Stabilizator napiecia

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

23 wrz 2013, 9:08

No to doczytaj trochę. Hamowanie między 8 a 18 będzie się różniło np. IAT i to wystarczy, żeby wypluć dwie różne moce z marginesem błędu na poziomie 5-10%.


Chyba nie rozróżniasz błędu pomiaru od zmiennych warunków pomiarowych. Tak wiem, trzeba doliczyć ciśnienie i wilgotność powietrza, oraz czy hamowania jest kalibrowana, oraz czy jest w dobrym stanie technicznym. W linku który wrzuciłem różnica momentu sięga 5-6% czyli wykracza poza błąd pomiaru hamowni.

Przypomnij mi jeszcze, jaką częstotliwość odświeżania GPS ma Twój telefon i torque, na bazie którego twierdzisz, że dokonasz pomiaru?

A może mam dodatkowy moduł z czasem odświeżania 0,1 lub 0,2 sek? Standard w telefonach to 1 s. Tak wiem. Ale można zrobić 10 pomiarów na tym samym odcinku drogi w czasie np 15 minut (warunki się bardzo mało zmienią) i uśrednić wyniki, coś to powie prawda?
Nie każdy program mierzący przyśpieszenie działa na zasadzie gps. Może zczytać po prostu prędkość z ECU.

No tak, czytasz bez zrozumienia. Napisałem o płynie hamulcowym od hydraulicznego układu sprzęgła. Poszukasz to znajdziesz odpowiedź. I woda nią nie jest.

Chyba ty...
Jak większośc ludzi na tym świecie uzywam płynu hamulcowego do sprzęgła (dot 3 lub 4). Oba układy działają na tej samej zasadzie. Przyznam się że nie widziałem specjalistycznych płynów do sprzęgła. Ani nie słyszałem. Podziel się możę swoją więdza na ten temat.
A cechą tego płynu jest higroskopijność i zmiana koloru pod wpływem wilgoci.
Mylę się?

Ale wyjaśnij mi, dlaczego magnetyzer nie działa Twoim zdaniem? Mam u siebie przy mojej jeszcze nieprzepalonej turbince i świetnie daje radę!

Co to ma do rzeczy?

Nie, niezależnie czy dokonasz pomiaru na hamowni inercyjnej czy obciążeniowej jedynym ważnym aspektem będzie dokonanie pomiaru w tym samym momencie (przejazd za przejazdem). I dodatkowo zrobienie kilku przejazdów i uśrednienie danych, żeby pozbyć się marginesu błędu pomiaru.

Jedynym ważnym aspektem jest taka sama temperatura otoczenia, taki sam nadmuch, taka sama wilgotność (to mozna prosto kontrolować w zamkniętym pomieszczeniu) plus ciśnienie atmofseryczne - tutaj jednak są małe wahania w ciągu dnia. Ciśnienie atm. nie ma większego znaczenia w przypadku silników doładowyanych.

termo_sXs pisze:Ale reasumując, czy ktoś może mi wytłumaczyć nagły spadek spalania? Może sonda lambda mi padła? A może coś innego.... Zapewniam że jeźdzę podobnie cały czas.


Może nagle zrobiło się odrobinę cieplej, co miało miejsce w ostatnich dniach w Poznaniu?


W Poznaniu akurat średnie temperatury są wyższe niż w Warszawie, a im dalej na wschód tym zimniej. Akurat od dnia zakupu pogoda się znacznie pogorszyła. A ponieważ jest tu MAF i IAT - pogoda nie ma takiego wpływu jak w silnikach gaźnikowych, które z racji tego że zimniejsze powietrze jest gęściejsze, trochę lepiej pracowały jak było zimniej.
Oczywiście pomijamy zimę i ujemne temp. czyli długą jazdę na wzbogaconej mieszance (kiedys to się nazywało ssanie).

termo_sXs pisze:Zapłaciłem 3 razy więcej. Przy reklamowanym (wiem reklamy kłamią) przebiegu 50 000 vs 20-25 000 normalne, plus obiecane mniejsze zuzycie paliwa (0,5 l/100 km) - wg testów producenta, plus wg jednej opinii z forum.


