LPG w DOHC miata ?

Alternatywa dla drogiego paliwa.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

19 maja 2009, 17:00

Przy sekwencji (gaz 4 generacji ) niema znaczenie czy silnik jest wolno ssący czy doładowany :) kwestia tylko dobrania odpowiednio mocnych podzespołów, prawidłowego montażu i wysterowania
przy moich podzespołach powinno dać się dmuchnąć 180~190 kucy ale najpierw to trzeba zestroić na Pb :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

19 maja 2009, 18:32

pmcomp, jak już snafu napisał, dla sekwencji nie gra roli, czy to wolnossak, czy auto doładowane, ba powiem więcej... jakiś czas temu bodajże rajd Krakowski wygrał Lancer EVO IX zasilany LPG, więc oczywiście da się.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

24 maja 2009, 16:25

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=35022#35022

Fotorelacja z efektow zakladania instalacji.
Michal_R
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 7:21
Lokalizacja: Białystok

25 maja 2009, 15:34

a ja zadam kolejne pytanie co Wy powiecie na zamontowanie BRC BLOS i takiej zwyklej prostej instalacji, kolega ma w swifcie gti i powiem szczerze ze robi robote jak cholera nie duzo pali wolne obroty jak marzenie, a co najwazniejsze ciagnie do 8tys bez zamulenia ubytek mocy nieodczuwalny. co myslicie??
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

25 maja 2009, 16:49

Blos fajna sprawa ale osobiście bym się na niego nie zdecydował
może ci się rozjeżdżać mapa wtrysku Pb i po czasie nie da się jeździć na benzynce :P
poza tym blos zakłóca działanie przepływomierza powietrza przez co jest ryzyko że będą wariowały wolne Obroty ale jeśli planujesz jeździć tylko na LPG to jak najbardziej polecam :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

27 maja 2009, 17:03

z racji tego że wymieniam pierścienie i głowica poszła w górę to zapodam parę fotek na mój patent zamontowania wtryskiwaczy LPG pod kolektorem ssącym xD

[url=http://snafu.wrzuta.pl/obraz/2fK3Kxs1QQp/img009]Obrazek[/url]

[url=http://snafu.wrzuta.pl/obraz/1uPxl7WqLb3/img004]Obrazek[/url]

[url=http://snafu.wrzuta.pl/obraz/1CN6LMd8e6t/img005]Obrazek[/url]

[url=http://snafu.wrzuta.pl/obraz/0i7dYGnJ7E5/img006]Obrazek[/url]

wężyki wyszły po 25mm a od góry widać jedynie parownik i filtr gazu cała reszta zgrabnie pochowana :)
[url=http://snafu.wrzuta.pl/obraz/aVLo9JMsTqN/img008]Obrazek[/url]
Mazda mx5 NB 1,8 00r
marsz084
Posty: 4
Rejestracja: 24 sie 2009, 10:56

05 lis 2009, 9:18

Stało się, instalacja sekwencyjna LPG w mojej Miacie 1990r. 1,6. Długo się zastanawiałem i trochę bałem się tego całego "zamieszania", ale teraz jestem w 100% zadowolony. Montażu dokonał świetny fachowiec (mogę z czystym sumieniem polecić - PW, okolice Poznania). Okazuje się, że nie ma żadnych strat mocy. Można by tu teoretyzować o minimalnej poprawie osiągów z racji większej kaloryczności gazu, ale różnica właściwie jest nieodczuwalna. Jedynie teraz "dół" jest nieco lepszy, co przydaje się w jeździe po mieście! :D Oczywiście, nie jestem jakimś mianiakiem super osiągów skoro montuję do auta gaz, ale po prostu mam ciężką nogę i teraz (mimo większego spalania) prawie że przyjemnie jest podjechać na stację i zatankować do pełna za ok. 60 zł. A bagażnik, hmmm - jaki bagażnik?? ;-) Dzięki za cierpliwość w czytaniu :-)
Jinba Ittai
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

