[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jak najbardziej po odpowietrzeniu całości powinieneś wyregulować tylne zaciski. Dokręcasz śrubę do momentu wyczucia oporu i wykręcasz o ok 1/3 obrotu. Sprawdź później czy mimo wszystko nie blokuje zbyt mocno koła bo inaczej przysmażysz tarcz i klocki
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Przy czym jak wcześniej miałeś ręczny OK to regulacja przy dźwigni raczej nie będzie Ci potrzebna.
A i hint: jak wyregulujesz jedno koło to sprawdź potem drugie i vice versa, żeby mieć pewność, że obydwa koła będą łapać w tym samym momencie i z podobną siłą.
A i hint: jak wyregulujesz jedno koło to sprawdź potem drugie i vice versa, żeby mieć pewność, że obydwa koła będą łapać w tym samym momencie i z podobną siłą.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Lex'u
- Posty: 232
- Rejestracja: 10 paź 2014, 15:40
- Model: NA
- Wersja: ZENDER
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ludziska, zgłupiałem kompletnie ...
Ktos orientuje sie jaki rozmiar frontowych hamulców moge mieć
NB 1.6 1998r
Szukając w 4cars i intercars bez względu na wybór modelu, mam pare wariantów
Pozdrawiam
Ktos orientuje sie jaki rozmiar frontowych hamulców moge mieć
NB 1.6 1998r
Szukając w 4cars i intercars bez względu na wybór modelu, mam pare wariantów
Pozdrawiam
Jest :
NA6
NA8 ZENDER
Były :
NB - http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=19465
NA - http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=16292
NA6
NA8 ZENDER
Były :
NB - http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=19465
NA - http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=16292
- Lex'u
- Posty: 232
- Rejestracja: 10 paź 2014, 15:40
- Model: NA
- Wersja: ZENDER
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Dzięki Panowie !
Jest :
NA6
NA8 ZENDER
Były :
NB - http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=19465
NA - http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=16292
NA6
NA8 ZENDER
Były :
NB - http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=19465
NA - http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=16292
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
taki widok dzis zastalem zakladajac nowe koła.
identycznie po obu stronach - górne gumki w strzępach a dolne ok. Z tego co pamietam robilem pelna regeneracje zaciskow rok temu na gumkach frenkita. O co moze chodzic???!!!!!
identycznie po obu stronach - górne gumki w strzępach a dolne ok. Z tego co pamietam robilem pelna regeneracje zaciskow rok temu na gumkach frenkita. O co moze chodzic???!!!!!
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex pisze:Z tego co pamietam robilem pelna regeneracje zaciskow rok temu na gumkach frenkita. O co moze chodzic???!!!!!
Nałożyłeś na te gumki smar?
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ubek pisze:Jak sie nie jezdzi to tak sie robi :p
A tak serio to wyglada jak ta guma była sucha jak pieprz.
rozumiem ze gorna czesc nie jezdzila a dolna tak? hmm.....
smarowalem jak zawsze - na prowadnice ATE plastilube, gumek raczej nigdy nie namaszczam bo i po co. Prowadnice nie zdarzyly sie zatrzec, tylko gumki ulegly dezintegracji jakby cos na nie agresywnego zadzialalo
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Może masz w domu myszy, jak irekJ?Alex pisze:gumki ulegly dezintegracji jakby cos na nie agresywnego zadzialalo
A tak serio: obie gumki wtedy wymieniałeś? Dolne to też obecnie Frenkit? Na pewno nic im nie dolega? Jakaś fotka może?
Wygląda, jakby została potraktowana smarem, który ją rozpuścił. Te gumki Frenkita są średniej jakości moim zdaniem, moje też szybko popękały, ale nie aż tak
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Alex, może od temperatury? Mi lekko nadpękły w niskie kilka miesięcy od wymiany, ale wyłącznie na kole, na którym trzymała mi linka ręcznego, doprowadzając do przegrzewania się hamulca
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Hej,
szukałem wiele i już w końcu nie wiem co kupować.
NB 1.6 '99
Tylny klocek (chyba od strony kierowcy) stuka na nierównościach, mechanik mówi, że trzeba wymienić sprężynki (klocki zresztą też). Klocki wiem, Ferodo, ale skąd i jaki zestaw sprężynek?
szukałem wiele i już w końcu nie wiem co kupować.
NB 1.6 '99
Tylny klocek (chyba od strony kierowcy) stuka na nierównościach, mechanik mówi, że trzeba wymienić sprężynki (klocki zresztą też). Klocki wiem, Ferodo, ale skąd i jaki zestaw sprężynek?
- Kim Son San
- Posty: 2019
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Acrobot pisze:Hej,
szukałem wiele i już w końcu nie wiem co kupować.
NB 1.6 '99
Tylny klocek (chyba od strony kierowcy) stuka na nierównościach, mechanik mówi, że trzeba wymienić sprężynki (klocki zresztą też). Klocki wiem, Ferodo, ale skąd i jaki zestaw sprężynek?
Blaszki, więc pewnie i sprężynki, pasują z 323 BG 1.8. Jedź do ASO, to będzie grosze kosztowało.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Kim Son San pisze:Acrobot pisze:Hej,
szukałem wiele i już w końcu nie wiem co kupować.
NB 1.6 '99
Tylny klocek (chyba od strony kierowcy) stuka na nierównościach, mechanik mówi, że trzeba wymienić sprężynki (klocki zresztą też). Klocki wiem, Ferodo, ale skąd i jaki zestaw sprężynek?
Blaszki, więc pewnie i sprężynki, pasują z 323 BG 1.8. Jedź do ASO, to będzie grosze kosztowało.
Byłem wlasnie w ASO i mówili mi tak:
- sprężynki do MX-5 trzeba kupić razem z klockami, 330 zł
- blaszki do MX-5 - 100 zł
- 323 BG 1.8 z tylu miało bębny
...i bądź tu mądry. Czy zna może ktoś klocki inne niż oryginały z blaszkami, najlepiej w rozsądnej cenie, albo miejsce gdzie dostanę takie sprężynki osobno?
Adam987 pisze:Napisz do carspeed oni Ci powinni ogarnac
Napisałem do CarSpeed, mówią dokładnie to samo. Blaszki 100 zł, sprężynki trzeba kupić razem z klockami.
Może ktoś z forumowiczów ma zbędne na stanie?
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
matth pisze:Robaczki, ile obrotow odpuścić po dokręceniu tylnego tloczka? Dpuscilem o 1,5 i brak ręcznego mam. Teraz robię przód a później tam wracam poprawić :-]
Jakies 1/3 obrotu od lekkiego zlapania. Jakby to nie wystarczylo sproboj podregulowac na lince przy dzwigni
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Chodzi mi raczej o stan tego tłoczka bo bede pierwszy raz regenerowal zacisk oraz czesto jest tak że lepiej sie sprawdza uzywany oryginał niz nowy zamiennik.
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......