Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

02 cze 2014, 15:20

fifomaniak pisze:A nie ma jakichś adapterów na za duże otwory centrujące w felgach?

Są. Pierścienie centrujące.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

02 cze 2014, 15:21

fifomaniak pisze:A nie ma jakichś adapterów na za duże otwory centrujące w felgach?


Są. Wspomniane wyżej pierścienie centrujące.

EDIT: ale mistrz, 3 posty w samym czasie ;)
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

02 cze 2014, 16:02

Brakuje tylko napisu na caly ekran: FATALITY :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

02 cze 2014, 16:48

Dzięki za zmasowany ostrzał odpowiedziami :E

Gdzie to dostanę i kto mi to wymieni w okolicy Powiśla? Ktokolwiek i gdziekolwiek? Może lepiej nie, bo ostatnio mi wulkanizator odbił felgi kluczem i muszę leczyć odpryski :/ Z drugiej strony nie chce mi się znów jeździć gdzieś daleko na prostą wymianę. Sam nie mam do tego warunków (chyba :roll:).

Chyba, że ktoś w Warszawie zechciałby mi z tym pomóc w ramach "wolnego popołudnia" i garażu :> Dobranie odpowiedniego pierścienia + odkręcenie i założenie kół = czteropak? :>
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

02 cze 2014, 16:57

1. znajdz w internecie srednice otworu centrujacego swojej felgi (producent powinien podawac na stronie)
2. zobacz ile powinno byc ori w Mazdzie
3. zamow pierscienie na allegro (moze bedzie odbior osobisty w "Twoim" miescie)
4. wymien sam, bo proste to jak drut :kciuk:
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

02 cze 2014, 17:13

Ori mazdy jest chyba 54,1 - to jest do znalezienia w necie.
Warunki masz, bo wystarczy kawalek chodnika, podnosnik i klucz do kol, ktore powinienes miec w bagazniku. A jak nie to mozna to nawet zrobic przy okazji na spocie :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

02 cze 2014, 22:21

Szybkie pytania:
1.Musze wymienić olej a nie pamiętam ile wchodzi? Zostało mi coś z 5 litrów a nie wiem ile muszę dokupić.
2. Przebieg 207 tys ostatnio 10W40 Valvoline. Zostać czy zmieniać olej?
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 cze 2014, 22:25

Wchodzi z tego co pamiętam niecałe 4L. Zostać na syntetyku ile tylko się da, chyba że bierze jakieś chore ilości oleju.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

02 cze 2014, 23:21

A takie pytanie mam. Ile tak 'pi razy drzwi' wytrzymują gumy lewarka skrzyni biegów? w tysiącach kilometrów lub w latach.Jakieś doświadczenia?
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

03 cze 2014, 5:55

ja mam je 4 lata i są całe tak więc pewnie trochę jeszcze wytrzymają bo nie widać na nich śladów zużycia :)
:)
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

03 cze 2014, 7:09

Mi weszlo ponad 4litry. 2l skrzynia, litr dyfer, hamulca i sprzegla nie pamiętam
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

03 cze 2014, 7:13

rafal87 pisze:Mi weszlo ponad 4litry. 2l skrzynia, litr dyfer, hamulca i sprzegla nie pamiętam


Mowimy o oleju przekladniowym, czy silnikowym? ;)

Pomijam fakt, ze lanie jakiegokolwiek oleju do hamulca i sprzegla brzmi dosc przerazajaco :P

A do silnika owszem - niecale 4 litry. Ok 3,6 do 1,6 i ok 3,8 do 1,8
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

03 cze 2014, 7:16

motul xcess 5w40 ~4l , motul gear 300 2l skrzynia, motul gear 300 1l dyfer(choć niektórzy nie polecają lać tego do dyfra), motul fluid brake
Wardi
Posty: 130
Rejestracja: 17 lut 2014, 6:53

