[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

05 lis 2007, 23:29

Qrcze jak tak codziennie będziesz jezdzil tylko te 3 km to w dłuższej perspektywie za zdrowe to dla silnika nie będzie. Nie bedzie mial okazji popracować w optymalnej temperaturce bo poprostu sie nie zdąrzy rozgrzać.
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

05 lis 2007, 23:34

Trewoe, ja mam 17' 205/40 i na tych felach i oponach tle mnie spalił, także wszystko zależy od pojemności?? niewierzę
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

05 lis 2007, 23:35

Trewor, ja mam 17' 205/40 i na tych felach i oponach tle mnie spalił, także wszystko zależy od pojemności?? nie wierzę
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

06 lis 2007, 6:54

AGENt pisze:

Trewor, ja mam 17' 205/40 i na tych felach i oponach tle mnie spalił, także wszystko zależy od pojemności?? nie wierzę


nie rozumiem pytania stwerdzenia? "tyle" to ile" i w co nie wierzysz?.

nie wiem jakie teorie wyznaszej ale ja klasyczną newtonowską, i logiczne jest, fizycznie jak i w praktyce, większe koła + szersze opony =wieksze spalanie. Opory powietrza to powodują i każdy kto smiga troszeczke autkiem inaczej niz "dojazdowo do pracy" to samo powie;) Licze na to ze miata w plato, na 14" zeszła by pozniej 8.5litra, (trasa + tempomat) bo taki jest jej rekord na tempomacie nie goniona powyzej 130km/h zjadła 8.5litrow/1ookm, no ale 1. komu sie chce tak jezdzic, 2 14"? toć to skandal;) miata sie zle czuje na takich obciachowych butach;) ahm.. a tak swoja droga patrze za okno.. widze przymrozek.. no i ten tydzien zmiana na 14" zimówki:(
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

06 lis 2007, 7:08

jest jedna rzecz, o ktorej nie piszecie :idea: trewor mogl sprawdzac spalanie wg wskazan licznika, a AGENt wg rzeczywistej odleglosci :razz: oboje macie wieksze opony niz seryjne, wiec pokonujecie wiecej drogi niz wskazania licznika (im dluzsza trasa - tym wiekszy blad pomiaru).
do tego wszystkiego dochodzi styl ruszania z kazdego stopu no i kwestia wymiany chocby filtra paliwa. jak mialem escorta to palil 7-8 l na automacie przy silniku 1,9. jednak jak na swiatlach przy hamowaniu mi zgasl to zaczalem sie bardziej interesowac przyczyna i w koncu wymienilem mu filtr paliwa (poprzedni mial okolo 10 lat :shock: ) - spalanie wzroslo do 10-11l :evil:
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

06 lis 2007, 7:27

;) miata przy zalozonych 17" 205/40, pokonujac 100mil, i wedlug wskazania licznika na 60mph tak naprawde porusza sie 63pmh, jesli dobrze pamietam swoje wyliczenia;) gdzies tez przeciez do tego jest kalkulator wiec mniej ambitni;D albo poprostu nie zdawajacy nowej matury z matmy<lol2> taki zarcik moga to dac kompowi wyliczyc;) rachuneczek prosty, ze przy 100kmh jest to w rzeczywistosci 107kmh, reszta juz nalezy do "sprawdzajacego" zeby pamietac i sie do tego odniesc:)



jest tez wariant 61.3mili zamiast 60mil (w góre) wiec nieco mniej, ale nie pamietam od czego to zalezalo;)
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

06 lis 2007, 8:39

Ja za 100pln robie po miescie ok 200km na V-power racing.
I nie do 2 tys obrotow :D
Po co jezdzic skoro mozna latac...
JTMX-5NBFL
Posty: 385
Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
Lokalizacja: żegnam wszystkich

06 lis 2007, 11:49

...a mnie jazda miatką tak cieszy, że zawsze zapominam sprawdzić ile pali :mrgreen:
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

06 lis 2007, 12:01

DieSpinnePL pisze:Mam NA z silnikiem 1.8l i jeżdżę powolutku (między 1 a 2 tys obrotów :grin: ).