Czyli ja będę miał 5 kompletów w czasie, w którym Ty ciągle będziesz ujeżdżał jeden komplet? Co ile regulujesz szczelinę? Co ile i jak oczyszczasz końcówki świec z nagaru, o ile takowy się pojawi? Co to dla Ciebie oznacza?


Nie, będziesz miał 3 komplety (matury z matematyki nie było?)

W ładzie co ok 5 tyś sprawdzałem, szczotką miedzianą czyściłem, nagar oznacza za bogatą mieszanką, źle dobraną ciepłotę, lub ekspolatację auta na krótkich odcinkach (wzbogacona mieszanka na zimnym silniku + nieuzyskanie przez świecę temperatury samooczyszania). Ale to tylko jeśli silnik jest sprawny, nie spala nadmiernych ilości oleju.

5 lat.. jedne świece.. a Ty twierdzisz, że kondensatorki dodały Ci mocy. :lol:

Szacowane 10 000 km rocznie (50 000 / 10 000 = 5), świec (w przeciwieństwe do np. olejów) nie zmienia się pod wpływem czasu, tylko przebiegu. Świeca się nie starzeje tylko zyżywa.

Przerwa ustawiona przez Mazdę, przez producenta świec czy przez kogo? Detonacje po zgaszeniu? Chyba nie wiesz po co reguluje się szczelinę......


Przez denso - 1,1 mm. Sprawdziłem tylko czy równo. Nie było potrzeby zmieniać, skoro wszystko działa jak należy. W ładzie experymentowałem z przerwą i wiem jak to działa na pracę silnika, uruchamianie etc. Tutaj nie mam takiej potrzeby.
Nie pisz tylko: co ma silnik łady do mazdy.. Bo naprawdę się ośmieszysz...

Może podzielisz się swoimi doświadczeniami na temat ustawiania szczeliny w świecy? Lepiej mieć 1 czy 1,1 mm? Czy może lepiej przekroczyć zalecane wartości?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 wrz 2013, 14:26

Wracając do tematu.
Mógłbyś zmierzyć pojemność tego cuda?

Metoda z miliamperomierzem, opornikiem i stoperem powinna wystarczyć.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

23 wrz 2013, 14:51

Dzis to rozkrece.. ale ciezko bedzie zmierzyc, nie mam miernika, i generalnie nie potrafie mierzyc pojemnosci... sory
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

23 wrz 2013, 15:15

termo_sXs pisze:Dzis to rozkrece.. ale ciezko bedzie zmierzyc, nie mam miernika, i generalnie nie potrafie mierzyc pojemnosci... sory


Powinno być napisane na kondensatorach.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

23 wrz 2013, 15:38

chłopaki dajcie jeszcze - idę po cole i popkorn :ryjezesmiechu:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

23 wrz 2013, 21:15

Poniżej zdjęcia. Duży rezystor ma napisane 105K 250V, 10A bezpieczniki, kondensatory mają 10 000uF.

Tak szczerze (nie mam problemów z przyznania się do błądzenia) - to w tym momencie (pojeździłem z i bez) nie wiem czy to działa w jakiś zauważalny sposób - czyli czy w ogóle działa.
Akurat dziś też przyszedł mi interfejs odb. Kupiłem torqa (w sumie niezły wynalazek), jest wgląd w sporo rzeczy, generalnie wykres napiecia jest "pijacki" - czy tez jak ktoś napisal random.Math x 16 i nie widze różnicy ze stabilizatorem i bez.

Na pewno Torque średnio się do pomiaru mocy/momentu (aczkolwiek może źle wykres ustawiłem itp). Na pewno w mojej miacie obrotek przekłamuje o 100 w góre, wolne mam 800 wg ecu, nie wiem jakie powinny być, ale nic się z nimi nie dzieje. Silnik nie gaśnie etc. Książkowo chyba są za małe, ale muszę to sprawdzić.

