Strona 16 z 19

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 24 kwie 2016, 20:15
autor: matth
Dzieki! Zrobilem na 1/2 i dziala, troche sie komplet ulozy to poprawie jeszcze, bo lewy jest chyba ciut slabszy. Zalozylem Ferrodo Premiery P i T, tarcze Textara na tyl, przednie zostawilem bo ktoś te hamulce robil, ale tyl nierówno bral klockami i tarcze wyglądamy jak wyciągnięte z jeziora.. Ogarnalem zaciski, z przodu zestaw z tloczkiem nowy, bo tloczki mi sie nie podobamy i hamulce byly jakieś tępe mimo przesmarowanych prowadnic. Co ciekawe w przednich klockach byly sprężynki, a w tylnych nie, dobrze ze kupilem je na wszelki wypadek. Blaszki na plecy klocków byly w obu paczkach.

Do BB za hamulce dalem:
DB1755 89zl brutto
DB1600 159zl brutto
Textary po 105/ szt.

Moze komuś sie przyda - wciśnięty pedal hamulca powoduje nie wylewanie sie plynu i.. Rozladowuje akumulator ;)

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 24 kwie 2016, 20:26
autor: R.E.D.
Kwietniu pisze:Chodzi mi raczej o stan tego tłoczka bo bede pierwszy raz regenerowal zacisk oraz czesto jest tak że lepiej sie sprawdza uzywany oryginał niz nowy zamiennik.

powloki raczej nie zregenerujesz i w tym przypadku jesli rozmiar sie zgadza - lepiej kupic nowy tloczek niz uzywany ;)

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 24 kwie 2016, 21:47
autor: nick.es
R.E.D. pisze:
Kwietniu pisze:Chodzi mi raczej o stan tego tłoczka bo bede pierwszy raz regenerowal zacisk oraz czesto jest tak że lepiej sie sprawdza uzywany oryginał niz nowy zamiennik.

powloki raczej nie zregenerujesz i w tym przypadku jesli rozmiar sie zgadza - lepiej kupic nowy tloczek niz uzywany ;)
Dokładnie. Takie "wżerki" to chyba najgorsze, co może się przytrafić tłoczkowi - wypadałoby wymienić.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 25 kwie 2016, 4:20
autor: Kwietniu
nickesh v2.0 pisze:
R.E.D. pisze:
Kwietniu pisze:Chodzi mi raczej o stan tego tłoczka bo bede pierwszy raz regenerowal zacisk oraz czesto jest tak że lepiej sie sprawdza uzywany oryginał niz nowy zamiennik.

powloki raczej nie zregenerujesz i w tym przypadku jesli rozmiar sie zgadza - lepiej kupic nowy tloczek niz uzywany ;)
Dokładnie. Takie "wżerki" to chyba najgorsze, co może się przytrafić tłoczkowi - wypadałoby wymienić.

Oto mi wlaśnie chodziło bo nie chcialem kupywać samych gumek i robic rego dwa razy.
Dzieki za odpowiedź.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 04 maja 2016, 13:47
autor: Wolf
Panowie bardzo ciezko chodzi mi trzpień w przednim zacisku znajdujacy sie w tej dlugiej gumie. Dalem do srodka smar miedziany zaczelo troche lepeij chodzic ale tylko na chwile. składając wszystko do kupy dokrecilem ten trzpień ale ledwo ledw bardzo ciezko to szlo i raczej zacisk na tym nie bedzie plywał.
1. Moze byc tak ze za duzo smaru dalem i on zassal trzpień?
2. jak kupie reperaturke tej dlugiej gumki jak ja przeciagnac przez zacisk, przeciez ona jest bardzo dluga?

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 04 maja 2016, 13:55
autor: Alex
1. w ukladzie hamulcowym dzialaja duze sily wiec mozliwe ze jednak polaczenie bedzie prawidlowo "plywac".

2. smar miedziany to nie jest dobry pomysl do ukladow hamulcowy, mimo ze wiele osob go uzywa. Polecam ATE plastilube do prowadnic i ATE bremszyllinderpaste do tloczkow

3. mozliwe jest jednak ze chodzi ciasno dlatego ze dluga tuleja gumowa jest scisnieta przez purchle korozji. Albo faktycznie ze smarem przesadziles.

