Windschott/wiatrołap
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
A może zastosujesz nakrętki Ericssona (skrócone) lub śrubę walcowaną na imbus + nakrętkę kołpakową?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Dzięki za sugestię, dobrze trafiłeś, bo w drugiej wersji wykorzystałem właśnie tego typu nakrętki.
Zatem, żeby nie być gołosłownym, to V2 prezentuje się następująco:
Docelowo chcę żeby blaszki były z aluminium anodowanego na czarno, zawiasy drukowane 3D również w ciemnym kolorze.
W zestawieniu z V1:
Pod koniec tego tygodnia powinienem mieć frukty do V2, więc w następny weekend wrzucę kolejny update.
Bardzo dobrze to wygląda.
Mały hint. Będzie to wyglądać jeszcze bardziej estetycznie kiedy zrezygnuje z podwójnych śrub po bokach i na dole.
Produkt IL ma tylko jedną śrubką na każdym boku i trzyma się to nienagannie, również przy norweskich wiatrach
Mały hint. Będzie to wyglądać jeszcze bardziej estetycznie kiedy zrezygnuje z podwójnych śrub po bokach i na dole.
Produkt IL ma tylko jedną śrubką na każdym boku i trzyma się to nienagannie, również przy norweskich wiatrach
- monkahead
- Donator
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zgadzam się z kolegą, bardzo dobra ewolucja ale styknie po 1 punkcie mocowania. Możesz dodać kołnierz dookoła śruby, bo płytka jest za cienka żeby ją wpuścić w materiał (oczywiście tylko jeśli będą wykonane w technologii druku 3D, a nie aluminium). Kołnierz dodatkowo usztywni Ci konstrukcje.bjorm pisze:Bardzo dobrze to wygląda.
Mały hint. Będzie to wyglądać jeszcze bardziej estetycznie kiedy zrezygnuje z podwójnych śrub po bokach i na dole.
Produkt IL ma tylko jedną śrubką na każdym boku i trzyma się to nienagannie, również przy norweskich wiatrach
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2021, 12:17 przez monkahead, łącznie zmieniany 1 raz.
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Dzięki za miłe słowo!
Wiem, że z pojedynczymi śrubkami mogłoby wyglądać lepiej, ale tutaj rodzaj mocowania dyktuje takie rozwiązanie. Zauważ, że w wiatrołapie ILM jest element, który zastępuje fabryczną podstawę i to jest główny punkt mocowania pleksy, który ją usztywnia po niemal całej szerokości (u mnie tą funkcję spełnia żółty płaskownik), a uszka mocowane do osłonek rollbara jedynie dodatkowo ją usztywniają. W moim projekcie wiatrołap jest nadal mocowany na fabrycznym zawiasie, stąd górne uszy (zielone elementy) grają większą rolę jeżeli chodzi o sztywność, a stosując w tym miejscu mocowanie na jedną śrubkę, nie ma jak zablokować obrotu górnego ucha względem plexy i mocowania osłonki rollbara (tam też jest jedna śrubka) używając jedynie płaskiej blaszki.
Szerokość dolnych mocowań jest podyktowana przez wielkość wycięć pod fabrycznego windszota - tu akurat da się pokombinować z pojedynczym mocowaniem, w sumie to mam w głowie już pomysł na rozwiązanie tego problemu, podobnie jak górnych blaszek, tylko potrzebuję trochę wolnego czasu na wyklikanie tego w 3D.
Wiesz, wiatrolap IL nie jest na dole w ogole mocowany. Tam nic nie jest na wcisk i nie ma zadnej srubki.
