Strona 236 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 paź 2015, 13:09
autor: Adri@n
wojteks pisze:
Adri@n pisze:Oraz jaka jest zarowka od kierunków z przodu?

BA15 12V 21W biała.

Adri@n pisze:który wylaczy swiatla dzienne i w tej samej lampie zaczną mrygać kierunki.

Tam w lampie jest pomarańczowa blenda, dzienne maja być białe a kierunki pomarańczowe, nie zrobisz tego na 1 żarówce. Żarówka pomarańczowa 21W ma inne ząbki na cokole i nie włożysz jej do oprawki po białej żarówce.


Biała żarówka by została, a na pomarańczowo świeciłby pasek led wewnątrz lampy.

Wszystko już mam w sumie gotowe lecz jakoś nie chce mi się tego przerobić.. :D

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 paź 2015, 14:31
autor: Lexx
Arvinski pisze:To chyba z Phoenixa ... czyli ET40.
Źródło:
viewtopic.php?f=30&t=18336 :)



Dzieki wielkie :!:
Felunek juz siedzi w Miacie :kciuk:

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 paź 2015, 20:45
autor: R.E.D.
pecha pisze:Panowie, jak usunąć emblemat MX5 z tyłu samochodu? On jest przymocowany tylko na taśmę czy są dziury pod spodem?

sa dziury - po dwie na znaczek
chyba da sie siegnac od spodu do zabezpieczenia - identyczne sa pod przednim emblematem ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 paź 2015, 22:36
autor: pecha
R.E.D. pisze:
pecha pisze:Panowie, jak usunąć emblemat MX5 z tyłu samochodu? On jest przymocowany tylko na taśmę czy są dziury pod spodem?

sa dziury - po dwie na znaczek
chyba da sie siegnac od spodu do zabezpieczenia - identyczne sa pod przednim emblematem ;)

dzięki!

Re: Czaterja działu technicznego

: 26 paź 2015, 20:24
autor: Lexx
Szybkie pytanie.
Sprezyny obnizajace Apex'a, ktora ma isc na przod a ktora na tyl (chdzi o ich wysokosc)?

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 paź 2015, 22:15
autor: ubek
spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 paź 2015, 8:09
autor: szymek
ubek pisze:spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.

W NA są dwa rodzaje katalizatorów. Podpytaj kolegę novy jakiego ma kata, bo kupił zestaw Cobalta i musiał to odrobinę przerobić (jedno cięcie i jeden spaw ;) )

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 paź 2015, 12:19
autor: Grudzien19
Czy nakładki na pedały pasują od innych modeli mazdy? próbował ktoś? wiem, że od Demio pasują..

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 paź 2015, 13:10
autor: ubek
szymek pisze:
ubek pisze:spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.

W NA są dwa rodzaje katalizatorów. Podpytaj kolegę novy jakiego ma kata, bo kupił zestaw Cobalta i musiał to odrobinę przerobić (jedno cięcie i jeden spaw ;) )



Kod: Zaznacz cały

There are three different cats fitted to the Mk1,
1.6 or 1.8 up to 1994. This cat is 370mm in length.
1.6 or 1.8 from 1994 to 1996. This cat is 440mm in length.
1.6 or 1.8 1996/8. This cat is 475mm in length. A cat replacement pipe is NOT available for this model.


wychodzi na to ze powininem mieć 440mm wiec pewno ktoś go wymienił. Czyli co trzeba bedzie flansze przespawac? wydłuzyc o 4cm?

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 paź 2015, 17:13
autor: logimen
Miata jak zimna do wpada w drgania, takie mocno odczuwalne i troche irytujace. Wraz z nagrzewaniem sie, drgania ustepuja az calkiowicie znikaja po nagrzaniu silnika (ok 10km jazdy).

Szukalem, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazlem. Mechanik sugeruje czujnik temp. silnika. A ktos moze mial juz taki problem i sie pozbyl ?

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 paź 2015, 7:55
autor: Sodi
ubek pisze:
szymek pisze:
ubek pisze:spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.

W NA są dwa rodzaje katalizatorów. Podpytaj kolegę novy jakiego ma kata, bo kupił zestaw Cobalta i musiał to odrobinę przerobić (jedno cięcie i jeden spaw ;) )



Kod: Zaznacz cały

There are three different cats fitted to the Mk1,
1.6 or 1.8 up to 1994. This cat is 370mm in length.
1.6 or 1.8 from 1994 to 1996. This cat is 440mm in length.
1.6 or 1.8 1996/8. This cat is 475mm in length. A cat replacement pipe is NOT available for this model.


wychodzi na to ze powininem mieć 440mm wiec pewno ktoś go wymienił. Czyli co trzeba bedzie flansze przespawac? wydłuzyc o 4cm?


Jak to z tuningiem bywa.
Nie będzie plug&play, ale ogarnięty tłumikarz Ci w chwilę rozetnie, przedłuży i pospawa co trzeba :kciuk:

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 paź 2015, 8:23
autor: jqb
Czy faktycznie tył każdej miaty (najbardziej interesuje mnie NC) podnosi się za dyferencjał? Łapy dyferencjału to wytrzymają?

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 paź 2015, 11:10
autor: GELO
panowie panie,
naszła mnie chęć zmiany kiery na coś sportowego i pytanko czy jak zdejmę serie to czy trzeba coś kombinować z kontrolkami air baga ? coś się zapali itp co trzeba później głębiej rozgrzebać i wyłączyć ?

ps.
NB FL

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 paź 2015, 11:42
autor: Marcinos
Panowie i Panie,

Tak sobie trochę grzebałem w wyszukiwarce ale w sumie nic konkretnego nie znalazłem.