4. faktycznie jest z tym troche zabawy ale da sie stara gume wyciagnac i wlozyc nowa. Mozna pomoc sobie np. smarem do tloczkow, nic gumie nie zrobi. Oczywiscie najpierw nalezy na ile sie da oczyscic "gniazdo" tulei z ww. korozji.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 01 cze 2016, 8:09
autor: karol88
Panowie... zalewałem wczoraj nowy płyn hamulcowy i odpowietrzałem cały układ. Niby wszystko poszło jak należy, ale...pedał po bardzo mocnym ( bardzo! ) wciśnięciu bardzo powoli opada ( z naciskiem na POWOLI ). Mam nieodparte wrażenie, że tak nie powinno być. Ktoś już się z tym spotkał kiedyś?

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 01 cze 2016, 21:10
autor: Ciap
Strzelam, że to może być kwestia pompy; być może przy bardzo dużych ciśnieniach coś tam przepuszcza.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 18 lip 2016, 9:35
autor: memo
Sposób na wyjęcie mechanizmu z tylnego tłoczka hamulcowego, ok 15 min filmu:

https://m.youtube.com/watch?v=dm_DnizKOZM

Zacisk z innego auta, ale tloczek tej samej konstrukcji co w MX-5. Podczas regeneracja tylnych hamulcy ratowałem się rozcinaniem tłoczków- a to takie proste....

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 18 sie 2016, 17:36
autor: bashub
Karol88 ale opada przy odpalonym czy zgaszonym silniku ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 18 sie 2016, 21:20
autor: polokokt
A ja mam pytanie. Dam radę w domu ogarnąć wymianę przewodów hamulcowych? Chodzi mi głównie o odpowietrzanie układu (pompy ABS). Bo muszę w takim wypadku cały płyn zlać. A na YT widzę tylko filmy gdzie pokazują wymianę klockó i płynu hamulcowego metodą na dolewkę do zbiorniczka. Nie ma filmu jak napełnić prawidłowo układ od nowa...

PS
Karol88 daj znać jak się sprawa zakończyła. Miałem podobne objawy po wymianie klocków i płynu w służbowej Fabii. Nawet wracałem się do serwisu, bo mi coś nie grało. Ale facet powiedział żebym kilka kilometrów przejechał, troche poużywał hamulca i pedał przestanie uciekać spod nogi. I faktycznie tak się stało.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 19 sie 2016, 20:32
autor: Sigma
Jaki zestaw naprawczy do BB z tyłu polecacie?

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 28 sie 2016, 12:32
autor: Kubski-KN
Czy ktoś może mi podpowiedzieć co może być powodem, że moja MX5 NB ma problem z mocnym hamowaniem?
Nabyłem ostatnio MB z 2000r., klocki i tarcze są w dobrym stanie. Mam jednak problem, aby mocno zahamować. Wciskając sprzędło dochodzi do pewnego momentu, auto spowalnia, ale trudno jest osiągnąć efekt ostrego hamowania, zablokowania kół czy też uruchomienia ABS. Podejrzewaliśmy serwo albo pompę, ale serwo i pompa zostały wymienione (fakt, że na używane), płyn hamulcowy wymieniony, hamulce mechanik twierdzi, że odpowietrzył, zaciski zregenerowane.
Nadal niestety nic się nie poprawiło.
Czy ktoś ma pomysł, co jeszcze może być przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc.

Kuba

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 28 sie 2016, 12:36
autor: Hookie
A zaciski i tłoczki w jakim stanie? ;)

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 28 sie 2016, 17:44
autor: Kubski-KN
Zaciski i tłoczki sprawdzone, zregenerowane i są w dobrym stanie.
Czy pompa ABSu może powodować taki efekt?
No i zostają jeszcze przewody, ale przy spuszczaniu płynu przez wszystkie ładnie wypływał płyn, więc raczej nie spuchły...