Spojrz na foty ktore wrzucilem gdy wymiarowałem go. Dolna podstawka ILa wlatuje na miejsce OEM i ona tam sobie leży a na miejscu mocują ją tylko dwa prostąktne bloki ktore wchodzą w miejsce ori mocowania nie więcej niż 15mm. I to tyle. Żadnych śrubek itp, plexa leży tylko w wyżłobieniu w tej podstawce
Spojrz na foty ktore wrzucilem gdy wymiarowałem go. Dolna podstawka ILa wlatuje na miejsce OEM i ona tam sobie leży a na miejscu mocują ją tylko dwa prostąktne bloki ktore wchodzą w miejsce ori mocowania nie więcej niż 15mm. I to tyle. Żadnych śrubek itp, plexa leży tylko w wyżłobieniu w tej podstawce
- monkahead
- Donator
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
No i w sumie im mniej punktów mocowania, tym plexa będzie bardziej przejrzysta, czyt. estetyczna, niewidoczna. Czy na górnych mocowaniach nie można zastosować montażu śrub na niebieski klej do gwintu, po ustaleniu pozycji alu uchwytu wiatrołap vs rollbar? Powinna wtedy wystarczyć tylko jedna śruba.bjorm pisze:Wiesz, wiatrolap IL nie jest na dole w ogole mocowany. Tam nic nie jest na wcisk i nie ma zadnej srubki.
Spojrz na foty ktore wrzucilem gdy wymiarowałem go. Dolna podstawka ILa wlatuje na miejsce OEM i ona tam sobie leży a na miejscu mocują ją tylko dwa prostąktne bloki ktore wchodzą w miejsce ori mocowania nie więcej niż 15mm. I to tyle. Żadnych śrubek itp, plexa leży tylko w wyżłobieniu w tej podstawce
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
witam
zrobiłem niedawno coś takiego
kawałek płyty poliwęglanowej 8mm, piłka do metalu, papier ścierny, pasta polerska, trzy godziny
no i przede wszystkim chęci
użyłem oryginalnego mini wiatrołapu, wymiar odrysowany na kartonie i docinany po dopasowywaniach montaż bezinwazyjny przez otwory
niestety przy zamykaniu i otwieraniu dachu trzeba go położyć - haczy o zamek
zrobiłem niedawno coś takiego
kawałek płyty poliwęglanowej 8mm, piłka do metalu, papier ścierny, pasta polerska, trzy godziny
no i przede wszystkim chęci
użyłem oryginalnego mini wiatrołapu, wymiar odrysowany na kartonie i docinany po dopasowywaniach montaż bezinwazyjny przez otwory
niestety przy zamykaniu i otwieraniu dachu trzeba go położyć - haczy o zamek
- Załączniki
-
- 20210505_195035.jpg (1.54 MiB) Przejrzano 4131 razy
-
- 20210505_195022.jpg (1.95 MiB) Przejrzano 4131 razy
-
- 20210415_235807.jpg (3.2 MiB) Przejrzano 4131 razy
-
- 20210415_235650.jpg (2.97 MiB) Przejrzano 4131 razy
-
- 20210415_235621.jpg (2.98 MiB) Przejrzano 4131 razy
- Gieras
- Donator
- Posty: 357
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
@karolm69, widzę ze wpadłeś na taki sam pomysł jak ja. Wcześniej w historii tego wątku wstawiłem zdjecia swojego rozwiązania. W twoim podobają mi sie te nakrętki, których użyłeś, ja zrobiłem to nakrętkami motylkowym. Podaj jakiegoś linka gdzie można kupić te plastikowe nakrętki.
Co do haczenia przy zamykaniu to nie jest to wynik tego, ze trochę za wysoko pociągałeś linie tego wiatrołapu?
,
Co do haczenia przy zamykaniu to nie jest to wynik tego, ze trochę za wysoko pociągałeś linie tego wiatrołapu?
,
do Gieras do nakrętek to plastiki leżały jakiś czas w pudełku z napisem PRZYDASIE były co prawda na śrubkę 5mm ja użyłem 3mm śrubek z puszek elektrycznych - wielkość otworów w ORI
a w plastikowe nakrętki wtopiłem tulejki/nakrętki z komputerów
co do haczenia masz racje jest o około 5-7 mm za wysoki ale to nie wszystko zdjęcie nr1 zamek za windschootem wysuwa się do przodu i brakuje mu miejsca o grubość pleksi
a w plastikowe nakrętki wtopiłem tulejki/nakrętki z komputerów
co do haczenia masz racje jest o około 5-7 mm za wysoki ale to nie wszystko zdjęcie nr1 zamek za windschootem wysuwa się do przodu i brakuje mu miejsca o grubość pleksi
- Leeo
- Donator
- Posty: 1150
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Jakieś wieści? Ktoś uruchamia masową produkcję?