Wie ktoś jakie sa zalecane wolne dla 1.8 vvt?

Pojemność tego układu jakoś strasznie mała nie jest i idzie niezła iskra przy podłączaniu. Trochę energii to zbiera.
Może wpływa na moment, może wpływa na żywotność akumulatora, może to może tamto. Nie mam narzędzia którym jestem w stanie to obiektywnie zmierzyć (jak znajdę metodą która coś pokaże to się podzielę). A subiektywnie już nic nie jestem pewien :)

Może uległem silnej autosugesti, moze miałem lepszy nastrój wtedy, może to placebo, a może różnica jest po prostu znikoma. I szczerze trochę się zacietrzewiłem w tym przekonaniu. Ale niektórzy mieli ubaw więc tez spoko ;-)

W tym momencie nie jestem ani za, ani przeciw. Wszystko co wiedziałem na ten temat tutaj zawarłem, więc i Wy jesteście mądrzejsi ;-).

Jeśli ktoś chce sobie coś takiego zbudować, i potrzebuje jeszcze jakichś zdjęc czy coś to służe pomocą.

Generalnie spalanie mi spadło (ale tutaj są też inne przyczyny). Zobaczymy kiedy będę musiał wymienić aku ;-)... Podłączę dodatkowe przewody masowe jakie były w komplecie i niech sobi jeździ.

Z mojej strony to w tym momencie wszystko. Szerokiej.
Załączniki
3.jpg
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

23 wrz 2013, 22:41

Czyli jakby to zostawić i wyjąć akumulator to by autko pojeździło przez jakieś 20 milisekund, czyli mniej więcej tyle impuls elektryczny z nerwu w małym palcu potrzebuje żeby dotrzeć do mózgu kiedy się w nocy kopniemy w szafkę.
Niemniej dla impulsów z alternatora to całkiem fajny wygładzacz, i może faktycznie wspomóc żywot akumulatora.

termo_sXs, gdybyś był uprzejmy zrobić zdjęcie na płasko od góry? Ciekawią mnie te diody.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

23 wrz 2013, 23:09

Diody są dla bajeru, żeby ładnie świeciły. Wyciałem dwie żeby mi za dużo prądu nie ciągneły ;-)

Iskry lecą ogólnie... Magazynowanie energii jest.

Może mieć to jakiś wpływ, co jakoś pokazuja hamowania z linka, do 3 tys jest różnica 5-6% w momencie, na góre nawet uwagi nie zwracałem...

Jak piszą na stronie testującej: nowe samochody, z drogimi bateriami mogą takich kondensatorów nie odczuć, ale starsze (a testowali na starszym) mogą mieć profity... A generalnie idea jest taka, że akumulator nie jest w stanie szybko przełączyć się ze stanu ładowania na oddawanie energii, i teoretycznie te 40 000 uF ma to ułatwić.... Jakiś wpływ na układ to ma, ale jaki to już ciężko mi stwierdzić. Miata zostaje u mnie na stałe, więc niech sobie pudełko siedzi.

Akurat ten producent robi rozne rzeczy, i tak do konca wątpię aby sobie psuł rynek i renomę sprzedając coś co kompletnie jest z dupy.. W tym momencie ani subiektywnie ani obiektywnie nic nie stwierdze. Ale może ktoś skręci sobie takie coś za parę zeta i będzie zadowolony.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

23 wrz 2013, 23:25

Parafrazując pewną polską komedię:"...sama się związałam i sama się rozwiązałam..."
Peace :kciuk:
Rules are made to be broken
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

23 wrz 2013, 23:41

and love :)

PS. ale sobie tak czytam i czytam i takie coś trafiłem: "Conclusion, even though installation of voltage stabilizer and grounding cable does improve the performance only very little but it helps on the electronic parts."

Trudno powiedzieć że działa, trudno powiedzieć że nie działa. Ale pewnie w ładzie by działało lepiej :).