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 28 sie 2016, 17:52
autor: polokokt
jakoś lata mi w głowie, że ktoś miał kiedyś taki problem ( Patryk_ ?), po całkowitym spuszczeniu płynu. I potem długo musiał odpowietrzać zanim całość zaczęła prawidłowo działać.
Z tego co ostatnio czytałem (przygotowuje się do własnoręcznej wymiany przewodów hamulcowych) to po całkowitym spuszczeniu płynu należy odpowietrzyć każde koło tak jak normalnie radzą przy wymianie samego płynu (metodą dolewek do zbiorniczka - filmów pełno na Youtube). A potem po kilkakrotnym odpowietrzeniu każdego koła, należy autem kilka razy zahamować ostrzej, tak aby wymusić działanie pompy ABS. I po takich kilku hamowaniach podobno znów trzeba powtórzyć kilkukrotne odpowietrzanie każdego koła (w tym temacie na jakimś innym forum co ja czytałem, gość pisał, że nawet do 8 razy odpowietrzał koła już po ostrzejszych hamowaniach).
Pytałem wyżej jest w przy[padku MXa, ale na razie nikt nie opisał jakiejś sprawdzonej procedury.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 29 sie 2016, 9:15
autor: ree
polokokt pisze:jakoś lata mi w głowie, że ktoś miał kiedyś taki problem ( Patryk_ ?), po całkowitym spuszczeniu płynu. I potem długo musiał odpowietrzać zanim całość zaczęła prawidłowo działać.
Z tego co ostatnio czytałem (przygotowuje się do własnoręcznej wymiany przewodów hamulcowych) to po całkowitym spuszczeniu płynu należy odpowietrzyć każde koło tak jak normalnie radzą przy wymianie samego płynu (metodą dolewek do zbiorniczka - filmów pełno na Youtube). A potem po kilkakrotnym odpowietrzeniu każdego koła, należy autem kilka razy zahamować ostrzej, tak aby wymusić działanie pompy ABS. I po takich kilku hamowaniach podobno znów trzeba powtórzyć kilkukrotne odpowietrzanie każdego koła (w tym temacie na jakimś innym forum co ja czytałem, gość pisał, że nawet do 8 razy odpowietrzał koła już po ostrzejszych hamowaniach).
Pytałem wyżej jest w przy[padku MXa, ale na razie nikt nie opisał jakiejś sprawdzonej procedury.

Odpowietrzanie zapowietrzonego abs-u to tragedia będziesz to robił mnóstwo razy. Lepiej zacisnąć przewody szybko wymienić i potem przelać nowym płynem.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 29 sie 2016, 19:35
autor: Kubski-KN
Dzięki za podpowiedzi, będziemy próbować z mechanikiem.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 29 sie 2016, 22:32
autor: kustef
czeka mnie wymiana zacisku z tyłu i z racji tego badam różne możliwości. czy zacisk z middlebreaków w NA jest taki sam jak w NB?

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 29 sie 2016, 22:34
autor: ubek
Taki sam

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 29 sie 2016, 22:36
autor: kustef
ooo, dzięki :kciuk:

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 03 wrz 2016, 12:35
autor: polokokt
ree pisze:Odpowietrzanie zapowietrzonego abs-u to tragedia będziesz to robił mnóstwo razy. Lepiej zacisnąć przewody szybko wymienić i potem przelać nowym płynem.


Ree, mógłbyś opisać tą procedurę dokładniej, jak to widzisz ? Co po czym, tak łopatologicznie.
taka procedurka będzie w miarę OK:

0. napełnić zbiorniczek płynu hamulcowego na full, żeby był zapas na ewentualne uciekanie
1. zacisnąć przewody i odkręcić od zacisku hamulcowego
2. Do zacisku przykręcić nowy przewód w oplocie
3. Tu najtrudniejsza operacja, odkręcić stary przewód (gdy tam jego części jest dalej zaciśnięta), od metalowej rurki i szybko wkręcić nowy przewód
4. między kolejnymi przewodami pilnowanie poziomu płynu,
5. dalej to już odpowietrzanie wiadomo jak, jeśli wszystko poszło sprawnie i zbiorniczek wyrównawczy nie opróżnił się do zera.

Wiem, może laickie pytanie, ale przewodów nie wymieniałem a mam ochotę to ogarnąć sam :) W warsztacie powiedzieli 40PLN/szt.... dużo i mało. Zawsze można to przeznaczyć na inne rzeczy :) A i wiedza zdobyta, bezcenna. Z góry dzięki za ewentualne dalsze sugestie.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 03 wrz 2016, 17:45
autor: ree
Ogólnie dobrze. Zastrzeżenia mam tylko do kolejności prac. Mianowicie najpierw przykręcamy nowy przewód do przewodu stalowego, potem go zaciskamy następnie przykręcamy zacisk hamulcowy i dopiero zwalniamy zacisk przewodu. Idea jest taka żeby zgubić jak najmniej płynu. Koniecznie zalany zbiorniczek. Potem zaczyna się Prawdziwa zabawa z odpowietrzaniem. Najpierw robisz klasycznie od najdalszego koła. Potem odpalasz auto i jeździsz żeby odpalił ABS. Znowu odpowietrzasz i tak w kółko aż będzie dobry pedał.
U nas zajmowało to zwykle 4 do 8 odpowietrzań.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 07 wrz 2016, 18:03
autor: AR0
Kojarzycie takie tłoczki? Sprzedawca w moim lokalnym sklepie powiedział że one są jakieś mega rzadkie kosztują 125zł za szt i musi je sprowadzić z Niemiec :roll:

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 08 wrz 2016, 7:04
autor: rrutek
Ze zdjęć wynika, że te tłoczki są takie drogie, bo są z nowym mechanizmem autoregulacji ręcznego. Da się go przełożyć ze starego tłoczka.
Poszukaj w katalogu FRENKITa, na pewno znajdziesz analogiczny tłoczek w dużo niższej cenie ;)

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 08 wrz 2016, 8:00
autor: AR0
rrutek pisze:Ze zdjęć wynika, że te tłoczki są takie drogie, bo są z nowym mechanizmem autoregulacji ręcznego. Da się go przełożyć ze starego tłoczka.
Poszukaj w katalogu FRENKITa, na pewno znajdziesz analogiczny tłoczek w dużo niższej cenie ;)

Dzięki :kciuk: Tłoczki zamówione za 42zł za szt :D

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 15 wrz 2016, 20:20
autor: Kubski-KN
Kubski-KN pisze:Dzięki za podpowiedzi, będziemy próbować z mechanikiem.


No i jest odpowiedź. Odpowietrzali, odpowietrzali, sprawdzali i nic. W końcu okazało się, że zakupione używane serwo padło zaraz po zamontowaniu,a z kolei zamontowana z nim pompa była dobra i to poprzednia pompa była walnięta. Suma sumarum Mazda hamuje i jest dobrze :)

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 16 wrz 2016, 8:55
autor: ubek
Pilna sprawa właściciele miat wersji us i canada czy ktoś z was wymieniał przewody giętkie? Prawda to że przewody "twarde" mają inne zakończenia?

Moje przewody w oplocie nie pasują mają to samo końcówkę jak sztywne to raczej nie będzie szczelne co? Nie mam w tym momencie jak zrobić fot.

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 17 wrz 2016, 11:38
autor: rowerblazeja
Witajcie!
Nie posiada ktoś jakichś manuali MX5 nb w których znajdę rysunki z układem hamulcowym i wszystkimi podzespołami? Interesuje mnie najbardziej schemat podłączenia przewodów z pompy hamulcowej pod poszczególne zaciski. I właściwie jakiego rodzaju jest to pompa, bo mam lekki mindfuck po zajrzeniu pod miatę. W normalnych autach jest układ x-diagonalny, koła są połączone na krzyż, a w miacie z tyłu jest trójnik na dwa koła. :?:

Re: [połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

: 17 wrz 2016, 18:30
autor: wojteks
rowerblazeja pisze:W normalnych autach jest układ x-diagonalny

No nie jest tak nawet w normalnych autach, bez ABSu przód to jeden obwód (zwykle 2 wyjścia z pompy hamulcowej) i tył to drugi obwód (jedno wyjście z pompy i przez korektor siły hamowania lub czasami tylko trójnik) na tylne koła. W układach z ABSem 4-ro kanałowym są 4 wyjścia z pompy hamulcowej do pompy ABSu i 2 na przód i 2 na tył idą, w ABSie 3 kanałowym może być na tył tylko jeden przewód z trójnikiem.