[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Skoro wyleciało Ci ok 1/3 płynu, to powinieneś widzieć gdzie -> zaciski, przewody, serwo?
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Bolesławiec
Pczs4 pisze:Mam problem w mojej MX-5 - pedał hamulca jest miękki i hamuje dopiero przy końcu, po kilkukrotnym napompowaniu pedału, staje się twardszy i hamuje jak należy ale po chwili dalej robi się miękki. Auto hamuje dobrze (normalnie).
Wymieniona pompa hamulcowa, pompa abs, płyn hamulcowy DOT3, tylne zaciski zregenerowane.
Co może być przyczyną?
Odpowiadam sam sobie na pytanie, bo już rozwiązałem ten problem, może komuś to pomoże.
Po roku męczarni z miękkim pedałem w końcu skończyły mi się klocki z przodu, było to spowodowane tym że dolny tłoczek w przednich kołach był zaciśnięty i przednie koła ciągle mnie hamowały, po wymianie klocków i naprawie tłoczków hamulce nagle zaczęły hamować jak trzeba i pedał się nie zapadał w podłogę.
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 lis 2014, 19:11
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Bolesławiec
Podczas jazdy było słychać tarcie metalu o metal, podniosłem auto i kręcąc kołem zauważyłem że jest hamowane. Chciałem zajrzeć do klocków ale tłoczek był taki zablokowany, że z pomocą kolegi mechanika dopiero daliśmy rade. I jeden klocek był ok a drugi to sama blacha, z drugiej strony tak samo. Tylko dolne tłoczki się zapiekły, górne były ok.
Edit: Moje auto to 1.8 Unplugged, raczej zwykłe hamulce. Nie wiem jak wyglądają big brake'i
Edit: Moje auto to 1.8 Unplugged, raczej zwykłe hamulce. Nie wiem jak wyglądają big brake'i
W miatach seryjnie sa chyba jednotloczkowe zaciski?
- Donek
- Posty: 1339
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
ree pisze:shadow pisze:Zagadka:
hamulec ręczny działa. Tłoczek na wymontowanym jarzmie hamulcowym wysuwa się i pracuje w całym zakresie (również po wciśnięciu hamulca nożnego). Płyn hamulcowy wymieniony, układ odpowietrzony. ABS działa. Podczas jazdy tył nie hamuje prawie w ogóle, dodam że po wyciągnięciu bezpiecznika z ABS'u i ostrym hamowaniu, przednie koła blokują się momentalnie a tył się dalej toczy (na ręcznym można koła zblokować). Pomysły mi się już wyczerpały, to postanowiłem się poradzić
aaa i takie pytanie czy przewód podciśnienia który idzie z kolektora ssącego do serwa hamulcowego, nie powinien mieć czasami zaworu zwrotnego?
W przewodzie podciśnienia nie ma zaworu zwrotnego.
Powinien być zawór jednokierunkowy w przewodzie podcisnieniowym do serwa napewno w wersji bez ABS, co do wersji z ABS trzeba sprawdzić
Pczs4 pisze:Edit: Moje auto to 1.8 Unplugged, raczej zwykłe hamulce. Nie wiem jak wyglądają big brake'i
Unplagged to 2003 albo 2004r, a od '03 już powinny być bigbrake niezależnie czy 1,6 czy 1,8.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Właśnie dlatego pomyślałem, że to bigbreaki.kammich pisze:W miatach seryjnie sa chyba jednotloczkowe zaciski?
Ciekawy przypadek. A masz pomysł, dlaczego się zablokował? Jakieś uszkodzenie mechaniczne? Zabrudzony? Przegrzany? Brzmi niepokojąco...
kammich pisze:W miatach seryjnie sa chyba jednotloczkowe zaciski?
