Strona 396 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 wrz 2019, 19:22
autor: S.Sebastian
Tak, sorry, pozycyjne rzecz jasna.
Bardzo proszę o opis bezpieczników

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 wrz 2019, 19:32
autor: TerminatorPi
janux pisze:
16 wrz 2019, 22:10
Pierwsze słyszę żeby NC miała światła dzienne (chyba ze ktoś sobie dołożył sam). Tak samo nigdy nie słyszałem o tylnich światłach dziennych. Chyba, ze chodzi Ci o światła mijania. Opis bezpieczników jest w instrukcji do auta. Jeśli nie zapomnę to jutro zrobie zdjęcie i tu wrzuce.
Nie ma czegoś takiego jak tylne światła mijania. To tak żeby już być w pełni precyzyjnym. Z tyłu masz światła pozycyjne.
Natomiast faktycznie, zgodnie z przepisami, przednie dzienne nie mogą działać z tylnymi pozycyjnymi (dla samochodów rejestrowanych po raz pierwszy od 1 stycznia 2010).
Natomiast zgodnie z przepisami unijnymi, samochody homologowane od 2011 roku muszą mieć DRL. Jak rozumiem, NCFL jest od 2008, więc nie musiał, zgadza się?

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 wrz 2019, 21:15
autor: janux
S.Sebastian pisze:
17 wrz 2019, 19:22
Tak, sorry, pozycyjne rzecz jasna.
Bardzo proszę o opis bezpieczników
Zapomniałem zrobić zdjęcia, ale znalazłem w internecie :)

https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... -fuses/amp

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 wrz 2019, 15:46
autor: ISO9001
Nie wiem czy to dobry temat/dział od tego... Ale ktoś z was ma na pewno doświadczenia z warszawskimi ASO Mazdy, któreś polecacie szczególnie? Będę miał do naprawy całą lewą stronę bo dostałem dziś lekkiego strzała w bok...

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 wrz 2019, 19:53
autor: wojteks
Nie ma czegoś takiego jak dzienne światła tylne, są pozycyjne i wcale nie muszą działać z dziennymi.

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 wrz 2019, 7:19
autor: TerminatorPi
ISO9001 pisze:
18 wrz 2019, 15:46
Nie wiem czy to dobry temat/dział od tego... Ale ktoś z was ma na pewno doświadczenia z warszawskimi ASO Mazdy, któreś polecacie szczególnie? Będę miał do naprawy całą lewą stronę bo dostałem dziś lekkiego strzała w bok...
Kwestia gdzie masz bliżej. Partnerem klubu jest Odyssey. Ale jak wolisz gdzieś po zachodniej stronie Warszawy - Bemo Motors daje radę.

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 wrz 2019, 9:53
autor: ISO9001
Dzięki, podzwonię. Obie lokalizacje pasują :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 wrz 2019, 17:57
autor: Janek94
Cześć,

Potrzebuje waszej pomocy 🙂
Mam problem ze światłami w NC 2006.
Miałem ostatnio kolizje drogową, podczas oględzin samochodu zostały zdjęte tylne lampy.
Na następny dzień przestały mi działać światła mijania prawy przód oraz pozycja prawy tył. Kierunki oraz drogowe działają.
Dodatkowo wymieniłem bezpiecznik pod maską oznaczony jako nr 15 (tail). Myślałem, że to właśnie ten odpowiada za prawą stronę.
Czy jest coś jeszcze co mógłbym spróbować?
Trochę nie chce mi się jechać z taką (mam nadzieje) pierdołą do mechanika/elektryka.

Przeszukałem fora i właśnie dzięki temu wymieniłem bezpiecznik. Niestety...
Ratujcie, proszę 😁

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 wrz 2019, 18:13
autor: wojteks
Żarówki dobre?

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 wrz 2019, 19:01
autor: Janek94
Dobre 😒

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 wrz 2019, 6:07
autor: mutra
Janek94 pisze:
19 wrz 2019, 19:01
Dobre 😒
Sprawdź czy masz napięcie na lampach i na bezpieczniku.

