Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
vodka
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

11 mar 2017, 7:09

W mojej NB pojawił się koszmarny dźwięk z okolic schowka pasażera. Jakby wibrująca niedokrecona śruba. Rzuciłem okiem w to miejsce - wszystkie twardo się trzymają. Może jakiejś nie widać na pierwszy rzut oka? Może to coś innego? Na każdej nawet maleńkiej nierówności dziadostwo słychać i jazda z czymś takim to udręka :lipa:
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

11 mar 2017, 10:47

Może osłona w nogach pasażera? Ja miałem luźną osłonę, która jest na samym początku podłogi. Jak klepniesz tam to usłyszysz. Wystarczy odciągnąć dywanik i przykręcić ;)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4618
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 mar 2017, 11:58

waldi pisze:No tak według mojej skromnej wiedzy powinno być chyba że 13 - 14 to dobrze ,
Tylko naczytałem się , że w niektórych regulator jest na alternatorze ,a niektórych ECU steruje - dziwi mnie ta kontrolka przed odpaleniem się zaświeca ( czyli sprawna )
Ale miernik nie kłamie 12 v i więcej nic .

NA - regulator na alternatorze

NB - regulator w ECU, tu masz schematy:
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

11 mar 2017, 14:05

Alex pisze:
waldi pisze:No tak według mojej skromnej wiedzy powinno być chyba że 13 - 14 to dobrze ,
Tylko naczytałem się , że w niektórych regulator jest na alternatorze ,a niektórych ECU steruje - dziwi mnie ta kontrolka przed odpaleniem się zaświeca ( czyli sprawna )
Ale miernik nie kłamie 12 v i więcej nic .

NA - regulator na alternatorze

NB - regulator w ECU, tu masz schematy:
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf


Qrcze też mam NB 1,6 z 1999 roku i dałbym sobie palec uciąć, że mam regulator przy alternatorze (można poczytać o moim problemie w dziale "Pilna pomoc"), po wlutowaniu szczotek z Żuka (takie były pod ręką) wszystko zaczęło banglać i z tego co kojarzę to ładowanie nie powinno być na 12V, tylko na 14,6 - 14,8V. Jednakowoż u mnie w przeciwieństwie do kolegi paliła się kontrolka aku jak nie miałem ładowania.

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

11 mar 2017, 14:33

Matick7 pisze:Może osłona w nogach pasażera? Ja miałem luźną osłonę, która jest na samym początku podłogi. Jak klepniesz tam to usłyszysz. Wystarczy odciągnąć dywanik i przykręcić ;)


Wygląda na to że chyba uratowałeś moje zdrowie psychiczne, dzięki kolego :poklony:
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

11 mar 2017, 14:45

Psychotulanek pisze:
Alex pisze:
waldi pisze:No tak według mojej skromnej wiedzy powinno być chyba że 13 - 14 to dobrze ,
Tylko naczytałem się , że w niektórych regulator jest na alternatorze ,a niektórych ECU steruje - dziwi mnie ta kontrolka przed odpaleniem się zaświeca ( czyli sprawna )
Ale miernik nie kłamie 12 v i więcej nic .

NA - regulator na alternatorze

NB - regulator w ECU, tu masz schematy:
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf


Qrcze też mam NB 1,6 z 1999 roku i dałbym sobie palec uciąć, że mam regulator przy alternatorze (można poczytać o moim problemie w dziale "Pilna pomoc"), po wlutowaniu szczotek z Żuka (takie były pod ręką) wszystko zaczęło banglać i z tego co kojarzę to ładowanie nie powinno być na 12V, tylko na 14,6 - 14,8V. Jednakowoż u mnie w przeciwieństwie do kolegi paliła się kontrolka aku jak nie miałem ładowania.

T.

Właśnie o tym czytałem w dziale pomocy i dlatego pojawiły się wątpliwości, czy sam alternator z regulatorem fiksuje, czy coś z ECU. Kolejnym ziarnem nie pewności kontrolka braku ładowania. 12 V oznacza ewidentnie brak ładowania, tylko czy winien jest alternator i /lub wbudowany w nim regulator czy istnieje taka możliwość że altek sprawny a ECU z jakiś przyczyn - leci w kulki.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

11 mar 2017, 14:49

Alex pisze:
waldi pisze:No tak według mojej skromnej wiedzy powinno być chyba że 13 - 14 to dobrze ,
Tylko naczytałem się , że w niektórych regulator jest na alternatorze ,a niektórych ECU steruje - dziwi mnie ta kontrolka przed odpaleniem się zaświeca ( czyli sprawna )
Ale miernik nie kłamie 12 v i więcej nic .