Stay Open-Minded!
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2013, 23:44 przez termo_sXs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

23 wrz 2013, 23:43

tytułem wstępu ....jakoś tak się złożyło że między innymi mam gdzies w szufladzie dyplom technik elektronik ..praca dyplomowa mikofon bezprzewodowy a było to uff dawno temu...jak czytam czasem o pewnych cudownych urządzeniach to mam wrażenie , nie docenia się nadal prostych wzorów albo genralnie podstaw fizyki ... zinnej bajki jak bym miał wygładzać cokolwiek to drugi żelowy akku chyba nie ma konkurencji rozsądnej
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

23 wrz 2013, 23:47

hmm.. ja skończyłem zajączka... tyle że systemy komputerowe (no i jakoś tam jestem informatykiem). Ale za chu.. nie wiem cały czas jak działa tranzystor :D

btw. jak ktoś się zastanawiał jak wygląda wykres napięcia w miacie to wygląda jak poniżej.
Załączniki
Screenshot_2013-09-23-18-23-10.jpg
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

24 wrz 2013, 6:19

Jak będę w Łodzi znowu to podepnę swój akumulator pod oscyloskop i sam zobaczę... już i tak miałem ochotę kilka rzeczy przetestować jak się zachowują.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 wrz 2013, 9:29

termo_sXs pisze:btw. jak ktoś się zastanawiał jak wygląda wykres napięcia w miacie to wygląda jak poniżej.

Torque bym sie za bardzo nie sugerowal, wolne toto no i dochodzi kwestia rozdzielczosci przetwornika ktory napiecie mierzy i miejsca pomiaru. Jesli juz to oscyloskop cyfrowy z rejestracja pomiarow

Napiecie zasilajace to nie wszystko, w ECU i innych ustrojstwach sa stabilizatory etc.

Tak czy owak - bateria kondziorow daje efekt placebo czy tez inaczej mowiac jest to "tuning psychiatryczny" (pisze bez zlosliwosci a termin zostal wymyslony daaaaawno temu przez jacka Chojnackiego). Ale skoro ktos w to wierzy i mu z tym lepiej - czemu nie? Najwazniejsze jest zadowolenie klienta koncowego.

Inna sprawa ze szkoda ze nie ma tylu chetnych dyskutantow w tematach stricte technicznych jak juz ktos zauwazyl ...
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

24 wrz 2013, 12:12

Coż Miata to rekreacyjny samochod a ogromna część populacji się mechaniką jednak nie interesuje.

Placebo, byłoby gdyby to była "atrapa" pusta w środku... Na pewno ma wpływ na elektryke (czyli też układ zapłonowy) ale jaki to już się nie wypowiadam :)

Niektorzy mowią że stożek nic nie daje, a inni że regulowane kółko rozrządu nic nie daje w N/A, a lekkie koło zamachowe nie wychodzi na hamowni obciążeniowej, ale może wyjść na inercyjnej (proszę poprawić jeśli się mylę), więc też nic nie daje...

Niemal każda ingerencja coś daje/zabiera, zmienia. Kiedyś czytałem że włożenie nowych (nawet zwykłych świec) daje wzrot mocy, ale tylko na 100 km bo potem się normuje.

Swoją droga jak nie było kompów to ludzie stroili na ulicy, obserwując jak się auto zachowuje i patrząc na stoper, ew. gapiąc się na kolor płomienia jak mieli specjalne świece z "wziernikiem"...
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

24 wrz 2013, 13:31

termo_sXs pisze:Ale za chu.. nie wiem cały czas jak działa tranzystor


No przecież to proste, masz warstwę półprzewodnika z małymi domieszkami a obok z dużymi domieszkami, czyli są albo nie ma nośniki prądu, zapodajesz od góry napięcie - nośniki z dołu się tam przysuwa∆ą (albo odsuwają) i prąd sobie tą włączoną wtedy warstwą płynie. :P
Niminum
Posty: 185
Rejestracja: 25 gru 2009, 22:46
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2013, 14:41

Jest okazja do zakupu grupowego:
https://www.fastdeal.pl/oferta-zakupy-grupowe/warszawa/reduktor-zuzycia-paliwa/16349

Cena 10 razy niższa a cuda te same.
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

06 lis 2013, 14:48

Niminum pisze:Jest okazja do zakupu grupowego:
https://www.fastdeal.pl/oferta-zakupy-grupowe/warszawa/reduktor-zuzycia-paliwa/16349

Cena 10 razy niższa a cuda te same.