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 wrz 2019, 13:59
autor: Janek94
Sprawa rozwiązana. Winne okazały się kable, które skorodowały 😏

Swap u Pana z Lubartowa

: 24 wrz 2019, 16:21
autor: Ardian
Czy kojarzy ktoś Macieja z Lubartowa. Chcę zrobić swap i zastanawiam się, czy ktoś korzystał z jego usług i ma jakąś opinię.

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 wrz 2019, 21:57
autor: child
Wymieniałem ostatnio czujnik TPS (położenia przepustnicy) i teraz mam taki efekt, że kiedy dohamowuję (bez gazu), to obroty spadają do ok. 600 rpm i są wyczuwalne wibracje. Po zatrzymaniu obroty wracają do odpowiedniej wartości (ok. 800 rpm). Czy ten czujnik muszę jakoś skalibrować? Model NB.

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 paź 2019, 15:00
autor: Pan Lee
Witam wszystkich. Mam parę pytań, czy może ktoś wie, gdzie w Warszawie zrobię regulację gwintu? Drugie pytanie, wiem że niektórzy tu jeżdżą na gwintach TA Technix, może ktoś podpowie. Czy da się jeździć na codzień z tym zawieszeniem, w miarę komfortowo? Bo teraz mam obniżone na maksa i to dramat.

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 paź 2019, 15:22
autor: Marcin M&S
Witam,
przeszukałem internety i forum i coś słabo mi to wyszło :kciukdol: niestety boczki wyzionęły ducha więc szukam "zamiennika" płyty pilśniowej widocznej na zdjęciu, pytanie czy da się coś takiego kupić czy trzeba rzeźbić na własną rękę a może jeszcze inne rozwiązanie (może jakiś "wzornik" i miły pan z castoramy przytnie :D )
Obrazek

i jak sądzę przyczyna wilgoci na drzwiach, czyli uszczelka dziwnie wywinięta :? da się to jakoś przywrócić do oryginalnego wyglądu czy raczej zostaje wymiana uszczelki ? :sos:
Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 paź 2019, 16:17
autor: DamianSzatan
Spienione pcw 2x 100x50cmx 2mm i sam sobie to nozykiem dotniesz.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 09 paź 2019, 18:18
autor: Fifciak
Cześć, przeglądając forum widzę że kolega KYRY w swojej NA miał przepływomierz z NB(nieklapkowy), czy taki zabieg jest możliwy na seryjnym kompie? Moją NA strasznie przelewa i zastanawaim się czy przepływomierz nie przekłamuje
Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 paź 2019, 21:40
autor: Alex
A to nie jest czasem 1.8? Nie słyszałem o udanym przeszczepie innej przeplywki do NA1.6

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 paź 2019, 15:12
autor: pirul
Moi drodzy, będzie ktoś tak uprzejmy i zmierzy mi głębokość otworu na szpilkę koła w słoneczku? Od płaszczyzny gdzie przylega piasta do dna gniazda nakrętki, chodzi mi o to żeby się dowiedzieć na jaki dystans max będę sobie w stanie pozwolić przy obecnych przedłużonych szpilkach jeśli założę słoneczka.

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 paź 2019, 10:20
autor: wojteks
14mm (13.2) jeżeli jeżeli felgi mają stalową wkładkę (mierzone od płaszczyzny przylegania do piasty do płaskiej części wkładki jak tulejka)

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 paź 2019, 10:34
autor: pirul
:senkju:

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 paź 2019, 19:17
autor: Fifciak
Potrzebuje namiaru na pierwszą sonde w NA z 1997 roku, wszędzie znajduje tylko drugą sonde za katem, której u mnie nawet nie ma :roll:

Re: Czaterja działu technicznego

: 26 paź 2019, 17:24
autor: luki_92_92
Cześć,

Kupiłem wczoraj NC PRHT, chciałem dzisiaj zmienić podświetlenie tablicy z tyłu na led bo takie wygląda nowocześniej, ale okazuje się, że nie działa. Ani na ledach ani na żarówkach, niezależnie czy bagażnik otwarty czy zamknięty i niezależnie czy samochód jest wyłączony czy silnik pracuje. Reszta świateł świeci, we wnętrzu wszystko świeci oraz działa.

Co może być nie tak?

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 paź 2019, 19:29
autor: Martin328
Panowie potrzebuje pomocy. 1.8 nbfl 146km, auto nie przyspiesza, kreci do 2tys po czym szarpie i dziwny pisk wydaje i jazda wyłącznie na zasadzie pociskaniu biegami samochodu, na wolnych chodzi rowno, swiece i cewki kable sprawdzone. Na komputerze wybija błąd odnośnie odpowietrzenia zbiornika paliwa. Kumpel twierdzi ze problem tkwi w ciśnieniu paliwa lub przekaznik pompy paliwa, mial ktos kiedys podobny problem?

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 paź 2019, 23:52
autor: Luca
Cześć,

Powoli przygotowuję mazdę na tor. Chcę wymienić w niej chłodnicę (była klejona) na coś lepszego. Znalazłem chłodnicę sportową Turboworks oraz IL Motorsport.
Zastanawiam się czy warto dopłacać do IL Motorsport czy jednak Turboworks zda egzamin i jest godna polecenia.
Turboworks ma szerokość rdzenia ok 36mm a IL Motorsport 50mm.
Pozdrawiam, Łukasz

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lis 2019, 0:52
autor: mutra
Martin328 pisze:
30 paź 2019, 19:29
Panowie potrzebuje pomocy. 1.8 nbfl 146km, auto nie przyspiesza, kreci do 2tys po czym szarpie i dziwny pisk wydaje i jazda wyłącznie na zasadzie pociskaniu biegami samochodu, na wolnych chodzi rowno, swiece i cewki kable sprawdzone. Na komputerze wybija błąd odnośnie odpowietrzenia zbiornika paliwa. Kumpel twierdzi ze problem tkwi w ciśnieniu paliwa lub przekaznik pompy paliwa, mial ktos kiedys podobny problem?
Może być zatkany evap (czarny okrągły pojemnik z boku w komorze silnika) Poluzuje korek wlewu paliwa, pojezdzij trochę i zobacz czy jest różnica.
Który dokładnie kod Ci wypluło?

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lis 2019, 9:57
autor: Martin328
P0441. Wczoraj grzebaliśmy z kumplem przy aucie i wciąż nie doszliśmy co jest grane. Pompa paliwa jest sprawna, tylko przekaznik chyba raz dziala raz nie bo przekrecajac na zaplon nie slychac prace pompy, a wkladajac drucik w miejsce przekaznika nagle buczy pompa jak wsciekla, ale idziemy dalej.. Mimo wszystko silnik wciaz kreci tylko do 2-3tys, nie ma nawet sily wjechac na male wzniesienie i nagle nim trzesie i ma pisk z okolic walka wydechowego.. cewki i kable raz jeszcze wykluczone, przeplywka, sonda rowniez.. ominelismy filtr paliwa i dalej to samo. Zostalo nam jeszcze sprawdzic regulator cisnienia paliwa, no i cisnienie na listwie, podobno ma byc ok 3-3,5 BAR. Mam zamiar rozebrac pokrywy i sprawdzic rozrzad czy nie przeskoczyl bo martwi mnie ten pisk z okolic walka wydechowego. Mimo wszystko wciaz nie wyrzuca CHECK ENGINE wiec to chyba jakas mechanika przyczyna, jak mysliscie?

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lis 2019, 18:44
autor: lukasmc
Widziałem w tematach kilku osób iż kupowały na forum płyty boczków drzwiowych do NA. Moje są do wymiany i obszycia. Czy ktoś może podrzucić od kogo mogę takie gotowe wykrojone płyty nabyć. Dzięki!

Re: Czaterja działu technicznego

: 03 lis 2019, 15:51
autor: Luca
Witajcie, chciałbym podnieść Mazdę NB z tyłu przy użyciu podnośnika typu żaba. Gdzie najbezpieczniej oprzeć żabę a potem oprzeć kobyłki? Potrzebuję zdemontować tylne koła na pewien czas. (Mam nadzieję, że to nie jest głupie pytanie.)