcowych pojawia się rdzawy osad. Oczywiście znika po paru hamowaniach, ale czy to nie zbyt szybko? Rozumiałbym, gdyby się pojawiał po dwóch tygodniach. Czy też tak macie? I czy to niedobrze, czy nie przejmować się tym?

Pytam i tych, którzy garażują auto, i tych, którzy trzymają "pod chmurką".
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

10 mar 2009, 14:24

Praktycznie nie do uniknięcia kiedy auto mało jeździ. Garaż pomaga tylko o tyle, o ile jest przewiewny i suchy, w wilgotnym z małym ruchem powietrza będzie to samo.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

10 mar 2009, 14:42

Normalka, nie ma się czym przejmować :)
Łoś
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

10 mar 2009, 14:45

nie przejmuj sie tym, to powierzchniowy nalot
jak myje auto to wystarczy pół godziiny aby tarcze sie zarumieniły, normalna rzecz
ODPOWIEDZ