Wierze w cuda, ale nie aż takie :bang:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

06 lis 2013, 16:14

W pierwszej chwili pomyślałem że to jakieś dildo. :turla:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 lis 2013, 16:49

Dżunior pisze:W pierwszej chwili pomyślałem że to jakieś dildo. :turla:


I tylko takie zastosowanie mogło by coś dać :lol:
Rules are made to be broken
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

06 lis 2013, 17:10

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, Michał... :ryjezesmiechu:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

06 lis 2013, 17:20

A pamiętacie jak Grzes takie kupował? :D
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lis 2013, 9:52

Niminum pisze:Cena 10 razy niższa a cuda te same.

Jak będą sprzedawać po 5 PLN to kupię i będę szukał zastosowania :mrgreen:

termo_sXs pisze:btw. jak ktoś się zastanawiał jak wygląda wykres napięcia w miacie to wygląda jak poniżej.

Porządki na kompie robiłem. Poniżej 2 przebiegi. Pierwszy to seria NBfl. Drugi to taki sam alternator tylko inaczej sterowany. Do pewnego stopnia daje się to posprzątać. Niestety sama instalacja emiksa koncepcyjnie nie sprzyja likwidowaniu zakłóceń i durnych spadków.

Obrazek

Obrazek

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 lis 2013, 10:28

majkel pisze:Porządki na kompie robiłem. Poniżej 2 przebiegi. Pierwszy to seria NBfl. Drugi to taki sam alternator tylko inaczej sterowany. Do pewnego stopnia daje się to posprzątać. Niestety sama instalacja emiksa koncepcyjnie nie sprzyja likwidowaniu zakłóceń i durnych spadków.

czyli np. wahania wolnych obrotow podczas mrugania awaryjnymi to jest przykladowe zjawisko z tego powodu?


hmmmm a moze by tak opracowac jakies rozwiazanie ktore bedzie proste i tanie a zalatwi powiedzmy 80% problemu? Acz w wyrazny zysk na Nm/KM ani nawet na zuzyciu paliwa z tego powodu nie wierze
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lis 2013, 10:42

Alex pisze:czyli np. wahania wolnych obrotow podczas mrugania awaryjnymi to jest przykladowe zjawisko z tego powodu?

To jest objaw najczęściej problemu w instalacji, na przykład nieszczelna/ryta wiązka w której skorodował przewód, korozja styku, tego typu sprawy. Normalnie nie powinno występować.
Alex pisze:hmmmm a moze by tak opracowac jakies rozwiazanie ktore bedzie proste i tanie a zalatwi powiedzmy 80% problemu?

Dopóki napięcie jest takie same we wszystkich miejscach instalacji, problem nie jest duży. ECU jest od tego aby parametry czasu otwarcia wtryskiwaczy i ładowania cewek korygować do zmian napięcia. Problem zaczyna się wtedy, kiedy występują znaczne różnice w różnych miejscach instalacji.
Alex pisze:Acz w wyrazny zysk na Nm/KM ani nawet na zuzyciu paliwa z tego powodu nie wierze

Bo go nie będzie. W skrajnych przypadkach emiks nie będzie jechał, ale to jest objaw awarii, którą trzeba usunąć.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

07 lis 2013, 10:50

majkel pisze:Jak będą sprzedawać po 5 PLN to kupię i będę szukał zastosowania

Na allegro są po 8,90 plus 5plnów za wysyłkę: http://allegro.pl/reduktor-zuzycia-paliwa-12v-fuel-shark-hit-z-tv-r2-i3668489367.html

:) Odrobinę więcej niż 5plnów..

Że też ludzie bez wstydu takie rzeczy sprzedają...
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
ODPOWIEDZ