05 lis 2009, 19:47

Lepszy dol? Na jakich podzespolach jest ta instalacja? Bo u mnie dol jest duzo slabszy teraz...
Snaki88
Posty: 2
Rejestracja: 05 lis 2009, 20:05

06 lis 2009, 6:33

Witam chce kupić mazde z 2007 i przerobić ją na gaz i chce sie dowiedzieć czy jest tam koło zapasowe i czy butla by sie tam zmieściła nie zajmując miejsca w bagażniku ???
marsz084
Posty: 4
Rejestracja: 24 sie 2009, 10:56

25 lis 2009, 13:04

Qbatron pisze:Na jakich podzespolach jest ta instalacja?


Instalacja jest jakiejś włoskiej firmy, ale nie jestem wstanie powiedzieć jakiej dokładnie, komputer polski (robiony na bazie prince'a). Grunt, że wszystko sprawdza się doskonale. Szczegółów dot. całej instalacji mógłby chyba tylko udzielić, człowiek który ją montował, ja nie czuję się kompetentny w temacie. Pozdrawiam.
Jinba Ittai
renifer.lopez
Posty: 34
Rejestracja: 04 maja 2009, 9:20
Model: ND RF
Lokalizacja: Oleśnica

27 lis 2009, 10:11

a ja mam BRC sekwencyjne z lubryfikacją i szczerze mówiąc żadnej różnicy nie zauważam. Chłopaki w Czakramie w Tarnowie zamontowali mi tak, ze końcówki w zderzaku wcale nie widać - co prawda utrudnia do dostęp przy tankowaniu, ale auto nie jest oszpecone. Butla jest w kole - wchodzi jakieś 27 litrów i to mis wystarcza średnio na 210 - 220 km, chyba nie jest źle!!!
jedyna taka na wsi!!!
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

27 lis 2009, 11:35

12,2 to też nie takie rewelacyjne spalanie :/ mi maksymalnie łyknoł coś koło 13,3 ale to max but i po mieście :) a tak spokojnie to w granicy 10,7 a na trasie nawet poniżej 10 :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
renifer.lopez
Posty: 34
Rejestracja: 04 maja 2009, 9:20
Model: ND RF
Lokalizacja: Oleśnica

30 lis 2009, 7:50

hm, no tak, tylko moja miatka i bez gazu paliła 11-12 litrów, a na gazie zawsze jest ok. 10% większe spalanie
jedyna taka na wsi!!!
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

01 gru 2009, 16:48

ja mam tankowanie zaraz przy korku wlewu paliwa, tak, że otwieram klapkę przy tankowaniu.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

03 maja 2010, 14:29

ApAcHoS pisze:Ładna czarna MX5 2002 1,9 ale z lpg.............???


Ogólnie ładna, wydech mi się podoba ciekawe jakiej firmy?
Ale gaz......Boże kto jej to zrobił.....???
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 maja 2010, 14:44

Cyku pisze:
ApAcHoS pisze:Ładna czarna MX5 2002 1,9 ale z lpg.............???


Ogólnie ładna, wydech mi się podoba ciekawe jakiej firmy?
Ale gaz......Boże kto jej to zrobił.....???


Ktoś, kto szukał ekonomii. Ostatnio rozmawialiśmy z Maykiem jak musialaby wyglądać instalacja gazu uturbionej Miaty :wink:

A noveek najchętniej wrzuciłby doładowanego diesla do swojej NA, tylko pewnie nie ma siły ogarnąć tej przeróbki, bo byłaby ogromna (ale jaki efekt... no dobra, już nie prowokuję Krzysztof :D ).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

03 maja 2010, 14:48

dmk pisze:Ktoś, kto szukał ekonomii.


Jaka to ekonomia, ciągle psujące się podzespoły silnika, więcej naprawiania niż jazdy.

LPG mówimy stanowcze NIE!!!

Z Dieslem już co innego ale faktycznie tak jak mówisz ciężka do ogarnięcia przeróbka chyba ze ktoś się na tym dobrze zna.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 maja 2010, 14:58

np.?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

03 maja 2010, 15:01

jakiś dobry mechanik z odpowiednim warsztatem :lol:
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

03 maja 2010, 15:04

Cyku pisze:
dmk pisze:Ktoś, kto szukał ekonomii.


