LPG w DOHC miata ?

Alternatywa dla drogiego paliwa.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2015, 16:05

sophisty pisze:ja sam mam 32 l i podłoga jest mocno podniesiona - bagażnika praktycznie brak

Podniesionej podłogi spodziewam się w każdym scenariuszu. Mógłbyś podać producenta i wymiary tego zbiornika ? Wszedł bez modyfikacji bagażnika ? Rozumiem, że 32 l to wartość brutto. Ile gazu faktycznie da się zatankować ?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Teraz jak ja sobie to wyobrażam przy lekkich modyfikacjach. Dajcie znać czy ktoś tak próbował i czy jest to w ogóle wykonalne.

zbiornikspot.jpg


Z góry zakładam, że miejsce zaznaczone zielonym okręgiem da się wypłaszczyć, bo inaczej nawet najmniejszy zbiornik zajmowałaby cały bagażnik. Z resztą i tak muszą w tym miejscu wiercić.

W najszerszym punkcie jest ok. 56cm. Gdyby lekko wyklepać miejsca oznaczone czerwonymi i żółtymi strzałkami wydaje mi się, że powinien wejść zbiornik o standardowej średnicy 565mm.
565/180 daje mi 34l. 565/200 daje mi 38l.

Wyklepując tylko miejsca oznaczone żółtymi strzałkami powinno być miejsce na zbiornik 550mm.
550/200 daje mi 35l. 550/220 daje mi 39l.

Przy bardzo niewielkich (chyba) modyfikacjach zmieściłby się jeszcze 520mm.
520/225 daje mi 36l. i prawdopodobnie z bagażnika już nic nie zostaje.

Wszystkie wymiary zbiorników są ze strony STAKO i pojemności oczywiście brutto.

A bez modyfikacji nie mam pojęcia co sensownego można tam wstawić...
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2015, 17:20

Pamiętaj tylko żeby po klepaniu to dobrze zabezpieczyć, bo pewnie lakier popęka, potem wejdzie trochę wilgoci i po dłuższym czasie butla Ci wypadnie z bagażnika. Nie wiem czy nie lepszym pomysłem jest tak jak ktoś wcześniej pisał, wycięcie wnęki i butla pod samochodem.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 paź 2015, 21:14

Johnson pisze:Dajcie znać czy ktoś tak próbował i czy jest to w ogóle wykonalne.

wykonalne jest wszyko - zalezy oddermnaci fundszy :P

ja bede tak probowal zrobic - wydech juz mam po bokach i na srodku zostal spory kawalek miejsca :mrgreen:
jednak ze wstepnych obliczen wychodzi, ze wieksza butla wejdzie w ksztalcie walca 8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2015, 8:24

We wcześniejszych postach tego tematu znalazłem takie foty:

lpg4.jpg


Widać na nich, że te miejsca zaznaczone u mnie na czerwono są uklepane i na pierwszy rzut oka te zbiorniki wcale dużo miejsca w bagażniku nie zajmują. Niestety wciąż nie wiem jakie wymiary mają te zbiorniki.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2015, 8:36

Zobacz na wysokość desek na pierwszym zdjęciu, o tyle podnosi się podłoga?
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2015, 8:48

Nie sądze, że aż o tyle. Z tymi deskami to trochę chyba ktoś przesadził. Poza tym ja nie będę sobie konstruował równej podłogi, niech sobie butla na środku bagażnika wystaje.. Na żywo widziałem dwie NB ze zbiornikiem LPG i mówiono mi że miały ok. 30l, a wystawały ponad podłogę na 2-3 cm.
Tymczasem dostałem cynk, że podobno ta butla to ta sama, którą się pakuje do seicento w miejsce zapasu. Jeśli to prawda to jest to właśnie ta 565/180 34l. Ktoś może to potwierdzić ?
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2015, 11:20

Ponawiam pytanie, bo gazownicy nie wiedzą co mają zamawiać, a ja mądrzejszy od zeszłego tygodnia w tym temacie nie jestem.
Cze ktoś może potwierdzić, że butla którą ma w bagażniku to 565/180 34l ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2015, 20:19

Johnson pisze:Cze ktoś może potwierdzić, że butla którą ma w bagażniku to 565/180 34l ?

Weź miarkę w dłoń i zmierz po prostu wnękę w bagażniku. Będziesz na 100% pewien czy wejdzie czy nie. Bo jak Ci ktoś będzie potwierdzał to potem się może okazać że jego gaziarz aby butlę wsadzić pól dnia tłukł młotem po karoserii a właściciel nawet o tym nie wie :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2015, 20:36

majkel pisze:Weź miarkę w dłoń i zmierz po prostu wnękę w bagażniku.