03 cze 2014, 10:00

W sumie nie wiem czy to odpowiednie miejsce ale mam pytanko, szukam kogoś kto mógłby jadąc przy okazji za niewielkie hajsiwo przewieść błotnik z Koszalina do W-wy?
Jacyś chętni ? ;)
grzegorz87
Posty: 23
Rejestracja: 22 kwie 2014, 8:21

03 cze 2014, 11:13

siema,
mam pytanko :)

otoz jezdzac juz troche mazda slysze jakies dziwne "metaliczne" szumy itp wydaje mi sie ze to kwestia lozysk w dyfrze albo skrzyni bo dzwieki z tamtch okolic pochodza :)

a pytanko brzmi ile kosztuje wymiana tego typu rzeczy i gdzie w warszawie to najlepiej i najtaniej zrobic ?

chodzi mi o maly "remoncik" aby wyciszyc dzwieki podczas jazdy...
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

03 cze 2014, 11:40

Ja obstawiałbym wydech/katalizator , a nie skrzynia/dyfer :P
Obrazek
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

03 cze 2014, 12:10

grzegorz87 pisze:otoz jezdzac juz troche mazda slysze jakies dziwne "metaliczne" szumy itp wydaje mi sie ze to kwestia lozysk w dyfrze albo skrzyni bo dzwieki z tamtch okolic pochodza


Ja też mam jakies metaliczne dźwięki w okolicach 2-2,5tys obrotów, i mam to odkąd kupiłem auto, czyli 2 lata..nie wiem czy dyfer na wywalonych łożyskach jeździłby tyle czasu, a znalazłem gdzieś tutaj info, że to może jakaś osłona latać..jeszcze nie miałem okazji by tam zajrzeć. A jeśli to rzeczywiście jakieś łożyska, to w przypadku otwartego dyfra lepiej kupić po prostu używkę, a z tym ewentualnie się pobawić w celach edukacyjnych ^
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
grzegorz87
Posty: 23
Rejestracja: 22 kwie 2014, 8:21

03 cze 2014, 13:20

ciezka sprawa tak to ocenic :) sam sie nie znam a kogobyscie polecili z warszawy kto by sie na tym znal i umial ocenic po jezdzie wstepna diagnoze ?
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

03 cze 2014, 14:34

ree, dzięki. Nie bierze ani grama oleju :D Więc zostaję przy valvoline 10W40.
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

03 cze 2014, 14:41

Grzegorz, wpadnij na czwartkowego spota, myślę, że ktoś Ci pomoże :-)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

03 cze 2014, 15:11

Mógłby mnie ktoś nakierować na sprawdzone nastawy geometrii?
Jak geometria się zmienia przy założeniu felg z innym ET?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

03 cze 2014, 20:09

A'propos oleju - w NB 1,6 to będzie 3,8l silnik, 0,2l filtr, 0,8l dyfer i 2l skrzynia. Niedawno przez to przechodziłem :P
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

03 cze 2014, 20:16

Sigma pisze:A'propos oleju - w NB 1,6 to będzie 3,8l silnik, 0,2l filtr, 0,8l dyfer i 2l skrzynia. Niedawno przez to przechodziłem :P


Instrukcja mówi sporo co innego - 3,4 silnik + 0,2 filtr, dyfer 1l. Skrzynia się zgadza. W silniku już 3. raz zmieniałem olej i z 4l i zalaniem w 2/3 na bagnecie zostaje jakieś 0,5l na dolewkę ;)
Obrazek
Wardi
Posty: 130
Rejestracja: 17 lut 2014, 6:53

03 cze 2014, 22:04

To jak, nie ma żadnych klubowiczów z Koszalina którzy w najbliższym czasie wybieraliby się do Warszawy. Dodałem wątek w dziale kurier ale chyba nie cieszy się taką popularnością jak czateria działu technicznego stąd wniosek że prędzej tutaj prędzej uzyskam pomoc
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

04 cze 2014, 9:26

Wybieram się na ostateczne (mam nadzieję :facepalm: ) nastawy geometrii w NCFL (stabilizatory eibach, bilsteiny i sprężyny eibach)
I chciałbym zrozumieć/ dowiedzieć się jak ustawić kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach to z grubsza polecają ustawić max w NC - tylko że dla niektórych max to 5 ileś tam..., a u niektórych 7 ileś... jako że u mnie obie wersje są możliwe to prośba o radę.

