[połączony] Jakie spalanie w MX-5
jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Qrcze jak tak codziennie będziesz jezdzil tylko te 3 km to w dłuższej perspektywie za zdrowe to dla silnika nie będzie. Nie bedzie mial okazji popracować w optymalnej temperaturce bo poprostu sie nie zdąrzy rozgrzać.
Trewoe, ja mam 17' 205/40 i na tych felach i oponach tle mnie spalił, także wszystko zależy od pojemności?? niewierzę
Trewor, ja mam 17' 205/40 i na tych felach i oponach tle mnie spalił, także wszystko zależy od pojemności?? nie wierzę
AGENt pisze:
Trewor, ja mam 17' 205/40 i na tych felach i oponach tle mnie spalił, także wszystko zależy od pojemności?? nie wierzę
nie rozumiem pytania stwerdzenia? "tyle" to ile" i w co nie wierzysz?.
nie wiem jakie teorie wyznaszej ale ja klasyczną newtonowską, i logiczne jest, fizycznie jak i w praktyce, większe koła + szersze opony =wieksze spalanie. Opory powietrza to powodują i każdy kto smiga troszeczke autkiem inaczej niz "dojazdowo do pracy" to samo powie;) Licze na to ze miata w plato, na 14" zeszła by pozniej 8.5litra, (trasa + tempomat) bo taki jest jej rekord na tempomacie nie goniona powyzej 130km/h zjadła 8.5litrow/1ookm, no ale 1. komu sie chce tak jezdzic, 2 14"? toć to skandal;) miata sie zle czuje na takich obciachowych butach;) ahm.. a tak swoja droga patrze za okno.. widze przymrozek.. no i ten tydzien zmiana na 14" zimówki:(
jest jedna rzecz, o ktorej nie piszecie trewor mogl sprawdzac spalanie wg wskazan licznika, a AGENt wg rzeczywistej odleglosci oboje macie wieksze opony niz seryjne, wiec pokonujecie wiecej drogi niz wskazania licznika (im dluzsza trasa - tym wiekszy blad pomiaru).
do tego wszystkiego dochodzi styl ruszania z kazdego stopu no i kwestia wymiany chocby filtra paliwa. jak mialem escorta to palil 7-8 l na automacie przy silniku 1,9. jednak jak na swiatlach przy hamowaniu mi zgasl to zaczalem sie bardziej interesowac przyczyna i w koncu wymienilem mu filtr paliwa (poprzedni mial okolo 10 lat ) - spalanie wzroslo do 10-11l
do tego wszystkiego dochodzi styl ruszania z kazdego stopu no i kwestia wymiany chocby filtra paliwa. jak mialem escorta to palil 7-8 l na automacie przy silniku 1,9. jednak jak na swiatlach przy hamowaniu mi zgasl to zaczalem sie bardziej interesowac przyczyna i w koncu wymienilem mu filtr paliwa (poprzedni mial okolo 10 lat ) - spalanie wzroslo do 10-11l
miata przy zalozonych 17" 205/40, pokonujac 100mil, i wedlug wskazania licznika na 60mph tak naprawde porusza sie 63pmh, jesli dobrze pamietam swoje wyliczenia;) gdzies tez przeciez do tego jest kalkulator wiec mniej ambitni;D albo poprostu nie zdawajacy nowej matury z matmy<lol2> taki zarcik moga to dac kompowi wyliczyc;) rachuneczek prosty, ze przy 100kmh jest to w rzeczywistosci 107kmh, reszta juz nalezy do "sprawdzajacego" zeby pamietac i sie do tego odniesc:)
jest tez wariant 61.3mili zamiast 60mil (w góre) wiec nieco mniej, ale nie pamietam od czego to zalezalo;)
jest tez wariant 61.3mili zamiast 60mil (w góre) wiec nieco mniej, ale nie pamietam od czego to zalezalo;)
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
- Lokalizacja: żegnam wszystkich
...a mnie jazda miatką tak cieszy, że zawsze zapominam sprawdzić ile pali
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
perver, ja właśnie też leje za 100zł prawie cały czas. Sam nie wiem czemu Chyba, zeby mieć pretekst, żeby sie przejechać na stacje
Ja za 100zł pokonuje około 240km. Mam seryjne koła więc przekłamań raczej nie ma (chyba że te stare opony były wyższe niż seria i może lekki błąd, bo mierzyłęm na oponach 185/60 na r14).
