[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Zjezdzilem wszystkie zaklady hamulcowe o ktorych od kogokolwiek uslyszalem i w ostatnim pan wynalazl mi conajmniej 3zestawy, z ktorych gumka pasuje.
Z dostawcy AutoFren pasuja zestawy:
D4-502
D4163
Z dostawcy FRENKIT pasuja zestawy:
232017
Koszt kazdego z nich ~30zl
UWAGA: to nie za zestawy do mx-5, na pewno pasuje z nich gumka chroniaca tloczek przed brudem, natomiast inne elementy niekoniecznie.
Zlozylem i hula jak nalezy, jednak nie rozumiem jednej rzeczy. Reczny przestal mi trzymac na ta strone... Tam w srodku jest jakis mechanizm ktorego dzialania nie pojmuje - w tloczku jest osadzone takie "cos" co nakreca sie na gwint wystajacy z zacisku, przez to czasem nie da sie tloczka wcisnac i trzeba wkrecic... jak to powinno byc zlozone? Bo napiecia linek nie zmienialem a reczny nie trzyma (tylko na to kolo).
pozdr.
Q.
Z dostawcy AutoFren pasuja zestawy:
D4-502
D4163
Z dostawcy FRENKIT pasuja zestawy:
232017
Koszt kazdego z nich ~30zl
UWAGA: to nie za zestawy do mx-5, na pewno pasuje z nich gumka chroniaca tloczek przed brudem, natomiast inne elementy niekoniecznie.
Zlozylem i hula jak nalezy, jednak nie rozumiem jednej rzeczy. Reczny przestal mi trzymac na ta strone... Tam w srodku jest jakis mechanizm ktorego dzialania nie pojmuje - w tloczku jest osadzone takie "cos" co nakreca sie na gwint wystajacy z zacisku, przez to czasem nie da sie tloczka wcisnac i trzeba wkrecic... jak to powinno byc zlozone? Bo napiecia linek nie zmienialem a reczny nie trzyma (tylko na to kolo).
pozdr.
Q.
Dwa pod rzad ale mi pilno wiec musialem podbic temat:
Skladalem ostatnio hamulce z 5razy i wpadlem w rutyne, czym to zaowocowalo, ukazuje zalacznik.
Pytanie czy takie klocki nadaja sie jeszcze czy moga sie rozwarstwic? Przez ~50km nic nie bylo slychac, nawet przy hamowaniu, pozniej dzwieki zmusily mnie do rozebrania.
Skladalem ostatnio hamulce z 5razy i wpadlem w rutyne, czym to zaowocowalo, ukazuje zalacznik.
Pytanie czy takie klocki nadaja sie jeszcze czy moga sie rozwarstwic? Przez ~50km nic nie bylo slychac, nawet przy hamowaniu, pozniej dzwieki zmusily mnie do rozebrania.
Qbatron pisze:Pytanie czy takie klocki nadaja sie jeszcze czy moga sie rozwarstwic?
Klocki klockami, tarcza to przeżyła?
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Tarcza twarda sztuka. nie zdejmowalem jej co prawda, ale pod palcem jest taka jak byla.
Jesli klocek by sie rozpadl to moze cos zblokowac? Bo klocki na zmiane wezme i tak, ale jesli ma to byc niebezpieczne to zmienie przed wyjazdem..
Jesli klocek by sie rozpadl to moze cos zblokowac? Bo klocki na zmiane wezme i tak, ale jesli ma to byc niebezpieczne to zmienie przed wyjazdem..
mikolaj78 pisze:Sądząc po zdjęciu to są chyba plecy klocka(od strony zacisku,a nie tarczy).
ps.Mogę się mylić bo klocków od MX 5 nigdy nie widziałem,ale co dzień oglądam inne.
Klocek to klocek... A ten był odwrotnie włożony...
