Strona 397 z 456
Re: Czaterja działu technicznego
: 03 lis 2019, 17:32
autor: mutra
Luca pisze: ↑03 lis 2019, 15:51
Witajcie, chciałbym podnieść Mazdę NB z tyłu przy użyciu podnośnika typu żaba. Gdzie najbezpieczniej oprzeć żabę a potem oprzeć kobyłki? Potrzebuję zdemontować tylne koła na pewien czas. (Mam nadzieję, że to nie jest głupie pytanie.)
Obudowa dyfra ma taką prostokątną płaszczyznę na dole - podłuż gumę albo drewniany klocek i możesz podnieść auto. Alternatywnie za tylną rozpórkę jak masz zamontowaną
Re: Czaterja działu technicznego
: 03 lis 2019, 19:31
autor: Luca
mutra pisze: ↑03 lis 2019, 17:32
Luca pisze: ↑03 lis 2019, 15:51
Witajcie, chciałbym podnieść Mazdę NB z tyłu przy użyciu podnośnika typu żaba. Gdzie najbezpieczniej oprzeć żabę a potem oprzeć kobyłki? Potrzebuję zdemontować tylne koła na pewien czas. (Mam nadzieję, że to nie jest głupie pytanie.)
Obudowa dyfra ma taką prostokątną płaszczyznę na dole - podłuż gumę albo drewniany klocek i możesz podnieść auto. Alternatywnie za tylną rozpórkę jak masz zamontowaną
Dzięki bardzo. A kobyłki podstawić gdzie będzie najbezpieczniej?
Re: Czaterja działu technicznego
: 03 lis 2019, 21:55
autor: mutra
Luca pisze: ↑03 lis 2019, 19:31
mutra pisze: ↑03 lis 2019, 17:32
Luca pisze: ↑03 lis 2019, 15:51
Witajcie, chciałbym podnieść Mazdę NB z tyłu przy użyciu podnośnika typu żaba. Gdzie najbezpieczniej oprzeć żabę a potem oprzeć kobyłki? Potrzebuję zdemontować tylne koła na pewien czas. (Mam nadzieję, że to nie jest głupie pytanie.)
Obudowa dyfra ma taką prostokątną płaszczyznę na dole - podłuż gumę albo drewniany klocek i możesz podnieść auto. Alternatywnie za tylną rozpórkę jak masz zamontowaną
Dzięki bardzo. A kobyłki podstawić gdzie będzie najbezpieczniej?
Zależy co chcesz robić, ja podstawiam pod wycięcia w progach albo pod mocowania wahaczy
Re: Czaterja działu technicznego
: 04 lis 2019, 8:34
autor: Luca
mutra pisze:Luca pisze: ↑03 lis 2019, 19:31
mutra pisze: ↑03 lis 2019, 17:32
Obudowa dyfra ma taką prostokątną płaszczyznę na dole - podłuż gumę albo drewniany klocek i możesz podnieść auto. Alternatywnie za tylną rozpórkę jak masz zamontowaną
Dzięki bardzo. A kobyłki podstawić gdzie będzie najbezpieczniej?
Zależy co chcesz robić, ja podstawiam pod wycięcia w progach albo pod mocowania wahaczy
Dzięki.
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Re: Czaterja działu technicznego
: 09 lis 2019, 20:07
autor: 3ka
Pytanie do właścicieli NA z fabrycznymi el. szybami:
Jak są puszczone przewody z nadwozia do drzwi? W jakiejś gumie tak jak w innych autach?
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Czaterja działu technicznego
: 12 lis 2019, 14:19
autor: luki_92_92
Pytanie do właścicieli NC - od czego zależy obecność schowków za siedzeniami? Z tego co widzę jedni je mają, inni - jak np ja - nie, a w ich miejscu są prostokątne zaślepki. Pod zaślepkami jest jakaś elektronika (auto w wersji prht jeśli ma to znaczenie). Nie da się zaadaptować takiego schowka? Kupiłem oemowe aluminiowe zamykanie tego schowka, z zamkiem, bo byłem przekonany, że każda to ma a tu zonk - po odsunięciu foteli zaślepki, a pod zaślepkami brak miejsca -_-
Re: Czaterja działu technicznego
: 12 lis 2019, 14:41
autor: pirul
luki_92_92 pisze: ↑12 lis 2019, 14:19
Pytanie do właścicieli NC - od czego zależy obecność schowków za siedzeniami? Z tego co widzę jedni je mają, inni - jak np ja - nie, a w ich miejscu są prostokątne zaślepki. Pod zaślepkami jest jakaś elektronika (auto w wersji prht jeśli ma to znaczenie). Nie da się zaadaptować takiego schowka? Kupiłem oemowe aluminiowe zamykanie tego schowka, z zamkiem, bo byłem przekonany, że każda to ma a tu zonk - po odsunięciu foteli zaślepki, a pod zaślepkami brak miejsca -_-
Nie mam NC ale wyguglałem info z miata.net:
Originally Posted by IFLY152
I think the NCs with PRHT don't have those storage bins.