Powiem Wam tyle, że 1.8l jest niesamowicie przyjemnie elastyczny. Kto ma ten wie. Przy 35km/h można wsadzić 4 bieg i jedzie bez żadnego dławienia .
Ja jak już wspomniałem, jeżdżę głownie po mieście. Ja do pracy mam niby te 3km, ale tygodniowo robię te 250km, bo dosyć często jeżdżę. Do pracy chodzę na chwilę, więc jak wracam to silnik jeszcze jest troszkę ciepły.
Tak czy siak większość trasy pokonuje z prędkościami 40-60km/h. Niby nikt z Was nie wie, gdzie leży Skawina a tu sie okazuje, że w moim ~30tys mieście są korki jak w pobliskim Krakowie
Ja za 100zł pokonuje około 240km. Mam seryjne koła więc przekłamań raczej nie ma (chyba że te stare opony były wyższe niż seria i może lekki błąd, bo mierzyłęm na oponach 185/60 na r14).
To tak się w ogóle da? Żeby w NA 1.6 jadąc po mieście mieć 2kRPM to chyba trzeba się toczyć 50km/h na V.
Powiem Wam tyle, że 1.8l jest niesamowicie przyjemnie elastyczny. Kto ma ten wie. Przy 35km/h można wsadzić 4 bieg i jedzie bez żadnego dławienia .
Ja jak już wspomniałem, jeżdżę głownie po mieście. Ja do pracy mam niby te 3km, ale tygodniowo robię te 250km, bo dosyć często jeżdżę. Do pracy chodzę na chwilę, więc jak wracam to silnik jeszcze jest troszkę ciepły.
Tak czy siak większość trasy pokonuje z prędkościami 40-60km/h. Niby nikt z Was nie wie, gdzie leży Skawina a tu sie okazuje, że w moim ~30tys mieście są korki jak w pobliskim Krakowie
A ja założyłem że pali 8 na 100km.... I jak w prawdziwym związku partnerskim- podstawą jest zaufanie. Jak się jej pytam, ile spaliłaś, ona się uśmiecha (znak, że prawde mówi!)... i tak sobie żyjemy ja na musztardzie i suchym chlebie..a madzia na V-powerze albo innych smakołykach... (ciut dramatyzuje...ale budżet się nie po studencku nie domyka:))
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
- Lokalizacja: żegnam wszystkich
Ancymon, i tak trzymać
Ja w swojej wolę nie sprawdzać jakie jest zużycie paliwa bo na obrotach 1 czy 2 tys. nie jeżdżę, jakoś mi nie wychodzi
Ja w swojej wolę nie sprawdzać jakie jest zużycie paliwa bo na obrotach 1 czy 2 tys. nie jeżdżę, jakoś mi nie wychodzi
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
Ostatnio postanowiłem sobie, że będę jeździł spokojnie, by spalanie spadło i wiecie... wytrzymałem całe 700metrów. Życie jest po to, by się nim cieszyć, a nie ograniczać się
Ojej ja też chcę zabrać głos dotyczący spalania moich madzi otóż : aktualnie mam 1,6 i 1,8 a więc niemal komplet wiec moje zdanie powinno być jak najbardziej wiarygodne
i tak zimą moje sliczne magdalenki są bardzo ekonomiczne i niemal wcale nie spalaja paliwka i mnie to cieszy bo moge zaoszczędzić hihihihihi
a latem sie z nimi nie kłóce i palą sobie tyle ile spalą stąd też obliczyłem że w całym roku użytkowania to bardzo ekonomiczne autka tak więc polecam wszystkim ten sympatyczny samochód kupujcie je i rozkoszujcie jazdą
no bo co kto nam tego zabroni a spalanie he !
kogo to interesuje kiedy wiatr we włosach i kiedy widzisz jak maluje twoje niebo w przeróżne wzory czy można w takich chwilach myśleć o spalaniu ??????????
niech moc i pogoda będzie z nami !!!!!!!!!
i tak zimą moje sliczne magdalenki są bardzo ekonomiczne i niemal wcale nie spalaja paliwka i mnie to cieszy bo moge zaoszczędzić hihihihihi
a latem sie z nimi nie kłóce i palą sobie tyle ile spalą stąd też obliczyłem że w całym roku użytkowania to bardzo ekonomiczne autka tak więc polecam wszystkim ten sympatyczny samochód kupujcie je i rozkoszujcie jazdą
no bo co kto nam tego zabroni a spalanie he !
kogo to interesuje kiedy wiatr we włosach i kiedy widzisz jak maluje twoje niebo w przeróżne wzory czy można w takich chwilach myśleć o spalaniu ??????????
niech moc i pogoda będzie z nami !!!!!!!!!