Bo jemu się nie zapiekły tłoczki tylko sworznie, i to jest nagminny przypadek jak się hamulców nie serwisuje regularnie. Jeśli hamulce były przyblokowane to diagnoza trwa 2 sekundy, wystarczy przyłożyć rękę do felgi
Donek pisze:Powinien być zawór jednokierunkowy w przewodzie podcisnieniowym do serwa napewno w wersji bez ABS, co do wersji z ABS trzeba sprawdzić
W każdym jest. Z tego co pamietam to od strony serwa.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
Wlasnie cierpie na zablokowany przedni prawy hamulec, mówisz że nie ma sensu wymiany tloczkow wraz z gumkami i lepiej tylko je przeserwisowac? Ztylu zrobiłem pełną regenerację z wymiana wszystkiego i jest git, teraz kolej przyszła na przód - powod - Mazda nie jexdzona zimą i małe przebiegi ogolnie
rafal87 pisze:Wlasnie cierpie na zablokowany przedni prawy hamulec, mówisz że nie ma sensu wymiany tloczkow wraz z gumkami i lepiej tylko je przeserwisowac? Ztylu zrobiłem pełną regenerację z wymiana wszystkiego i jest git, teraz kolej przyszła na przód - powod - Mazda nie jexdzona zimą i małe przebiegi ogolnie
Jeszcze raz. Z opisu Pcxzs4 wynika, że jemu się nie zablokował tłoczek, tylko po prostu sworznie zacisku. Użył złej nazwy części.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
rafal87 pisze:Wlasnie cierpie na zablokowany przedni prawy hamulec, mówisz że nie ma sensu wymiany tloczkow wraz z gumkami i lepiej tylko je przeserwisowac? Ztylu zrobiłem pełną regenerację z wymiana wszystkiego i jest git, teraz kolej przyszła na przód - powod - Mazda nie jexdzona zimą i małe przebiegi ogolnie
Jak mnie sie cos takiego stalo w zeszle wakacje to wymienilem gumki w zaciskach tylko bo tloczki mialem nowe, przeczyscili w warsztacie i od tej pory nic sie nie blokuje.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
http://www.4cars.pl :]
wybierasz auto a potem
Układ hamulcowy
Zacisk hamulca
Zacisk hamulca -zestaw naprawczy
wybierasz auto a potem
Układ hamulcowy
Zacisk hamulca
Zacisk hamulca -zestaw naprawczy
MIATA nim jak szatan
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Tylko uważaj, bo wyświetlą Ci się zestawy do różnych wersji rozmiarowych hamulców.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
pomóżcie rozwiązać moje wątpliwości spotkałem sie z dwoma rozbieżnymi informacjami jakoby płyny hamulcowe "racingowe" szybciej ulegały degradacji i te powinno się częściej wymieniać ze względu na wysoką higroskopijność. Z koleji Pan z "pizzabrejks" twierdzi dokładnie odwrotnie.
jak to jest według was ?
a zalezy mi na kupnie jak najlepszego plynu na ulice i wlasnie zebym go nie musiał go wymieniać cześciej niz ustawa przewiduje czyli powiedzmy 2 lata.
jak to jest według was ?
a zalezy mi na kupnie jak najlepszego plynu na ulice i wlasnie zebym go nie musiał go wymieniać cześciej niz ustawa przewiduje czyli powiedzmy 2 lata.
White NA BP'95
ubek pisze:pomóżcie rozwiązać moje wątpliwości spotkałem sie z dwoma rozbieżnymi informacjami jakoby płyny hamulcowe "racingowe" szybciej ulegały degradacji i te powinno się częściej wymieniać ze względu na wysoką higroskopijność. Z koleji Pan z "pizzabrejks" twierdzi dokładnie odwrotnie.
jak to jest według was ?
a zalezy mi na kupnie jak najlepszego plynu na ulice i wlasnie zebym go nie musiał go wymieniać cześciej niz ustawa przewiduje czyli powiedzmy 2 lata.