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
jeżeli klocek cały to nic się nie stanie, mój znajomy w rutynie ostatnio też tak założył, po dziwnych odgłosach i słabymhamowaniu się zorientował (zrobił kilkadziesiąt kilometrów) zmienił - tarcza cała i klocek działa
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
AroJano pisze:mikolaj78 pisze:Sądząc po zdjęciu to są chyba plecy klocka(od strony zacisku,a nie tarczy).
ps.Mogę się mylić bo klocków od MX 5 nigdy nie widziałem,ale co dzień oglądam inne.
Klocek to klocek... A ten był odwrotnie włożony...
No tak,masz rację.
Jakoś nie przyszło mi do głowy,że ktoś mógł założyć odwrotnie choć widziałem już różne dziwne patenty.
Ostatnio w Hondzie Prelude III śruba(właściwie jej łeb i parę zwojów) mocująca wahacz była przyklejona dla na silikon.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Wczoraj okazało się, że kompletnie skończył mi sie klocek w lewym tylnim kole. Co dziwne tylko ten klocek się skończył. Niestety na samym obrzeżu tarczy porysował ją. Jest to widoczne i tarcza w tym miejscu nie jest już gładka. To znaczy zapewne, że też ma iśc do wymiany.
Czy ktoś by mi poradził jak samemu wymienić klocek hamulcowy i tarcze?
Chciałbym dziś zakupić owe rzeczy w intercarsie i jeśli się da, wymienić dziś pod domem.
Wczoraj okazało się, że kompletnie skończył mi sie klocek w lewym tylnim kole. Co dziwne tylko ten klocek się skończył. Niestety na samym obrzeżu tarczy porysował ją. Jest to widoczne i tarcza w tym miejscu nie jest już gładka. To znaczy zapewne, że też ma iśc do wymiany.
Czy ktoś by mi poradził jak samemu wymienić klocek hamulcowy i tarcze?
Chciałbym dziś zakupić owe rzeczy w intercarsie i jeśli się da, wymienić dziś pod domem.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Bardock pisze:Witam!
Wczoraj okazało się, że kompletnie skończył mi sie klocek w lewym tylnim kole. Co dziwne tylko ten klocek się skończył. Niestety na samym obrzeżu tarczy porysował ją. Jest to widoczne i tarcza w tym miejscu nie jest już gładka. To znaczy zapewne, że też ma iśc do wymiany.
Czy ktoś by mi poradził jak samemu wymienić klocek hamulcowy i tarcze?
Chciałbym dziś zakupić owe rzeczy w intercarsie i jeśli się da, wymienić dziś pod domem.
Wymiana jest dość prosta, zresztą było o tym kilka razy i na miata.net też masz instrukcję (nawet chyba obrazkową). Wymieniaj tylko parami - klocki i tarcze na jednej osi. Nie wiem jak bardzo ją porysowałeś - jeśli są to powierzchniowe zarysowania możesz ją pewnie zostawić, ale tarcze na tył to akurat nie jest jakiś wielki wydatek.
Będziesz potrzebował ścisk do drewna lub, jeśli masz, przyrząd do wciskania tłoczka - bez któregoś z tych narzędzi nawet nie próbuj, bo nie założysz klocków
Powodzenia.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Bardock pisze:Wczoraj okazało się, że kompletnie skończył mi sie klocek w lewym tylnim kole.
Pewnie od strony tłoczka...
dmk pisze:Będziesz potrzebował ścisk do drewna lub, jeśli masz, przyrząd do wciskania tłoczka - bez któregoś z tych narzędzi nawet nie próbuj, bo nie założysz klocków
Żadne z tych narzędzi nie będzie potrzebne...
Potrzebne narzędzia:
Nasadka 10, 14,
Przedłużka,
Grzechotka,
Ampul 4
Szczotka druciana
Jakiś dosyć gruby śrubokręt
Zmywacz
Smar do tłoczków
Penetrator
Młotek
Dużo szczęścia przy zdjęciu zacisku bo prawdopodobnie stanął...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Bardock pisze:No ale jeśli tarcze z drugiej strony mam w super stanie to też wymieniać? klocek bardzo chętnie bo to tanie
Tarcze wymieniamy parami...