Jaka to ekonomia, ciągle psujące się podzespoły silnika, więcej naprawiania niż jazdy.

LPG mówimy stanowcze NIE!!!

Z Dieslem już co innego ale faktycznie tak jak mówisz ciężka do ogarnięcia przeróbka chyba ze ktoś się na tym dobrze zna.


Jaka ekonomia :?:
4,6 za 1 litr a 2,20 za litr
plus przy gazie czwartej generacji (który można stosować w silnikach z MPI 16v) różnica w dynamice i spalaniu jest niewielka.

Znam kilka osób co jeżdżą od dobrych kilku lat na gazie i jakoś nie siedzą co chwila w warsztacie ani też pod samochodem, więc nie wiem skąd Twoja teoria.

Szczerze mówiąc nie obraziłbym się gdybym mógł dojechać nad morze za 50 zł zamiast 110 w jedną stronę.

Nie chciałbym wywoływać jakiejś kolejnej wojny lpg vs diesel vs benzyna plus może jeszcze turbo lpg ale skoro tyle samochodów w Polsce i na świecie jeździ na gazie to chyba nie oznacza, że jest to masowy mord silników samochodowych.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 maja 2010, 15:12

Dodajmy tylko do tego to, że gaz jest bardziej energetyczny niż 98, a gaz ziemny jest kompletną rewelacją, bo dystrybutor możesz mieć przy garażu.

A że w Polsce jeździ masa najtańszych instalacji nieprzystosowanych do silników, w które się to pakuje to już inna sprawa.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

03 maja 2010, 15:17

od zalania dziejów silniki benzynowe są najlepsze, poza tym jak ktoś projektował silnik benzynowy to po to żeby pracował na benzynie al nie na lpg, czy pierwsza czy czwarta generacja jest to dla mnie to bez róznicy, nigdy nie słyszałem zeby ktoś był zadowolony z lpg, chyba ze mechanicy którzy zarabiaja na wymianie masy różnych parowników i innych tego typu ustrojstw, jeszcze jedno za wstawienie gazu płacisz pieniążki które tylko pozornie szybko ci się zwróca a zwłaszcza LPG 4 generacji.
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

03 maja 2010, 15:19

aq no i gdzie lpg do sportowych samochodów, rozumiem jakis amerykaniec stary trup który pali ponad 25 litrów benzyny wtedy wstawiać lpg ale na Boga gdzie do sportowych samochodów, widzieliście porsche na lpg bo ja nie
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2010, 15:22

Cyku pisze:widzieliście porsche na lpg


Niestety widziałem Cayenne... Na stacji w Wawce... Porażka.... :shock: :shock: :shock:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

03 maja 2010, 15:24

dmk pisze:A że w Polsce jeździ masa najtańszych instalacji nieprzystosowanych do silników, w które się to pakuje to już inna sprawa.



Właśnie to mnie tak zraziło do lpg, masa znajomych zainstalowało sobie gaz i ich samochody co jakiś czas lądują u mechanika. Pozmyślałem sobie nigdy LPG.

A skoro silnik ma pracować na gazie dobrze to na taka instalacje trzeba wydać masę pieniędzy które nie predko sie zwrócą.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 maja 2010, 15:28

Cyku pisze:aq no i gdzie lpg do sportowych samochodów, rozumiem jakis amerykaniec stary trup który pali ponad 25 litrów benzyny wtedy wstawiać lpg ale na Boga gdzie do sportowych samochodów, widzieliście porsche na lpg bo ja nie


Ogarnij się i przestań pisać podnieciony post pod postem.

Skąd pomysł, że nie do samochodów sportowych? Wyższa wartość energetyczna LPG i CNG nad benzyną, wyższa wartość oktanowa... coś dodać?

