[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

20 mar 2017, 15:19

Panowie,

NB 2000 1.6 - 99,9% są MB ale jeszcze zmierzę dla pewności. Chcę wymienić komplet przód/tył.
Co polecacie? Rozważam Zimmermany sportowe albo EBC Groove, ale póki co bardzie do Zimmermanów się skłaniam (Coat-z). Coś innego na tapetę warto wrzucić?
Awatar użytkownika
michalskorek
Posty: 11
Rejestracja: 06 lut 2017, 18:49
Model: NB
Wersja: Phoenix

25 mar 2017, 20:54

mutra pisze:Zakładałem dzisiaj nowe przewody hamulcowe (czas przeszły niedokonany :mrgreen: ) Obrobiłem nakrętkę na przewodzie sztywnym z przodu. Nakrętka siedzi na miejscu. stary przewód został w miejscu - nic nie cieknie.

Co teraz? Jak wymienić ten element/naprawić, tak żeby można było zamontować nowy przewód hamulcowy?


Kolego najlepiej wziąć dwa młotki, jeden podkładasz z jednej strony nakrętki a drugim uderzasz od strony przeciwnej i tak w miarę możliwości wokół całej nakrętki. Penetrator nie zawsze usunie Ci całą rdzę. Czasem trzeba jej pomóc.
Tylko nie uderzaj za mocno, co by nie pokrzywić nakrętek.
Pozdrawiam
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 mar 2017, 22:42

michalskorek pisze:
mutra pisze:Zakładałem dzisiaj nowe przewody hamulcowe (czas przeszły niedokonany :mrgreen: ) Obrobiłem nakrętkę na przewodzie sztywnym z przodu. Nakrętka siedzi na miejscu. stary przewód został w miejscu - nic nie cieknie.

Co teraz? Jak wymienić ten element/naprawić, tak żeby można było zamontować nowy przewód hamulcowy?


Kolego najlepiej wziąć dwa młotki, jeden podkładasz z jednej strony nakrętki a drugim uderzasz od strony przeciwnej i tak w miarę możliwości wokół całej nakrętki. Penetrator nie zawsze usunie Ci całą rdzę. Czasem trzeba jej pomóc.
Tylko nie uderzaj za mocno, co by nie pokrzywić nakrętek.
Pozdrawiam


dzieki za poradę ale to był raczej ciężki przypadek. Skończyło się na wymianie wszystkich przewodów sztywnych i elastycznych.
Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 11
Rejestracja: 09 lis 2017, 12:25
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: DTRoit

16 lis 2018, 13:29

Witam,
Gdyby komuś posypała się regulacja docisku ręcznego w NA/NB lub jej brakowało. Załączam zdjęcie i nr części koła zębatego, które służy do regulacji. Ja to właśnie przerabiam.
Załączniki
Regulacja docisku ręcznego NA i NB.jpg
Regulacja docisku ręcznego NA i NB.jpg (27.99 KiB) Przejrzano 1456 razy
Awatar użytkownika
Mojżesh
Posty: 47
Rejestracja: 03 mar 2016, 4:02
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2019, 14:18

Panie i panowie, lewy tylny zacisk BB - jadąc ostatnio zatrzymałem się na światłach, patrzę w lusterko a tu dym. Zacisk się chyba lekko zapiekł i wyciekał płyn (stąd dym). Auto stoi u mechanika i usłyszałem że trzeba wymienić zacisk. Ale jak to tak to - 1300 zł OEM O.o

Jakieś rady? Gdzie zregenerować, albo gdzie kupić zestaw do regeneracji i jak to poprawnie wykonać? Help.
Silvan Miata

Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 mar 2019, 14:35

Mojżesh pisze:
18 mar 2019, 14:18
Panie i panowie, lewy tylny zacisk BB - jadąc ostatnio zatrzymałem się na światłach, patrzę w lusterko a tu dym. Zacisk się chyba lekko zapiekł i wyciekał płyn (stąd dym). Auto stoi u mechanika i usłyszałem że trzeba wymienić zacisk. Ale jak to tak to - 1300 zł OEM O.o

Jakieś rady? Gdzie zregenerować, albo gdzie kupić zestaw do regeneracji i jak to poprawnie wykonać? Help.
stronę wcześniej masz film instruktażowy :roll: gumki najlepiej oryginalne ale nie urientuję się czy da się je dostać (zapytaj w carspeedzie) ja robiłem na gumkach budweg (nr zestawu BCR119A). Troszkę upierdliwa robota ale do ogarnięcia w jedno popołudnie razem z montażem/demontażem.
Awatar użytkownika
Mojżesh
Posty: 47
Rejestracja: 03 mar 2016, 4:02
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2019, 14:39

