Uszczelka głowicy - wymiana

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 lut 2010, 14:59

Bardock pisze:no strasznie drogo a ściągać silnik z Łodzi mi się szczerze to nie widzi :/

No wlasnie, masz oficjalny pstryk w ucho za nieuzupełnienie profilu (miasto).

DHL silnik pewnie wysla za 100-150 zl.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2010, 15:28

dałbym sobie rękę uciąć że uzupełniałem na początku, ale już poprawione.

100-150 to nie tak dużo.

chyba trzeba będzie do nich dryndnąć coś tak czuje...
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

18 sty 2011, 17:55

podlacze sie do tematu z pytaniem jak silnie dokrecic glowice? znaczy dokladnie jakim momentem dyna?

EDIT:
juz sobie poradzilem. sa trzy etapy:
1. 40Nm
2. 60Nm
3. 80Nm
kazdy etap zaczynamy od srodka i rozchodzimy sie naprzemiennie do zewnatrz.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 18:26 przez rafal, łącznie zmieniany 1 raz.
krzych31
Posty: 154
Rejestracja: 01 lut 2008, 23:03
Lokalizacja: Gdańsk

18 sty 2011, 18:24

to rysunki z manuala
Załączniki
1.JPG
2.JPG
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

18 sty 2011, 18:27

tu masz schemat kolejności przykrecania i momenty
http://books.google.pl/books?id=8eNAb48HomAC&pg=SA3-PA37&lpg=SA3-PA37&dq=miata+cylinder+head+bolts+diagram&source=bl&ots=GtpdcinWlB&sig=f8QVtwMkWTu9mevwm1sIQ6vn6Xs&hl=pl&ei=xdo1Ta6FFIiZ4AbZ4tmKCg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CC0Q6AEwAg#v=onepage&q&f=false
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2014, 11:31

Będę musiał niedługo wymieniać uszczelkę pod głowicą, mam niewielki widoczny wyciek w okolicy kanału olejowego (jak silnik pracuje, to da się dostrzec "bąbelki" przy kanale). Łącznie na ~10 tyś. km zeżarł mi 2l oleju.
Myślę nad tym, co trzeba będzie zrobić oprócz uszczelki. Mierzyłem kompresję i na dwóch pierwszych tłokach (od zderzaka licząc), jest ~14.1 bar, na dwóch kolejnych ~14,55 bar. Różnica wydaje się wynikać z oleju/nagaru, więc uszczelniacze zaworów i pierścionki raczej zostają? Czy może profilaktycznie też wymienić?

Kojarzę jakiś motyw, że kolektory wydechowe są zatkane (Mam NB 1.6 '98), jakiś cudowny zabieg na odetkanie? :) (I czy to coś daje/zabiera?)

Teraz kwestia części:
-Uszczelka pod głowicę: Pan z Carspeeda poleca Elring (Wojtek JDM chyba wrzucił i twierdzi że pancerniejsza niż oem?)
-Uszczelki pod kolektory, pokrywę zaworów, łączenie kolektora wyd. z rurą przednią: OEM
-Ew. uszczelniacze zaworowe: Takoma (80 ziko versus 788 ziko...)
-Jeżeli powyższe, to zapewne również uszczelniacze wałków? OEM
-Śrudy do głowicy: przywołany wcześniej Cer Motor?
-Szpilki kolektora wydechowego (są całe pordzewiałe, więc raczej wypada zmienić): ???
-Klucz dynamometryczny: Yato za ~200pln nada się? (Tak, wiem, to narzędzie nie część ;P)

Głowicę oczywiście trzeba dać do warsztatu na ogląd i gładzenie/planowanie.
Rozrząd był robiony ok 14 tyś. mil temu, na razie chyba może siedzieć?
Samochód jeździ cały czas na 5W30, czy po operacji przeszczepu uszczelki, zmienić ten olej na jakiś inny (5w40?)
Czym wyczyścić tłoki i zawory z nagaru?
Czy wyjmując/zakładając głowicę silnik musi być ciepły, czy można zrobić to (pomijając apsekty nieprzyjemnej pracy) w nieogrzewanym garażu? (Chodzi głównie o temp. silnika, bo jakaś farelka to obowiązek :))

Poza ogarnięciem głowicy (ogląd/gładzenie/planowanie) będę robił wszystko sam, jakieś uwagi, zastrzeżenia/ostrzeżenia?


Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 gru 2014, 19:25

Co jak co, ale uszczelki wszyscy polecają OEM, wiec nie ryzykuj zamienników przy takiej robocie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

06 gru 2014, 20:58

Pedi pisze:więc uszczelniacze zaworów

Robiąc głowicę nie warto na uszczelniaczach i obróbce zaworów oszczędzać.
Tycjan
Posty: 1049
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

06 gru 2014, 21:04

Święta prawda - jak uszczelki to tylko OEM. Nie są drogie i nie warto w tym temacie kombinować.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2014, 21:12

Damn, uszczelki zaworów tez? Człowiek z CarSpeeda napisal mi, ze składali kilka mx-ów na zamienniki i śmigają ladnie. Uszczelkę głowicy za 200 pln jeszcze można przeboleć w miarę na miekko, ale prawie 800 złociszy za zawory to sporawo, żeby profilaktycznie zmieniać :/
Właściwie nie oem rozwazalem tylko glowice i zawory.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

07 gru 2014, 9:38

Pedi pisze:uszczelki zaworów


Tu poszedłbym jednak w zamienniki. Cena oryginalnych to jakiś żart.
Zawsze możesz zapytać ile te uszczelniacze kosztują w ASO KIA, przecież tam też były stosowane te silniki.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 gru 2014, 10:32

RS pisze:Zawsze możesz zapytać ile te uszczelniacze kosztują w ASO KIA, przecież tam też były stosowane te silniki.

W jakim modelu? Bo wiem, że Z5 z 323 BA był w Kia shuma, ale o b6 nie wiedziałem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

07 gru 2014, 10:56

Alan pisze:
RS pisze:Zawsze możesz zapytać ile te uszczelniacze kosztują w ASO KIA, przecież tam też były stosowane te silniki.

W jakim modelu? Bo wiem, że Z5 z 323 BA był w Kia shuma, ale o b6 nie wiedziałem.


http://www.solomiata.com/Mx5Engine.html
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2014, 14:45

Gmeram w informacjach i gmeram i zdałem sobie sprawę, że nie zrobię sam głowicy (zaworów) i tak potrzebny będzie warsztat (rozebranie, złożenie prowadnic, uszczelnienie gniazd).
Czy przy danym sprężaniu (dwa pierwsze od chłodnicy cyl. ~14.1 bar i dwa kolejne ~14.55 bar i wzrastającym sprężaniu po "próbie olejowej") i ogólnej sytuacji opisanej przeze mnie parę postów wyżej, mogę uznać zawory jako zdrowe i tylko potraktować je jakimś czyścikiem?
Bo robiąc zawory wszedłbym w nowy poziom cenowy... :/
CHIMO
Posty: 18
Rejestracja: 25 paź 2014, 10:52
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2014, 16:51

Robiąc głowice , warto zrobić uszczelniacze zaworowe , czyli wypinamy zawory , więc należy zrobić docieranie zaworów
czyli będą potrzebne płytki do regulacji zaworów ( pomijam NA gdzie mamy hydro. )
Osa
Posty: 29
Rejestracja: 14 lip 2014, 18:46

11 gru 2014, 18:04

Przy wymianie czy naprawie głowicy warto ja sprawdzić na szczelność i to najlepiej tzw piecu czyli na cieplej głowicy , po planowaniu uszczela musi być tez odpowiednio dobrana tzn maja one oznaczenia np. Jeden ząbek ,dwa lub trzy, może być ze bedą to punkty czy krzyżyki (USA auta) . O odpowiednim doborze uszczelki informuje ten kto planował głowice bo bedzie sam najlepiej wiedział ile zebrał.
ODPOWIEDZ