WIND IS PAINTER OF MY SKY
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Ja o spalaniu jak myśle, to na stacji.
Ja po prostu jeżdżę w okolicach 2 tys obrotów, bo po mieście po którym się poruszam ciężko jest się rozpędzić. Na dobrej drodze jest korek że 3 bieg to rzadkość, a jak sie skończy korek to dziurawa droga I po co tu cisnąć jak do 60km/h jeżdżę Wiadomo, że jak wjade na lepszą droge to jade "normalnie". Ale ostatnio w mojej okolicy jest z tym kiepsko, bo na autostradzie jest remont i ograniczenie do 70km/h a jadąc za TIR-em to nawet ciężko przekroczyć tę prędkość
Ale jestem niesamowicie szczęśliwy z tego jak sie to auto prowadzi. Niech pali ile pali. Doznania z jazdy i tak każdy z nas wie, że są bezcenne
Ja po prostu jeżdżę w okolicach 2 tys obrotów, bo po mieście po którym się poruszam ciężko jest się rozpędzić. Na dobrej drodze jest korek że 3 bieg to rzadkość, a jak sie skończy korek to dziurawa droga I po co tu cisnąć jak do 60km/h jeżdżę Wiadomo, że jak wjade na lepszą droge to jade "normalnie". Ale ostatnio w mojej okolicy jest z tym kiepsko, bo na autostradzie jest remont i ograniczenie do 70km/h a jadąc za TIR-em to nawet ciężko przekroczyć tę prędkość
Ale jestem niesamowicie szczęśliwy z tego jak sie to auto prowadzi. Niech pali ile pali. Doznania z jazdy i tak każdy z nas wie, że są bezcenne
Fiveopac;) stąd do końca dni swych będe pamiętał operacje dożywianie studenta bananem:)))))!! Szkoooda, że nie dało się tego nagrać;). Na szczęście madzia nie lubi bananów więc mogłem zjeść całego! Pozdrowienia dla przepięknej pilotki!
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ancymon pisze:Fiveopac;) stąd do końca dni swych będe pamiętał operacje dożywianie studenta bananem:)))))!! Szkoooda, że nie dało się tego nagrać;). Na szczęście madzia nie lubi bananów więc mogłem zjeść całego! Pozdrowienia dla przepięknej pilotki!
Dziekuje, przekaze pozdrowienia trzeba nastepnym razem powtorzyc ten manerw, tym razem zrobimy cos ambitniejszego i pojdziemy w arbuza
Witam wszystkich!
Mam pytanko - interesuje mnie realne spalanie pierwszych modeli Mazdy MX-5 z silnikiem 1.8. Katalogowo podobno 12,5, ale chodzą pogłoski, że tak naprawdę to ok. 7,5 do 8,5. Przymierzam się do zmiany mojej 1.6 na 1.8 i zastanawiam się jak to jest naprawdę. Proszę o uczciwe odpowiedzi, bo jak wiadomo każdy lubi sobie zaniżyć, ale przecież nie o to chodzi. Poza tym czy macie może jakiś rocznik MX-5 z silnikiem 1.8, który jest szczególnie godny polecenia? (mam na myśli wszystko raczej poniżej 2005).
pozdrawiam
Mam pytanko - interesuje mnie realne spalanie pierwszych modeli Mazdy MX-5 z silnikiem 1.8. Katalogowo podobno 12,5, ale chodzą pogłoski, że tak naprawdę to ok. 7,5 do 8,5. Przymierzam się do zmiany mojej 1.6 na 1.8 i zastanawiam się jak to jest naprawdę. Proszę o uczciwe odpowiedzi, bo jak wiadomo każdy lubi sobie zaniżyć, ale przecież nie o to chodzi. Poza tym czy macie może jakiś rocznik MX-5 z silnikiem 1.8, który jest szczególnie godny polecenia? (mam na myśli wszystko raczej poniżej 2005).