Że też na to nie wpadłem..
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2015, 7:10

A nie lepiej po prostu podjechać do gazownika, zazwyczaj mają różne butle na stanie i można sobie przymierzać.
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2015, 7:43

Do NBfl jedyną butlą, którą można przymierzyć (czyt. bez walenia bagażnika) jest 520/180 28l. Taka wejdzie na pewno i na pewno taka mnie nie interesuje, bo nie będę montował gazu, żeby tankować co 150km. Żeby przymierzyć jakąkolwiek inną butlę, trzeba najpierw przystosować bagażnik, a bicie bagażnika pod z góry nieznany wymiar butli wydaje mi się nie najlepszym pomysłem. Miałem wrażenie, że prościej będzie zapytać kogoś z forum o to co ma w bagażniku, ale chyba się przeliczyłem ;)
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1141
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

14 paź 2015, 7:59

Przy jeździe eko/normalnej/dalszej to może 200 km zrobisz - to jeszcze nie dramat. Do upalania i tak pewnie nauczysz się przełączać na Pb - dużo ludzi tak robi w różnych autach a szkoda robić jakieś pzreróbki blacharsko-wydechowe. Tak mi się wydaje.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2015, 8:02

Hmm, może popytaj osób które mają LPG bezpośrednio na priv ;) Mało ich, ale np. osoba która przychodzi mi do głowy to rogI
http://mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=8852
kammich miał butle 34l:
http://mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=5044
zdjęcia niestety wygasły, ale może gdzieś jeszcze ma na kompie ;)
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2015, 8:10

Do kilku osób pisałem, ale akurat nie do tych dwóch. Spróbuje, dzięki jqb.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2016, 20:06

Cześć,
Miatka zawsze miała jakieś czkawki na gazie zimą. Myślałem, że winne były Valteki i reduktor Alaska, ale z Barracudami i Antarticiem też mam problem.
Mianowicie jak jest zimno, to samochód ciągle gubi gaz, aż do momentu mocnego nagrzania (nie tylko silnik i reduktor, ale generalnie musi być ciepło pod maską mam wrażenie). Po kolejnej analizie oscyloskopów odkryłem, że winowajcą jest zanikający sygnał RPM, tzn jest jeden impuls pokazujący 0 RPM (jakby przerwa w sygnale) i przerzuca na noPB. Gubienie sygnałów zmniejsza częstotliwość wraz z nagrzewaniem się komory silnika. Sprawdziłem instalację i kabel sygnału RPM wlutowany jest elegancko i nie przerywa, więc to raczej nie jest wina tego. Sygnał podpięty jest pod cewki, w dużej kostce kabel brązowy z żółtym paskiem (bezpośrednio do cewek - zielony).
Spotkał się ktoś z takim problemem w swojej miatce?

Inne powody wypadania wykluczone (z resztą nawet gdyby co innego też tam było, to i tak 0 RPM zawsze powoduje przełączenie na noPB). Ciśnienie trzyma elegancko, reduktor szybko się grzeje, wtryski strzelają równo itd.

Komputer sterujący LPG to AG Zenit jz (w wydaniu czeskim, ale to ten sam komp)

Spotkałem się w internecie z opinią, że do zenita właśnie, w niektórych samochodach trzeba dać sumator impulsów (choć ja tu bardziej widzę wzmacniacz) na sygnał z cewek i to dać do kompa. Może to być dobry trop?

Kasy na wymianę kompa na inny nie mam, a z resztą już przyzwyczaiłem się do tego złomka :)


Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2016, 13:29

Pedi pisze:Sprawdziłem instalację i kabel sygnału RPM wlutowany jest elegancko i nie przerywa, więc to raczej nie jest wina tego. Sygnał podpięty jest pod cewki, w dużej kostce kabel brązowy z żółtym paskiem

To jakaąś szajbę gazownicy zrobili. Brązowy z żółtym to sterowanie jednego banku, więc pobierasz sygnał z 2 cylindrów. Przepnij to na prawdziwy sygnał obrotów, czyli sygnał, który ECU generuje do obrotomierza. Najprościej jest dostępny w gnieździe diagnostycznym pod maską, styk IG-.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

09 sty 2016, 22:11

@Majkel

Dzięki, sygnal RPM jest git malina! Balem się troche, ze może Ecu jest walnięte, bo na mocno ostudzonym silniku bylo naprawdę źle (dodanie gazu owocowalo zmniejszeniem i czasem zerowaniem obrotow w programie).
Polecam jeżeli ktoś ma podobny problem.
[EDIT]: Gazownicy faktycznie odwalili straszna szajbę, poprawiałem w instalacji prawie wszystko co się dało...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2016, 8:24

Pedi pisze:Balem się troche, ze może Ecu jest walnięte, bo na mocno ostudzonym silniku bylo naprawdę źle (dodanie gazu owocowalo zmniejszeniem i czasem zerowaniem obrotow w programie).