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Hej,
Ja powróciłem jakiś czas temu do tematu windszota i prezentuje się to następująco:
https://ibb.co/tzDj14V
https://ibb.co/894FHbw
https://ibb.co/0CzYS1X
Jeszcze nie wygląda to tak jak chcę żeby wyglądało (a chcę żeby wyglądało bardzo schludnie, jak akcesoria z katalogu mazdy, a nie garażowy ulep).
Ogólnie to względem tego co widać na zdjęciach zmieni się tyle, że mocowania będą lepiej wydrukowane, wykończone ładnie i w ciemnym kolorze.
Teraz jeszcze walczę z problemem tragicznej podatności plexi / poliwęglanu na zarysowania (podobno również obecne z produkcie IL motorsports za ciężkie pieniądze). Będę niedługo testował kolejne tworzywo, rzekomo odporne na zarysowania, póki co próbowałem z różnymi tańszymi foliami bezbarwnymi, ale są bardzo upierdliwe w naklejaniu i wygląda to 2/10 później, a porządna folia bezbarwna (która nie żółknie z czasem) to spory koszt.
Przejeździłem kilka miesięcy z poprzednią wersją tego windszota i muszę powiedzieć, że faktycznie daje to radę, zwłaszcza z połączeniem z mini windszotami od five'a, to praktycznie nie wieje w środku, sam windszot się nie telepie i nie ugina, oraz nie odpada przy 180 km/h topdown. Ja jedynie czuję jakieś zawirowania powietrza w okolicy czubka głowy (to z racji wzrostu), ale nad tym też pracuje (tworzy się projekt blaszek obniżających ala jass performance ).
Mój projekt jest niemal P&P, bo trzeba jedynie podciąć przednie osłonki rollbara, albo można zrobić całkowicie P&P zastępując górne mocowania trytytkami.
Przed sezonem powinienem mieć domknięty temat (wbrew pozorom, to sporo pracy żeby efekt był satysfakcjonujący ) i jeśli będą chętni to mogę przygotować je w partiach po 5 /10 sztuk.
Ja powróciłem jakiś czas temu do tematu windszota i prezentuje się to następująco:
https://ibb.co/tzDj14V
https://ibb.co/894FHbw
https://ibb.co/0CzYS1X
Jeszcze nie wygląda to tak jak chcę żeby wyglądało (a chcę żeby wyglądało bardzo schludnie, jak akcesoria z katalogu mazdy, a nie garażowy ulep).
Ogólnie to względem tego co widać na zdjęciach zmieni się tyle, że mocowania będą lepiej wydrukowane, wykończone ładnie i w ciemnym kolorze.
Teraz jeszcze walczę z problemem tragicznej podatności plexi / poliwęglanu na zarysowania (podobno również obecne z produkcie IL motorsports za ciężkie pieniądze). Będę niedługo testował kolejne tworzywo, rzekomo odporne na zarysowania, póki co próbowałem z różnymi tańszymi foliami bezbarwnymi, ale są bardzo upierdliwe w naklejaniu i wygląda to 2/10 później, a porządna folia bezbarwna (która nie żółknie z czasem) to spory koszt.
Przejeździłem kilka miesięcy z poprzednią wersją tego windszota i muszę powiedzieć, że faktycznie daje to radę, zwłaszcza z połączeniem z mini windszotami od five'a, to praktycznie nie wieje w środku, sam windszot się nie telepie i nie ugina, oraz nie odpada przy 180 km/h topdown. Ja jedynie czuję jakieś zawirowania powietrza w okolicy czubka głowy (to z racji wzrostu), ale nad tym też pracuje (tworzy się projekt blaszek obniżających ala jass performance ).
Mój projekt jest niemal P&P, bo trzeba jedynie podciąć przednie osłonki rollbara, albo można zrobić całkowicie P&P zastępując górne mocowania trytytkami.