Zmierz i zadecyduj...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
AroJano pisze:Żadne z tych narzędzi nie będzie potrzebne...
To zdradź mi, jaką techniką wciskasz tłoczki ?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:To zdradź mi, jaką techniką wciskasz tłoczki ?
Na tym forum pisze to po raz trzeci:
Tylny zacisk ma od wewnątrz dwie śruby (klucz 14). Jedna z nich trzyma wspornik linki ręcznego, a pod drugą jest śruba (ampul 4) której wykręcenie powoduje cofanie tłoczka. Tą samą śrubą regulujesz hamulec ręczny...
Mogę Ci to kiedyś pokazać w nocy z opaską na oczach...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
- Model: Inny
- Lokalizacja: Wa
To ja się podepnę pod temat.
Na rysunku w serwisówce jest określone przy wymianie klocków jakich smarów i gdzie używać. Mniej więcej wiem z praktyki jak i gdzie smarować ale dla pewności pytam czy dobrze to sobie tłumacze?
Oznaczenia na rysunku:
A - rubber grease - czy to smar miedziowy?
B - brake grease - czy to taki specjalny smar do hamulców w saszetkach (nie zawierający miedzi)
Czym smarować wnętrze tłoczka (cylinderek) tak żeby było wszystko tiptop?
Jeszcze jedno czy smaruje się czymś powierzchnie piasty do której przylega tarcza czy tylko oczyszcza dokładnie?
Na rysunku w serwisówce jest określone przy wymianie klocków jakich smarów i gdzie używać. Mniej więcej wiem z praktyki jak i gdzie smarować ale dla pewności pytam czy dobrze to sobie tłumacze?
Oznaczenia na rysunku:
A - rubber grease - czy to smar miedziowy?
B - brake grease - czy to taki specjalny smar do hamulców w saszetkach (nie zawierający miedzi)
Czym smarować wnętrze tłoczka (cylinderek) tak żeby było wszystko tiptop?
Jeszcze jedno czy smaruje się czymś powierzchnie piasty do której przylega tarcza czy tylko oczyszcza dokładnie?
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
AroJano pisze:dmk pisze:To zdradź mi, jaką techniką wciskasz tłoczki ?
Na tym forum pisze to po raz trzeci:
Tylny zacisk ma od wewnątrz dwie śruby (klucz 14). Jedna z nich trzyma wspornik linki ręcznego, a pod drugą jest śruba (ampul 4) której wykręcenie powoduje cofanie tłoczka. Tą samą śrubą regulujesz hamulec ręczny...
Mogę Ci to kiedyś pokazać w nocy z opaską na oczach...
Aaa to to faktycznie, ale mógłby jej nie ruszać, żeby nie gonić się z regulacją ręcznego później. Wiem, że dłuższą chwilę zajęło nam ustawienie ręcznego w jakims względnie optymalnym naciągnięciu.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Tłumacz Google:
rubber grease Tłuszcz z gumy
brake grease Tłuszcz z hamulcem
grease to zapewne na nasze smar, ale rubber to istotnie guma/uszczelka, więc jak to sensownie tłumaczyć
rubber grease Tłuszcz z gumy
brake grease Tłuszcz z hamulcem
grease to zapewne na nasze smar, ale rubber to istotnie guma/uszczelka, więc jak to sensownie tłumaczyć
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
vox pisze:grease to zapewne na nasze smar, ale rubber to istotnie guma/uszczelka, więc jak to sensownie tłumaczyć
smar sylikonowy?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
- Model: Inny
- Lokalizacja: Wa
dmk pisze:smar sylikonowy?
No ale to by chyba nie pasowało do smarowania tych miejsc co na rysunku