Goście poszli po bandzie i widać, że kompletnie nie rozumieją, co robią. To, co wzięli za sygnał obrotów... Hmmm... No częstotliwość cyklu tego sygnału jest od obrotów silnika jakoś zależna. Ale już wypełnienie zależy wyłącznie od... czasu ładowania cewki. A to jest z kolei uzależnione od wielu parametrów, typu napięcie w instalacji, temperatura wcale nie jest wykluczona. Jak sobie sterownik gazu taki sygnał przetworzy to mogą kompletne bzdury wychodzić. Pobieranie obrotów z cewki było świetne dawno temu, jak była klasyczna pojedyncza cewka z rozdzielaczem, w takim układzie to miało ręce i nogi.
Pedi pisze:poprawiałem w instalacji prawie wszystko co się dało...

Taka branża, pełno baranów.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
JOHNYxD
Posty: 46
Rejestracja: 07 cze 2016, 19:04
Model: NA
Lokalizacja: Częstochowa

18 lip 2016, 21:37

Witam!
Mam pytanie do właścicieli gazowanych NA. Sprawa wygląda tak, że jakiś czas temu podczas gradobicia gościu wjechał mi w dupę. Auto stało rozwalone jakiś czas, ale nareszcie się za nie zabrałem. Pomijając kwestie blacharskie doszedłem do wniosku że przydałoby się wymienić butlę, bo tylko 1,5 roku homologacji jej zostało. Muszę zamontować nową butlę, ale nie chcę tego robić w bagażniku, bo miejsca trochę by się przydało. Widziałem butle zamontowane pod podłogą bagażnika, ale dalej jestem dosyć zdezorientowany w tej kwestii. Wygląd i ułożenie układu wydechowego jest dowolne, ponieważ i tak trzeba wszystko łącznie z kolektorem zrobić od podstaw. :/ Czy znalazłby się ktoś pomocny w tej kwestii służący dobrą radą i doświadczeniem? :|
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1141
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

19 lip 2016, 7:07

Jest tu taki jeden Czerwony co to przerabiał tyle że w NBFL :twisted:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
JOHNYxD
Posty: 46
Rejestracja: 07 cze 2016, 19:04
Model: NA
Lokalizacja: Częstochowa

19 lip 2016, 7:36

meewosh pisze:Jest tu taki jeden Czerwony co to przerabiał tyle że w NBFL :twisted:

no właśnie chodzi mi o butlę w NA :x
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 lip 2016, 7:47

Poszukaj wątku forumowicza noveek. Z tego co pamiętam on pierwszy na forum miał butlę pod podłogą.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
JOHNYxD
Posty: 46
Rejestracja: 07 cze 2016, 19:04
Model: NA
Lokalizacja: Częstochowa

19 lip 2016, 8:38

^ dzięki, poszukam jak wrócę do domu
niemniej jednak chciałbym coś więcej wiedzieć w temacie tego mocowania :/
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 lip 2016, 10:52

To pisz do niego. Kto Ci lepiej wszystko wytłumaczy ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

23 lip 2016, 23:09

Johnson pisze:Nie sądze, że aż o tyle. Z tymi deskami to trochę chyba ktoś przesadził. Poza tym ja nie będę sobie konstruował równej podłogi, niech sobie butla na środku bagażnika wystaje.. Na żywo widziałem dwie NB ze zbiornikiem LPG i mówiono mi że miały ok. 30l, a wystawały ponad podłogę na 2-3 cm.
Tymczasem dostałem cynk, że podobno ta butla to ta sama, którą się pakuje do seicento w miejsce zapasu. Jeśli to prawda to jest to właśnie ta 565/180 34l. Ktoś może to potwierdzić ?


Chyba wlasnie taka mam jak piszesz bo mi wchodzi 28l ( 80%) i wierz mi wkurza ten garb na środku bagażnika robie na baku 250-280 km
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2017, 9:05

Johnson pisze:Do NBfl jedyną butlą, którą można przymierzyć (czyt. bez walenia bagażnika) jest 520/180 28l. Taka wejdzie na pewno i na pewno taka mnie nie interesuje, bo nie będę montował gazu, żeby tankować co 150km. Żeby przymierzyć jakąkolwiek inną butlę, trzeba najpierw przystosować bagażnik, a bicie bagażnika pod z góry nieznany wymiar butli wydaje mi się nie najlepszym pomysłem. Miałem wrażenie, że prościej będzie zapytać kogoś z forum o to co ma w bagażniku, ale chyba się przeliczyłem ;)

Szukam tej butli i chyba sie pokonczyly u producentow.. ma ktos moze cynk gdzie mozna taka nabyc?
Mx-5 2003 1.8 146 KM
ODPOWIEDZ