Dzięki za odpowiedź mutra, poszukam, popytam o zestawy naprawcze lub zestawy gumek. Mam nadzieje że z samą regeneracja mój majster sobie poradzi (troszkę wiekowy to człowiek).
Silvan Miata

Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2019, 15:14

Ewentualnie za +/- 650pln po zwrocie starego zacisku masz nówkę sztukę zregenerowaną i gotową do montażu:

https://www.mx5parts.co.uk/rear-caliper ... -2883.html
Awatar użytkownika
Mojżesh
Posty: 47
Rejestracja: 03 mar 2016, 4:02
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2019, 15:27

Dzięki pirul, ale chyba zrobię to w ostateczności. Ma ktoś może dla ułatwienia numer lub link do zestawu naprawczego do Big Brake? Wiem, Mutra podał, ale chyba jestem słaby w przeszukiwaniu Google i nigdzie nie widzę -.-

Edit: Carspeed pomógł. Skompletowali mi zestaw gumek plus tłoczek hamulca.
Silvan Miata

Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2019, 17:17

Podałem linka bo zawsze dobrze mieć kilka możliwości w zapasie gdyby coś poszło nie tak :)
Awatar użytkownika
Mojżesh
Posty: 47
Rejestracja: 03 mar 2016, 4:02
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2019, 17:50

Wiem i chwała Ci za to :D Ale mój portfel nie jest w tym miesiącu gotowy na taki wydatek :p
Silvan Miata

Obrazek
Awatar użytkownika
Rapzone
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2017, 13:35
Model: NB
Lokalizacja: Rdm/Wawa

04 wrz 2019, 12:12

Panowie co lepiej zrobić, regenerować zaciski tylnie czy kupić nowe? Na alledrogo są jakieś zamienniki z NTY i cenowo wyjdzie bardzo podobnie. Wczoraj przy wymianie klocków mechanik nie był w stanie ich wymienić bo tak się zapiekł tłoczek i nie było możliwości ruszenia go. Wyglądają jak by od 100 lat ich nikt nie ruszał. Pacjent Nb 1.6 99r.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 wrz 2019, 13:05

Rapzone pisze:
04 wrz 2019, 12:12
Panowie co lepiej zrobić, regenerować zaciski tylnie czy kupić nowe? Na alledrogo są jakieś zamienniki z NTY i cenowo wyjdzie bardzo podobnie. Wczoraj przy wymianie klocków mechanik nie był w stanie ich wymienić bo tak się zapiekł tłoczek i nie było możliwości ruszenia go. Wyglądają jak by od 100 lat ich nikt nie ruszał. Pacjent Nb 1.6 99r.
Rapzone pisze:
04 wrz 2019, 12:12
Panowie co lepiej zrobić, regenerować zaciski tylnie czy kupić nowe? Na alledrogo są jakieś zamienniki z NTY i cenowo wyjdzie bardzo podobnie. Wczoraj przy wymianie klocków mechanik nie był w stanie ich wymienić bo tak się zapiekł tłoczek i nie było możliwości ruszenia go. Wyglądają jak by od 100 lat ich nikt nie ruszał. Pacjent Nb 1.6 99r.
A mechanik użył śruby cofającej tłoczek czy próbował wcisnąć tłoczek na siłę?
Awatar użytkownika
Rapzone
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2017, 13:35
Model: NB
Lokalizacja: Rdm/Wawa

04 wrz 2019, 14:01

Raczej użyj bo jeszcze pomagałem mu kręcić.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 wrz 2019, 14:39

Rapzone pisze:
04 wrz 2019, 14:01
Raczej użyj bo jeszcze pomagałem mu kręcić.
jeżeli mechanizm tłoczka jest uszkodzony to regeneracja bedzie Cię pewnie kosztowała pewnie tyle co nowy zamiennik. Ja bym zdemontował zacisk, nalał przez otwór od śruby regulacyjnej nafty, oleju napędowego albo płynu hamulcowego i poczekał 24 godziny. Jak po takim zabiegu mechanizm dalej bedzie zapieczony to bym sobie odpuścił rgenerację i kupił nowe zaciski.
Awatar użytkownika
Rapzone
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2017, 13:35
Model: NB
Lokalizacja: Rdm/Wawa

04 wrz 2019, 15:54

A te zaciski firmy NTY to wartę uwagi? Cenę mają całkiem atrakcyjną.
ODPOWIEDZ