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, 0:34 przez kate, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Ja mam 1.8 NA 97'. Nie wiem czy taki sam silnik jest w mx3 ale podam moje spalanie bez ściemy :
miasto -11
trasa - 8
miasto -11
trasa - 8
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
W MX-3 jest silnik kompletnie inny bo to V6 więc może być ciężko z ustaleniem:) Polecam lekturę forum mazdaspeed;)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 paź 2008, 11:05
- Lokalizacja: Poznań (Swarzędz)
majk pisze:W MX-3 jest silnik kompletnie inny bo to V6 więc może być ciężko z ustaleniem:) Polecam lekturę forum mazdaspeed;)
wychodziły tez silniki niewidlaste, brak info o spalaniu..
DANGER ZONE
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Ogromnie dużo...tyle to paliła moja Vectra B 2,5 V6 tyle że miała 170ps...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
kate, to w koncu o jakie auto biega? MX-3 czy MX-5 ? Nie kumam tego pytania na forum mx-5. Poszukaj na forum.mazdaspeed.pl
Moja mx3 v6 paliła w miescie ok 11 l, na trasie 8. Bardzo szybka trasa to 10.
Moja mx3 v6 paliła w miescie ok 11 l, na trasie 8. Bardzo szybka trasa to 10.
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
kate pisze:sorki, literówka... oczywiście chodziło mi o MX-5 z silnikiem 1.8. Już pooprawiłam...
W moim przypadku, przy jeździe do 4 tys. obrotów (a tylko tak jeżdżę bo kręcenie do czerwonego pola to już lekkie wcinanie oleju) wychodzi od 6.9L do 9.5L, z tym że te graniczne wartości pokazują się okazjonalnie.
Trochę bardziej szczegółowo wygląda to tak:
- droga do panny (mam jakieś 230km z czego część po trasach a duża część bocznymi drogami, częste zmiany prędkości z zabudowanego na poza zabudowanym i vice versa) przy normalnej jeździe wychodzi tam i z powrotem 7.8L pod warunkiem że mało jeździmy na miejscu do sklepów (czyli krótkie przebiegi na zimnym silniku)
- po mieście i do pracy (rzadko się zdarza ale jednak) spalanie lekko rośnie - do 8.5L
Z moich doświadczeń, czyli posiadania silnika BP przez pół roku i po przejechaniu jakichś 11 tys. km wychodzi że średnio Madzia spala 7.9 - 8.2 L.
Trzeba jednak pamiętać że zależy to od stanu silnika i wszystkich podzespołów w samochodzie oraz od tego jaką się ma nogę
Generalnie jednak polecam zmianę z B6 na BP - różnica w spalaniu nie będzie taka duża, w osiągach zaś odczuwalna
Owocnych poszukiwań!
EDIT:
kate pisze:(...)
Poza tym czy macie może jakiś rocznik MX-5 z silnikiem 1.8, który jest szczególnie godny polecenia? (mam na myśli wszystko raczej poniżej 2005).
pozdrawiam
W przypadku silnika 1.6 byłaby różnica bo modele ostatnich dwóch lat miały słabsze silniki (90KM zamiast 115KM). W przypadku 1.8 nie ma jednak różnicy, mogę więc śmiało polecić - im młodsze tym lepsze Głównie ze względu na wyposażenie polecam coś w przedziałach '94-'98, jest większa szansa że znajdziesz model ze skórą, poduchami czy klimatyzacją która wbrew pozorom nawet przy otwartym dachu robi różnicę. Warto rozejrzeć się za importem z USA bo tam wyposażenie było trochę lepsze (jeśli się nie mylę, choć nie jestem pewien, to wersje europejskie albo nie miały, albo dostały późno tempomat w opcji; większość Miat z silnikiem 1.8 powinna go mieć).
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3777
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Centek 2008 pisze:wychodziły tez silniki niewidlaste, brak info o spalaniu..
wychodziły, ale nie 1,8
1,6 16V DOHC 107KM i 1,6 16V SOHC 88KM, spalanie w granicach 7-8l/100km
Noel pisze:Ja miałem mx3 v6 136km
133KM
No a V6 powinna palić tak jak Fiveopac podał.
OK kończę bo to nie forum mazdaspeed tylko mx-5
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba