wymiana żarówki!!!
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
żarówka cofania NB
Witam ,
Podpowiedzcie, proszę, jaką żarówę najlepiej kupić do światła cofania? na co też zwrócić uwagę przy wymianie?
Witam ,
Podpowiedzcie, proszę, jaką żarówę najlepiej kupić do światła cofania? na co też zwrócić uwagę przy wymianie?
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
wymiana jest banalnie prosta, odkręcasz kilka śrubek i wyciągasz całą lampę
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
dzięki
faktycznie banalnie proste pytałam o żarówkę, bo teraz wpisując w21w żarówka cofania mx5 nb pojawiają mi się jakies cree ledy, ale nalepsza była za 75 zł. zakładam, że zapala się na klaśnięcie ostatecznie biorąc pod uwagę fakt, ze jednak auto ma swoje 18 lat kupiłam najzwyklejszą, prawie identyczną jak przepalona, tym bardziej że co chwilę wymieniam żarówy z przodu.
za to mam inne pytanie. dobierając się do żarówki, odkryłam że woda mi się zbiera po lewej stronie pod schowkiem z gaśnicą. niedużo ale jednak. żeby było ciekawiej na samym dnie tłusty olej??? pytanie:
1) czy ten olej - tłusta warstwa ma tam być?
2) skąd mógł wyciec ten tłusty osad, jeśli nie powinno go tam być?
3) od czego są te przewody?
3) Czy jest gdzieś poruszony wątek, dotyczący powyższego zagadnienia? a ja z racji niewiedzy fachowej i nazw poszczególnych elementów nie wiem jak szukać?
będę wdzięczna za wskazówki
faktycznie banalnie proste pytałam o żarówkę, bo teraz wpisując w21w żarówka cofania mx5 nb pojawiają mi się jakies cree ledy, ale nalepsza była za 75 zł. zakładam, że zapala się na klaśnięcie ostatecznie biorąc pod uwagę fakt, ze jednak auto ma swoje 18 lat kupiłam najzwyklejszą, prawie identyczną jak przepalona, tym bardziej że co chwilę wymieniam żarówy z przodu.
za to mam inne pytanie. dobierając się do żarówki, odkryłam że woda mi się zbiera po lewej stronie pod schowkiem z gaśnicą. niedużo ale jednak. żeby było ciekawiej na samym dnie tłusty olej??? pytanie:
1) czy ten olej - tłusta warstwa ma tam być?
2) skąd mógł wyciec ten tłusty osad, jeśli nie powinno go tam być?
3) od czego są te przewody?
3) Czy jest gdzieś poruszony wątek, dotyczący powyższego zagadnienia? a ja z racji niewiedzy fachowej i nazw poszczególnych elementów nie wiem jak szukać?
będę wdzięczna za wskazówki
- Załączniki
-
- bagażnik.jpg (99.6 KiB) Przejrzano 2172 razy
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
alante pisze:dzięki
faktycznie banalnie proste pytałam o żarówkę, bo teraz wpisując w21w żarówka cofania mx5 nb pojawiają mi się jakies cree ledy, ale nalepsza była za 75 zł. zakładam, że zapala się na klaśnięcie ostatecznie biorąc pod uwagę fakt, ze jednak auto ma swoje 18 lat kupiłam najzwyklejszą, prawie identyczną jak przepalona, tym bardziej że co chwilę wymieniam żarówy z przodu.
za to mam inne pytanie. dobierając się do żarówki, odkryłam że woda mi się zbiera po lewej stronie pod schowkiem z gaśnicą. niedużo ale jednak. żeby było ciekawiej na samym dnie tłusty olej??? pytanie:
1) czy ten olej - tłusta warstwa ma tam być?
2) skąd mógł wyciec ten tłusty osad, jeśli nie powinno go tam być?
3) od czego są te przewody?