To tak się w ogóle da? Żeby w NA 1.6 jadąc po mieście mieć 2kRPM to chyba trzeba się toczyć 50km/h na V.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

06 lis 2007, 15:44

perver, ja właśnie też leje za 100zł prawie cały czas. Sam nie wiem czemu :P Chyba, zeby mieć pretekst, żeby sie przejechać na stacje :)

Ja za 100zł pokonuje około 240km. Mam seryjne koła więc przekłamań raczej nie ma (chyba że te stare opony były wyższe niż seria i może lekki błąd, bo mierzyłęm na oponach 185/60 na r14).

To tak się w ogóle da? Żeby w NA 1.6 jadąc po mieście mieć 2kRPM to chyba trzeba się toczyć 50km/h na V.


Powiem Wam tyle, że 1.8l jest niesamowicie przyjemnie elastyczny. Kto ma ten wie. Przy 35km/h można wsadzić 4 bieg i jedzie bez żadnego dławienia :).
Ja jak już wspomniałem, jeżdżę głownie po mieście. Ja do pracy mam niby te 3km, ale tygodniowo robię te 250km, bo dosyć często jeżdżę. Do pracy chodzę na chwilę, więc jak wracam to silnik jeszcze jest troszkę ciepły.

Tak czy siak większość trasy pokonuje z prędkościami 40-60km/h. Niby nikt z Was nie wie, gdzie leży Skawina a tu sie okazuje, że w moim ~30tys mieście są korki jak w pobliskim Krakowie :roll:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 lis 2007, 21:59

Wiecie co, powinniscie wszyscy bana dostac za wypominanie swoim madzią ile palą!!
Szczesliwi paliwa nie liczą :twisted:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

07 lis 2007, 0:22

ja wole tam liczyc - jesli bedzie brala za duzo w porownaniu do poprzednich okresow to bede wiedzial, ze jest cos nie tak :razz:
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

07 lis 2007, 17:24

A ja założyłem że pali 8 na 100km.... I jak w prawdziwym związku partnerskim- podstawą jest zaufanie. Jak się jej pytam, ile spaliłaś, ona się uśmiecha (znak, że prawde mówi!)... i tak sobie żyjemy ja na musztardzie i suchym chlebie..a madzia na V-powerze albo innych smakołykach... (ciut dramatyzuje...ale budżet się nie po studencku nie domyka:))
JTMX-5NBFL
Posty: 385
Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
Lokalizacja: żegnam wszystkich

08 lis 2007, 7:03

Ancymon, i tak trzymać :mrgreen:
Ja w swojej wolę nie sprawdzać jakie jest zużycie paliwa bo na obrotach 1 czy 2 tys. nie jeżdżę, jakoś mi nie wychodzi :wink:
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

09 lis 2007, 9:18

Ostatnio postanowiłem sobie, że będę jeździł spokojnie, by spalanie spadło :oops: i wiecie... wytrzymałem całe 700metrów. :oops: Życie jest po to, by się nim cieszyć, a nie ograniczać się :mrgreen:
matti
Posty: 121
Rejestracja: 30 lis 2006, 14:05
Model: NA
Wersja: miata
Lokalizacja: Poznań

09 lis 2007, 17:12

Ojej ja też chcę zabrać głos dotyczący spalania moich madzi otóż :) : aktualnie mam 1,6 i 1,8 a więc niemal komplet wiec moje zdanie powinno być jak najbardziej wiarygodne :)
i tak zimą moje sliczne magdalenki są bardzo ekonomiczne i niemal wcale nie spalaja paliwka i mnie to cieszy bo moge zaoszczędzić hihihihihi
a latem sie z nimi nie kłóce i palą sobie tyle ile spalą stąd też obliczyłem że w całym roku użytkowania to bardzo ekonomiczne autka tak więc polecam wszystkim ten sympatyczny samochód kupujcie je i rozkoszujcie jazdą
no bo co kto nam tego zabroni a spalanie he !
kogo to interesuje kiedy wiatr we włosach i kiedy widzisz jak maluje twoje niebo w przeróżne wzory czy można w takich chwilach myśleć o spalaniu ??????????