NA - regulator na alternatorze

NB - regulator w ECU, tu masz schematy:
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf

Dzięki Alex, za schematy muszę się na spokojnie nad nimi pochylić, bo to odległa wiedza.Organ nie używany zanika 8-)
Sorry za dwa posty się zgubiłem w tapatalku
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

11 mar 2017, 23:08

Pytanie z levelu "hard" przynajmniej dla mnie:

W modelu NB z 2000 roku na rynek UK (oznaczenie NC31) był podobnież (tak wynika z VIN-u) montowany Torsen. Czy ktoś wie z jakim przełożeniem?

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 mar 2017, 1:25

Psychotulanek pisze:Pytanie z levelu "hard" przynajmniej dla mnie:

W modelu NB z 2000 roku na rynek UK (oznaczenie NC31) był podobnież (tak wynika z VIN-u) montowany Torsen. Czy ktoś wie z jakim przełożeniem?

T.


dziś pytanie dziś odpowiedź: jeżeli mówimy o modelu 6 biegowym przed liftem to był to Torsen type2 przełożenie 3.909 ( w wersji ICON 3.636.) w pięciobiegowych Torsen typu drugiego , przełożenie 4.1

we wczesnych NBFL S-VT (do 2003) Torsen typu drugiego, przełożenie 3.636. Phoenix i arizona przełożenie 4.1.

Pamiętaj że niektóre auta w UK są tak naprawde importami z japonii a tam sie sprawa miała inaczej
Awatar użytkownika
magik
Posty: 27
Rejestracja: 06 sty 2017, 17:32
Model: NB
Lokalizacja: Poznań

12 mar 2017, 10:09

Cześć

Od dwóch dni zauważyłem, że na ciepłym silniku podczas stania np. na światłach i po wrzuceniu luzu, mój wskaźnik ciśnienia oleju opada do zera. Od czego zacząć diagnostykę? NB 1999
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

12 mar 2017, 11:19

Poci mi się dyfer (torsen), planuję dolać trochę oleju (był wymieniany ok 2 lat temu i tu pytanie po jakim czasie znów wymienić?) i tu pytanie - lać oleju w opór, czy po czym poznać, że jest go tyle ile powinno być?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1349
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

12 mar 2017, 11:24

Jak się zacznie wylewać to tyle, ma być równo z poziomem otworu którym wlewamy. Oczywiście auto wypoziomowane.
White NA BP'95
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

12 mar 2017, 11:29

mutra pisze:
Psychotulanek pisze:Pytanie z levelu "hard" przynajmniej dla mnie:

W modelu NB z 2000 roku na rynek UK (oznaczenie NC31) był podobnież (tak wynika z VIN-u) montowany Torsen. Czy ktoś wie z jakim przełożeniem?

T.


dziś pytanie dziś odpowiedź: jeżeli mówimy o modelu 6 biegowym przed liftem to był to Torsen type2 przełożenie 3.909 ( w wersji ICON 3.636.) w pięciobiegowych Torsen typu drugiego , przełożenie 4.1

we wczesnych NBFL S-VT (do 2003) Torsen typu drugiego, przełożenie 3.636. Phoenix i arizona przełożenie 4.1.

Pamiętaj że niektóre auta w UK są tak naprawde importami z japonii a tam sie sprawa miała inaczej


:shock:

:poklony:
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

12 mar 2017, 11:51

Trafia mi sie do kupienia w dobrych pieiądzach blenda JDM. Czy orientuje się ktoś jak ją zamontować do wersji EU ?
chodzi mi konkretnie o podświetlenie rejestracji, które jest inne w wersji EU. Czy jest konieczne cięcie ściany bagażnika aby to dopasować ?

Pozdrawiam
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2017, 12:43

magik pisze:Cześć

Od dwóch dni zauważyłem, że na ciepłym silniku podczas stania np. na światłach i po wrzuceniu luzu, mój wskaźnik ciśnienia oleju opada do zera. Od czego zacząć diagnostykę? NB 1999

Koniecznie sprawdź poziom oleju. Opadnięcie tej wskazówki wskazuje na zanikające ciśnienie oleju, a jego brak nie kończy się dobrze.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
magik
Posty: 27
Rejestracja: 06 sty 2017, 17:32
Model: NB
Lokalizacja: Poznań

12 mar 2017, 13:20

Sprawdzałem poziom oleju ok tygodnia temu. Dzisiaj sprawdzę jeszcze raz. Oby to nie było nic poważnego. :roll:
Awatar użytkownika
magik
Posty: 27
Rejestracja: 06 sty 2017, 17:32
Model: NB
Lokalizacja: Poznań

12 mar 2017, 20:50

U mnie po włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka oleju. To normalne?
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

12 mar 2017, 21:08

Kuźwa, po przejechaniu 70 km śruba sama niemal wykręciła się do końca :strach: Szukać podkładek antywibracyjnych czy machnąć ją na klej do gwintów? :bang:
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

12 mar 2017, 21:27

magik pisze:U mnie po włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka oleju. To normalne?