Nie znam maksa jaki się da ustawić, ale docelowe parametry planuję takie:
1,5 st przód 2 st tył
30 minut rozbieżnie przód 30 minut zbieżnie tył
kąt sworznia ???

Obecnie mam
2 st przód 1,5 st tył
25 minut rozbieżnie przód 25 minut zbieżnie tył
kąt sworznia 6 st coś tam
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

05 cze 2014, 5:28

Sebof01 pisze:Wybieram się na ostateczne (mam nadzieję :facepalm: ) nastawy geometrii w NCFL (stabilizatory eibach, bilsteiny i sprężyny eibach)
I chciałbym zrozumieć/ dowiedzieć się jak ustawić kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach to z grubsza polecają ustawić max w NC - tylko że dla niektórych max to 5 ileś tam..., a u niektórych 7 ileś... jako że u mnie obie wersje są możliwe to prośba o radę.

Nie znam maksa jaki się da ustawić, ale docelowe parametry planuję takie:
1,5 st przód 2 st tył
30 minut rozbieżnie przód 30 minut zbieżnie tył
kąt sworznia ???

Obecnie mam
2 st przód 1,5 st tył
25 minut rozbieżnie przód 25 minut zbieżnie tył
kąt sworznia 6 st coś tam


:ryjezesmiechu: I co? NIkt nie podpowie tuż przed imprezą bez napinki? :ryjezesmiechu:
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

05 cze 2014, 7:06

Pomógłbym Tobie, jakbym miał NC :lol:
Imho, za bardzo wnikasz w ten parametr .. ;) #mmcbeznapinki

ale poważnie, nie można tego znaleźć na stronach FM , SuperMiata czy SCCA ?

Na szybko to widzę, że wszyscy mają 6 lub 5 ...
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

05 cze 2014, 8:16

remik pisze:Pomógłbym Tobie, jakbym miał NC :lol:
Imho, za bardzo wnikasz w ten parametr .. ;) #mmcbeznapinki

ale poważnie, nie można tego znaleźć na stronach FM , SuperMiata czy SCCA ?

Na szybko to widzę, że wszyscy mają 6 lub 5 ...


Ale ja wolę nasze polskie doświadczenia, a nie kiedy na zagranicznych forach wszyscy (może nie wszyscy, ale dużo osób) piszą max i jeden ma 5, drugi 6, a trzeci 7...
I dla ścisłości czy max to na 100% zwiększanie kąta czy zmniejszanie- na moje rozumowanie w przypadku mx-5 powinno się jak najbardziej zwiększyć rozstaw, ale ja się np nie znam.

I jakby ktoś nie zauważył to jestem bardzo... szczegółowy :lol: np, jak pan ustawiał geometrię, to kazałem mu kręcić tak długo aż po lewej i prawej odczyty maszyny były identyczne co do minuty...
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

05 cze 2014, 8:27

Jak jesteś taki szczegółowy to eksperymentalnie dojdź do tego jaka wartość Ci odpowiada, ja też nie mam NC, ale czemu ustawiacie taki duży kąt z tyłu?
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2014, 10:31

Sworzen zwrotnicy jak sama nazwa wskazuje jest przy zwrotnicy, wiec raczej z przodu, aczkolwiek to moze zalezec od wyboru ukladu wspolrzednych ;)

A tak bardziej do rzeczy - nie jest to najistotniejszy parametr, ustawia sie go na max chyba dlatego, zeby bylo ciut stabilniej na prostych. Dlaczego max jest rozny? Bo nastawy geometrii sa wspolzalezne, bo samochody nie sa identyczne co do mikrometra, itp. To calkiem naturalne, ze jedni tu maja 5, inni 7

A i to nie jest rozstaw, tylko pochylenie, poczytaj sobie gdzies, to zrozumiesz
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
ODPOWIEDZ