I believe you’re correct as I have 2 PRHT s and both have no compartments and a plastic cover.
I wnętrza. Soft top:
PRHT:
Re: Czaterja działu technicznego
: 12 lis 2019, 15:07
autor: luki_92_92
Mhm w takim razie kupiłem sobie piękną szczotkowaną blachę z grawerowanym napisem MX5 z której mogę sobie zrobić przycisk do papieru
dzięki za pomoc
Re: Czaterja działu technicznego
: 13 lis 2019, 6:24
autor: Fifkers
Zgadza się, tylko wersje ze szmatą mają te schowki.
Re: Czaterja działu technicznego
: 14 lis 2019, 14:26
autor: Bless
Malowanie plastidipem - hit czy kit? Technologia malowania gumą się rozwinęła, bo widzę, że w pakiecie występuje już nawet połysk. Czy warto iść w kierunku gumy czy lepiej okleić Miatę folią? Ktoś ma jakieś doświadczenie z tematem szprejowania?
Re: Czaterja działu technicznego
: 15 lis 2019, 10:33
autor: TofikGST
Takie szybkie pytanie... czy pompy hamulcowe z NA i NB są zamienne ?
Re: Czaterja działu technicznego
: 15 lis 2019, 10:43
autor: pirul
A dokładniej o co ci chodzi? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli zakładasz, że obydwa mają ABS i ten sam rozmiar pompy to tak, ale generalnie są różnice między pompami w zależności tego czy jest ABS i jaka duża pompa (7/8, 15/16 cala itd) bo maja inne średnice wejścia do serwa i same serwa są inaczej skonstruowane (np NA bez ABSu mają zamknięte serwa, które nie potrzebują pompy żeby się uszczelnić, a w nowszych serwo uszczelniasz pompą, takich elementów nie złożysz zamiennie). Korektory też się różnią. I oczywiście RHD ma odbicie lustrzane pompy LHD.
Re: Czaterja działu technicznego
: 15 lis 2019, 18:24
autor: mike_d
Bless pisze: ↑14 lis 2019, 14:26
Malowanie plastidipem - hit czy kit? Technologia malowania gumą się rozwinęła, bo widzę, że w pakiecie występuje już nawet połysk. Czy warto iść w kierunku gumy czy lepiej okleić Miatę folią? Ktoś ma jakieś doświadczenie z tematem szprejowania?
Podejrzewam że szlag Cię trafi przy czyszczeniu dipa - miałem kiedyś dipowane elementy w innym aucie (co prawda to było z 7 lat temu) i nie szło utrzymać w czystości -z folią będzie łatwiej (ale jakby co to nie do końca obiektywny jestem
Re: Czaterja działu technicznego
: 15 lis 2019, 19:53
autor: brce_li
Nie wiem jak na aucie ale na felgach plastidip po roku wygląda słabo, przy próbie porządnego wyczyszczenia schodzi. Na karoserii myślę będzie nie lepiej. Albo trzeba pomalować i nie jeździć :p plus jeden, za ochronę oryginalnego lakieru
Re: Czaterja działu technicznego
: 16 lis 2019, 3:28
autor: TofikGST
pirul pisze: ↑15 lis 2019, 10:43
A dokładniej o co ci chodzi? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli zakładasz, że obydwa mają ABS i ten sam rozmiar pompy to tak, ale generalnie są różnice między pompami w zależności tego czy jest ABS i jaka duża pompa (7/8, 15/16 cala itd) bo maja inne średnice wejścia do serwa i same serwa są inaczej skonstruowane (np NA bez ABSu mają zamknięte serwa, które nie potrzebują pompy żeby się uszczelnić, a w nowszych serwo uszczelniasz pompą, takich elementów nie złożysz zamiennie). Korektory też się różnią. I oczywiście RHD ma odbicie lustrzane pompy LHD.
Już przybliżam temat. Najprawdopodobniej padła mi pompa w NA, auto jest z ABSem rok 96. Pytanie brzmi czy poszukiwania ograniczyć do pomp z NA czy np z NB z ABSem też podejdzie.
Przy okazji zapytam czy są na przykład jakieś zestawy do regeneracji pomp w miatach ? A jak są to gdzie szukać ?