A my mamy w miatach kontrolkę oleju? Moja nbfl nie ma.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Maciejewsky
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2016, 12:39
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2017, 11:28

Przestał mi chodzić nawiew, pytanie gdzie znajdę wiatrak nawiewu w NA i jak mogę sprawdzić co się sypnęło? Reaguje na zmianę temperatury ale nie tłoczy powietrza.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 mar 2017, 11:31

Maciejewsky pisze:Przestał mi chodzić nawiew, pytanie gdzie znajdę wiatrak nawiewu w NA i jak mogę sprawdzić co się sypnęło? Reaguje na zmianę temperatury ale nie tłoczy powietrza.

Bezpieczniki sprawdziles? I pokrętło o siły nawiewu?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Maciejewsky
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2016, 12:39
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2017, 11:35

waldi pisze:
Maciejewsky pisze:Przestał mi chodzić nawiew, pytanie gdzie znajdę wiatrak nawiewu w NA i jak mogę sprawdzić co się sypnęło? Reaguje na zmianę temperatury ale nie tłoczy powietrza.

Bezpieczniki sprawdziles? I pokrętło o siły nawiewu?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Tak, oba sprawne. Parę dni wcześniej na 1 i 2 biegu nawiewu słychać było klekotanie, jakby łożysko.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2017, 11:48

Zdejmij schowek przed pasażerem i włóż głowę, wentylator trzyma się na kilku (3/4) śrubach.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2017, 11:55 przez rrutek, łącznie zmieniany 1 raz.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 mar 2017, 11:50

Maciejewsky pisze:
waldi pisze:
Maciejewsky pisze:Przestał mi chodzić nawiew, pytanie gdzie znajdę wiatrak nawiewu w NA i jak mogę sprawdzić co się sypnęło? Reaguje na zmianę temperatury ale nie tłoczy powietrza.

Bezpieczniki sprawdziles? I pokrętło o siły nawiewu?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Tak, oba sprawne. Parę dni wcześniej na 1 i 2 biegu nawiewu słychać było klekotanie, jakby łożysko.

No to wypada silnik dmuchawy, tu musisz poczekać aż ktos bardziej oblatany Ci podpowie w kwestii demontażu
Awatar użytkownika
Maciejewsky
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2016, 12:39
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2017, 12:00

Ok dzięki panowie :)
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

13 mar 2017, 12:06

Jeszcze jedno - w NA bez problemu coś może wpaść w wentylator. Jak go wyjmiesz i jeżeli znajdziesz tam coś, co go blokowało - sprawdź drugi raz bezpiecznik, bo dalsze próby mogły go przepalić. IMO warto też na krótko podpiąć wentylator, żeby upewnić się, że działa.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 mar 2017, 13:46

Psychotulanek pisze:
Alex pisze:
waldi pisze:No tak według mojej skromnej wiedzy powinno być chyba że 13 - 14 to dobrze ,
Tylko naczytałem się , że w niektórych regulator jest na alternatorze ,a niektórych ECU steruje - dziwi mnie ta kontrolka przed odpaleniem się zaświeca ( czyli sprawna )
Ale miernik nie kłamie 12 v i więcej nic .

NA - regulator na alternatorze

NB - regulator w ECU, tu masz schematy:
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf


Qrcze też mam NB 1,6 z 1999 roku i dałbym sobie palec uciąć, że mam regulator przy alternatorze (można poczytać o moim problemie w dziale "Pilna pomoc"), po wlutowaniu szczotek z Żuka (takie były pod ręką) wszystko zaczęło banglać i z tego co kojarzę to ładowanie nie powinno być na 12V, tylko na 14,6 - 14,8V. Jednakowoż u mnie w przeciwieństwie do kolegi paliła się kontrolka aku jak nie miałem ładowania.

T.

Regulator napięcia i łożyska do wymiany, czyli wersja nie wiadomo co z regulatorem na alternatorze. :D
Awatar użytkownika
magik
Posty: 27
Rejestracja: 06 sty 2017, 17:32
Model: NB
Lokalizacja: Poznań

13 mar 2017, 18:39

Kolejne pytanie laika. Niestety google nie pomógł.

Jaka jest średnica gumowego przewodu idącego od chłodnicy?

Przewód nr 2 z tym, że w NB

http://www.kmparts.pl/707.Komplet-przew ... -5-NA-16-L
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 mar 2017, 19:22

Awatar użytkownika
magik
Posty: 27
Rejestracja: 06 sty 2017, 17:32
Model: NB
Lokalizacja: Poznań

13 mar 2017, 22:18

Dziękuję
ODPOWIEDZ