A Porsche na gaz? Oczywiście że jeżdżą. Głównie Cayenne, bo Carrera czy Boxster z bagażnikiem na froncie (a przynajmniej miejscem na dobiegówkę) nie pozwala na wyjechanie takim samochodem na drogi publiczne (z instalacją gazową), bo normy EU nie dopuszczają do ruchu samochodów ze zbiornikiem paliwa (nie wiem czy gazu czy jakiegokolwiek paliwa płynnego) z przodu samochodu (wiadomo - wybuch w razie kolizji).

Tak czy inaczej większość właścicieli Cayenne którzy montują gaz jest zadowolonych.

Wracając do kosztów.. wyobraź sobie, że są ludzie, którzy jeżdżą rocznie ponad 50tys. km.. zwraca się, uwierz :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

03 maja 2010, 15:35

Cyku pisze:nigdy nie słyszałem zeby ktoś był zadowolony z lpg


Ja jestem bardzo zadowolony - mamy w domu dwa auta na LPG. W obu są drogie i dobre sekwencje (BRC) zamontowane w renomowanych warsztatach, oba auta mają na LPG zrobione ponad 100k km (jedno 110, drugie 130 - w obu instalka zwróciła się już kilka razy) i nigdy nie było żadnej awarii. Przegląd instalacji/potrzebne regulacje/wymiana filtrów co 10k km i jazda dalej...

Jak ktoś oszczędza na instalacji, na jej montażu, a potem na eksplatacji to nie ma co się dziwić, że potem są same problemy

W Miacie też bym zamontował LPG. Tyle, że do Miaty nie wchodzi żadna sensowna butla, to po pierwsze + dochodzi sporo kg. Po drugie robię nią tak śmieszne przebiegi, że zwyczajnie się to nie opłaca.

Tyle, że to nie jest wątek o gazowni, więc nie offtopujmy już
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

03 maja 2010, 15:36

Tak sorry nie wiedziałem ze nie można pisać posta pod postem. :shock:

dmk pisze:Ską pomysł, że nie do samochodów sportowych? Wyższa wartość energetyczna LPG i CNG nad benzyną, wyższa wartość oktanowa... coś dodać?

Stad pomysł że znaczna sportowych samochodów jeździ na benzynę i a skoro LPG jest taki wspaniały to zobaczymy czy LPG wyprze silniki benzynowe, chciałbym to zobaczyć.

Juz sie ogarniam bo widzę ze natrafiłem miłośników lpg.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 maja 2010, 15:41

Cyku pisze:Tak sorry nie wiedziałem ze nie można pisać posta pod postem. :shock:

dmk pisze:Ską pomysł, że nie do samochodów sportowych? Wyższa wartość energetyczna LPG i CNG nad benzyną, wyższa wartość oktanowa... coś dodać?

Stad pomysł że znaczna sportowych samochodów jeździ na benzynę i a skoro LPG jest taki wspaniały to zobaczymy czy LPG wyprze silniki benzynowe, chciałbym to zobaczyć.

Juz sie ogarniam bo widzę ze natrafiłem miłośników lpg.


1) Po to jest opcja edytuj. ;)
2) Nie wyprą, bo tak naprawę nie ma czegoś takiego jak "silniki na LPG". Poza tym największy rynek samochodowy (albo jeden z największych) ma benzynę o połowę (!!) tańszą, niż u nas.
3) Nie miłośników - pomimo trzech benzynowych aut w garażu ani jedno nie ma instalacji. Bo po kalkulacjach szybko się nie zwróci - wszyscy jeżdżą tylko na trasie dom <-> praca <-> dom i czasem gdzieś dalej, co nie jest wystarczającym argumentem do instalacji gazu.

Proszę admina, żeby faktycznie posprzątał ten temat z "gazu".
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

03 maja 2010, 15:46

dmk pisze:1) Po to jest opcja edytuj. ;)


Tak używam- czasami

Proszę admina, żeby faktycznie posprzątał ten temat z "gazu".


Zapędziliśmy się porostu. A jest jakiś temat z gazu, może przydałaby mi sie dodatkowa wiedza na ten temat.
ODPOWIEDZ