Przed sezonem powinienem mieć domknięty temat (wbrew pozorom, to sporo pracy żeby efekt był satysfakcjonujący ) i jeśli będą chętni to mogę przygotować je w partiach po 5 /10 sztuk.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Fajna robota, jak pomalujesz mocowania na czarno i je trochę wygładzisz, będzie super. Wiem że Seat w Leonie stosował "szybę" z PC, to samo Citroen w wielu modelach. Takie szyby zawsze mają powłokę ochronną przed zarysowaniem, żeby nie rysowały się np. na myjni. Także moje podpowiedzi:
- znaleźć producenta takiej powłoki, może da się ją aplikować metodą garażową >> Holandia https://kriya-materials.com/products-3/ ... d-coating/ oraz USA https://www.tspinc.com/pdf/tsp-duravue-1500.pdf
- zastosować np. 5 letnią powłokę ceramiczną 9H na PC + polerkę, może uda się w ten sposób na tyle podnieść twardość powierzchni, że nie będzie się rysować
- sprowadzić z Chin PC odporne na zarysowania, windshot nie jest duży, więc taka paczka jest do sprowadzenia, może nawet dotną na wymiar https://www.weetect.com/scratch-resista ... ate-sheet/ oraz https://www.youtube.com/watch?v=C5z3wji ... ialLimited
- znaleźć producenta takiej powłoki, może da się ją aplikować metodą garażową >> Holandia https://kriya-materials.com/products-3/ ... d-coating/ oraz USA https://www.tspinc.com/pdf/tsp-duravue-1500.pdf
- zastosować np. 5 letnią powłokę ceramiczną 9H na PC + polerkę, może uda się w ten sposób na tyle podnieść twardość powierzchni, że nie będzie się rysować
- sprowadzić z Chin PC odporne na zarysowania, windshot nie jest duży, więc taka paczka jest do sprowadzenia, może nawet dotną na wymiar https://www.weetect.com/scratch-resista ... ate-sheet/ oraz https://www.youtube.com/watch?v=C5z3wji ... ialLimited
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Dziękuję za miłe słowo i pomysły Testuję jeszcze jedną folię i jestem w kontakcie z firmą, która może sprzeda i potnie mniej niż paletę tego poliwęglanu. A pomysł z detailerską powłoką ceramiczną jest spoko, zbadam temat.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wiadomo że R&D tanie nie jest, dlatego sugeruję rozwiązania które faktycznie możesz wypróbować, taką powłokę nałoży Ci na testy każdy detailer za 50zł, bo nie musisz nawet całej plexy kryć na próbę.rac000n pisze:A pomysł z detailerską powłoką ceramiczną jest spoko, zbadam temat.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 740
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
To zostawię tez znak zainteresowania, teraz zimą jak mam dach to ściągam swój siatkowy bo nic nie widać do tyłu...
Tyłek tez bym obniżył
Tyłek tez bym obniżył
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- Leeo
- Donator
- Posty: 1150
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Test czekam na finalizacje i kibicuje ciepło
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 740
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Hej, jak tam ? Sezon się zbliża, siatka denerwuje
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Będę miał niedługo (~2 tyg) pierwszą partię kilku wiatrołapów. Wrzucę info na giełdę jak przyjdą mi wszystkie części.
Chwilę zajęło mi rozwiązanie problemu rysującego się poliwęglanu. Są na rynku gatunki PC zabezpieczone przez producenta specjalną powłoką ochronną, ale cena materiału tutaj zabija, no i dodatkowy czynnik, że musiałbym zamówić od razu dużą partię, rzędu 50 szt, żeby dostawcy opłacało się ściągnąć dla mnie materiał. Testowałem też dwa gatunki uniwersalnej folii ochronnej, ale nie wyglądało to super. Ostateczne rozwiązanie jakie zdecydowałem się zastosować to bezbarwna folia PPF, jaką klei się na lampy i elementy karoserii - oklejane przez detailera, więc powinno być ładnie i znacznie podniesie żywotność blendy windszota. Z tego co wiem, to ILM jak i pozostałe, to zwykły, goły PC/PMMA, który rysuje się od samego patrzenia na niego.
Też trochę czasu zajęło mi R&D odnośnie wykończenia wydruków w taki sposób, żeby nie odcinały się za bardzo od pozostałych plastików wnętrza. Tak więc finał przygody z projektowaniem kawałka plastiku między fotelami będzie można podziwiać już wkrótce.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jaka cena?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper