[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

23 mar 2016, 15:40

Jak najbardziej po odpowietrzeniu całości powinieneś wyregulować tylne zaciski. Dokręcasz śrubę do momentu wyczucia oporu i wykręcasz o ok 1/3 obrotu. Sprawdź później czy mimo wszystko nie blokuje zbyt mocno koła bo inaczej przysmażysz tarcz i klocki ;)
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

23 mar 2016, 15:42

Czyli najpierw odpowietrzam, a potem odkręcam ta śruba i tam reguluje ta imbusowa?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

23 mar 2016, 15:46

Dokładnie tak.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

23 mar 2016, 15:50

Dzięki!
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1339
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2016, 16:13

A później na sam koniec ewentualnie możesz sobie wyregulować jeszcze ręczny przy samej dźwigni
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2016, 16:19

Przy czym jak wcześniej miałeś ręczny OK to regulacja przy dźwigni raczej nie będzie Ci potrzebna.

A i hint: jak wyregulujesz jedno koło to sprawdź potem drugie i vice versa, żeby mieć pewność, że obydwa koła będą łapać w tym samym momencie i z podobną siłą.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Lex'u
Posty: 232
Rejestracja: 10 paź 2014, 15:40
Model: NA
Wersja: ZENDER
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

01 kwie 2016, 0:17

Ludziska, zgłupiałem kompletnie ...
Ktos orientuje sie jaki rozmiar frontowych hamulców moge mieć
NB 1.6 1998r
Szukając w 4cars i intercars bez względu na wybór modelu, mam pare wariantów :D
Pozdrawiam
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

01 kwie 2016, 6:59

jak nie jesteś pewien, to zmierz średnicę tarczy, będziesz wiedział ;) obstawiam mid-brake, 255mm
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

01 kwie 2016, 8:07

brakes.pl też podpowiada, że 255mm w tym roczniku/silniku.
Awatar użytkownika
Lex'u
Posty: 232
Rejestracja: 10 paź 2014, 15:40
Model: NA
Wersja: ZENDER
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

02 kwie 2016, 0:04

Dzięki Panowie !
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 kwie 2016, 19:41

taki widok dzis zastalem zakladajac nowe koła.
Obrazek

identycznie po obu stronach - górne gumki w strzępach a dolne ok. Z tego co pamietam robilem pelna regeneracje zaciskow rok temu na gumkach frenkita. O co moze chodzic???!!!!!
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2016, 22:36

Alex pisze:Z tego co pamietam robilem pelna regeneracje zaciskow rok temu na gumkach frenkita. O co moze chodzic???!!!!!

Nałożyłeś na te gumki smar?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1364
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

06 kwie 2016, 1:02

Jak sie nie jezdzi to tak sie robi :p

A tak serio to wyglada jak ta guma była sucha jak pieprz.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 kwie 2016, 6:39

ubek pisze:Jak sie nie jezdzi to tak sie robi :p

A tak serio to wyglada jak ta guma była sucha jak pieprz.

rozumiem ze gorna czesc nie jezdzila a dolna tak? hmm.....


smarowalem jak zawsze - na prowadnice ATE plastilube, gumek raczej nigdy nie namaszczam bo i po co. Prowadnice nie zdarzyly sie zatrzec, tylko gumki ulegly dezintegracji jakby cos na nie agresywnego zadzialalo
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 kwie 2016, 8:30

Alex pisze:gumki ulegly dezintegracji jakby cos na nie agresywnego zadzialalo
Może masz w domu myszy, jak irekJ? ;)

A tak serio: obie gumki wtedy wymieniałeś? Dolne to też obecnie Frenkit? Na pewno nic im nie dolega? Jakaś fotka może?
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

06 kwie 2016, 10:17

Wygląda, jakby została potraktowana smarem, który ją rozpuścił. Te gumki Frenkita są średniej jakości moim zdaniem, moje też szybko popękały, ale nie aż tak ;)
PremoSTI
Posty: 261
Rejestracja: 05 lip 2015, 0:14
Model: NB

06 kwie 2016, 10:48

Panowie, zdaje się, że stukają mi klocki z przodu na poprzecznych nierównościach - lekkie dociśnięcie hamulca niweluje stuki. Czy tam jest jakaś sprężyna dociskowa, której u mnie być może nie ma?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

06 kwie 2016, 10:49

Alex, może od temperatury? Mi lekko nadpękły w niskie kilka miesięcy od wymiany, ale wyłącznie na kole, na którym trzymała mi linka ręcznego, doprowadzając do przegrzewania się hamulca
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Acrobot
Posty: 104
Rejestracja: 25 lip 2014, 9:12
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

12 kwie 2016, 18:24

Hej,

szukałem wiele i już w końcu nie wiem co kupować.
NB 1.6 '99

Tylny klocek (chyba od strony kierowcy) stuka na nierównościach, mechanik mówi, że trzeba wymienić sprężynki (klocki zresztą też). Klocki wiem, Ferodo, ale skąd i jaki zestaw sprężynek?
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2019
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 kwie 2016, 22:21

Acrobot pisze:Hej,

szukałem wiele i już w końcu nie wiem co kupować.
NB 1.6 '99

Tylny klocek (chyba od strony kierowcy) stuka na nierównościach, mechanik mówi, że trzeba wymienić sprężynki (klocki zresztą też). Klocki wiem, Ferodo, ale skąd i jaki zestaw sprężynek?