3) Czy jest gdzieś poruszony wątek, dotyczący powyższego zagadnienia? a ja z racji niewiedzy fachowej i nazw poszczególnych elementów nie wiem jak szukać?
będę wdzięczna za wskazówki
1. prawdopodobnie nie (no chyba że robiłaś konserwację profili niedawno)
2. Prawdopodobnie wypłukany osad z anteny
3. Odprowadzenie wody z anteny i z wnęki wlewu paliwa
3. a w zasadzie 4. to jest wątek o żarówce pytaj w czaterii działu technicznego
BTW. piszesz, że musisz często wymieniać żarówki z przodu - jak często? one powinny wystarczyć na dosyć długo
mutra pisze:
1. prawdopodobnie nie (no chyba że robiłaś konserwację profili niedawno)
2. Prawdopodobnie wypłukany osad z anteny
3. Odprowadzenie wody z anteny i z wnęki wlewu paliwa
3. a w zasadzie 4. to jest wątek o żarówce pytaj w czaterii działu technicznego
BTW. piszesz, że musisz często wymieniać żarówki z przodu - jak często? one powinny wystarczyć na dosyć długo
1. nie robiłaś
2. zastanawiałam się nad tym przez moment - zimą antena mi przymarzła i nie załowałam jej wd 44 (prawie jak wd 40). ale dzięki temu chyba woda, która się tam zebrała nie narobiła większych szkód (tak mi się wydaje )
3. ok.
4. ok dzięki.
co kilka miesięcy wymiana jak nie prawej to lewej. dwa razy wymiana przepalonych zgrzanych kostek. teraz są ceramiczne, ale i tak żarówki się przepalają.
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
alante pisze:mutra pisze:
1. prawdopodobnie nie (no chyba że robiłaś konserwację profili niedawno)
2. Prawdopodobnie wypłukany osad z anteny
3. Odprowadzenie wody z anteny i z wnęki wlewu paliwa
3. a w zasadzie 4. to jest wątek o żarówce pytaj w czaterii działu technicznego
BTW. piszesz, że musisz często wymieniać żarówki z przodu - jak często? one powinny wystarczyć na dosyć długo
1. nie robiłaś
2. zastanawiałam się nad tym przez moment - zimą antena mi przymarzła i nie załowałam jej wd 44 (prawie jak wd 40). ale dzięki temu chyba woda, która się tam zebrała nie narobiła większych szkód (tak mi się wydaje )
3. ok.
4. ok dzięki.
co kilka miesięcy wymiana jak nie prawej to lewej. dwa razy wymiana przepalonych zgrzanych kostek. teraz są ceramiczne, ale i tak żarówki się przepalają.
nietypowo, trzeba by chyba poszukać czy jakiegoś spięcia albo czegos podobnego tam nie masz bo o ile mi wiadomo (chociażby z własnego doświadczenia) żarówki od swiatel mijania wytrzymują spokojnie z 10tys km.
co do tej wody w bagazniku to musisz sobie obejrzeć te dwie rurki ze zdjęcia - czy nic się nie zsunęło/przytkało/pękło. Ona mają za zadanie odprowadzić wodę pod auto a nie do bagażnika
to moje tyle nie wytrzymują czyli mam się udać do pana elektryka? pytałąm kiedyś jednego, podobno to wina starych przewodów i już. tyle mi powiedział
ta woda mi kapie gdzieś chyba bardziej bliżej środka bagażnika (chociaż był moment że pod akumulatorem też nie było sucho na szczęście tylko przez moment.) próbuję ją przyuwazyć po myciu auta. ale naturalnie jak już na nią czekam to jej nie ma czesto przy dużym deszczu klapę mam cała zroszoną od wewnątrz. i mogłabym się upierac ze to gdzieś przy klapie coś jest nie tak.
dzięki wielkie za odpowiedź i podpowiedź
ta woda mi kapie gdzieś chyba bardziej bliżej środka bagażnika (chociaż był moment że pod akumulatorem też nie było sucho na szczęście tylko przez moment.) próbuję ją przyuwazyć po myciu auta. ale naturalnie jak już na nią czekam to jej nie ma czesto przy dużym deszczu klapę mam cała zroszoną od wewnątrz. i mogłabym się upierac ze to gdzieś przy klapie coś jest nie tak.
dzięki wielkie za odpowiedź i podpowiedź
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
nagadałam się tylko, bo moja wymieniona żarówka cofania nie świeci kuffa
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
alante pisze:to moje tyle nie wytrzymują czyli mam się udać do pana elektryka? pytałąm kiedyś jednego, podobno to wina starych przewodów i już. tyle mi powiedział
ta woda mi kapie gdzieś chyba bardziej bliżej środka bagażnika (chociaż był moment że pod akumulatorem też nie było sucho na szczęście tylko przez moment.) próbuję ją przyuwazyć po myciu auta. ale naturalnie jak już na nią czekam to jej nie ma czesto przy dużym deszczu klapę mam cała zroszoną od wewnątrz. i mogłabym się upierac ze to gdzieś przy klapie coś jest nie tak.
dzięki wielkie za odpowiedź i podpowiedź
odnośnie kabli: kable to nie ser- na starość się nie psują jeżeli się grzeją to znaczy że opór się zwiększył czyli gdzieś jest spięcie albo korozja (albo co mało prawdopodobne masz złe żarówki)
odnosnie wody to jest kilka miejsc którymi może sie dostawać do bagażnika:
przewodami od anteny i wneki wlewu paliwa
koło uszczelki klapy
dookoła lamp
zaślepkami w podłodze.
Jezeli auto jest mokre po tym jak stało na deszczu (stało a nie jeździło) to obejrzałbym w pierwszej kolejności wspomniane przewody i uszczelkę klapy
GSL pisze:Miałem podobny przypadek. Była uszkodzona wtyczka przy skrzyni biegów. Dojście do niej jest od dołu, po prawej stronie skrzyni biegów.
Powodzenia
ok dzięki a zapytam: czy ta wtyczka to normlana dostępna część czy jak przewód do zbiorniczka wyrównawczego płyn do chłodnicy: bezcenny i w Polsce dostępny po miesiącu oczekiwania?
mutra pisze:obejrzyj styki w lampie czy nie są skorodowane.
wszystko ok, bez korozji, przepaleń i czyściutkie
mutra pisze:odnośnie kabli: kable to nie ser- na starość się nie psują jeżeli się grzeją to znaczy że opór się zwiększył czyli gdzieś jest spięcie albo korozja (albo co mało prawdopodobne masz złe żarówki)
myślę że ten pan elektryk mógł mieć korozję na myśli.
ale pewności nie mam czy jednak nie ser
a żarówki mam ok, najpierw boscha, teraz philipsa, wymieniałam sama ale zawsze kogoś pytam jak i co. albo mechanik.
Dziękuję jeszcze raz za wszelkie wskazówki
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
Panowie - jaka jest różnica miedzy żarówką H4 a HB4???? oprócz tego że w internetach piszą, że h4 jest do NA a hb4 do NB???
"Mazda MX-5 I
Światła krótkie: H4
Mazda MX-5 II
Światła krótkie: HB4'
chyba jednak mam złe żarówki
"Mazda MX-5 I
Światła krótkie: H4
Mazda MX-5 II
Światła krótkie: HB4'
mutra pisze:(albo co mało prawdopodobne masz złe żarówki)
chyba jednak mam złe żarówki
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
3 dni na forum i już mi elektryk nie jest potrzebny!!!
cudownie
to mówisz mutra, że przewody i klape sprawdzić ok.
cudownie
to mówisz mutra, że przewody i klape sprawdzić ok.
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
rybus pisze:A jakie żarówki używacie do świateł drogowych (długich), H7 czy H9?
po moich przeprawach z żarówkami, kieruję się tym zestawieniem:
Mazda MX-5 I
Światła pozycyjne przód: W5W
Światła pozycyjne tył: P21/5W
Światła krótkie: H4
Światła drogowe: H4
Kierunkowskazy przednie: P21W
Kierunkowskazy tylne: P21W
Kierunkowskazy boczne: W5W
Światła cofania: P21W
Światła stopu: P21/5W
Światła przeciwmgielne przednie: H3
Światła przeciwmgielne tylne: P21W
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: W5W
Mazda MX-5 II
Światła pozycyjne przód: W5W
Światła pozycyjne tył: W21/5W
Światła krótkie: HB4
Światła drogowe: HB3
Kierunkowskazy przednie: W21W lub WY21W
Kierunkowskazy tylne: PY21W
Kierunkowskazy boczne: W5W
Światła cofania: W21W
Światła stopu: W21/5W
Światła przeciwmgielne przednie: H11 lub H1
Światła przeciwmgielne tylne: W21W
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: W5W
Mazda MX-5 III
Światła pozycyjne przód: W5W
Światła pozycyjne tył: P21/5W
Światła krótkie: H7 lub D2S
Światła drogowe: H7
Kierunkowskazy przednie: PY21W
Kierunkowskazy tylne: PY21W
Kierunkowskazy boczne: W5W
Światła cofania: P21W
Światła stopu: LED
Światła przeciwmgielne przednie: HB4
Światła przeciwmgielne: P21W
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: W5W
elektrykiem nie jestem. ale wg tego zestawienia H7 to do NC. jeżdziłam NB z żarówkami H4 dedykowanymi do NA zamiast HB4 dedykowanymi do NB. co chwilę wymiana żarówek i przepalonych kostek.