niech moc i pogoda będzie z nami !!!!!!!!!
WIND IS PAINTER OF MY SKY
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

09 lis 2007, 17:50

Ja o spalaniu jak myśle, to na stacji.
Ja po prostu jeżdżę w okolicach 2 tys obrotów, bo po mieście po którym się poruszam ciężko jest się rozpędzić. Na dobrej drodze jest korek że 3 bieg to rzadkość, a jak sie skończy korek to dziurawa droga :P I po co tu cisnąć jak do 60km/h jeżdżę :P Wiadomo, że jak wjade na lepszą droge to jade "normalnie". Ale ostatnio w mojej okolicy jest z tym kiepsko, bo na autostradzie jest remont i ograniczenie do 70km/h a jadąc za TIR-em to nawet ciężko przekroczyć tę prędkość :(
Ale jestem niesamowicie szczęśliwy z tego jak sie to auto prowadzi. Niech pali ile pali. Doznania z jazdy i tak każdy z nas wie, że są bezcenne :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 lis 2007, 22:19

Ancymon, genialny tekst :mrgreen:
Prawda jest taka, dopoki droga jest równa i dach opuszczony to mazda nie pali ani kropelki, obojetnie jaki dystans pokonamy ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

15 lis 2007, 14:53

Fiveopac;) stąd do końca dni swych będe pamiętał operacje dożywianie studenta bananem:)))))!! Szkoooda, że nie dało się tego nagrać;). Na szczęście madzia nie lubi bananów więc mogłem zjeść całego! Pozdrowienia dla przepięknej pilotki!
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 lis 2007, 16:43

Ancymon pisze:Fiveopac;) stąd do końca dni swych będe pamiętał operacje dożywianie studenta bananem:)))))!! Szkoooda, że nie dało się tego nagrać;). Na szczęście madzia nie lubi bananów więc mogłem zjeść całego! Pozdrowienia dla przepięknej pilotki!


Dziekuje, przekaze pozdrowienia :D trzeba nastepnym razem powtorzyc ten manerw, tym razem zrobimy cos ambitniejszego i pojdziemy w arbuza :razz:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
kate
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:28
Lokalizacja: Lulbin/Dublin

28 sty 2009, 20:10

Witam wszystkich!

Mam pytanko - interesuje mnie realne spalanie pierwszych modeli Mazdy MX-5 z silnikiem 1.8. Katalogowo podobno 12,5, ale chodzą pogłoski, że tak naprawdę to ok. 7,5 do 8,5. Przymierzam się do zmiany mojej 1.6 na 1.8 i zastanawiam się jak to jest naprawdę. Proszę o uczciwe odpowiedzi, bo jak wiadomo każdy lubi sobie zaniżyć, ale przecież nie o to chodzi. Poza tym czy macie może jakiś rocznik MX-5 z silnikiem 1.8, który jest szczególnie godny polecenia? (mam na myśli wszystko raczej poniżej 2005).
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, 0:34 przez kate, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

28 sty 2009, 20:47

Ja mam 1.8 NA 97'. Nie wiem czy taki sam silnik jest w mx3 ale podam moje spalanie bez ściemy :


miasto -11
trasa - 8
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2009, 20:50

W MX-3 jest silnik kompletnie inny bo to V6 więc może być ciężko z ustaleniem:) Polecam lekturę forum mazdaspeed;)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Centek 2008
Posty: 48
Rejestracja: 22 paź 2008, 11:05
Lokalizacja: Poznań (Swarzędz)

28 sty 2009, 20:56

majk pisze:W MX-3 jest silnik kompletnie inny bo to V6 więc może być ciężko z ustaleniem:) Polecam lekturę forum mazdaspeed;)


wychodziły tez silniki niewidlaste, brak info o spalaniu..
DANGER ZONE
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