Gdzie w Warszawie mógłbym oddać samochód do "ocenienia" stanu podwozia. Mam na myśli rdze. Zrobiło mi się trochę na progach i może zrobię to sam ale chce znaleźć wszystko o ile jest.
Generalnie chciałbym żeby mi ktoś zrobił diagnozę. Wziął auto na podnośnik, umył podwozie, pokazał placem gdzie jest coś do zrobienie i przygotował ewentualny kosztorys napraw.
Jakieś godne polecenia miejsce?
Pozdro

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 paź 2015, 13:59
autor: logimen
GELO pisze:panowie panie,
naszła mnie chęć zmiany kiery na coś sportowego i pytanko czy jak zdejmę serie to czy trzeba coś kombinować z kontrolkami air baga ? coś się zapali itp co trzeba później głębiej rozgrzebać i wyłączyć ?

ps.
NB FL


Tak, musisz wpiac rezystor 3ohm w kostke airbaga (w NB), nie wiem jak NBfl czy cos dodtkowo nie trzeba) albo wyjac zarowke w zegarach. Do tego dochodzi zabawa z podlaczeniem klaksonu :/ Sam jeszcze tego nie ogarnalem :(

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 paź 2015, 21:42
autor: Malik
Mam problem następującego typu, zaraz po odpaleniu silnika (~5sek) włącza się wentylator chłodnicy.
Raczej wykluczam wszelkie czujniki czy uszkodzony przekaźnik ponieważ je sprawdziłem.
Rozumiem, że problem leży po stronie komputera? Dodam, że odłączenie akumulatora nic nie dało.

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 paź 2015, 22:20
autor: Lexx
Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 paź 2015, 5:04
autor: R.E.D.
Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?

tak - chyba tez ameliniowe ;)

logimen pisze:
GELO pisze:panowie panie,
naszła mnie chęć zmiany kiery na coś sportowego i pytanko czy jak zdejmę serie to czy trzeba coś kombinować z kontrolkami air baga ? coś się zapali itp co trzeba później głębiej rozgrzebać i wyłączyć ?
ps.
NB FL

Tak, musisz wpiac rezystor 3ohm w kostke airbaga (w NB), nie wiem jak NBfl czy cos dodtkowo nie trzeba) albo wyjac zarowke w zegarach. Do tego dochodzi zabawa z podlaczeniem klaksonu :/ Sam jeszcze tego nie ogarnalem :(

zamiast rezystora lub wyciagania zarowki mozna wlozyc tez trytytke do wtyczki - jest gdzies watek o poduszkach razem ze zdjeciem

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 paź 2015, 7:31
autor: Hantkus
Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?


Skrzyni ma na bank, dyfra nie wiem.
W ASO kosztuje to grosze, oczywiście starą też można wykorzystać o ile nie jest uszkodzona.

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 paź 2015, 9:26
autor: Lexx
Znalazlem juz na ebau dyfer ma podkladki na wlewie i spuscie.
Dzieki za pomoc.
Rob.

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 paź 2015, 9:31
autor: GELO
potrzebuje instrukcji zdjęcia kiery w nbfl posiada ktoś jakiś tutek ? co po kolei i gdzie odkręcić zdjąć itp ?


o już znalazłem to wrzucam może komuś się przyda :D
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=53397

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 paź 2015, 10:07
autor: Lexx
Hantkus pisze:
Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?


Skrzyni ma na bank, dyfra nie wiem.
W ASO kosztuje to grosze, oczywiście starą też można wykorzystać o ile nie jest uszkodzona.




Jeszcze tak na szybko, czy jestes w stanie mi powiedziec czy przypadkiem nei sa tej samej srednicy co podkladka miski plejowej?

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 paź 2015, 10:44
autor: rrutek
Według EPC dla NA 92' (1.6 115), skrzynia 5 zarówno miska olejowa, skrzynia biegów jak i dyfer mają dokładnie ten sam numer części dla podkładki śruby spustowej, także raczej dobrze strzeliłeś :D

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 paź 2015, 10:47
autor: Lexx
Czyli warto bylo kupic 10 podkladek za jednym razem :kciuk:


Dzieki

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 paź 2015, 13:21
autor: Hantkus
Lexx pisze:
Hantkus pisze:
Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?


Skrzyni ma na bank, dyfra nie wiem.
W ASO kosztuje to grosze, oczywiście starą też można wykorzystać o ile nie jest uszkodzona.




Jeszcze tak na szybko, czy jestes w stanie mi powiedziec czy przypadkiem nei sa tej samej srednicy co podkladka miski plejowej?


Nie wiem jak w NA, w NBfl podkładka miski jest inna niż podkładka w skrzyni.

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 paź 2015, 18:09
autor: R.E.D.
ja tez watpie, ze bedzie taki sam rozmiar - przy takiej roznicy klucza raczej nie da sie zachowac tych samych rozmiarow podkladki ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lis 2015, 13:52
autor: ma-rc
Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h? :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lis 2015, 14:42
autor: logimen
ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h? :)


Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lis 2015, 16:04
autor: GELO
logimen pisze:
ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h? :)


Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...


jeśli chodzi ten zegarek z półeczką to nie da sie :) mam taki u siebie i tylko 12h

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lis 2015, 16:32
autor: ma-rc
GELO pisze:
logimen pisze:
ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h? :)


Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...


jeśli chodzi ten zegarek z półeczką to nie da sie :) mam taki u siebie i tylko 12h


Taak, dokładnie o ten. No nic, dzięki :)