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
pomocy...
Alante wymienia żarówki w swojej MX-5 - part III
w ciągu 4 lat posiadania MXa:
Najpierw co chwilę wymiana żarówek mijania i popalone kostki. Po zmianie BOSCHA na Philpsa i kostek na ceramiczne,
poszła żarówka od światła cofania. Wymieniona.
Na przeglądzie w marcu okazało się, że jeżdzę bez świateł postojowych, bo żadna nie działa, oświetlenie tablicy z tyłu też cieniutko. Przepaliła się żarówka lewego stopu. Wymieniona stopu i nad tablicą, znowu przestała świecić lewa żarówka mijania.
ALE! żarówka jest ok. przy przełączeniu na długie - działąją obie...
Podpowiedzcie, proszę, gdzie szukać przyczyny...
i w tym wklejonym poniżej przeze mnie spisie żarówek jest coś popie_rzone. i nikt nie koryguje..
Alante wymienia żarówki w swojej MX-5 - part III
w ciągu 4 lat posiadania MXa:
Najpierw co chwilę wymiana żarówek mijania i popalone kostki. Po zmianie BOSCHA na Philpsa i kostek na ceramiczne,
poszła żarówka od światła cofania. Wymieniona.
Na przeglądzie w marcu okazało się, że jeżdzę bez świateł postojowych, bo żadna nie działa, oświetlenie tablicy z tyłu też cieniutko. Przepaliła się żarówka lewego stopu. Wymieniona stopu i nad tablicą, znowu przestała świecić lewa żarówka mijania.
ALE! żarówka jest ok. przy przełączeniu na długie - działąją obie...
Podpowiedzcie, proszę, gdzie szukać przyczyny...
i w tym wklejonym poniżej przeze mnie spisie żarówek jest coś popie_rzone. i nikt nie koryguje..
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
alante pisze:ALE! żarówka jest ok. przy przełączeniu na długie - działąją obie...
Hej. Taka żarówka ma dwa włókna, osobne od świateł mijania, osobne od drogowych, dlatego świeci jak przełączysz na długie. Sprawdziłbym ładowanie u Ciebie bo skoro lecą wszystkie żarówki to może regulator napięcia sobie darował dalszą pracę i masz np. 16 voltów w instalacji zamiast 12 i do tego spuchnięty akumulator. A jeśli ładowanie będzie w porządku to trzeba przejrzeć wszystkie przewody masowe na aucie w poszukiwaniu korozji na elementach, do których są przykręcane. Podjedź sobie do jakiegoś ogarniętego eklektryka, powinien Ci to sprawdzić w godzinę max.
pirul pisze:
może regulator napięcia sobie darował dalszą pracę i masz np. 16 voltów w instalacji zamiast 12 i do tego spuchnięty akumulator. A jeśli ładowanie będzie w porządku to trzeba przejrzeć wszystkie przewody masowe na aucie w poszukiwaniu korozji na elementach, do których są przykręcane. Podjedź sobie do jakiegoś ogarniętego eklektryka, powinien Ci to sprawdzić w godzinę max.
Hej pirul. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Myślę, że powinnam zacząć od wymiany mojej przerdzewiałej klapy...
Jeszcze raz ogromne dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź.
pozdrawiam serdecznie
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
alante pisze:rybus pisze:A jakie żarówki używacie do świateł drogowych (długich), H7 czy H9?