Im lepszy płyn (wyższa temp wrzenia) tym jest bardziej higroskopijny = krótsza żywotność. Podsumowując dobrze słyszałeś. Do auta na ulicę spokojnie Ci styknie dot 5.1 jakiegokolwiek producenta, chyba że masz 300KM albo upalasz po górskich przełęczach.
czyli ktoś mnie próbuje urobić :/ ? coś mi tu nie pasowało dlatego pytam
nie ma co cudować, wybiorę chyba ate typ 200 ze wzgledu na stosunek cena/jakość
ile bede potrzebował przy regenracji wszystkich zacisków i przewodów giętkich? 0.5l objadę czy nie bardzo?
Płyn hamulcowy polecamy bardzo mocno płyn TRW GP1, ma tylko odrobinę niższe parametry niż motul rbf660 lub ferodo fsf050 a jest tańszy i występuje w litrowych butelkach. Cena 80zł za litr. Tańsza opcja to płyny z serii dot 5.1, aczkolwiek te powinno się częściej wymieniać ze względu na wysoką higroskopijność.
nie ma co cudować, wybiorę chyba ate typ 200 ze wzgledu na stosunek cena/jakość
ile bede potrzebował przy regenracji wszystkich zacisków i przewodów giętkich? 0.5l objadę czy nie bardzo?
White NA BP'95
ree pisze:albo upalasz po górskich przełęczach.
Dobry DOT4 jest zupełnie wystarczający na upalanie po górach
ubek pisze:Płyn hamulcowy polecamy bardzo mocno płyn TRW GP1
według specyfikacji to DOT4 o ile mnie oczy nie mylą.
ubek pisze:wybiorę chyba ate typ 200
a to akurat bardzo przyjemny płyn. Nie daj się tylko zrobić w ATE SL czy tym podobne, bo to lowend jjest.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ubek pisze:ile bede potrzebował przy regenracji wszystkich zacisków i przewodów giętkich? 0.5l objadę czy nie bardzo?
bierz co najmniej 1L, przy takiej operacji prawie na pewno bedziesz odpowietrzal pare razy
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Przednie zaciski: FRENKIT 251909 (tłoczek + gumki)
Tylne zaciski: FRENKIT 232903 (tłoczek + gumki)
EDIT: Na tył tłoczek oczywiście jest bez mechanizmu od ręcznego.
Tylne zaciski: FRENKIT 232903 (tłoczek + gumki)
EDIT: Na tył tłoczek oczywiście jest bez mechanizmu od ręcznego.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Tutaj macie katalog z numerkami, pomoże w wyborze:
FRENKIT
http://www.frenkit.es/cmsf2/index.php?option=com_catalogue&view=catalogue&Itemid=129&lang=en
AUTOFREN
http://ows-cdn.tecdoc.net/seinsa/home.jsp?server=8&time=15/3/2016-16:51:53#c804f2b78d4328d9e4dd331723b23e5f
FRENKIT
http://www.frenkit.es/cmsf2/index.php?option=com_catalogue&view=catalogue&Itemid=129&lang=en
AUTOFREN
http://ows-cdn.tecdoc.net/seinsa/home.jsp?server=8&time=15/3/2016-16:51:53#c804f2b78d4328d9e4dd331723b23e5f
Pytanie techniczne:
Wszystkie zaciski po regeneracji. Poskładane na nowych tarczach i klockach. Wszystko poskręcane.
Czy teraz coś muszę wyregulować ręczny tą śrubką imbusowa w zacisku? (rozumiem, że ona jest pod śrubą która jest wkręcona w zacisk) przed odpowietrzeniem.
Czy tylko odpowietrzam i po temacie?
Pozdr.
DEX
Wszystkie zaciski po regeneracji. Poskładane na nowych tarczach i klockach. Wszystko poskręcane.
Czy teraz coś muszę wyregulować ręczny tą śrubką imbusowa w zacisku? (rozumiem, że ona jest pod śrubą która jest wkręcona w zacisk) przed odpowietrzeniem.
Czy tylko odpowietrzam i po temacie?
Pozdr.
DEX