Re: Czaterja działu technicznego
: 19 lis 2019, 18:13
autor: luki_92_92
brce_li pisze: ↑15 lis 2019, 19:53
Nie wiem jak na aucie ale na felgach plastidip po roku wygląda słabo, przy próbie porządnego wyczyszczenia schodzi. Na karoserii myślę będzie nie lepiej. Albo trzeba pomalować i nie jeździć :p plus jeden, za ochronę oryginalnego lakieru
To chyba coś źle zrobiłeś, bo mam komplet felg w plastidipie od 2016 używany latem i zimą i już kolor wypłowiał i zrobiło się białe, a trzyma się nadal jak cygan zasiłku :p
Re: Czaterja działu technicznego
: 22 lis 2019, 12:47
autor: brce_li
Możliwe. Wiele może zależeć od ręki która malowała ;p O ile felgi można spróbować zrobić samemu to jednak malując całe auto lepiej oddać specowi co x aut w ten sposób pomalował i ma dobre opinie, bo różne koszmarki na ulicy widziałem
Re: Czaterja działu technicznego
: 22 lis 2019, 12:55
autor: Bless
brce_li pisze: ↑22 lis 2019, 12:47
Możliwe. Wiele może zależeć od ręki która malowała ;p O ile felgi można spróbować zrobić samemu to jednak malując całe auto lepiej oddać specowi co x aut w ten sposób pomalował i ma dobre opinie, bo różne koszmarki na ulicy widziałem
Nie mam zamiaru podejmować się malowania samemu
Jeżeli już miałbym to robić to tylko w jakimś warsztacie, który się tym specjalizuje. Po prostu byłem ciekaw czy ktoś z forumowiczów już to robił.
Re: Czaterja działu technicznego
: 22 lis 2019, 14:00
autor: kemad
Czy ktoś wie skąd jest brany sygnał na obrotomierz w NA?
Mam auto od kwietnia a obrotomierz jak nie działał tak nie działa nadal
Re: Czaterja działu technicznego
: 22 lis 2019, 17:17
autor: Alex
kemad pisze:Czy ktoś wie skąd jest brany sygnał na obrotomierz w NA?
Mam auto od kwietnia a obrotomierz jak nie działał tak nie działa nadal
1.6/1.8? polift/przedlift?
W polifcie 1.6 sygnał generuje moduł zapłonowy. Mi kiedy padł wlasnie tak że nie dawał sygnału do obrotka
Re: Czaterja działu technicznego
: 22 lis 2019, 19:47
autor: kemad
1.8 1994
mówiąc moduł zapłonowy masz na myśli cewkę?
Re: Czaterja działu technicznego
: 24 lis 2019, 21:03
autor: Marcinos
Re: Czaterja działu technicznego
: 26 lis 2019, 10:42
autor: wojteks
Szukałbym nowych drzwi w odpowiednim kolorze.
Re: Czaterja działu technicznego
: 28 lis 2019, 19:22
autor: ForcedError
Cześć. Czym smarujecie mechanizm anteny? Wazelina techniczna czy grafitowy smar do łańcuchów? (Te dwa specyfiki mam
)
Re: Czaterja działu technicznego
: 28 lis 2019, 20:01
autor: mutra
ForcedError pisze: ↑28 lis 2019, 19:22
Cześć. Czym smarujecie mechanizm anteny? Wazelina techniczna czy grafitowy smar do łańcuchów? (Te dwa specyfiki mam
)
Niczym, bo łapie brud i się zaciera. Popsikaj wd40 przy każdym myciu i wytrzyj - to co zostanie w zakamarkach wystarczy żeby antena pracowała prawidłowo
Re: Czaterja działu technicznego
: 28 lis 2019, 20:08
autor: ForcedError
Ok. Super, dzięki! Wahałem się pomiędzy niczym a kapką wazeliny. To chyba było tam oryginalnie. Zatem składam. Pozdro!
Edit: ok, antena dalej wysuwa się tylko na 3cm. Jakaś szybka sugestia? Czy dłuższy temat?
Re: Czaterja działu technicznego
: 28 lis 2019, 20:59
autor: mutra
ForcedError pisze: ↑28 lis 2019, 20:08
Ok. Super, dzięki! Wahałem się pomiędzy niczym a kapką wazeliny. To chyba było tam oryginalnie. Zatem składam. Pozdro!
Edit: ok, antena dalej wysuwa się tylko na 3cm. Jakaś szybka sugestia? Czy dłuższy temat?
Tryby w siłowniku mogły się zatrzeć/wyłamać. Antena mogła się przytrzeć albo skrzywić?
Silniczek działa? Antena się wcześniej wysuwała?
Re: Czaterja działu technicznego
: 28 lis 2019, 21:05
autor: ForcedError
mutra pisze: ↑28 lis 2019, 20:59
ForcedError pisze: ↑28 lis 2019, 20:08
Ok. Super, dzięki! Wahałem się pomiędzy niczym a kapką wazeliny. To chyba było tam oryginalnie. Zatem składam. Pozdro!
Edit: ok, antena dalej wysuwa się tylko na 3cm. Jakaś szybka sugestia? Czy dłuższy temat?
Tryby w siłowniku mogły się zatrzeć/wyłamać. Antena mogła się przytrzeć albo skrzywić?
Silniczek działa? Antena się wcześniej wysuwała?
Już wszystko ok. Sam bat był lekko zastany i wd40 pomogło
Nie wiem czy działała, to nowy nabytek
Re: Czaterja działu technicznego
: 04 gru 2019, 10:28
autor: Luca
Cześć, czy da się wyjąć przednie lampy bez zdejmowania zderzaka w MX5 NB (przedlift)?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Re: Czaterja działu technicznego
: 05 gru 2019, 4:06
autor: luki_92_92
Da się, wiele razy to robiłem, ale trzeba się nieźle nagimnastykować