Blaszki, więc pewnie i sprężynki, pasują z 323 BG 1.8. Jedź do ASO, to będzie grosze kosztowało.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Acrobot
Posty: 104
Rejestracja: 25 lip 2014, 9:12
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

14 kwie 2016, 15:32

Kim Son San pisze:
Acrobot pisze:Hej,

szukałem wiele i już w końcu nie wiem co kupować.
NB 1.6 '99

Tylny klocek (chyba od strony kierowcy) stuka na nierównościach, mechanik mówi, że trzeba wymienić sprężynki (klocki zresztą też). Klocki wiem, Ferodo, ale skąd i jaki zestaw sprężynek?


Blaszki, więc pewnie i sprężynki, pasują z 323 BG 1.8. Jedź do ASO, to będzie grosze kosztowało.


Byłem wlasnie w ASO i mówili mi tak:
- sprężynki do MX-5 trzeba kupić razem z klockami, 330 zł
- blaszki do MX-5 - 100 zł
- 323 BG 1.8 z tylu miało bębny

...i bądź tu mądry. Czy zna może ktoś klocki inne niż oryginały z blaszkami, najlepiej w rozsądnej cenie, albo miejsce gdzie dostanę takie sprężynki osobno?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1364
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

14 kwie 2016, 15:39

Nie jest to do konca prawda co piszesz ale OK.

Sprezynki I blaszki mozesz kupic osobno czy to do 323 czy mx5.
Motointegrator czy intercars czy kazdy inny katalog Ci to wyświetli.
White NA BP'95
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

14 kwie 2016, 16:03

Napisz do carspeed oni Ci powinni ogarnac
Acrobot
Posty: 104
Rejestracja: 25 lip 2014, 9:12
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

17 kwie 2016, 17:04

Adam987 pisze:Napisz do carspeed oni Ci powinni ogarnac

Napisałem do CarSpeed, mówią dokładnie to samo. Blaszki 100 zł, sprężynki trzeba kupić razem z klockami.
Może ktoś z forumowiczów ma zbędne na stanie?
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

24 kwie 2016, 14:40

To ja się podepnę pod temat tył mi znowu zlapało....
I tak wygląda mój tłoczek..... Zjedzony chrom punktowo

Obrazek

Pytanie polerowac czy raczej złom to juz jest......
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

24 kwie 2016, 17:13

Robaczki, ile obrotow odpuścić po dokręceniu tylnego tloczka? Dpuscilem o 1,5 i brak ręcznego mam. Teraz robię przód a później tam wracam poprawić :-]
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1339
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2016, 17:25

matth pisze:Robaczki, ile obrotow odpuścić po dokręceniu tylnego tloczka? Dpuscilem o 1,5 i brak ręcznego mam. Teraz robię przód a później tam wracam poprawić :-]

270 stopni, jeden niecały obrót
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

24 kwie 2016, 17:42

Kwietniu pisze:To ja się podepnę pod temat tył mi znowu zlapało....
I tak wygląda mój tłoczek..... Zjedzony chrom punktowo

Obrazek

Pytanie polerowac czy raczej złom to juz jest......


tłoczek kupisz za 30 zł, więcej się narobisz starając się to polerować, a nie wiadomo czy pomoże.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4680
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 kwie 2016, 17:58

matth pisze:Robaczki, ile obrotow odpuścić po dokręceniu tylnego tloczka? Dpuscilem o 1,5 i brak ręcznego mam. Teraz robię przód a później tam wracam poprawić :-]

Jakies 1/3 obrotu od lekkiego zlapania. Jakby to nie wystarczylo sproboj podregulowac na lince przy dzwigni
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

24 kwie 2016, 18:31

Ciap pisze:
Kwietniu pisze:To ja się podepnę pod temat tył mi znowu zlapało....
I tak wygląda mój tłoczek..... Zjedzony chrom punktowo

Obrazek

Pytanie polerowac czy raczej złom to juz jest......


tłoczek kupisz za 30 zł, więcej się narobisz starając się to polerować, a nie wiadomo czy pomoże.

Chodzi mi raczej o stan tego tłoczka bo bede pierwszy raz regenerowal zacisk oraz czesto jest tak że lepiej sie sprawdza uzywany oryginał niz nowy zamiennik.
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
ODPOWIEDZ