28 sty 2009, 21:31

Ja miałem mx3 v6 136km - po miescie 12-14 na wyscigach 16 na trasie 140-150 równiutkie 10 przy czym jak zaczynałem ja kulac do 190 to zaczynała brac kosmiczne ilosci - tez jakos 15-16litrów.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2009, 21:51

Ogromnie dużo...tyle to paliła moja Vectra B 2,5 V6 tyle że miała 170ps...
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 sty 2009, 22:02

kate, to w koncu o jakie auto biega? MX-3 czy MX-5 ? Nie kumam tego pytania na forum mx-5. Poszukaj na forum.mazdaspeed.pl
Moja mx3 v6 paliła w miescie ok 11 l, na trasie 8. Bardzo szybka trasa to 10.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
kate
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:28
Lokalizacja: Lulbin/Dublin

29 sty 2009, 0:34

sorki, literówka... oczywiście chodziło mi o MX-5 z silnikiem 1.8. Już pooprawiłam... :oops:
Awatar użytkownika
Akar.Zaephyr
Posty: 311
Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

29 sty 2009, 4:55

kate pisze:sorki, literówka... oczywiście chodziło mi o MX-5 z silnikiem 1.8. Już pooprawiłam... :oops:


W moim przypadku, przy jeździe do 4 tys. obrotów (a tylko tak jeżdżę bo kręcenie do czerwonego pola to już lekkie wcinanie oleju) wychodzi od 6.9L do 9.5L, z tym że te graniczne wartości pokazują się okazjonalnie.

Trochę bardziej szczegółowo wygląda to tak:
- droga do panny (mam jakieś 230km z czego część po trasach a duża część bocznymi drogami, częste zmiany prędkości z zabudowanego na poza zabudowanym i vice versa) przy normalnej jeździe wychodzi tam i z powrotem 7.8L pod warunkiem że mało jeździmy na miejscu do sklepów (czyli krótkie przebiegi na zimnym silniku)
- po mieście i do pracy (rzadko się zdarza ale jednak) spalanie lekko rośnie - do 8.5L

Z moich doświadczeń, czyli posiadania silnika BP przez pół roku i po przejechaniu jakichś 11 tys. km wychodzi że średnio Madzia spala 7.9 - 8.2 L.

Trzeba jednak pamiętać że zależy to od stanu silnika i wszystkich podzespołów w samochodzie oraz od tego jaką się ma nogę ;)

Generalnie jednak polecam zmianę z B6 na BP - różnica w spalaniu nie będzie taka duża, w osiągach zaś odczuwalna :)

Owocnych poszukiwań!

EDIT:

kate pisze:(...)
Poza tym czy macie może jakiś rocznik MX-5 z silnikiem 1.8, który jest szczególnie godny polecenia? (mam na myśli wszystko raczej poniżej 2005).
pozdrawiam


W przypadku silnika 1.6 byłaby różnica bo modele ostatnich dwóch lat miały słabsze silniki (90KM zamiast 115KM). W przypadku 1.8 nie ma jednak różnicy, mogę więc śmiało polecić - im młodsze tym lepsze :) Głównie ze względu na wyposażenie polecam coś w przedziałach '94-'98, jest większa szansa że znajdziesz model ze skórą, poduchami czy klimatyzacją która wbrew pozorom nawet przy otwartym dachu robi różnicę. Warto rozejrzeć się za importem z USA bo tam wyposażenie było trochę lepsze (jeśli się nie mylę, choć nie jestem pewien, to wersje europejskie albo nie miały, albo dostały późno tempomat w opcji; większość Miat z silnikiem 1.8 powinna go mieć).
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3777
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

29 sty 2009, 6:49

Centek 2008 pisze:wychodziły tez silniki niewidlaste, brak info o spalaniu..

wychodziły, ale nie 1,8

1,6 16V DOHC 107KM i 1,6 16V SOHC 88KM, spalanie w granicach 7-8l/100km

Noel pisze:Ja miałem mx3 v6 136km

133KM :wink:

No a V6 powinna palić tak jak Fiveopac podał.

OK kończę bo to nie forum mazdaspeed tylko mx-5 :mrgreen:
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
ODPOWIEDZ