Strona 384 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 0:40
autor: mutra
mck159 pisze:
21 mar 2019, 0:27
Szybka prośba o walidację pomysłu

Nie działa lewy głośnik w drzwiach w MX5 NBFL

Czy mój sposób diagnozy będzie ok?

Nie chce wyjmować radia, bo nie mam pinów do tego, więc wymyśliłem coś takiego:

1. Zdjąć drzwi
2. Ustawić multimetr na pomiar napięcia (volty, prąd stały)
3. Przyłożyć kabelki multimetru do kabelków które są podłączone do głośnika
4. Włączyć radio i sprawdzić czy napięcie między kabelkami wynosi więcej niż zero:
a) jeśli tak: padł głośnik
b) jeśli nie: padły kable lub radio
elektryk ze mnie kiepski raczej ale chyba Twój pomysł nie podziała bo w głośniku prąd się pojawia okresowo czyli nie ma stałego napięcia. Poprawcie mnie jeżeli się mylę ;). Najłatwiej byłoby podłączyć inny, działający głośnik.

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 0:46
autor: mck159
Niedobrze, a jakiś inny pomysł z multimetrem? Nie mam innego głośnika, chyba że podłączenie słuchawek do tych kabelków by zadziałało :D Jeśli mówisz że okresowo to nie powinno chociaż coś "mignąć" na multimetrze?

Btw. wszystkie głośniki w NB i NBFL były takie same (nie liczać jakiś wersji Bose etc)? Najwyżej zamowię jakiś na ebayu

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 0:51
autor: mutra
janux pisze:
20 mar 2019, 15:57
Niedawno kupiłem przedni stab z rx-8 (yellow dot) i niedługo planuję zamontować go w aucie. Wyczytałem w tym temacie, że dobrze by było zmienić łączniki na krótsze przy obniżonym zawieszeniu (aktualny zawias to Bilstein B12, ale zaczynam rozważać gwint). Pytanie jest czy szukać regulowanych łączników, czy może ktoś próbował dobrać krótsze łączniki z innego samochodu? Jeśli regulowane łączniki to gdzie najlepiej je kupić?
Doświadczenia w temacie nie mam, ale widzę że zadajesz to samo pytanie któryś już raz ;). Regulowane łączniki robi np racing beat i cobalt, Na forum były też posty z takimi łącznikami zrobionymi z cięgien maszynowych za jakieś śmieszne pieniądze.
co do zasadności takiego moda się nie wypowiem - nie mój level wstajemniczenia ;). Tutaj masz dyskusję na zbliżony temat
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=592900

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 7:45
autor: Fifkers
Daj ogłoszenie w dziale giełda i kupisz głośnik za cenę dobrego piwa, a nie tam ściągać takie coś z ebaya ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 9:40
autor: mck159
Fifkers pisze:
21 mar 2019, 7:45
Daj ogłoszenie w dziale giełda i kupisz głośnik za cenę dobrego piwa, a nie tam ściągać takie coś z ebaya ;)
Za to wysyłka kosztowała by tyle co średniej jakości whiskey :P

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 10:11
autor: Fifkers
Myślałem, że mieszkasz w Polsce.

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 14:20
autor: AndrzejG
cardesign1 pisze:
20 mar 2019, 21:52
AndrzejG pisze:
20 mar 2019, 20:22
cardesign1 pisze:
18 mar 2019, 18:38
Szukam, szukam i nie mogę niczego na temat znaleźć. Panowie! W mojej NCFL padł nadmuch w kabinie. Obie skrzynki z bezpiecznikami sprawdzone i wszystko ok. Napięcie do wtyczki dmuchawy/wentylatora dochodzi, dmuchawa podłączona na krótko do prostownika kręci a w aucie nie chce. Co jest grane? Nie włącza się na żadnym z biegów. Dodam że kontrolka klimy po ustawieniu na AUTO zapala się ale nic więcej się nie dzieje. Możliwe że padło coś w centralce na konsoli środkowej?
Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatora

tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf

strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
Namierzyłem to ustrojstwo i chyba czeka mnie częściowy demontaż nagrzewnicy aby dostać się tam kluczem. Dam znać czy to dobry trop, a tymczasem :senkju:
Do zrobienia bez demontażu nagrzewnicy ale wygodnie nie jest, tak jak pisałem pomocne by były dodatkowe stawy etc... z montażem już lepiej.

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 19:49
autor: mck159
Szybkie pytanko:

Glosnik z lewej strony w drzwiach (ten wiekszy na dole)) z NBFL nie reaguje na przylozenie bateryjki 9V do + i -. To znaczy ze na pewno glosnik jest zly, czy w miacie z jakiegos powodu ten test sie nie sprawdza?

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 20:25
autor: mutra
mck159 pisze:
21 mar 2019, 19:49
Szybkie pytanko:

Glosnik z lewej strony w drzwiach (ten wiekszy na dole)) z NBFL nie reaguje na przylozenie bateryjki 9V do + i -. To znaczy ze na pewno glosnik jest zly, czy w miacie z jakiegos powodu ten test sie nie sprawdza?
przyłóż do tego o którym wiesz że działa i będziesz miał odpowiedź :kciuk:

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 20:39
autor: cardesign1
AndrzejG pisze:
21 mar 2019, 14:20
cardesign1 pisze:
20 mar 2019, 21:52
AndrzejG pisze:
20 mar 2019, 20:22


Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatora

tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf

strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
Namierzyłem to ustrojstwo i chyba czeka mnie częściowy demontaż nagrzewnicy aby dostać się tam kluczem. Dam znać czy to dobry trop, a tymczasem :senkju:
Do zrobienia bez demontażu nagrzewnicy ale wygodnie nie jest, tak jak pisałem pomocne by były dodatkowe stawy etc... z montażem już lepiej.
No właśnie, myślałem że będzie gorzej ale tak jak piszesz, obyło się bez demontażu nagrzewnicy, aczkolwiek łapska trochę poobdzierane. Tak czy inaczej rezystor na podmiankę już do mnie jedzie.

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 20:42
autor: mck159
mutra pisze:
21 mar 2019, 20:25
mck159 pisze:
21 mar 2019, 19:49
Szybkie pytanko:

Glosnik z lewej strony w drzwiach (ten wiekszy na dole)) z NBFL nie reaguje na przylozenie bateryjki 9V do + i -. To znaczy ze na pewno glosnik jest zly, czy w miacie z jakiegos powodu ten test sie nie sprawdza?
przyłóż do tego o którym wiesz że działa i będziesz miał odpowiedź :kciuk:
Nie chce mi sie zdejmowac drugiego boczku drzwi :P

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 20:58
autor: grzybek
Czy da się gdzieś kupić komplet oringów do klimatyzacji nbfl? Próbowałem kupić w ASO Szczecin ale dwukrotnie obiecywali oddzwonić jak znajdą i albo skończyły im się darmowe minuty albo taki komplet nie istnieje.

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 21:03
autor: mutra
grzybek pisze:
21 mar 2019, 20:58
Czy da się gdzieś kupić komplet oringów do klimatyzacji nbfl? Próbowałem kupić w ASO Szczecin ale dwukrotnie obiecywali oddzwonić jak znajdą i albo skończyły im się darmowe minuty albo taki komplet nie istnieje.
napisz do carspeeda albo zagadaj z jakimś serwisem klimatyzacji.

Re: Czaterja działu technicznego

: 22 mar 2019, 18:27
autor: cardesign1
cardesign1 pisze:
20 mar 2019, 21:52
AndrzejG pisze:
20 mar 2019, 20:22
cardesign1 pisze:
18 mar 2019, 18:38
Szukam, szukam i nie mogę niczego na temat znaleźć. Panowie! W mojej NCFL padł nadmuch w kabinie. Obie skrzynki z bezpiecznikami sprawdzone i wszystko ok. Napięcie do wtyczki dmuchawy/wentylatora dochodzi, dmuchawa podłączona na krótko do prostownika kręci a w aucie nie chce. Co jest grane? Nie włącza się na żadnym z biegów. Dodam że kontrolka klimy po ustawieniu na AUTO zapala się ale nic więcej się nie dzieje. Możliwe że padło coś w centralce na konsoli środkowej?
Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatora

tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf

strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
Namierzyłem to ustrojstwo i chyba czeka mnie częściowy demontaż nagrzewnicy aby dostać się tam kluczem. Dam znać czy to dobry trop, a tymczasem :senkju:
To był Bardzo Dobry trop! Po wymianie opornicy/rezystora, wentylator odzyskał życie i moc. :jupi: Bardzo Ci Andrzeju dziękuję za radę i jeśli będzie dane nam się kiedyś spotkać ( a w okolicach Jaworzna czasem bywam), masz u mnie czteropaka dobrego browara :kciuk: Dzięki :senkju:

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 mar 2019, 11:32
autor: Morfi
Pacjent 1,8NBFL. W trakcie upalania auto zaczęło się krztusic i zgaslo. Nie dało się uruchomić tak jakby nie dostawał paliwa. Po kilku minutach uruchomił się i świecił się check engine. Zgaszony i ponownie odpalony i check się nie świeci, auto jedzie niby normalnie.
Solution needed.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 23 mar 2019, 12:41
autor: mutra
Czujnik położenia wału/wałka?

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 mar 2019, 14:17
autor: Loukas
Problem zdiagnozowany. Dokładnie, czujnik położenia walka

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 23 mar 2019, 16:01
autor: AndrzejG
cardesign1 pisze:
22 mar 2019, 18:27
cardesign1 pisze:
20 mar 2019, 21:52
AndrzejG pisze:
20 mar 2019, 20:22


Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatora

tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf

strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
Namierzyłem to ustrojstwo i chyba czeka mnie częściowy demontaż nagrzewnicy aby dostać się tam kluczem. Dam znać czy to dobry trop, a tymczasem :senkju:
To był Bardzo Dobry trop! Po wymianie opornicy/rezystora, wentylator odzyskał życie i moc. :jupi: Bardzo Ci Andrzeju dziękuję za radę i jeśli będzie dane nam się kiedyś spotkać ( a w okolicach Jaworzna czasem bywam), masz u mnie czteropaka dobrego browara :kciuk: Dzięki :senkju:
Nic nie trzeba, fajnie że się udało :kciuk: ale jak coś zapraszam, może i ja odwiedzę kiedyś Bielsko na jakimś spocie. Pozdro

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 mar 2019, 21:35
autor: Lefu
Może wicie co może być przyczyną: Model ND, skrzynia dawno po wymianie. Przy ruszaniu mam dźwięk przypominający jęczenie biegu wstecznego (taki charakterystyczny). Najczęściej przy wkręceniu na powiedzmy 3k obrotów i puszczeniu pedału gazu, gdy silnik jest na biegu i auto naturalnie wyhamowuje. Po wciśnięciu sprzęgła ustępuje. Wybitnie głośno gdy jest zimny, potem jakby lekko cichnie. Przy liniowym przyśpieszaniu nie słychać. Pewnie dam to na gwarancję ale chciałbym ukierunkować swoje przypuszczenia - czy to dyfer czy skrzynia.

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 mar 2019, 22:46
autor: Andrut
NC 2006 rok nie dział centralny w drzwiach pasożyta... 0 reakcji na kluczyk czy pilota jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 mar 2019, 7:54
autor: TerminatorPi
Lefu pisze:
23 mar 2019, 21:35
Może wicie co może być przyczyną: Model ND, skrzynia dawno po wymianie. Przy ruszaniu mam dźwięk przypominający jęczenie biegu wstecznego (taki charakterystyczny). Najczęściej przy wkręceniu na powiedzmy 3k obrotów i puszczeniu pedału gazu, gdy silnik jest na biegu i auto naturalnie wyhamowuje. Po wciśnięciu sprzęgła ustępuje. Wybitnie głośno gdy jest zimny, potem jakby lekko cichnie. Przy liniowym przyśpieszaniu nie słychać. Pewnie dam to na gwarancję ale chciałbym ukierunkować swoje przypuszczenia - czy to dyfer czy skrzynia.
To ja tylko, zgodnie z najlepszymi tradycjami internetu ;) napiszę, że już pytałem o ten odgłos (jeśli dobrze rozumiem o co chodzi). Podejrzewam jednak dyfer, bo raczej z tyłu to słychać.

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 mar 2019, 10:11
autor: mck159
Wie ktoś z czego są zrobione plastiki w MX-5? Boczki drzwi, kokpit

Wygląda to skóropodobnie, zastanawiam się czym je czyścić (na forach detailingowych wszyscy używają do takich rzeczy APC)

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 mar 2019, 19:41
autor: Andrut
APC nadaje sie do wszystkiego w zależności od rozcieńczenia. Polecam + fibra i szczoteczka a potem dresing

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 mar 2019, 21:45
autor: mck159
Andrut pisze:
24 mar 2019, 19:41
APC nadaje sie do wszystkiego w zależności od rozcieńczenia. Polecam + fibra i szczoteczka a potem dresing
Polecisz jakieś APC do wnętrza? Dawno nie siedziałem w temacie detailingu :)

Jedynie zastanawia mnie co jeśli to skóra lub coś skóropodobnego. Skóry nie powinno się czyścić APC (przez PH) i później powinno się ją odżywić

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 mar 2019, 22:09
autor: mutra
Na boczkach jest plastik. Jedyna skóra w aucie jest na fotelach i kierownicy.

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 mar 2019, 22:13
autor: mck159
Może zależy do wersji, ale u mnie na pewno nie jest to plastik, bo jest bardzo miękkie i do tego po zdjęciu boczka widać że jest to jakiś naciągnięty materiał

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 mar 2019, 22:19
autor: mutra
Vinyl to też plastik. Nawet skóra na fotelach jest de facto pociągnięta lakierem.

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 mar 2019, 19:07
autor: creidd
Pozwolę sobie powtórzyć moje pytanie z poprzedniej strony:
Może i głupie pytanie, ale: z felgami dostałem 2 nowe opony 205/50/16. Wybór w tym rozmiarze jest gorszy, więc zastanawiam się czy miałoby to negatywny wpływ na prowadzenie, gdybym np. te 205/50 wrzucił na tył, a na przód wrzucił 205/45 lub odwrotnie?

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 mar 2019, 20:31
autor: Malcolm_x
Witam
Słuchajcie, czy w NC aby wymienić olej w skrzyni trzeba rozbierać tunel środkowy i dostać się przez galę?

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 mar 2019, 21:42
autor: Andrut
mutra pisze:
24 mar 2019, 22:19
Vinyl to też plastik. Nawet skóra na fotelach jest de facto pociągnięta lakierem.
zgadza się ale przez perforacje moe mieć kontakt chemia e skórą. A na bockach to na 90% skóra z plastikowej krowy więc śmiało apc

Skóry apc nie powinno się czyścić natomiast masa ludzi tak robi. Generalnie najważniejsze dobrze ją zaimpregnować czymś nawilżającym