po moich przeprawach z żarówkami, kieruję się tym zestawieniem:
Mazda MX-5 I
Światła pozycyjne przód: W5W
Światła pozycyjne tył: P21/5W
Światła krótkie: H4
Światła drogowe: H4
Kierunkowskazy przednie: P21W
Kierunkowskazy tylne: P21W
Kierunkowskazy boczne: W5W
Światła cofania: P21W
Światła stopu: P21/5W
Światła przeciwmgielne przednie: H3
Światła przeciwmgielne tylne: P21W
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: W5W
Mazda MX-5 II
Światła pozycyjne przód: W5W
Światła pozycyjne tył: W21/5W
Światła krótkie: HB4
Światła drogowe: HB3
Kierunkowskazy przednie: W21W lub WY21W
Kierunkowskazy tylne: PY21W
Kierunkowskazy boczne: W5W
Światła cofania: W21W
Światła stopu: W21/5W
Światła przeciwmgielne przednie: H11 lub H1
Światła przeciwmgielne tylne: W21W
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: W5W
Mazda MX-5 III
Światła pozycyjne przód: W5W
Światła pozycyjne tył: P21/5W
Światła krótkie: H7 lub D2S
Światła drogowe: H7
Kierunkowskazy przednie: PY21W
Kierunkowskazy tylne: PY21W
Kierunkowskazy boczne: W5W
Światła cofania: P21W
Światła stopu: LED
Światła przeciwmgielne przednie: HB4
Światła przeciwmgielne: P21W
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: W5W
elektrykiem nie jestem. ale wg tego zestawienia H7 to do NC. jeżdziłam NB z żarówkami H4 dedykowanymi do NA zamiast HB4 dedykowanymi do NB. co chwilę wymiana żarówek i przepalonych kostek.
No cała zabawa z NB jest taka, że w NB jest na światła mijania H4, w NBFL HB4, ale znowu w końcowym wypuście NBFL jest znowu H4, ale na drogowe chyba HB4. Generalnie lepiej zajrzeć co się ma.
The answer is always Miata.
Chezus pisze:
No cała zabawa z NB jest taka, że w NB jest na światła mijania H4, w NBFL HB4, ale znowu w końcowym wypuście NBFL jest znowu H4, ale na drogowe chyba HB4. Generalnie lepiej zajrzeć co się ma.
Dokładnie Chezus. Ale wiesz jak to z babami jest: muszą się nagadać, zanim przeczytają instrukcję i sprawdzą o co chodzi.
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
pirul pisze:
Sprawdziłbym ładowanie u Ciebie bo skoro lecą wszystkie żarówki to może regulator napięcia sobie darował dalszą pracę i masz np. 16 voltów w instalacji zamiast 12 i do tego spuchnięty akumulator.
Żarówki wymienione na nowe i wszystkie świecą bez problemu, napięcie 14,75. to chyba ok?
"The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I'm giving it five stars is because I can't give it 14!"
Jeremy Clarkson
Jeremy Clarkson
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
14,75 V na wolnych obrotach bez dodatkowych odbiorników? Masz włączone światła? Minimalnie za wysokie. Powinno być tak pod 14,5 V. Włącz światła i to co zwykle i jak spadnie poniżej 14, to generalnie powinno być ok wszystko.
The answer is always Miata.
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
NBki lubią wysoko ładować. Moje dawalo momentami <15v.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Potwierdzam, na chińskim woltomierzu (zweryfikowanym przez normalny, porządny multimetr) podczas jazdy oscyluje wokół 14.5V, czasem więcej, czasem mniej, ale poniżej 14.3V nie schodzi nigdy... Po wyłączeniu np. świateł mijania napięcie przez moment wynosi 15V, po czym spada do prawidłowego i odwrotnie, gdy zaświeci się światła mijania. Alternator prawie nowy
alante pisze:pirul pisze:
może regulator napięcia sobie darował dalszą pracę i masz np. 16 voltów w instalacji zamiast 12 i do tego spuchnięty akumulator. A jeśli ładowanie będzie w porządku to trzeba przejrzeć wszystkie przewody masowe na aucie w poszukiwaniu korozji na elementach, do których są przykręcane. Podjedź sobie do jakiegoś ogarniętego eklektryka, powinien Ci to sprawdzić w godzinę max.
Hej pirul. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Myślę, że powinnam zacząć od wymiany mojej przerdzewiałej klapy...
Jeszcze raz ogromne dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź.
pozdrawiam serdecznie
Ja ze swojej strony tylko podpowiem że pod lampami przednimi masz uziemienie ok 5-6 przewodów pod każdą lampą do karoserii(taka płaska kostka). Mnie tam bardzo skorodowała Miata (dziury) i nie miałem styku na UZIEMIENIU ... co jest bardzo niebezpiecze ... bo jak włączałem kierunkowskazy to mi wyłączało silnik podczas jazdy ... ... i brak wspomagania od razu
Pozdrawiam